دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

معماری و دکوراسیون

اتاق پذیرایی کلاسیک، تفاوت های سبک کلاسیک و مدرن

انتخاب نحوه دکوراسیون منزل همواره کاری سخت و شخصی است و کاملا به سلیقه های شخصی افراد بستگی دارد، اما در این بین نکاتی نیز وجود دارند که بعضا بسیار تاثیرگذار هستند و دقت کردن به این نکات اهمیت دارند. ما در این مطلب از مجله آنلاین پروماگ سعی داریم تا نحوه چیدمان یک اتاق پذیرایی کلاسیک را برایتان توضیح دهیم، اما کلاسیک یعنی چه؟ ابتدا باید با تعاریف و ویژگی های سبک کلاسیک و مدرن آشنا شویم تا بتوانیم از بین آن ها مناسب ترین شان را انتخاب کنیم.

اتاق پذیرایی کلاسیک، تفاوت های سبک کلاسیک و مدرن

در دکوراسیون منزل علاوه بر سلیقه شخصی، توجه به ویژگی های مهم دکوراسیون ها نیز مهم است. سبک کلاسیک معمولا با هزینه های بالا در پیوند است و انتخاب این سبک بسته به درآمد افراد نیز است،‌ زیرا اکثر وسیله ها در سبک کلاسیک از جنس چوب است و دارای منبت کاری و ریزه کاری. این وسائل معمولا سایز بزرگی نیز دارند و دست ساز نیز هستند، بنابراین هزینه بالایی دارند و برای خانه های بزرگ مناسب تر هستند. سبک کلاسیک خانه های کوچک را شلوغ و بی نظم جلوه می دهد. اما در سبک مدرن بیشتر به کوچک و ظریف بودن وسیله ها دقت می شود و راحت تر نیز یافت می شوند، بنابراین هزینه پایین تری نسبت به سبک کلاسیک دارند و مناسب استایل مینیمال و خانه های کوچک نیز هستند. با این تفاسیر و توضیحاتی که ارائه شد، توجه به ابعاد اتاق پذیرایی تان بسیار مهم است، زیرا اگر می خواهید اتاق پذیرایی کلاسیک داشته باشید، مجبورید از وسائلی با ابعاد بزرگ استفاده کنید، پس اگر اتاق پذیرایی تان کوچک است آگاه باشید که این سبک اتاق شما را شلوغ و متراکم خواهد کرد.

اتاق پذیرایی کلاسیک

نکاتی مهم در طراحی یک اتاق پذیرایی کلاسیک

در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا با ذکر چند نکته راجب به دکوراسیون اتاق پذیرایی کلاسیک به شما کمک بکنیم تا به طراحی مورد نظر خود دست پیدا کنید.

1- اتاق پذیرایی کلاسیک: شناختن رنگ های کلاسیک

در معماری سبک کلاسیک، رنگ ها حرف های زیادی برای گفتن دارند و جزو مهم ترین عناصر سازنده یک اتاق پذیرایی کلاسیک هستند. پس شناختن رنگ هایی که در دسته بندی، جزو رنگ های کلاسیک قرار می گیرند برای داشتن یک اتاق پذیرایی کلاسیک اهمیت پیدا می کند. رنگ های سبز زیتونی، سفید، طلایی، آبی، یخی، خاکستری مایل به آبی و قهوه ای و رنگ صدفی در طیف رنگ های کلاسیک قرار می گیرند و استفاده از این رنگ ها به طور خودکار تم کلاسیک را تا حدودی به اتاق پذیرایی شما اضافه خواهند کرد.

اتاق پذیرایی کلاسیک

2- اتاق پذیرایی کلاسیک: استفاده از وسیله هایی در سبک کلاسیک

بعد از رنگ آمیزی دیوار ها نوبت به انتخاب وسیله ها در سبک کلاسیک می رسد. همانطوری که ذکر شد در سبک کلاسیک وسیله ها دارای ابعادی بزرگ هستند و در بیشتر مواقع نیز از جنس چوب بوده و دست ساز نیز هستند. پس اگر از دوست داران سبک کلاسیک هستید در انتخاب وسائل خود به این نکات توجه کنید. یکی از مهم ترین اجزا و پر استفاده ترین آن ها مبلمان هستند. در این سبک بیشتر از مبلمان سلطنتی چوبی استفاده می شود. مبلمان را به طور قرینه مقابل هم بچینید و از دو گلدان سنگین و یکسان نیز استفاده کنید تا به زیبایی های سبک کلاسیک آشنا شوید. برای داشتن اتاق پذیرایی کلاسیک تنها مبل کلاسیک نیست که مهم است، بلکه جزئیات و موارد دیگر نیز باید با این سبک همخوانی داشته باشند. پرده ها در این نوع سبک سلطنتی انتخاب می شوند و استفاده از پارچه هایی از جنس مخمل و ابریشم در این سبک فراوان است. در یک اتاق پذیرایی کلاسیک معمولا بخاری و شوفاژ دیده نمی شود و استفاده از شومینه کاملا مورد توصیه است و ظاهری شکیل و کلاسیک را برای اتاق پذیرایی شما به ارمغان می آورد. استفاده از دکوری هایی مانند شمعدانی های زیبا، مجسمه های سنگی و گچی، تابلوهای سنتی، تابلو فرش هایی با رنگ های خنثی و خنک و استفاده از انواع آلات موسیقی در سایزهای بزرگ نیز به کلاسیک تر کردن محیط اتاق پذیرایی شما کمک خواهند کرد.

پیشنهاد می شود بخوانید :

اتاق پذیرایی کلاسیک

3- اتاق پذیرایی کلاسیک: نورپردازی به سبک کلاسیک

در سبک کلاسیک به روشنایی فضای اتاق نیز اهمیت زیادی داده می شود. در این نوع سبک طراحی از تعداد لامپ های بیشتری نسبت به سبک مدرن استفاده می شود. در این سبک نور ها هستند که جلوه و زیبایی سایر اجزای موجود در اتاق را نمایان می کنند. استفاده از نورهای سرد و خنثی در ترکیب با رنگ سرد دیوارها، اتاق پذیرایی کلاسیک شما را بی روح جلوه خواهند داد پس برای جلوگیری از یکنواختی از ترکیب نورهای گرم استفاده کنید. همچنین در سبک کلاسیک از لامپ های ساده استفاده نمی شود و بیشتر از لوسترهای تزئینی و سلطنتی استفاده می شود که جنبه ای رسمی تر و کلاسیک تر دارند. همچنین از آباژور های برنزی و کریستال نیز برای تزئین روی میزهای عسلی و کنار میز تلفن استفاده کنید تا زیبایی بیشتری به اتاق پذیرایی کلاسیک خود داده باشید.

اتاق پذیرایی کلاسیک

سخن آخر

استفاده و یا عدم استفاده از سبک کلاسیک در طراحی اتاق پذیرایی شما بیش از هر چیزی به دو عامل سلیقه شخصی و ابعاد و فضایی که در اختیار دارید بستگی دارد. اگر اتاق پذیرایی شما به زعم خودتان آن اندازه بزرگ هست که بتوان سبک کلاسیک را در آن پیاده کرد پس معطل نکنید، سبک کلاسیک همواره یکی از پر طرفدار ترین و شیک ترین سبک های طراحی بوده و خواهد بود، پس نهایت ذوق و سلیقه خود را به معرض نمایش بگذارید و فضایی متفاوت و کلاسیک ایجاد کنید.

از اینکه وقت خود را صرف مطالعه یکی دیگر از مقالات مجله پروماگ نمودید سپاسگزاریم. امیدواریم که مطالب پروماگ مورد استفاده شما قرار بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا