دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

سلامت

کاربرد و خواص و انواع عصاره مالت جو

افزایش محبوبیت سبک های نوشیدنی مالت در سال های اخیر منجر به افزایش میزان محصولات جو، مانند جو مالت دار و جو پوست کنده شده است که به دلیل تأثیری که در این سبک های فعلی دارند، توسط آبجوسازان استفاده می شود. با این حال، همانطور که از تصاویر محصول آنها خواهید دید، هر دو از نظر ظاهری کاملاً متفاوت هستند. آنها همچنین طعم های مختلفی را به دلیل فرآیندهای تولیدی که در مالتینگ های ما طی می کنند ارائه می دهند.

عصاره مالت چیست ؟

عصاره مالت به دو صورت مایع برای پاکسازی و به صورت خشک برای عملی موجود است. هر دو با تقلید از جوانه زنی دانه جو با فرآیندی به نام مالت سازی تولید می شوند. قندها از دانه های جوانه زده استخراج می شوند و از طریق این فرآیند به عصاره بسته بندی می شوند.

فرآیند مالت سازی زمانی شروع می شود که جو برای جوانه زدن دانه در آب غوطه ور می شود، سپس به سرعت خشک می شود تا پس از شروع پیشرفت آن متوقف شود. سپس آنزیم ها شروع به تجزیه نشاسته های جو می کنند و به شکر تبدیل می کنند که به آن مالت یا مالتوز می گویند.

نوشته های مشابه

پس از آن، شکر مالت از طریق فرآیندی به نام له کردن، از جو استخراج می شود که اولین تجزیه نشاسته را آغاز می کند. این فرآیند با جوشاندن دانه در آب گرم شده دقیق، حل کردن قندها و بیرون کشیدن آنها از بدنه جامد انجام می شود و در نتیجه مایعی به نام مخمر تولید می شود که برای بیرون کشیدن آب از مخلوط غلیظ می شود.

این مالت غلیظ که محصول نهایی این فرآیند است، عصاره مالت جو نامیده می شود که وقتی برای دم کردن آبجو استفاده می شود، وارد فرآیند تخمیر می شود که مخمر آن را به الکل تبدیل می کند.

عصاره مالت چیست

عصاره مالت مایع یک شربت غلیظ است که به یک مرحله پردازش کمتر نیاز دارد، بنابراین به طور گسترده توسط آبجوسازانی که می خواهند خالص ترین شکل ممکن از محصول را تولید کنند، استفاده می شود. عصاره مایع بسیار چسبنده است، با این حال، و آشفته تر است. همچنین ماندگاری کمتری نسبت به عصاره خشک دارد.

عصاره مالت خشک تقریباً با نداشتن رطوبت به آن مرحله می رسد. اندازه گیری آن آسان تر است و نیاز به تمیز کردن بسیار کمی دارد. همچنین ماندگاری بسیار بیشتری دارد. اگرچه به دلیل نیاز به مراحل بیشتری در فرآیند دم کردن، هزینه محصول بالاتری دارد و فهرست کوتاه‌تری از انواع موجود دارد. مواد مغذی شناخته شده در مالت:

  • کربوهیدرات ها
  • فیبر رژیمی

کاربردهای دارویی عصاره مالت

از عصاره مالت می توان برای تنظیم سطح گلوکز خون استفاده کرد، بنابراین نگرانی های دیابت را برطرف کرد. حتی ممکن است سطح کلسترول را از 10 تا 15 درصد کاهش دهد.

عصاره مالت دارای قابلیت مبارزه با سرطان است.

عصاره مالت برای دستگاه گوارش مفید است. از آنجایی که عصاره مالت در یک فیبر محلول غلیظ می شود، خواصی دارد که با سایر فیبرهای محلول مانند جو دوسر، پسیلیوم (متاموسیل) و پکتین موجود در میوه ها یکسان است و در نتیجه مدفوع را حجیم می کند. منظم بودن روده را افزایش می دهد و می تواند 12 تا 72 ساعت پس از مصرف باعث حرکت روده شود.

فیبر غذایی معمولا برای زنان باردار که یبوست دارند توصیه می شود. از آنجایی که مصرف عصاره مالت جو فوایدی مشابه مصرف میوه ها یا بلغور جو دوسر دارد، عصاره مالت یک غذای سالم و مغذی محسوب می شود و برای مادران آینده بی خطر تلقی می شود.

باکتری های مفید در روده بزرگ نیز می توانند از عصاره مالت برای هضم مناسب غذا استفاده کنند. علاوه بر این، به مسائل گوارشی مانند یبوست مزمن، دیورتیکولوز، فتق هیاتوس و سندرم روده تحریک پذیر می پردازد.

کاربردهای دارویی عصاره مالت

عوارض عصاره مالت جو 

تنها نگرانی در مورد عوارض افراط در مصرف عصاره مالت، ظهور گاز روده یا نفخ است. همچنین هنگام مصرف عصاره مالت باید مایعات زیادی مصرف کرد، زیرا کمبود مایعات می تواند باعث تورم فیبر و پارگی مری شود. همچنین نباید با غذا مصرف شود، زیرا می تواند باعث ناراحتی معده شود. سایر عوارض جانبی عبارتند از تهوع، گرفتگی عضلات شکم، نفخ، اسهال و استفراغ.

عصاره مالت برای سیستم قلبی عروقی مفید است. این به جلوگیری از شروع بیماری های قلبی کمک می کند. مالت جو باعث بهبود سلامت در بیماران دیابتی نوع 2 و کاهش کلسترول می شود. از آنجایی که مصرف عصاره مالت جو فوایدی مشابه مصرف میوه ها یا بلغور جو دوسر دارد، عصاره مالت یک غذای سالم و مغذی محسوب می شود و برای مادران آینده بی خطر تلقی می شود. باکتری های مفید در روده بزرگ نیز می توانند از عصاره مالت برای هضم مناسب غذا استفاده کنند.

راه استفاده از عصاره مالت

عصاره مالت به انواع غذاها از جمله نوشیدنی هایی مانند نوشیدنی های صبحانه و آبجو طعم و بافت می بخشد.

راه استفاده از عصاره مالت

عصاره مالت جو چیست ؟

عصاره مالت جو شربت دانه ای است که از جوانه زدن دانه های جو تهیه می شود و سپس برشته و آسیاب می شود. این روشی برای کاهش یک کربوهیدرات پیچیده به یک قند ساده برای ایجاد یک شیرین کننده ظریف و همچنین یک عامل طعم دهنده است.

عصاره مالت جو جوی است که جوانه زده و خشک شده است. با این فرآیند قندهای موجود در مخمر جو تخمیر می شوند. سپس عصاره مالت جو آسیاب شده و سپس با آب مخلوط می شود. سپس به یک فیبر محلول تبدیل می شود. از جوانه زدن و حرارت دادن دانه جو به دست می آید. با گذشت زمان، هنگامی که دانه شروع به جوانه زدن می کند، آنزیم هایی تولید می کنند که نشاسته جو را به قند تبدیل می کند. شکر از جو با خیساندن دانه در آب استخراج می شود. حاصل این فرآیند عصاره مالت جو است که رنگ آن تیره است اما شیرینی مزه ای لطیف و قوام شربتی دارد.

موارد استفاده از عصاره مالت جو

تاریخ استفاده از عصاره مالت جو به مصریان باستان باز می گردد. در دوران مدرن، آبجو و ویسکی هنوز از جو مالت دم می شود. از این عصاره مالت برای تهیه سرکه مالت نیز استفاده می شود. همچنین برای شربت مالت، غذاهای صبحانه و شیرهای مالت دار و همچنین نان استفاده می شود. همچنین بیسکویت های چای غنی، نوشیدنی هایی مانند نان و شیرینی مالت نیز با عصاره مالت جو تهیه می شود. اغلب در دم کردن آبجو استفاده می شود. عصاره مایع مالت یک شربت غلیظ است. برخی از آبجوسازان فقط با عصاره مایع مالت کار می کنند.موارد استفاده از عصاره مالت جو

فواید عصاره مالت جو برای سلامتی

عصاره مالت جو علاوه بر شیرین بودن، حاوی اسیدهای آمینه، ویتامین B و پروتئین آسان هضم است. این یک جایگزین محبوب قند در محصولات غذایی سالم و یک شیرین کننده برای نوشیدنی های مقوی است. عصاره مالت جو مخلوط با روغن کبد ماهی را می توان برای استفاده به عنوان یک مکمل غذایی خریداری کرد. اولین کاربرد دارویی عصاره مالت جو، ارتقای سلامت روده با تشویق حرکات منظم روده است.

سرشار از مواد مغذی

عصاره مالت جو مملو از قندها و برخی مواد مغذی از جمله ویتامین A و ریبوفلاوین است. در حال حاضر عمدتا در نوشیدنی های طعم دار و شیرینی ها استفاده می شود. پس از جنگ، این مکمل به عنوان یک مکمل غذایی ارزان برای نسلی از کودکان کم‌تغذیه که به غذای پر کربوهیدرات و همچنین ویتامین‌های بیشتری نیاز داشتند، محبوب شد. در آن زمان، طعم شیرین و غنی آن اغلب با روغن کبد ماهی ناخوشایند اما مغذی ترکیب می‌شد که با سطوح بالای ویتامین D می‌توانست در برابر راشیتیسم محافظت کند. به عنوان داروی تقویت کننده دیده می شد. حاوی مواد معدنی و ویتامین های کمیاب است. حاوی پروتئین و اسیدهای آمینه و همچنین یک آنتی اکسیدان عالی است.

یک شیرین کننده طبیعی

عصاره مالت جو یک شیرین کننده طبیعی و مغذی غلات کامل است. پس همین امروز مقداری عصاره مالت جو بخرید و از مزایای آن بهره مند شوید. یک لیوان کوکاکولا که حاوی عصاره مالت جو است بنوشید و طعم خوبی را بچشید. عصاره مالت جو در تمام اشکالش واقعا خوشمزه است، پس همین امروز مقداری از فروشگاه اینترنتی مواد غذایی ارگانیک هایپر ارگانو آن را بخرید و لذت ببرید.

منبع : هایپر ارگانو https://hyperorgano.com/


پیشنهاد پروماگ جهت مطالعه بیشتر :

‫4 دیدگاه ها

  1. سلام، خسته نباشید میخوام ماالشعیر در منزل خودم درست کنم ازچه نوع عصاره یا مالت جو خریداری کنم

  2. پودر مالت رو بخاطر پروتیین جو مصرف میکنم و خیلی برای ورزشکارا عالیه و البته برند به مالت مزه ش از بقیه بهتر بود

  3. بسیار عالی و کاربردی.
    عصاره مالت بسیار مقوی و دارای خواص دارویی فراوان

  4. عصاره مالت به مالت از بهترین برندهای عصاره مالت است که پودر مالت هم دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا