دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

سلامت

آیا واقعاً استفاده از کرم ضد آفتاب در محیط های بسته نیز لازم است ؟

استفاده ار کرم ضد آفتاب در ساحل دریا قطعاً یک چیز مهم و ضروری است اما واقعاً استفاده از ضد آفتاب در فضاهای بسته مانند خانه و محل کار لازم است ؟ اگر مایلید که پاسخ این سوال را بدانید پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مقاله از مجله پروماگ همراه باشید.

وقتی صحبت از محافظت پوست در برابر اشعه مضر آفتاب می شود ما باید سپاسگزار محققانی باشیم که قبلاً روغن ها و کرم های ضد آفتاب را ابداع نموده اند این روغن ها و کرم ها به وفور در همه فروشگاها یافت می شوند. در سال 2015 طی یک بررسی مشخص شد که حدود 71 درصد مردم وقتی می خواهند بیرون بروند و یا در معرض نور آفتاب قرار بگیرند از مواد ضد آفتاب استفاده می کنند، این در حالی است که این عدد در سال 2005 در حدود 30 درصد بوده است، این بررسی نشان می دهد که مردم طی ده سال بیشتر به سلامت پوست خود اهمیت داده و میزان محافظت از آن را جدی تر گرفته اند.

اما علی الرغم افزایش استفاده از روغن ها و کرم ضد آفتاب هنوز هم برخی سوالات بی پاسخ نیز در این مورد وجود دارد؛ یکی از این سوالات لزوم استفاده از این مواد در فضای منزل و ماشین است، بسیاری معتقدند نیازی به استفاده از این مواد در فضاها و مکان های بسته نیست ولی دکتر Oma Agbai استادیار پوست و مو و اختلات پوستی در دانشگاه کالیفرنیا دیویس می گوید :

نوشته های مشابه

اشعه ماورا بنفش خورشید می تواند براحتی از شیشه های معمولی خانه ها و ماشین ها عبور کند و این یعنی پوست شما در پشت درهای بسته نیز می تواند آسیب پذیر باشد.

این روزها با شیوع ویروس کرونا بیشتر مردم منجمله خانم ها زمان بیشتری در منزل و فضای بسته به سر می برند و نسبت به قبل که از منزل خارج می شدند مصرف مواد ضد آفتاب را کمتر کرده اند، در نتیجه مشکلات پوستی بیشتر شده و دلیل اصلی آن هم کاهش استفاده از ضد آفتاب ها می باشد.

اما اگر استفاده از SPF ها در در فضای منزل و ماشین کاهش دهید چه اتفاقی می افتد ؟ آیا ممکن است روی سلامتی و زیبایی پوست شما تاثیر داشته باشد ؟ در ادامه سخنان متخصصان پوست را در این باره بخوانید.

ماندن در خانه می تواند تا حدودی به محافظت پوست در برابر اشعه مضر آفتاب کمک کند.

اشعه ماورا بنفش دو نوع است UVA و UVB دکتر آگبای می گوید ” هر کدام از این اشعه ها به سطوح مختلف پوست نفوذ می کنند و می توانند ساختارهای مختلف پوست را تحت تاثیر قرار دهند.”

طبق تحقیق انجمن سرطان پوست آمریکا مشخص شده که UVB لایه های سطحی پوست را تحت تاثیر قرار می دهد این اشعه به DNA پوست آسیب وارد می کند و علت اصلی آفتاب سوختگی و سرطان های پوست این نوع از اشعه ماورا بنفش است.

خبر خوب این است که در یک تحقیق انجام شده توسط موسسه فتودرمانی آمریکا مشخص شد که اشعه ماورا بنفش نوع UVB نمی تواند از شیشه های معمولی پنجره ها و شیشه های خودرو عبور کند.

اما در مقابل خبر بد اینکه در این تحقیق مشخص شد اشعه نوع UVA می تواند از شیشه های معمولی عبور کند و تقریباً 74 درصد آن از طریق شیشه ها منتقل می شود.

یک متخصص درمان پوست در آمریکا می گوید UVA می تواند کلاژن پوست را تخریب کند و علاوه بر بروز سرطان موجب ایجاد پیری زودرس پوست شود. این اشعه به بخش درم پوست نفوذ می کند و در آنجا به کلاژن و الاستین آسیب وارد می کند و باعث تسریع پیری می شود علائمی چون پیسی ، افتادگی ، چین و چروک و آکنه ناشی از این اشعه می باشند.

کرم ضد آفتاب

با کمال تعجب لامپ های نور پردازی داخلی می توانند باعث بروز عوارض پوستی شوند

در نظر داشته باشید که تنها نور خورشید نیست که می تواند مشکلات پوستی ایجاد کند، بلکه نور لامپ های LED ، نور تلویزیون و لپ تاپ نیز می توانند باعث تخریب پوست شوند. نور آبی متصاعد شده از این تجهیزات به پوست نفوذ می کند و باعث افزایش تولید رادیکال های آزاد می شود که باعث تجزیه کلاژن و الاستین پوست شده و باعث پیری زودرس می شود.

با توجه به نکات گفته شده استفاده از کرم ضد آفتاب در محیط های بسته نیز مهم است

نکته مهم این است که عموم مردم فکر می کنند که کرم ضد آفتاب فقط باید برای پوست صورت استفاده شود، در حالی که اینگونه نیست و تمام بخش های بدون پوشش بدن که در معرض تابش نور قرار می گیرند، باید بوسیله مواد ضد آفتاب پوشش داده شوند.

یک لایه نازک از کرم و یا روغن های ضد آفتاب باید روی پوست بخش هایی مانند گوش ها، صورت، گردن، بازوها، سینه و سایر قسمت های لخت بدن وجود داشته باشد تا بتواند پوست شما را در برابر اشعه مضر محافظت کند.

نوع ضد آفتاب شما نیز از اهمیت زیادی برخوردار است، “یک ضد آفتاب با طیف وسیع با SPF حداقل 30 استفاده کنید ، که باعث جلوگیری از اشعه UVB و UVA می شود و پوشش نسبی در برابر نور آبی را فراهم می کند” . “ضد آفتاب های حاوی اکسید آهن محافظت کامل تری را در برابر نور آبی ایجاد می کنند و بنابراین برای افراد مبتلا به اختلالات پیسی مانند آفتاب سوختگی یا ملاسما توصیه می شود.” (تمام ضد آفتاب های رنگی و همچنین برخی از انواع غیر رنگی حاوی اکسید آهن هستند.)

اگر در معرض نور شدید آفتاب قرار دارید و کار شما در برابر نور زیاد انجام می شود هر دو ساعت یکبار ضد آفتاب خود را مجدد استفاده کنید. اما مطالعات روی کسانی که در داخل ساختمان و در معرض نور کم قرار دارند نشان داده که می توانند فاصله زمانی استفاده مجدد از ضد آفتاب را افزایش دهند، در این مطالعه مشخص شد که فاصله هر بار استفاده می تواند هشت ساعت باشد.

روش های دیگر برای فیلتر کردن اشعه مضر UVA و UVB

برای محافظت پوست در فضای داخلی می توانید از پرده در پشت پنجره ها و کاهش نور خورشید ورودی از پنجره ها شوید. در هنگام خرید لامپ به جای نوع سفید یخی و یا Daylight از نوع سفید گرم خرید کنید. روی نمایشگر کامپیوتر و یا لپ تاپ خود از فیلتر کاهنده نور ماورا بنفش استفاده کنید و یا نرم افزار کاهنده نور آبی را نصب نمایید تا نور آبی را خنثی کند.

منبع : آکادمی درماتولوژی آمریکا


توصیه مجله پروماگ جهت مطالعه بیشتر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا