دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

مسافرت

جاذبه های بسیار زیبا در گرجستان که باید حتماً ببینید

معرفی شهر تفلیس گرجستان

تفلیس شهری است که در کشور گرجستان از مشهور ترین ها و پر طرفدار ترین های باید معرفی شود. این شهر به جز اینکه پایتخت این کشور است بزرگترین شهر گرجستان نیز هست .شهر تفلیس جمعیتی بالغ بر 1.5 میلیون نفر را دارا می باشد، و به دست واختانگ اول که یکی از پادشاهان گرجی بوده در قرن 5 میلادی به وجود آمده است. واختانگ اول در ابتدا نام این سرزمین را ایبریا نهاد که برگرفته از نام نیاکان خود بود ،در حدود 3 هزار سال پیش ایبری ها بر این خطه حکمرانی می کردند و با شکست دادن مادها از فرمانروایی آرارات به این مکان رسیده اند.

هم اکنون نام این سرزمین تفلیس است، و چشمه های  فراوان آب گرم این شهر مسبب نهادن این نام بر آن است. امروزه شهر تفلیس خیلی برای گرجستان مهم واقع شده است، زیرا از لحاظ گردشگری و توریستی سالیانه پذیرای تعداد زیادی از مردم از نواحی مختلف دنیا است و بسیاری از توریست ها ترجیح می دهند که تعطیلات خود را در آنجا بگذرانند .

بافت قدیم تفلیس گرجستان

نوشته های مشابه

ارز رایج در تور گرجستان  لاری است و زبان مردم این کشور گرجی است و 30 دقیقه از لحاظ زمان با تهران تفاوت زمانی دارد. از لحاظ آب و هوا شهر تفلیس اقلیمی گرمسیری دارد و در برخی از ایام مرطوب می شود، به زبان ساده تر زمستان های بسیار سرد و حال و هوایی زمستانی به خود می گیرد و در تابستان ها گرم می شود و از طرفی شهری بادگیر نیز هست زیرا در اطراف خود کوه های دارد که اغلب باد از آن طرف می وزد .اگر با توجه به آب و هوا به این شهر قصد سفر داشته باشیم باید در فصول بهار و تابستان این شهر را بر گزینیم.

ولی اگر در فصل زمستان به این شهر سفر کنید به این علت که ازدحام جمعیت خبری نیست می توان از خدمات بسیار آنجا با قیمت پایین تر بهره برد اما باید حتماً لباس گرم به همراه داشت. از لحاظ جغرافیایی کشور گرجستان در مجاور اولین شهر با سواحل دریای سیاه و در فاصله 120 کیلومتری با رشته کوه های قفقاز است. و اولین چیزی که در مردم رغبت به زندگی در این منطقه و علت اصلی شکل گیری شهر در این مکان شد وجود دریا است .و بعد از مدتی که مردم از جاهای مختلف این ناحیه را به علت وجود مناظر زیبای که داشت برای زندگی بر گزیدند این منطقه به خود شکل شهر گرفته و ما این شهر را در نقشه جغرافیا به نام تفلیس می شناسیم.

تفلیس مساحتی بالغ بر 246 کلیومتر مربع از گرجستان را به خود اختصاص داده و ثبت شده در تمامی اطلس های جغرافیایی می باشد. شهر تفلیس از لحاظ تاریخی داستان های زیادی برای بازگویی دارد زیرا این شهر به خاطر موقعیت جغرافیایی خود از قدیم مورد توجه پادشاهان و حکومترانان بوده است و از زمان پدید آمدن این شهر تا تبدیل شدن به شهر کنونی تفلیس دها امپراطوری و حکومت را در خود جا داده است و بعلت قرار داشتن شهر تفلیس در مسیر شرق به غرب مورد توجه بازرگانان زیادی نیز بوده است از زمان ایبریا تا آخرین حکومت که بعد از شوروی ها آمده اند پیشرفت روز افزونی داشته است.

و این موضوع تاریخی که راجب تفلیس بیان کردیم  را می توان از سبک معماری و بناهای موجود در این شهر کاملاً متوجه شد. شهر تفلیس از دوره های مختلف حرف های زیادی برای گفتن دارد و این را می توان از سبک رنسانی، نئو کلاسیک، سبک استالینی، قرون وسطا که در تمام بناها و آثار تاریخی آن عیان است بیان کرد.

به گزارش سفر باتو ، شهر تفلیس شهر دورهمی ها و مهمان نوازی ها است، شهری سبز رنگ است با نواحی سبز، شهری است که سر تا سر آن را پوشش گیاهی در بر گرفته است، شهری است تاریخی و در عین حال مدرن. شهر تفلیس از آن مکان های است که بجز منابع طبیعی دارای جاذبه های تاریخی و تفریحی بسیاری است که همین موضوع باعث پر طرفدار تر شدن این شهر شده است.

در اینجا اشاره ای می کنیم به مشهور ترین مکان های شهر تفلیس :

1- میدان آزادی و خیابان روستاولی که از مرکزی ترین و اصلی ترین خیابان های این شهر است.

2- دریاچه لیسی که واقع در شمال غربی تفلیس می باشد و آب دریاچه از آبهای زیر زمینی و برف و باران تأمین می شود.

3- محله حمام ها تفلیس که از تاریخی ترین و قدیمی ترین مناطق تفلیس است و چشمه های آب گرم طبیعی علت اصلی ایجاد این حمام ها است.

4- پارک آبی تفلیس گرجستان (آکوا پارک) در این پارک انواع استخر های شنا و سرسره های آبی وجود دارد و بهترین زمان برای رفتن به این مکان فصل تابستان است.

5- کلیسای سامبا تفلیس که بعد از اتحاد جماهیر شوروی بزرگترین نماد کلیسای ارتدوکس گرجستان است و نمادی از اشکال معماری سنتی گرجستان است.


پیشنهاد مجله پروماگ جهت مطالعه بیشتر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا