دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

مسافرت

هزینه‌های زندگی در ملبورن چگونه است ؟

ملبورن همواره جزء 5 شهر برتر استرالیا از سوی همه منابع معتبر و نظرسنجی‌ها مردمی است اما بهترین شهر ازنظر هر شخص و معیارهای وی مشخص‌شده و راجع به شهر خاصی از استرالیا نمی‌توان چنین نظر قطعی داد؛ اما شهر ملبورن ازنظر بافت فرهنگی نسبت به بقیه شهرها برتری دارد.

شهر ملبورن استرالیا

ملبورن (Melbourne) پایتخت ایالت ویکتوریا و پرجمعیت‌ترین شهر استرالیا است. این شهر تقریباً 19 درصد جمعیت این کشور را در خود جای‌داده است که عمدتاً در بخش شرقی شهر ساکن هستند.

ملبورن محل زندگی خیلی از انسان‌های معروف بوده و مکان‌های دیدنی چون گالری ملی ویکتوریا (National Gallery of Victoria)، ساختمان نمایشگاه سلطنتی (Royal Exhibition Building) و ورزشگاه کریکت (Melbourne Cricket Ground) درون این شهر مستقرشده است.

نوشته های مشابه

و اینکه می‌توانید با کشتی به تاسمانی (جزیره‌ای در جنوب شرقی استرالیا) بروید. در نواحی اطراف ملبورن، شهرهای ساحلی، وسایل نقلیه زیبا و حتی منطقه‌ای برای اسکی در کوه‌های برفی قرار دارد.

جمعیت شهر ملبورن

ملبورن دومین شهر پرجمعیت در استرالیا است (سیدنی اول است). جمعیت ملبورن در سال 2021 در حدود 5.061.439 نفر تخمین زده می‌شود. در سال 1950، جمعیت ملبورن 1.331.966 نفر بود. ملبورن از سال 2015 تاکنون رشد جمعیتی سالانه در حدود 1.89 درصد را تجربه کرده است.

در حدود 43.3 درصد از جمعیت ملبورن از نژاد انگلیسی، 28.2 درصد نژاد استرالیایی و 18.2 درصد از نژاد آسیایی (6.5 درصد چینی) هستند. وقتی صحبت از دین و مذهب می‌شود، مسیحیت مانند بیشتر شهرهای استرالیا، مذهبی است که محبوبیت بیشتری دارد.

55.8 درصد از مردم شهر ملبورن مسیحی هستند (27.2 درصد کاتولیک، 22.7 درصد پروتستان و 5.8 درصد ارتدکس تقسیم می‌شوند) سایر گروه‌های مذهبی مهم، بوداییان 4 درصد، مسلمانان 3.2 درصد، هندو 2 درصد و یهودیان 1.1 درصد هستند. 23.5 درصد دیگر از ساکنان ملبورن هیچ مذهبی ندارند.

آب‌وهوای ملبورن

ملبورن دارای آب‌وهوای معتدل اقیانوسی و همراه با تابستان‌های گرم و زمستان‌های معتدل است. این شهر به خاطر شرایط آب‌وهوایی متغیرش به‌خوبی شناخته‌شده که عمدتاً به دلیل قرارگرفته آن در مرز نواحی گرم داخلی و اقیانوس خنک جنوبی است.

این اختلاف دما در ماه‌های بهار و تابستان بیشتر احساس می‌شود و هوای سردی در زمستان به وجود می‌آورد. این هوای سرد موجب ایجاد اشکال گوناگون آب‌وهوایی، از طوفان تا رعدوبرق و تگرگ، افت شدید دما و باران شدید می‌شود. بااین‌حال، زمستان‌ها نسبتاً مرطوب و بیشتر ابری است.

فرهنگ شهر ملبورن

ملبورن که اکثراً به‌عنوان پایتخت فرهنگی استرالیا شناخته می‌شود، در سطح جهانی به‌عنوان مرکز ورزش، موسیقی، تئاتر، کمدی، هنر، ادبیات، فیلم و تلویزیون نیز شهرت یافته است.

این شهر انواع گوناگونی از رویدادها و جشنواره‌های فرهنگی سالانه را جشن می‌گیرد، ازجمله جشنواره بین‌المللی هنر ملبورن، جشنواره بین‌المللی کمدی ملبورن، جشنواره فرنج ملبورن و موبا (Melbourne Fringe Festival and Moomba) بزرگ‌ترین جشنواره اجتماعی رایگان استرالیا هستند.

نویسندگان معاصر ملبورن چون پیتر کری (Peter Carey)، هلن گارنر (Helen Garner) و کریستوس تسیولکاس (Christos Tsiolkas) کتاب‌هایی نوشته‌اند که برنده جوایز شده‌اند.

ملبورن کتاب‌فروشی‌های گسترده‌ و انتشارات زیادی دارد. در سال 2008، این شهر دومین شهری بود که به‌عنوان شهر ادبیات یونسکو انتخاب شد. گالری ملی ویکتوریا که در سال 1861 افتتاح شد، قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین موزه هنری استرالیا است.

هزینه زندگی در ملبورن ارزان است یا گران؟

زندگی در ملبورن به‌مراتب ارزان‌تر از سیدنی است. هنوز هم به‌عنوان یک پایتخت شلوغ، قیمت اجاره و حمل‌ونقل می‌تواند بسیار گران باشند. یک فرد مجرد ​​که در ملبورن تنها زندگی می‌کند، ممکن است نزدیک به 1600 دلار استرالیا در هرماه هزینه کند. این عدد ممکن است زیاد به نظر برسد اما اگر متوسط ​​حقوق ملبورن را که هر هفته 554 استرالیا است در نظر بگیرید، خواهید دید که هزینه‌های زندگی در ملبورن به‌آسانی با درآمد خوب قابل پرداخت است.

در سطر پایین هزینه زندگی در ملبورن را نشان می‌دهد. همه ارقام تقریبی هستند و ممکن است بسته به موقعیت شما در داخل شهر متفاوت باشند.

  • اجاره هفتگی یک آپارتمان 430 دلار
  • بلیط حمل‌ونقل عمومی 155 دلار
  • مواد غذایی به‌طور متوسط برای هر خانوار 257 دلار
  • غذا در یک رستوران میان رده 20 دلار
  • غذا در رستوران‌های سطح بالا 50 دلار

اقتصاد شهر ملبورن در استرالیا

ملبورن استرالیا دارای یک اقتصاد بسیار گوناگون با نقاط قوت خاص در امورمالی، تولید، تحقیقات، فناوری اطلاعات، آموزش، تدارکات، حمل‌ونقل و گردشگری است. این شهر بسیاری از بزرگ‌ترین شرکت‌های استرالیا را در خود جای‌داده است. همچنین یک بخش مهم مالی شمرده می‌شود.

در فهرست مراکز مالی جهانی در سال 2018، ملبورن به‌عنوان پانزدهمین مرکز مالی رقابتی در جهان رتبه‌بندی شد. همچنین این شهر دومین مرکز صنعتی استرالیاست.

حمل‌ونقل شهر ملبورن در استراليا

ملبورن دارای یک سیستم حمل‌ونقل عمومی یکپارچه است که بر طبق سیستم‌های قطار، تراموا، اتوبوس و تاکسی گسترده است. از سال 2006، حمایت از حمل‌ونقل عمومی بیش از 20 درصد افزایش‌یافته است و تعدادی از پروژه‌ها باهدف گسترش استفاده از حمل‌ونقل عمومی آغازشده‌اند.

قطار: این شهر دارای ارتباطات ریلی با شهرهای منطقه‌ای ویکتوریایی است که توسط V/Line اداره می‌شوند و اینکه خدمات ریلی بین ایالتی مستقیمی دارد که از دیگر پایانه‌های ریلی اصلی ملبورن حرکت می‌کند.

تراموا: ملبورن صاحب بزرگ‌ترین شبکه تراموا در جهان با 475 واگن برقی است… ترامواهای شهر ملبورن در استرالیا به‌عنوان دارایی‌های فرهنگی نمادین و یک جاذبه گردشگری شناخته می‌شوند.

اتوبوس: شبکه اتوبوس‌های ملبورن دارای تقریباً 300 مسیر است که عمدتاً حومه‌های بیرونی را سرویس می‌دهند.

فرودگاه‌ها: ملبورن چهار فرودگاه دارد. فرودگاه اصلی آن، در تولامارین (Tullamarine) برای پروازهای بین‌المللی و داخلی شهر ملبورن استرالیا است. این فرودگاه، چهار پایانه دارد.

تحصیل در ملبورن

ملبورن تعداد بسیاری از دانشگاه را در خود جای‌داده است. بدون شک دانشگاه ملبورن معتبرترین دانشگاه کشور است که بالاترین رتبه در میان دانشگاه‌های شهر را دارد. دانشگاه موناش همچنین یک دانشگاه معتبر بین‌المللی است و دارای 5 پردیس در ملبورن است. موناش بزرگ‌ترین دانشگاه استرالیا است که حدوداً 20 هزار دانشجو بین‌المللی دارد.

دانشگاه دیکین دارای یک محوطه دانشگاهی بزرگ در اطراف ملبورن است و سومین مؤسسه معتبر در ملبورن است. از دیگر دانشگاه های این شهر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دانشگاه La Trobe
  • دانشگاه صنعتی سوینبرن
  • دانشگاه RMIT
  • دانشگاه ویکتوریا

هزینه‌های تحصیل در دانشگاه‌های استرالیا به‌طورمعمول در هر واحد درسی محاسبه می‌شود، بنابراین هزینه تحصیل در دوره‌های گوناگون متفاوت است. هزینه تحصیل در استرالیا برای دانشجویان بین‌المللی معمولاً بین 20000 تا 45000 دلار برای مدرک لیسانس است. علاوه بر هزینه‌های تحصیل، دانشجو باید هزینه را برای خرید کتاب و لپ‌تاپ کنار بگذارد.

جاذبه‌های گردشگری ملبورن

  • باغ گیاه‌شناسی سلطنتی ویکتوریا
  • ساحل سنت کیلدا
  • اتاقک‌های حمام برایتون
  • ایستگاه خیابان فلیندرز
  • مرکز تصاویر متحرک استرالیا

آیا ملبورن ایمن است؟

ملبورن یکی از امن‌ترین شهرها برای زندگی در دنیا است. حضور گسترده پلیس موجب شده است تا جرایم به‌شدت کاهش یابد. در استرالیا، انسان‌ها تنها خطرات بالقوه برای ایمنی نیستند! کوسه‌ها در آب‌های اطراف ویکتوریا یافت می‌شوند اما حملات به‌ندرت اتفاق میفتند.

عنکبوت‌ها و مارهای سمی بیشتر در شهر دیده می‌شوند و افراد همیشه باید در نواحی جنگلی مراقبت اطراف خود باشند. بازهم جای نگرانی نیست زیرا این حیوانات به‌ندرت شمارا گاز می‌گیرند. همچنین، ملبورن مقصدی امن برای زنان است.

آنچه در معرفی شهر ملبورن استرالیا متوجه شدیم، پایتخت این کشور است. بومی‌های این شهر، بیش از 40 هزار سال است که در آن سکونت دارند. رشد خوب اقتصادی و وجود مکان‌های گردشگری از دلایلی است که بسیاری را مشتاق مهاجرت به پایتخت استرالیا کرده است. اگر قصد مهاجرت به ملبورن استرالیا را دارید می‌توانید با مجموعه مجرب ویزاپیک در تماس باشید.

منبع این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا