دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

حمل و نقل

کاروان مسافرتی مفهومی مجهز به پنجره شیشه ای هوشمند

شرکت بزرگ Knaus کناس یک کاروان مسافرتی مفهومی در نمایشگاه تجهیزات مسافرتی 2018 رونمایی کرده که در بخش جلو مجهز به یک شیشه بزرگ و هوشمند است که می تواند به اختیار مسافران و طبق برنامه تنظیم شده میزان نور داخل کاروان را تنظیم کند و همچنین یک تصویر بزرگ و زیبا از مناظر اطراف را برای مسافران به نمایش بگذارد .

پروژه تراولینو

ساخت این کاراوان برمی گردد به پروژه چندسال پیش این شرکت که اعلام کرده بود با استفاده از تجهیزات سبک و کشوئی میخواهد یک کاروان مسافرتی جمع و جور ولی با کلیه امکانات یک خانه واقعی بسازد ، این مدل مفهومی در واقع همان کاروانی است که شرکت کناس چند سال پیش قول آن را به علاقمندان داده بود .

در ساخت این کاروان از قطعات چوبی بسیار با کیفیت و سبک برای کابینت ها و کمدها و رویه میزها و همچنین مبلمان از جنس پروپیلن استفاده شده است ، بدنه کاروان از جنس فایبرگلاس چند لایه  و قاب اصلی از جنس فیبرکربنی ساخته شده که در مجموع بر روی یک شاسی از جنس میکرو گالوانیزه سبک قرار گرفته اند.

طراحی تجهیزات داخلی بگونه ای است که می توانند براحتی روی هم جمع شوند و یا بصورت کشویی در هم  قرار گیرند و فضای کافی را بر اساس نیاز مسافران در اختیار آنها قرار دهد.

بدنه اصلی و شاسی کاروان مسافرتی کناس تراولینو

قاب اصلی این کاروان از جنس فیبرکربن است و استفاده از این متریال باعث شده که وزن کاروان بسیار کاهش یافته و به تبع آن قدرت مانور سازنده در طراحی شکل و نمای بیرونی و داخلی کاروان و امکان ساخت فضاهای راحت و لوکس افزایش یابد. به گفته سازنده استفاده از این قابها در ساخت کاروان مسافرتی می تواند یک انقلاب به پا کند و نسل جدیدی از این تجهیزات را روانه بازار سازد.

این کاروان مسافرتی دارای یک شیشه  بزرگ در قسمت جلو Sky View  آسمان نما است که از شیشه فتوکرومیک ساخته شده و رنگ آن با بازه بسیار بالا توسط مسافرین قابل تنظیم است.

مسافرین می توانند با استفاده از یک دکمه میزان تیرگی و یا روشنی این پنجره را تنظیم کنند در هنگامی که می خواهند در کاروان بخوابند و مایل نباشند نمای داخل کاروان دیده شود می توانند با تنظیم رنگ شیشه آن را به مانند یک دیوار که هیچگونه دیدی ندارد تبدیل کنند و یا در مواقعی که می خواهند از داخل کاروان به تماشای مناظر بیرون بپردازند می توانند روشنایی آن را بسیار کم کنند.

این نوع شیشه ها همچنین عایق بسیار مناسبی در برابر اتلاف دما هستند و طبق گفته سازنده قابلیت کنترل رنگ آنها بزودی از طریق نرم افزاری که بروی گوشی های هوشمند نصب می شود امکان پذیر می شود در چند سال اخیر شرکت های بزرگی همچون مرسدس بنز و کونتینتال در ساخت شیشه های اتومبیل های خود از این نوع شیشه استفاده کرده اند.

این کاروان مسافرتی دارای چهار تخت خواب و گنجایش چهار مسافر را دارد ، وزن آن حدود 750 کیلوگرم و شامل آشپزخانه با اجاق گاز دوگانه، یخچال و فریزر 80 لیتری، یک چراغ داخلی  LED، یک حمام با توالت و غیره است.

 قیمت این کاروان حدود 23 هزار دلار اعلام شده است.

گالری تصاویر

منبع : وب سایت کناس 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا