دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

ارز دیجیتال

کیف‌ پول ارز دیجیتال چیست و چرا استفاده از آنها در بازار رمز ارزها لازم و حیاتی است

در ادامه سری آموزش های ارز دیجیتال در این بخش می‌خواهیم در مورد کیف پول ارز دیجیتال و اینکه چرا به آنها نیاز داریم صحبت کنیم پس تا انتهای این آموزش از پروماگ با ما همراه باشید.

کیف پول‌های رمز ارز مانند کیف های پول فیزیکی هستند که می توان رمز ارزهای خریداری شده را در آنها نگهداری کرد، این کیف پول ها به دوسته :

  • سرد
  • گرم

تقسیم می شوند کیف پول های گرم در واقع نرم افزارهایی هستند که شما بروی گوشی و یا کامپیوتر خود نصب می کنید و سپس ارزهای دیجیتال خود را پس از خرید از طریق صرافی به کیف پول گرم خود انتقال می دهید، کیف پول ارز دیجیتال گرم فقط روی گوشی و یا کامپیوتر شما در دسترس است و از طریق اینترنت کلید تراکنش رمز ارزها را از بلاک چین دریافت و یا به آن ارسال می کند، برای کیف پول های گرم می توانید پسوردی ایجاد کنید و با اینکار دسترسی به آن را محدود نمایید.

نوشته های مشابه

ولی کیف پول های سرد مانند لجر کیف های هستند مانند یک فلش که می توانید آنها را بصورت فیزیکی خریداری کنید و سپس از طریق اتصال به کامپیوتر رمز ورود برای آنها تعریف کنید و از طریق صرافی یا کیف پول گرم خود به داخل آن ارز دیجیتال انتقال بدهید و یا بلعکس.

در کل امنیت کیف پول های سرد بسیار بیشتر از کیف پول های گرم است اما تنها مشکل آنها که ممکن است سرمایه شما را نابود کند، گم کردن آنهاست تا کنون میلیون ها دلار رمز ارز در این کیف پول ها بوده و گم شده اند که دیگر غیرقابل استفاده شده اند، در زمان نگارش این آموزش قیمت لجر معمولی در حدود یک و نیم میلیون تومان است.

کیف پول های گرم یا همان نرم افزاری با مشکلات دیگری روبرو هستند، این کیف پول ها بدلیل ارتباط با اینترنت می توانند هک شوند، و یا از روی گوشی شما پا شوند و یا بر اثر خراب شدن و یا مفقود شدن گوشی از دسترس خارج شوند، البته برای رفع این مشکلات طراحان کیف پول های ارز دیجیتال تمهیداتی در نظر گرفته اند که در ادامه آموزش آنها را توضیح خواهیم داد.

چرا کیف پول ارز دیجیتال نیاز است

اگر شما بعنوان یک سرمایه گذار بلند مدت در بازار رمز ارزها ورود می کنید و می خواهید با خرید چند ارز در مدت زمان طولانی مثلا شش ماه به بالا رمز ارز خریداری شده را نگهداری کنید و سپس آن را بفروشید، پیشنهاد می کنیم حتما ارز خریداری شده را از صرافی به کیف پول منتقل کنید، زیرا امنیت کیف های پول در صورت رعایت کردن نکات امنیتی بسیار بیشتر از صرافی‌ها می باشد، چندین صرافی در ماهای اخیر مورد حمله هکرها قرار گرفته اند و بخشی از سرمایه مردم ربوده شده است.

پس دلیل اصلی استفاده از کیف پول حفظ سرمایه شما در مقابل هکرها است و می توانید بدون نگرانی ارز خود را برای مدت طولانی نگهداری کنید، البته باید توجه داشته باشید که صرافی های رمز ارز در زمان انتقال پول کارمزدی از شما کم می کنند و این کارمزد در برخی از ارزها بسیار بالاست که در این خصوص یک آموزش کامل ارائه خواهیم کرد.

کدام کیف های پول مناسب هستند

کیف پول های بسیاری هستند که گاها یک رمز ارز خاص و یا چندین هزار رمز ارز را ساپورت می کنند ولی مرصوم ترین کیف پول ارز دیجیتال گرم تراست ولت و اتمیک هستند که از امنیت خوبی هم برخوردار می باشند.

کیف پول تراست ولت :

این کیف پول ارزهای بسیاری را پشتیبانی می کنید، برای نصب تراست ولت نسخه اندروید به گوگل پلی مراجعه کنید و یا از طریق کلید زیر وارد محل نصب آن از طریق سایت آن شوید، برای نسخه آیفون هم که باید به اپ استور مراجعه کنید، پس از نصب برنامه در گوشی دوازده کلمه از طریق کیف پول به ترتیب برای شما نمایش داده می شود با دقت و به ترتیب این دوازده کلمه را جایی مطمئن یادداشت کنید کلید بازیابی کیف پول شما در صورت پاک شدن و یا خراب شدن گوشی این دوازده کلمه هستند.

دانلود تراست ولت از وب سایت رسمی

اخطار : هیچگاه این دوازده کلمه را در اختیار اشخاص دیگر قرار ندهید، زیرا می توانند براحتی با دسترسی به این کلمات تمام سرمایه شما را بربایند.

پس از اتمام نمایش کلمات بازیابی شما وارد کیف پول خواهید شد، از بخش تنظیمات می توانید برای ورود به کیف پول پسورد بگذارید و یا می توانید در صورت عدم یادداشت دوازده کلمه دوباره از این قسمت به کلمات دسترسی پیدا کنید.

نکته مهم : پیشنهاد می شود اگر سرمایه شما زیاد است تراست ولت را در یک گوشی نصب کنید که هیچ برنامه دیگری در آن نصب نیست و می توانید آن را خاموش کنید و در جای امن نگهداری کنید، اینکار باعث می شود کیف پول شما در برابر هک امن‌تر شود.

تراست ولت از رمز ارزهای زیادی پشتیبانی می کند، حتی این قابلیت را دارد که از داخل آن ارزهای دیجیتال دیگر را خریداری کنید، این نکته را هم مد نظر داشته باشید چون این کیف پول ارز دیجیتال زیر مجموعه صرافی بایننس است برای خرید ارز از داخل آن بایستی رمز ارز مختص صرافی بایننس یعنی BNB را داشته باشید.

کیف پول ارز دیجیتال اتمیک

کیف پول اتمیک :

یکی دیگر از کیف پول های ارز دیجیتال اتمیک است، این کیف نیز همانند تراست ولت از نوع گرم می باشد و برای اتصال به بلاک چین و شبکه تراکنش رمز ارزها به اینترنت نیاز دارد، محیط استفاده از این کیف ساده و کاربر پسند است اتمیک نیز برای نسخه های اندروید و ios تولید شده و از سایت آنها قابل دانلود و نصب می باشد.

دانلود کیف پول اتمیک از وب سایت رسمی

امنیت این کیف پول نیز خوب است و تا زمانی که اشتباهی از طریق شما رخ ندهد احتمال هک آن بسیار پایین می باشد، مطابق تراست ولت براساس دوازده کلمه امکان بازیابی آن وجود دارد و باید در حفظ و نگهداری این دوازده کلمه کوشا باشید. اتمیک به نسبت تراست ولت از تعداد ارز کمتری پشتیبانی می کند و قابلیت خرید و فروش رمز ارز نیز در آن وجود دارد، این کیف پول قابلیت استفاده از طریق وب سایت و یا افزونه مرورگر کرم را دارد که یک مزیت محسوب می شود.

کارمزد و هزینه استفاده از کیف پول های رمز ارز :

نصب کیف پول های گرم و استفاده از آنها رایگان است، اما در زمان خرید و فروش رمز داخل آنها بایستی کارمزد پرداخت کنید که معمولاً این کارمزها از معامله در صرافی‌ها بیشتر است و همچنین برای انتقال رمز ارز از صرافی مانند کوینکس به کیف پول سرد و یا گرم شما باید کارمزد پرداخت کنید، پس قبل از خرید و فروش و انتقال ارز دیجیتال حتماً هزینه های کارمزد خرید و انتقال آن را بررسی کنید و ببینید که کدام یک برای شما مقرون به صرفه‌تر است.

نکته : کیف پول های سرد رایگان نیستند و بایستی آنها را خریداری کنید و مدل های مختلفی مانند لجر، کول والت و ترزور … وجود دارند که با قیمت های متفاوت در بازار بفروش می رسند.

جمع بندی :

کیف پول های کریپتو بسیار زیاد هستند، ولی دو مورد معرفی شده از معروف‌ترین و معتبرترین کیف های ارز دیجیتال هستند، در دنیایی رمز ارزها یکی از تهدید های اساسی که ممکن است سرمایه شما را از بین ببرد بحث امنیت است، لذا همیشه تلاش کنید اطلاعات خصوصی صرافی و کیف های پول خود را دراختیار هیچ شخصی قرار ندهید و همیشه پسوردها و کلیدهای بازیابی صرافی ها و کیف پول خود را روی کاغذ یادداشت کرده و در جای امنی نگهداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا