دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

پزشکیورزشی

ورزش بهترین دفاع شما در برابر چربی های مضر است

خطرات چربی های مضر و پنهان

دانشمندان می دانند چربی هایی که می توانید با یک متر نواری اندازه گیری کنید و یا آنها را با دست بگیرید، خیلی خطرناک نیستند. اما موثرترین راه برای مبارزه با چربی های مضر و پنهانی (احشایی) که نمی توانید ببینید یا احساس کنید، چطور امکان پذیر خواهد بود؟ پاسخ این سوال ورزش است. 

محققان مرکز پزشکی جنوب غرب آمریکا، دو نوع روش برای برطرف سازی چربی های احشایی را بررسی کردند: اصلاح شیوه زندگی (ورزش) و دارویی (پزشکی)، خیلی از چربی های بدن قابل مشاهده هستند چربی های زیر جلدی، مانند چربی های دور شکم و پهلو که در اثر ورزش نکردن و نداشتن رژیم غذایی سالم به وجود می آیند. اما بعضی از آنها غیرقابل لمس و پنهان هستند ما در این مطلب از مجله پروماگ می خواهیم به بررسی این چربی ها یا به اصطلاح احشایی و چگونگی از بین بردن آنها بپردازیم، با ما همراه باشید.

چربی مضر و پنهان یا احشایی چیست ؟

چربی هایی که اطراف اندام های داخلی شکم مانند معده ، روده ها ، کلیه ها و حتی قلب تشکیل می شوند و غیرقابل لمس هستند را چربی های احشایی می گویند. این چربی ها بطور مستقیم عملکرد اندام ها را تحت تاثیر قرار می دهند. تنها راه تشخیص داشتن چربی احشایی MRI است که البته هزینه بر نیز می باشد. و در مقابل چربی های زیرجلدی هستند که در زیر پوست شکم و پهلوها تشکیل می شوند و می توان آنها را حس کرد و خطر کمتری برای انسان دارند، و می توان گفت که تنها تناسب اندام را دچار اختلال می کنند و باعث افزایش وزن خواهند شد. 

نوشته های مشابه

 

چربی های احشایی

 

چربی احشایی می تواند تمام اندام های داخلی، سیستم ایمنی بدن، قلب و کبد و همچنین اندام های شکمی را تحت تاثیر قرار دهد. زمانی که مطالعات از وزن یا شاخص توده بدن به عنوان یک معیار استفاده می کنند، ما نمی دانیم که آیا کاهش چربی ها، شامل هر دو نوع چربی یعنی زیرجلدی و احشایی می شود، یا فقط شامل چربی های زیرجلدی است. برای فهم این مسئله، محققان تغییرات در چربی احشایی را در 3602 نفر شرکت کننده طی یک دوره 6 ماهه اندازه گیری کردند که توسط آزمون CT یا MRI انجام شد. ورزش و دارو باعث کاهش چربی های مضر احشایی شدند، اما کاهش وزن تنها با ورزش بسیار قابل ملاحظه بود. البته محل و نوع چربی نیز بسیار حائز اهمیت است. آنها در این بررسی دریافتند که برای داشتن سلامتی و تندرستی به سراغ کاهش وزن بروید. ورزش واقعا می تواند چربی های مضر و احشایی را از بین ببرد.

چربی های مضر

 

65 درصد شرکت کنندگان در تمرینات ورزشی را خانم ها تشکیل می دادند. میانگین سن آنها 54 سال و میانگین BMI آنها 32 بود. داروهای مورد استفاده توسط شرکت کنندگان در تحقیق، توسط FDA تایید شده بودند.

با توجه به مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری، چاقی حدود 40 درصد افراد بالغ را تحت تاثیر قرار می دهد. دکتر نیلاند مسئول این تحقیق گفت که محققان قبلأ به چربی ها به عنوان ذخیره سازی بی رویه نگاه می کردند، اما در طول سال ها این دیدگاه تکامل یافت و در حال حاضر چربی به عنوان یک عضو فعال در نظر گرفته می شود. دکتر نیلاند گفت: “برخی از افرادی که چاق هستند به بیماری قلبی، دیابت یا سندرم متابولیک مبتلا می شوند، و سایر افراد اینطور نیستند.”

“مطالعه ما نشان می دهد که ترکیبی از روش ها می تواند به کاهش چربی های مضر و احشایی کمک کرده و به طور بالقوه از این بیماری ها جلوگیری کند.”

چربی های مضر

سخن پایانی

محققان دو نوع روش برای از بین بردن چربی احشایی و مضر شامل شیوه زندگی (ورزش) و دارویی (پزشکی) را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند تا دریابند که چطور می توان چربی های مضر و احشائی را از بین برد. طبق بررسی و نتایج حاصل واقعاً ورزش می تواند شما را از شر هر دونوع چربی خلاص کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا