دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

سلامتمد و زیبایی

چطور می توان خال پوستی و خال پلک را بدون عوارض بعدی حذف کرد؟

خال پوستی چیست؟

خال پوستی، رشد گوشت اضافه بر روی سطح پوست است. این رشد زائده های گوشتی بسیار شایع است. حدود 25 درصد افراد حداقل یک خال پوستی بر روی سطح پوست خود دارند. معمولأ خال پوستی در نواحی مانند زیر بغل، گردن، زیر سینه، در اطراف دستگاه تناسلی یافت می شود. اغلب، خال پوستی ممکن است روی پلک نیز رشد کند، که در این صورت به آنها خال پلک نیز می گویند.

خال های پوستی باعث ایجاد مشکلات بهداشتی نمی شوند، اما اگر این خال ها به لباس های شما ساییده شوند ممکن است باعث ناراحتی شما شوند. همچنین شکل و ظاهر این خال ها به هیچ عنوان خوشایند نیست. متخصصین پوست از چند روش ساده برای حذف خال پوستی استفاده می کنند.

از بین بردن خال پلک

هیچ ضرورت و اجباری برای از بین بردن خال پوستی و خال پلک وجود ندارد، مگر اینکه آنها باعث ناراحتی شما شوند. اگر می خواهید به دلایل زیبایی از دست خال پوستی خلاص شوید، چند گزینه پیش روی خود دارید.

نوشته های مشابه

درمان های خانگی

برخی از وب سایت ها برای از بین بردن خال پوستی و خال پلک، استفاده از داروهای خانگی مانند سرکه سیب را توصیه می کنند. با این حال، قبل از اینکه بخواهید خال پلک خود را با استفاده از سرکه سیب از بین ببرید، با متخصص پوست خود مشورت کنید. بی شک می دانید که چشم تا چه اندازه حساس است و به همین دلیل باید پیش از انجام هر کاری با پزشک متخصص مشورت کنید تا به چشم های خود آسیبی نزنید.

اگر خال پلک شما بسیار کوچک باشد، ممکن است بتوانید آن را با یک تکه نخ دندان ببندید. این کار جریان خون خال را قطع می کند، و در نهایت خال پلک از بین می رود.

باز هم قبل از این که از این روش استفاده کنید، از متخصص پوست در این باره سوال بپرسید. از بین بردن خال پلکی بزرگ که ریشه سفتی دارد، ممکن است باعث خونریزی زیاد یا عفونت شود. همچنین ممکن است باعث ایجاد زخم بر روی پلک شما شود.

درمان و روش های پزشکی

امن ترین راه از بین بردن خال پوستی و پلک را به یک متخصص پوست بسپارید. در این مطلب چند تکنیک مورد استفاده توسط پزشکان برای از بین بردن خال پلک را به شما معرفی می کنیم. این روش ها آنها را درمان می کنند. با این وجود این روش ها از به وجود آمدن خال های جدید در آینده جلوگیری نمی کنند.

خال پوستی - خال پلک

کرایوتراپی

کرایوتراپی سرمای زیادی برای یخ زدن خال پوستی استفاده می کند. دکتر شما نیتروژن مایع را با استفاده از پنبه بر روی خال پلک شما می مالد. ممکن است زمانی که نیتروژن مایع وارد پوست شما می شود، کمی سوزش بر روی پوست خود حس کنید. خال پوستی یخ زده در عرض 10 روز از بین خواهد رفت.

ممکن است در قسمتی که نیتروژن مایع اعمال می شود، شاهد یک تاول باشید. این تاول باید در عرض دو تا چهار هفته از بین برود.

پیشنهاد می کنیم این مطلب را حتماً مطالعه کنید : چگونه می توانیم ناخن های زیبا و سالم داشته باشیم ؟

جراحی برای از بین بردن خال پلک

راه دیگری برای حذف خال پوستی این است که با جراحی آنها را ازبین ببرید. پزشک شما ابتدا از بی حسی استفاده می کند و سپس خال پلک را با استفاده از یک چاقوی کوچک جراحی یا قیچی مخصوص پزشکی جراحی کرده و آن را از بین می برند.

الکترو جراحی

الکترو جراحی از گرما برای سوزاندن خال پوستی استفاده می کند. سوزاندن باعث جلوگیری از خونریزی بیش از حد پس از حذف خال پلک می شود.

انعقاد

در طی روند انعقاد، پزشک زیر خال پوستی را محکم می بندد، تا جریان خون آن را متوقف کند. پس از گذشت چند هفته، خال پلک کنده می شود و از بین می رود.

دلیل به وجود آمدن خال پلک چیست؟

خال پوستی از یک پروتئین به نام کلاژن و رگ های خونی ایجاد می شود که توسط یک لایه پوست احاطه شده اند. پزشکان علت دقیق آن را نمی دانند. از آنجا که معمولا خال ها در قسمت هایی از بدن مانند زیر بغل، کشاله ران یا پلک ها یافت می شوند، ممکن است ساییده شدن پوست بر روی پوست دلیل آن باشد.

افرادی که دارای اضافه وزن یا چاق هستند بیشتر به عارضه خال پوستی دچار می شوند. تغییرات هورمونی در طول بارداری همچنین می تواند احتمال ایجاد خال پوستی و خال پلک را افزایش دهد. همچنین ممکن است بین مقاومت به انسولین، دیابت و خال پوستی ارتباطی وجود داشته باشد. هر چه سن افراد بالاتر می رود، بیشتر شاهد خال پوستی و خال پلک خواهیم بود. این خال ها اغلب در میانسالان و افراد سالخورده ظاهر می شوند. خال پوستی ممکن است در خانواده ها ارثی باشد.

جلوگیری از بروز خال پوستی و خال پلک

جلوگیری از هر خال پوستی و خال پلک غیرممکن است. با این حال، شما می توانید شانس خود را در جلوگیری از این خال ها با داشتن وزن متناسب افزایش دهید. در این قسمت چند نکته پیشگیری برای شما عنوان می کنیم:

  1. با پزشک و متخصص تغذیه مشورت کنید تا بتوانید غذاهای کم چربی و کم کالری مصرف کنید.
  2. حداقل 30 دقیقه در روز و 5 روز در هفته با شدت متوسط یا شدید ورزش کنید.
  3. برای جلوگیری از اصطکاک، پوست خود را خشک نگه دارید. پس از دوش گرفتن پوست خود را کاملا خشک کنید. همچنین می توانید از پودر بچه برای خشک نگه داشتن پوست خود استفاده کنید.
  4. از لباس یا بدلیجاتی که باعث حساسیت پوست شما می شوند، استفاده نکنید. پارچه های نرم مانند پنبه را انتخاب و استفاده کنید.

پیشنهاد می کنیم این مطلب را حتماً مطالعه کنید : تاثیر آلودگی هوا بر پوست و چگونگی محافظت از پوست در برابر آلودگی هوا

عوامل خطری که باید در نظر بگیرید :

اگر موارد زیر روی دهند، با احتمال بیشتری شاهد بروز خال پوستی و خال پلک خواهید بود:

  1. اضافه وزن دارید یا چاق هستند.
  2. باردار هستند.
  3. دیابت نوع 2 دارید.
  4. بالای 40 سال دارید.
  5. اعضای خانواده شما دارای خال پوستی یا خال پلک هستند.

خال پوستی - خال پلک

سخن پایانی

خال پلک خطرناک نیست. این خال ها سرطانی نیستند و یا هیچ مشکلی در سلامت شما ایجاد نخواهند کرد. اگر ظاهر آنها باعث ناراحتی شما می شود، به یک متخصص پوست مراجعه کنید. متخصصین می توانند از تکنیک هایی مانند انجماد، سوزاندن، یا جراحی استفاده کنند تا خال پوستی شما را از بین ببرند.

از این که بار دیگر با مطلبی از مجله اینترنتی پروماگ همراه بودید از شما متشکریم. امیدواریم مطلب ما برایتان مفید بوده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا