دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

آموزش

هدف گذاری را با پروماگ تجربه کنید! راهکار ها و اعتبار سنجی اهداف….

زندگی بدون داشتن هدف، مانند رانندگی کردن در مسیری ست که نمی دانید به کجا ختم می شود. آیا حاضر هستید در جاده ای حرکت کنید که مقصد آن نا معلوم است؟ هدف گذاری ، فرآیند مهمی در زندگی هر انسانی محسوب می شود و نقش مهمی در سرنوشت انسان دارد. هدف گذاری برایتان معلوم می کند که چه می خواهید و باید انرژی تان را دقیقا صرف چه مساله ای متمرکز کنید، اما این همه ی کاری نیست که باید برای موفقیت انجام دهید. ما در مجله ی آنلاین پروماگ و این محتوا قصد داریم راجع به هدف گذاری و روش های آن با شما سخن بگوییم. امیدواریم ما را تا انتهای این مقاله همراهی کنید.

هدف گذاری چه نقشی در موفقیت دارد؟

هدف گذاری باعث می شود دید کامل و بلند مدت، نسبت به آنچه خواهانش هستید، بدست آورید، همچنین به شما، انگیزه و اشتیاق انجام آن را خواهد داد. هدف گذاری باعث می شود قوای خود را متمرکز کنید و برای آنچه هدف شماست ، دانش و مهارت کسب کنید و زمان و انرژی خود را برای رسیدن به آن سازمان دهی کنید و در نهایت به آنچه می خواهید برسید!

 

هدف گذاری
هدف گذاری مسیر پیش روی شما را برای موفقیت روشن می سازد.

 

هدف گذاری یعنی داشتن اراده!

با انجام هدف گذاری ، یعنی می خواهید سرنوشتتان در دستان خودتان باشد و این شما هستید که تصمیم می گیرید باید در چه مسیری گام بردارید. با این وجود، اصلی ترین فاکتور در هدف گذاری، داشتن اراده است! بدون اراده کافی، هر چه قدر هم اهداف بلند بالا و خاص داشته باشید، راه به جایی نخواهید برد. هدف گذاری اراده شما را تقویت می کند و باعث می شود که در گام های بعدی قوی تر قدم بردارید.

هدف گذاری بر مبنای واقعیت بنا می شود:

یکی از مهم ترین ملاک هایی که در هدف گذاری مهم است، منطقی بودن اهدافتان است. برای اینکه بدانید هدف تان قابل دست یافتن هست، باید آن را اعتبار سنجی کنید:

  • هدف خود را به طور واضح و روشن مشخص کنید. تعیین کنید دقیقا چه می خواهید و می خواهید به کدام نقطه برسید. مسیر شما در طول رسیدن به هدف باید به طور کامل روشن و واضح باشد.
  • هدف شما باید معنی دار باشد یعنی قابل دستیابی باشد، مگر اینکه شما قصد داشته باشید به چیز خاصی دست پیدا کنید که کسی تا به حال بدان دست نیافته باشد.
  • هدف شما باید ارزشمند و مطلوب باشد. حتما بررسی کنید که آنچه خواهانش هستید، ارزش سرمایه گذاری را داشته باشد.
  • لازم است هدف شما قابلیت برنامه ریزی کردن و زمان بندی کردن را نیز داشته باشد تا بتوانید برای آن برنامه ریزی نمایید.

 

هدف گذاری
هدف گذاری باعث می شود اعتماد به نفس شما افزایش یابد.

 

برای رسیدن به هدف از سه مرحله ی مهم باید عبور کنید:

  • هدف گذاری کلی و منطقی:

 در اولین گام هدف گذاری لازم است هدف اصلی و کلی خود را مشخص کنید و آن را اعتبار سنجی کنید. مشخص کنید دقیقا به چه چیزی می خواهید دست یابید.

  • تعیین هدف های جزئی:

زمانی که هدف اصلی و بزرگی را در ذهنتان مجسم و اعتبار سنجی کردید، لازم است آن را به اهداف کوچکتری تقسیم کنید. به یاد داشته باشید که سنگ بزرگ علامت نزدن است. پس هدف تان را بشکنید و در مسیر دستیابی به آن، ایستگاه های کوچکتری قرار دهید. اگر یک برنامه یک ساله دارید، آن را به ایستگاه های یک ماهه تقسیم کنید. با انجام این کار زمانی که به هدف های کوچکتر دست می یابید، انگیزه و اعتماد به نفس شما افزایش می یابد و باعث می شود برای موفقیت مصمم تر و با قدرت تر گام بردارید.

  • اقدام برای شروع:

هنگامی که اهداف کلی و جزئی را مشخص کردید، لازم است تجهیزات و مایحتاج اولیه را مهیا کنید و بلافاصله شروع کنید. به یاد داشته باشید اگر می خواهید خدشه ای به اراده شما وارد نیاید، لازم است به سرعت کارتان را شروع کنید. زمانی تصمیم گیری کنید که آمادگی انجام دادن و حرکت کردن را دارید، در غیر این صورت، تصمیم گیری بدون اجرا، برایتان سودی نخواهد داشت.

 

هدف گذاری باعث افزایش اعتماد به نفس می شود:

مقالات و کتاب های زیادی راجع به افزایش اعتماد به نفس نگاشته شده و در دسترس عموم قرار دارد، اما برای داشتن اعتماد به نفس و خود پنداره مثبت، نیاز نیست پروژه سختی را پی ریزی کنید! هدف گذاری خود به تنهایی اعتماد به نفس شما را به طرز شگفت آوری افزایش می دهد. زمانی که هدفی را برای خود تعیین می کنید و در راه رسیدن به آن تلاش می کنید و موفق می شوید، باور هایتان نسبت به خودتان بیشتر تغییر کرده و با هر موفقیت، اراده بیشتری خواهید یافت.

 

هدف گذاری

 

به شما پیشنهاد می دهیم این مقالات را بخوانید:

گوش کردن ابزار شما برای موفقیت است. در پروماگ روش های گوش کردن موثر را بیاموزید.

سندرم سیندرلا ؛ واقعیت امروز، دنیایی مجزا از کارتون های والت دیزنی!

برای رسیدن به یک هدف بسیار بزرگ، ابتدا باید رسیدن به اهداف کوچک را در دستور کار خود قرار دهید

 

سخن پایانی:

اگر چه مهم است آنچه را که خواهانش هستید، دست یافتنی باشد اما بشر در طول تاریخ نشان داده است که هیچ آرزویی محال نیست….

زمانی که برای خواسته هایتان هدف گذاری می کنید، از مسیر انجام آن ها هم لذت خواهید برد و با ذره ذره پیشرفتی که در کارتان بدست می آورید، اعتماد به نفس و انرژی بیشتری برای ادامه ی مسیر پیدا خواهید کرد و در نهایت به آن چه که می خواسته اید، خواهید رسید. ما به سهم خود در بخش آموزش مجله ی آنلاین پروماگ آرزو می کنیم به تمام اهدافی که هدف گذاری کرده اید، برسید و موفقیت همواره در مسیر زندگی تان قرار بگیرد. ازین که همراه ما در این محتوا بوده اید، از شما سپاسگزاریم. لطفا نظرات خود را برای ما بنویسید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا