دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

ارز دیجیتال

آموزش معاملات مارجین در فارکس و بینگ ایکس bingx

بینگ ایکس bingx و معاملات فارکس از جذابیت‌های این بازار برای کسب درآمد دلاری است. اگر از افرادی که دوست دارند وارد فارکس شوند، علت این دوست داشتن را جویا شوید، اکثر آنها معاملات مارجین و کسب سود از این طریق را علت ورود خود به این بازار می‌دانند. در بازار معاملاتی فارکس، با معاملات مارجین می‌توان مبلغی را اضافه‌تر از سرمایه خود برای سرمایه گذاری استفاده کرد.

بروکرها با دادن مبلغی که با اهرم تعیین می‌شود، در پی ایجاد یک فرصت معاملاتی برای کاربران علاقه مند هستند تا افراد مختلف بتوانند مبلغی را وثیقه قرار داده و مبلغ بالاتری از آن را وام دریافت کنند.

بسیاری از سرمایه گذاران حرفه‌ای در بازار فارکس با الفبای کسب سود و سرمایه گذاری به روش مارجین آشنا هستند و اجازه نمی‌دهند کال مارجین شوند. اما متاسفانه عده‌ای هم هستند که از این طریق، سرمایه خود را به خطر انداخته و بروکر مورد نظر، حساب آنها را مسدود می‌کند.

نوشته های مشابه

ما در این مقاله قصد داریم در مورد حساب معاملاتی مارجین در فارکس صحبت کنیم و آن را به زبانی ساده آموزش دهیم. پس با ما همراه باشید.

1. مفهوم معاملات مارجین در فارکس، چیست؟

2. برای انجام معاملات مارجین در فارکس باید چه کار کنیم؟

3. کاربرد معاملات مارجین در فارکس چه می‌باشد؟

4. مفاهیم مهم در معاملات مارجین کدام است؟

5. کال مارجین چیست و چه کار کنیم تا کال مارجین نشویم؟

آموزش گام به گام معاملات مارجین در فارکس

پیش از آنکه در مورد آموزش گام به گام و نحوه انجام یک معامله مارجین در فارکس صحبت کنیم، بهتر است در ابتدا کمی در مورد معنا و مفهوم مارجین صحبت کنیم.

مارجین به معنای حاشیه و لبه است اما در دنیای فارکس به معنای وثیقه است. شما در معاملات مارجین در فارکس، قادر خواهید بود که مبلغی را به عنوان سرمایه شخصی در کیف پول و اکانت خود وثیقه کنید و به میزان لوریج و اهرمی که انتخاب می‌کنید، مبلغی را تحت عنوان وام از بروکر دریافت کنید. برای مثال شما می‌توانید 1000 دلار به عنوان وثیقه در بروکر مسدود کنید و با لوریج دلخواه، میزان آن را چند برابر کنید.

برای مثال اگر لوریج 1:100 را انتخاب کنید، 1000 دلار شما 100 برابر شده و به همان میزان می‌توانید وام از بروکر دریافت کنید و با آن معامله کنید. اگر پیش بینی شما در معاملات و پوزیشن‌های باز شده، درست از آب در بیاید، شما 100 برابر سود خواهید کرد. صد البته که اگر پیش بینی شما اشتباه باشد به همان میزان 100 برابر ضرر خواهید کرد تا جایی که نوبت به برداشت از سرمایه شما شود. در این حالت شما کال مارجین خواهید شد که در ادامه به آن نیز پرداخته‌ایم

اما آموزش گام به گام معاملات مارجین در فارکس:

1. ابتدا وارد حساب کاربری خود در بروکر مورد نظر شوید.

2. حساب خود را به میزان دلخواه که قرار است آن را مارجین کنید، شارژ کنید.

3. از قسمت انجام معاملات، مارجین را انتخاب کنید.

4. لوریج و اهرم مد نظر خود را انتخاب کنید.

5. حد tp/sl خود را انتخاب کنید.

6. Margin را بزنید.

نکته حائز اهمیت در این قسمت، مشخص کردن اهرم و حد ضرر در انجام معاملات مارجین است. مطمئن باشید اگر شما اهرم خود را بالا انتخاب کنید، همان قدر که احتمال سود کردن شما بالاتر می‌رود، به همان میزان احتمال ضرر کردن شما نیز افزایش می‌یابد.

در معاملات مارجین در فارکس، شما عملا هیچ وقت بیشتر از میزان سرمایه وثیقه شده نزد بروکر، متضرر نخواهید شد. اما اگر میزان ضرر شما از وثیقه مورد نظر بیشتر شد، اخطاری از سوی بروکر برای شما ارسال می‌گردد که باید طبق آن، حساب خود را شارژ کرده و یا برخی از پوزیشن‌های خود را ببندید.

کاربرد معاملات مارجین در فارکس

معاملات مارجین در بازارهای مالی مانند فارکس یا ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاران، یک فرصت بی نظیر ایجاد می‌کند تا این افراد بتوانند با پول بیشتری وارد معاملات شود. بسیاری از تریدرها و سرمایه گذاران دوست دارند بیشتر از سرمایه اصلی خود پول داشته باشند و آن را به جریان بیندازند. به همین دلیل از معاملات مارجین استفاده می‌کنند.

بروکرهای فارکس برای همراه شدن با سرمایه گذاران، معاملات مارجین را به آنها پیشنهاد می‌دهند. این معاملات، دلیل جذب افراد بسیار زیادی به دنیای فارکس و کسب درآمد دلاری است.

مفاهیم مهم و کاربردی در معاملات مارجین

صرافی بینگ ایکس

همانطور که قبلا عنوان شد، مارجین به معنای وثیقه قرار دادن مبلغ مشخصی نزد بروکر به قصد گرفتن وام است. اما موضوع به همین جا خلاصه نمی‌شود. مفهوم مارجین و معاملات آن در گرو شناخت برخی از اصطلاحات است که در اینجا به ذکر آنها به طور خلاصه می‌پردازیم:

·  کل موجودی  balance:

این اصطلاح مربوط به کل دارایی است و از معاملاتی که شما باز می‌کنید، تاثیر پذیر نیست.

· مارجین آزاد free margin:

برای انجام معاملات مارجین، مقداری از سرمایه باید به عنوان وثیقه نزد بروکر باقی بماند. مابقی پول‌های موجود در کیف پول را مارجین آزاد می‌گویند.

· موجودی لحظه‌ای Equity:

این موجودی به میزان سرمایه و پولی گفته می‌شود که در لحظه نشان دهنده میزان دارایی است. اگر هیچ پوزیشنی بعد از مارجین باز نشده باشد، میزان اکوئیتی و موجودی کل ( بالانس ) برابر است. این موجودی از معاملات باز، تاثیر می‌پذیرد.

· سطح مارجین margin level:

این مفهوم در فارکس، به نسبت اکوئیتی و موجودی لحظه‌ای حساب به کل مارجین درگیر شده در معاملات گفته می‌شود. بروکر با محاسباتی که خود انجام می‌دهد، مشخص می‌کند که آیا تریدر مجاز به انجام میزان مارجین هست یا خیر. اگر معاملات شما به این سطح از مارجین برسد، بروکر اجازه انجام معاملات بیشتر را به شما نمی‌دهد. اما حساب شما را نیز نمی‌بندد.

· سطح خروج stop out level:

وقتی وضعیت حساب به سطح مارجین لول برسد، عملا هیچ سطح دیگری فعال نخواهد شد. زیرا موجودی در حال کاهش است. به این سطح، سطح خروج گفته می‌شود. رسیدن به این سطح، منجر به بسته شدن خودکار معاملات خواهد شد. این کار توسط بروکر انجام می‌شود.  در دنیای ارزهای دیجیتال به چنین حالتی، لیکوئید شدن سرمایه گفته می‌شود.

· مارجین استفاده شده used margin:

این مارجین همان طور که از اسمش پیداست، مقدار پول و سرمایه‌ای است که توسط بروکر قفل شده و اصطلاحا استفاده شده است. بنابراین نمی‌تان از این سرمایه برای باز کردن پوزیشن استفاده کرد.

دانستن مفاهیم بالا در کنار یک استراتژی درست و همچنین تکیه بر دانش و اطلاعات بدست آمده از تحلیل‌های مختلف، می‌تواند شما را برای کسب سود از معاملات مارجین، آماده کند. صرافی بینگ ایکس bingx به خاطر پشتیبانی از تریدینگ ویو و متاتریدر5 و زبان فارسی و کپی ترید و ربات ترید برای ترید عالیست.

Margin call شدن چیست؟

این اصطلاح برای افرادی به کار برده می‌شود که در فارکس اقدام به دریافت وام کرده و مبلغی را به عنوان وثیقه نزد بروکر گذاشته‌اند.  اما به دلیل پیش بینی‌های اشتباه به سطح مارجین می‌شوند. در چنین مواقعی بروکر اجازه نمی‌دهد پوزیشن معاملاتی تازه‌ای باز کنند. اگر میزان ضرر و سقوط به سمت مبلغ مارجین و وثیقه شده نزدیک شود، یک پیغام از سوی بروکر برای تریدر ارسال می‌شود. این پیام را در اصطلاح، مارجین کال می‌گویند. وقتی کاربر این پیغام را دریافت می‌کند، باید اقدامات لازم در این زمینه را انجام دهد.

تمام اقداماتی که بعد از این پیغام انجام می‌شود، به عنوان اقدامات پیشگیرانه از ضرر بیشتر است. در این حالت بروکر از سرمایه گذار می‌خواهد تا حساب کاربری خود را بیشتر شارژ کند تا ضرر پیش آمده جبران شود و به حالت قبلی بازگردد. و یا اینکه درخواست می‌کند تا پوزیشن‌های معاملاتی باز شده را ببندد.

اگر تریدر اقدامات لازم را انجام ندهد، سرمایه و تمام موجودی حساب او، لیکوئید می‌شود. لیکوئید شدن یعنی اینکه ضرر و زیان پیش بینی‌های اشتباه تا جایی پیش می‌رود که وثیقه تریدر کاملا صفر می‌شود. بعد از آن، سریعا حساب شخص و اکانت کاربری او مسدود خواهد شد.

اقدامات پیشگیرانه از مارجین کال شدن

صرافی bingx

در صورت مارجین کال شدن هنوز فرصت جبران هست. می‌توانید میزان مشخصی به سرمایه خود اضافه کنید و سطح مارجین را بالاتر ببرید و یا اینکه بخشی از دارایی خود را برای جبران، بفروشید. البته بین 2 تا 5 روز فرصت این اقدامات وجود دارد. در غیر اینصورت ممکن است نوسان قیمت در بازار زیاد و مدت زمان مورد نیاز شما کم باشد. به همین دلیل ممکن است سهام و دارایی شما بدون اجازه از سوی شما فروخته شود تا جبران ضرر شود.

اما بهتر است قبل از به وجود آمدن چنین حالتی، اقدامات پیشگیرانه انجام دهید. برخی از اقدامات موثر در جهت جلوگیری از مارجین کال شدن، شامل موارد زیر است:

· استفاده از trailing stop یا حد ضرر

· تقسیم کردن حجم معاملات و عدم ورود یکباره به معاملات

·  پیش بینی درست حرکات قیمتی با استفاده از تحلیل تکنیکال، فاندامنتال و احساسی.

· عدم ورود به معاملات به شکل احساسی و با اعتماد به نفس کاذب

·  داشتن برنامه و استراتژی مدون معاملاتی در بازار فارکس

· مدیریت ریسک در سرمایه گذاری

و کلام آخر

استفاده از امکانات فارکس در بروکرهای مختلف، نیازمند دانش و اطلاعات در این زمینه است. معاملات مارجین، برای تریدرهایی مناسب است که با بازار فارکس، مدیریت ریسک، استراتژی و انواع تحلیل و بررسی به خوبی آشنا باشند.

منبع: صرافی bingx

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا