دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

سلامت

12 غذایی که باید برای افزایش رشد مو ، حفظ سلامت و جلوگیری از ریزش موهای خود بخورید

اگر از مشکلاتی مانند ریزش مو، کاهش رشد مو و کم شدن تراکم موهای خود رنج می برید برای خلاص شدن از این مشکلات این مقاله را تا انتها بخوانید، بسیاری از مردم که دچار مشکلات مو می شوند آن را ناشی از  مواد نگهدارنده، مصرف شامپوهای نامرغوب و حتی آلودگی هوا می دانند، اما در واقع عوامل دیگری باعث این اتفاق می شوند، مانند ژنتیک، تغذیه نامناسب، مصرف داروهای خاص و بالا رفتن سن که بدلیل ضعیف شدن سلول‌های پوست و پیازهای مو عواقبی مانند ریزش مو و کم شدن تراکم را به همراه دارند.

ورزش کردن یکی از بهترین گزینه ها برای جلوگیری از پیری پوست و کاهش ریزش مو است، اما یک رژیم غذایی خوب می تواند کلیدی برای جلوگیری از پیری زودرس و همچنین مشکلات مو باشد. ما برای کمک به بهبود وضعیت تغذیه شما، لیستی از 12 ماده غذایی فوق العاده را جمع آوری کرده ایم که می تواند به رشد موها و مبارزه با ریزش مو کمک کند.

انواع تخم پرندگان و تاثیرات آنها بر رشد مو

تخم پرندگان و رشد مو

نوشته های مشابه

پروتئین کراتین منبع اصلی فولیکول های موست و تخم مرغ منبع غنی از آن است. علاوه بر این تخم مرغ (تخم پرندگان) مقدار زیادی بیوتین ، روی و سلنیوم دارد که مصرف آن به طرز شگفت آوری برای بدن و رشد موها موثر و ارزشمند است. بیوتین ذکر شده به بدن شما در تبدیل اشکال مختلف پروتئین به کراتین کمک می کند. اگر می خواهید موهای زیبا و متراکم‌تری داشته باشید، مصرف انواع تخم پرندگان را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

انواع توت‌ها و رفع مشکلات مو

انواع توت ها و تاثیرات آنها در سلامت موها

توت ها بطور کل یکی از سالم‌ترین مواد غذایی محسوب می شوند، توت ها حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان هستند و همچنین ویتامین C موجود در آنها منجر به تولید کلاژن می شود که این ماده باعث تقویت پیاز مو و در نهایت تقویت مو خواهد شد، آنتی اکسیدان نیز با رادیکال‌های آزد مبارزه می کند و این باعث می شود که فولیکول‌های مو کمتر دچار آسیب شوند، توت ها نه تنها مفید هستند بلکه بسیار خوشمزه هستند، لذا از مصرف توت ها در رژیم غذایی خود دریغ نکنید.

کاهش ریزش مو با خوردن اسفناج 

 

افزایش رشد موها با اسفناج

اسفناج یکی دیگر از غذاهای فوق العاده برای افزایش رشد مو است. اسفناج سرشار از فولات، آهن و همچنین ویتامین A و C است. کمبود آهن یکی از شایع ترین دلایل ریزش مو است و اسفناج برای ترکیب این آهن با ویتامین C (که باعث افزایش جذب آهن می شود) برای مقابله با این کمبود ایده آل است. ممکن است طعم خام اسفناج را دوست نداشته باشید، روشهای شگفت انگیز زیادی برای تهیه غذاهای اسفناج به روشهای خوشمزه وجود دارد مانند ماست اسفناج تلاش کنید اسفناج را با سایر میوه ها یا سبزیجات دیگر ترکیب کنید، تا طعم مورد علاقه خود را بدست آورید.

سلامت و زیبایی مو با خوردن ماهی

خوردن ماهی برای جلوگیری از ریزش مو

امگا 3 برای توانایی بدن در تشکیل فولیکول های جدید مو مهم است. منابع زیادی از اسیدهای چرب امگا 3 وجود دارند. همانطور که می دانید، ماهی منبع غنی از این اسید چرب ارزشمند است. اما شما همچنین می توانید امگا 3 خود را از منابع گیاهی مانند دانه کتان یا دانه چیا نیز دریافت کنید. اگر ماهی دوست دارید، می توانید ماهی قزل آلا، شاه ماهی و ماهی شیر را امتحان کنید، همه اینها سرشار از امگا 3 و اسیدهای چرب امگا 6 هستند که برای رشد مو بسیار موثر هستند.

جلوگیری از ریزش مو با خوردن سیب زمینی شیرین

 

تاثیرات سیب زمینی شیرین برای رشد مو

سیب زمینی شیرین و سایر سبزیجات و میوه های نارنجی مانند هویج سرشار از بتاکاروتن هستند. بدن شما می تواند این رنگدانه رنگارنگ را به ویتامین A تبدیل کند، که به نوبه خود در تولید سبوم بسیار لازم است. این ماده روغنی از فولیکول های موی شما در برابر آسیب محافظت می کند و باعث می شود موهای شما سالم و قوی بمانند. سایر میوه های غنی از بتاکاروتن طالبی ، زردآلو و سبزیجات کلم پیچ و کدو حلوایی هستند.

آواکادو یک غذای عالی برای محافظت موها

آواکادو یک غذای عالی برای سلامت موها

آووکادو چربی های سالم و ویتامین E فراوانی دارد که یک آنتی اکسیدان بسیار قوی است و می تواند از پوست سر شما در برابر رادیکال های آزاد محافظت کند. ویتامین E همچنین دارای خواص محافظتی در برابر تأثیرات مضر مانند اشعه آفتاب زیاد و کلر است. اسیدهای چرب موجود در این میوه همچنین به رشد سالم موها کمک می کند.

خوردن انواع مغزها و آجیل برای سلامت موها

انواع مغزها و برای محافظت از مو

بیشتر مردم از مزایای تغذیه ای آجیل آگاه هستند. بسیاری از مغزها حاوی ویتامین های زیادی از جمله ویتامین A ، B و E هستند. همه این ویتامین ها برای تغذیه موهای شما نیاز می‌باشند. اگرچه آجیل‌ها دارای کالری فراوان هستند اما می توانند به عنوان یک میان وعده سالم در نظر گرفته شوند زیرا کاملاً سیر کننده‌اند. حتما مغز گردو را مصرف کنید زیرا نه تنها مقدار زیادی ویتامین بلکه اسیدهای چرب امگا 3 ارزشمندی نیز در آن وجود دارد که سلامت موهای شما را نیز افزایش می دهد.

دانه‌ها و تاثیر آنها در رشد مو

غذاهایی که برای سلامت مو باید بخورید

دانه ها یکی دیگر از غذاهای فوق العاده هستند که به طور فزاینده ای محبوب و در سبد غذایی خانوار قرار دارند این عالی است. بسیاری از دانه ها حاوی ترکیبی فوق العاده از ویتامین E ، روی و اسیدهای چرب امگا 3 هستند. که نه تنها برای رشد مو بلکه برای سلامت کلی بدن شما نیز عالی میباشند.

فلفل شیرین

فلفل شیرین و رشد مو

فلفل دلمه ای شیرین که می توان آن را به صورت خام ، سرخ شده یا پخته مصرف کرد. این فلفل سرشار از ویتامین C و بتاکاروتن است که هر دو از مواد مغذی مهم برای رشد مو محسوب می شوند. ویتامین C به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند که از موهای شما در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کند. بتاکاروتن مهم است زیرا به ویتامین A تبدیل می شود و نه تنها به موهای شما بلکه به چشم ها نیز کمک می کند.

صدف و میگو و نقش آنها در توقف ریزش مو

صدف و میگو

صدف و میگو دو غذای دریایی بینظیر هستند، البته ممکن است صدف بعنوان یک غذای لوکس تنها در رستوران‌های خاص سرو شود ولی خوشبختانه می‌توانید از طریق سایت و پیج‌های فروش آنلاین غذاهای دریایی براحتی آن را خرید کنید و از فوائد آن بهرمند شوید، این دو ماده غذایی سرشار از روی هستند، از نظر علمی ثابت شده است که روی به حفظ رشد موهای سالم کمک می کند و حتی می تواند ریزش مو را متوقف کند، زیرا کمبود روی ممکن است باعث ریزش بیش از حد مو شود. کمبود روی نسبتاً شایع است و بسیاری از مردم را تحت تأثیر قرار می دهد، خوردن غذاهای غنی از روی معمولاً بهتر از استفاده از مکمل های روی است.

گوشت

خوردن گوشت

گوشت منبع غنی پروتئین است، رشد سالم موها در بدن نیازمند پروتئین است، پس می توانید با خوردن گوشت مواد مورد نیاز زیبایی و سلامتی موهای خود را تامین کنید، البته باید توجه کنید که مصرف بیش از حد گوشت ممکن است عوارضی چون چاقی و مشکلات گوارشی به همراه داشته باشد.

دانه های سویا و تاثیر آن در رشد مو

سویا

دانه های سویا حاوی یک ماده مغذی به نام اسپرمیدین هستند که مشخص شده است فاز رشد فولیکول های مو را طولانی می کند. این به نوبه خود منجر به ایجاد تارهای موی قوی تر و در نتیجه موهای سالمتر می شود. سویا همچنین مقدار زیادی پروتئین دارد که آنها را بعنوان جزئی از یک رژیم غذایی متعادل تبدیل می کند.


پیشنهاد پروماگ جهت مطالعه بیشتر :

‫3 دیدگاه ها

  1. من فکر میکنم شامپو هم توی ریزش مو خیلی تاثیر داره یک مدت شامپو ضد شوره استفاده می کردم بشدت ریزش مو پیدا کرده بودم ممنون بابت مقاله خوبتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا