دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

شخصیت های هنریفیلم

رابرت دنیرو ، زندگی شخصی و حرفه‌ای و انتقادات سیاسی

رابرت دنیرو به‌عنوان بزرگ‌ترین بازیگر تاریخ سینما در همه دوران شناخته می‌شود. رابرت دنیرو در 17 اوت 1943 در منهتن متولد شد وی نخستین شهرت هنری خود را در نقش اول فیلم طبل را آهسته بزن در سال 1973 بدست آورد. او تاکنون نقش‌های کلیدی بسیاری را بازی کرده و علاوه بر بازیگری به کارگردانی و تهیه‌کنندگی نیز پرداخته است. دنیرو در بازیگری چنان برجسته است که به گفته مارلون براندو، دنیرو حتی خود هم نمی‌داند که تا چه اندازه مهارت دارد. ما در این نوشتار قصد داریم به بررسی زندگی و جوایز و آثار سینمایی این بازیگر بزرگ بپردازیم. پس با ما در مجله پروماگ همراه باشید.

رابرت دنیرو

زندگی‌نامه رابرت دنیرو

رابرت دنیرو در ۱۷ آگوست ۱۹۴۳ از مادر و پدری هنرمند به دنیا آمد. وقتی دنیرو ۳ ساله بود، پدر و مادرش از هم جدا شدند. او با مادرش زندگی می‌کرد؛ اما این شانس را داشت که زمان زیادی را با پدر بگذراند. او در سن ۱۰ سالگی بازیگری را با نمایش «بازیگر شهر اُز» آغاز کرد. بعد از وقفه‌ای چند ساله دنیروی نوجوان در ۱۶ سالگی با بازی در نمایش «خرس» اثر چخوف به دنیای بازیگری بازگشت. سال‌های آتی نیز به‌صورت جسته‌ و گریخته در برنامه‌ها و تبلیغات تلویزیونی شرکت می‌کرد. نکته جالب درباره زندگی او این است که هیچ‌گاه تحصیلات خود را به تمام نکرده است.

پدر و مادر رابرت

پدر و مادر رابرت دنیرو هر دو هنرمند بودند. آن‌ها زمانی که رابرت تنها سه سال داشت از یکدیگر طلاق گرفتند. رابرت دنیرو پس از طلاق آن دو زندگی آرامی با مادرش داشت و با او زندگی می‌کرد ولی اوقات زیادی را نیز با پدرش می‌گذراند. یکی از تفریح‌های محبوب این پدر و پسر تماشای فیلم بود. آن‌ها اغلب اوقاتی را که با یکدیگر سپری می‌کردند فیلم می‌دیدند.

زندگی شخصی و ازدواج رابرت دنیرو

دنیرو سه بار و با دو نفر ازدواج کرده است. او از ازدواج اول خود یک پسر دارد. اولین ازدواج او در سال ۱۹۷۶ با دیان ابوت که چند سال بعد به طلاق منتهی شد. دومین ازدواج او با گریس هایتاور در سال ۱۹۸۸ اتفاق افتاد. این ازدواج نیز کمی بعد در ۱۹۹۷ به طلاق انجامید. رابرت دنیرو و گریس هایتاور در سال ۲۰۰۴ یکبار دیگر با یکدیگر ازدواج کردند.

رابرت دنیرو

فرزندان رابرت دنیرو

رابرت دنیرو فرزند پسری از ازدواج اول خود با داین دارد. نام این پسر رافائل و نام دختر داین که دنیرو سرپرستی او را به عهده گرفت درنا است.
یکی از فرزندان رابرت دنیرو با نام الیوت به اوتیسم مبتلا است. الیوت حاصل ازدواج گریس و رابرت است و در سال ۱۹۸۸ به دنیا آمده است.
دو فرزند دیگر دنیرو دوقلو هستند و  آرون کندریک و جولیان هنری نامگذاری شده‌اند. او یک دختر به نام هلن نیز دارد که از طریق رحم اجاره‌ای پرورش یافته است و در سال ۲۰۱۱ به دنیا آمده است.

دنیرو دو فرزند دوقلو به نام‌ های آرون کندریک و جولیان هنری دنیرو متولد سال 1995 و هلن گریس متولد سال 2011 دارد که از طریق رحم اجاره ای به دنیا آمدند.

زندگی حرفه‌ای رابرت دنیرو

«سه اتاق در منهتن»، اولین فیلم سینمایی رابرت دنیرو بود که در سال ۱۹۶۵ در آن به نقش‌آفرینی پرداخت. او از هنرمندانی بود که نزد هنرپیشه آمریکایی لی استراسبرگ بازیگری را به‌صورت جدی با متد اکتینگ آموخت. آموختن متد اکتینگ باعث شد که وی بتواند در رده بازیگرانی همچون مارلون براندو و جیمز دین که آغازگر این متد بودند، قرار بگیرد. علاوه بر آن در کنار بازیگرانی چون آل‌پاچینو و داستین هافمن توانست این متد را به اوج برساند. بر اساس اعلام مجله وانیتی فیر، دنیرو اولین کسی است که توانست متد اکتینگ را در فیلم کارتونی به کار بگیرد. علاوه بر این وی، الگوی بسیاری از بازیگران معاصر همچون دانیل لی لوئیس و شان پن نیز است.

فیلم رابرت دنیرو

فیلم‌های رابرت دنیرو

رابرت دنیرو با فیلمی به نام «احوالپرسی» اثر برایان دی پالما به عرصه سینما معرفی شد. همچنین بعدها در چند اثر دیگر ساخته همین کارگردان به نقش‌آفرینی پرداخت. از دیگر کارگردانانی که دنیرو با آن‌ها تجربه‌های خوبی را کسب کرد می‌توان به مارتین اسکورسیزی اشاره کرد. در ابتدای همکاری با این کارگردان، دنیرو برای فیلم «خیابان‌های بی‌رحم» دعوت شد و در نقش جوانی خیابانی بازی کرد. او که بازی موفقی در فیلم خیابان‌های بی‌رحم داشت و با بازی در این فیلم شهرت اصلی خود را بدست آورد، توانست همکاری خود را با این کارگردان ادامه دهد. «یک داستان برانکسی» از دیگر آثار همکاری دنیرو با مارتین اسکورسیزی است.

انتقادات رابرت دنیرو

سبک بازی رابرت دنیرو

این بازیگر توانای تاریخ سینمای جهان تاکنون توانسته است در ژانرهای مختلف سینمایی بازی کند. از آثاری او می‌توان به فرانکشتاین و موهبت الهی در ژانر وحشت اشاره کرد. همچنین آثاری مانند ملاقات با والدین و گاو خشمگین در ژانر ورزشی از دیگر کارهای ارزنده این هنرمند محسوب می‌شوند. این هنرمند در سبک گنگستری نیز آثاری همچون رفقای خوب و تسخیر ناپذیران را در کارنامه کاری خود دارد.

سبک بازی رابرت دنیرو

دنیرو در سینمای کمدی

دنیرو توانست در ژانر کمدی مانند «فیلم سلطان» مهارت خود را به نمایش بگذارد. این نقش‌آفرینی‌های درجه‌یک موجب شد وی در کنار هنرپیشه‌های صاحب سبک چون «ادی مورفی» در ژانر کمدی قرار بگیرد. رابرت دنیرو در این سبک نیز در کنار بازی قوی، ساده و روان به ایفای نقش می‌پردازد. او قادر است با حرکاتی معمولی تماشاگران را به شخصیت فیلم نزدیک کند. همچنین می‌تواند تمامی خصوصیات کاراکتر موردنظر را به تماشاچی نمایش دهد. بازی‌های او چنان است که تماشاچی احساس نزدیکی زیادی به شخصیت کاراکتر فیلم خواهد داشت.

جوایز رابرت دنیرو

رابرت دنیرو چه جوایزی گرفته است

دنیرو برای بازی در فیلم «پدرخوانده ۲» در نقش دون ویتو کورلئونه برنده جایزه اسکار شد. گفتنی است که مارلون براندو نیز برای همین نقش، البته در پدرخوانده ۱ این جایزه را دریافت کرد. به همین دلیل این نقش از نظر بسیاری از منتقدین سینما به ماندگارترین نقش تاریخ سینما تبدیل شد. در سال ۲۰۰۸ دنیرو جایزه دوربین طلایی را به خاطر سال‌ها حضور موفق در عرصه سینما دریافت کرد.

او با بازی در فیلم‌های گاو خشمگین، گریز نیمه‌شب، ملاقات با والدین و غیره برنده جایزه گلدن گلوب شد. علاوه بر دریافت جایزه، او بارها توانست به‌عنوان نامزد بهترین بازیگر از سوی جشنواره‌های مختلف نیز انتخاب شود. همین‌طور بازی در فیلم گاو خشمگین علاوه بر گلدن گلوب، جایزه اسکار بهترین نقش اول مرد را برای او به ارمغان آورد. نقش‌آفرینی دنیرو در فیلم گاو خشمگین توانست در لیست ۱۰۰ نقش برتر تاریخ سینما از دید مجله پرمیر قرار بگیرد.

رابرت دنیرو بازیگر سینما

نقش‌های ماندگار رابرت دنیرو

تاریخ سینمای جهان سرشار از آثار تحسین‌برانگیز بسیاری است. در این میان رابرت دنیرو این افتخار را داشته است که در هفت اثر برجسته سینمایی به نقش‌آفرینی بپردازد. شاهکارهایی چون «پدرخوانده»، «روزی روزگاری در آمریکا»، «راننده تاکسی»، «گاو خشمگین»، «مخمصه»، «کازینو» و «شکارچی گوزن» میزبان هنرنمایی‌های او بوده‌اند. این‌چنین آثاری بارها برای دنیرو عناوین برترین بازیگر و تحسین منتقدین سینما را در پی داشت. او همچنین در طول زندگی هنرمندانه خود، نشان آزادی رئیس‌جمهور را از باراک اوباما در سال ۲۰۱۶ دریافت کرد.

پستچی با بمب در می‌زند

در چند روز اخیر (ژوئن 2018) چند بسته پستی مشکوک حاوی بمب به منزل افرادی در آمریکا ارسال شده است. هدف اصلی بسته‌های مشکوک هیلاری کلینتون، باراک اوباما و سیاست‌مداران دیگری از حزب دموکرات آمریکا بودند. ولی آخرین بمب به منزل رابرت دنیرو فرستاده شده است. پلیس هنوز فرستندگان این بسته‌ها را نیافته و علت و انگیزه این کار مشخص نیست. هشتمین بسته مشکوک به آدرس این هنرپیشه مشهور ارسال شده است. او یکی از مخالفان سیاست‌های ترامپ است. 
رابرت دنیرو همواره از حزب دموکرات آمریکا حمایت کرده است. او در سال‌های مختلف از کاندیداهای این حزب حمایت کرده و حتی در جمع‌آوری کمک برای انتخاب اوباما نیز نقش داشت. در انتخابات سا‌ل‌های گذشته آمریکا رابرت دنیرو یکی از طرفداران باراک اوباما و جان کری بود. 

چند نکته درباره زندگی رابرت دنیرو

دوستان رابرت دنیرو او را بابی میک صدا می‌کردند. در روزهای جوانی این هنرپیشه دوستان و اطرافیانش بخاطر ظاهر رنگ‌پریده او این نام را به او داده بودند.

رابرت دنیرو به همراه کاپولا و رابین ویلیامز رستوران رابیکون را اداره می‌کند. علاقه او به رستوران‌داری به اینجا ختم نمی‌شود. او دو رستوران نوبو و آگو را نیز خریداری کرده و اداره می‌کند.
او اولین اسکار خود را در سال ۱۹۷۵ دریافت نکرد. زیرا در زمان اهدای جوایز برای بازی در فیلم برتولوچی حضور داشت.

بخشی از فیلمهای رابرت دنیرو

با تشکر از شما مخاطبان همیشگی پروماگ که تا انتهای این مطلب همراه ما بودید. پیشاپیش از نظرات شما درباره این مطلب سپاسگزاریم. در ادامه این مجموعه زندگی‌نامه سایر بازیگران مطرح سینما را نیز منتشر خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا