دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

سرگرمیشخصیت های هنریفیلم

جانی دپ چطور زندگی می‌کند؟ زندگی یک همه کاره در هالیوود

حتی اگر با دنیای سینما آشنایی نداشته باشید، حداقل یک‌بار نام جانی دپ، ستاره سینمای هالیوود را شنیده‌اید. این هنرمند توانا در عرصه‌های مختلف بازیگری تا کارگردانی و تهیه‌کنندگی حضورداشته است. جانی دپ در حوزه بازیگری چندان قابل پیش‌بینی عمل نمی‌کند و گاهی به ایفای نقش‌هایی می‌پردازد که منتقدان و بینندگان را نیز متعجب می‌سازد. دپ اغلب به دلیل جذابیت ظاهری و توانایی‌های فوق‌العاده خود در عرصه بازیگری در مرکز توجه قرار داشته است. در این مقاله با ما همراه باشید تا با زندگی‌نامه و سبک زندگی جانی دپ آشنا شوید.

جانی دپ

چرا جانی دپ از مشهورترین بازیگران سینما است؟

جان کریستوفر جانی دپ دوم Johnny Depp با نام مستعار جانی دپ، در سال ۱۹۶۳ میلادی در شهر اوونزبروو ایالت کنتاکی آمریکا متولد شد. وی را به‌عنوان هنرپیشه، تهیه‌کننده، موسیقی‌دان، فیلم‌نامه‌نویس و کارگردان فیلم آمریکایی می‌شناسند. جانی دپ تاکنون توانسته جوایز گلدن گلوب و انجمن بازیگران فیلم را برای بهترین بازیگر مرد از آن خود کند. وی یکی از پول‌سازترین ستاره‌های هالیوود به شمار می‌رود.

جانی دپ و زندگی خانوادگی

پدر جانی با نام «جان کریستوفر دپ»، یک مهندس شهرسازی و مادر وی «بتی سو پالمر» یک خدمتکار بود. او دارای یک برادر به نام دنیل و دو خواهر با نام‌های کریستی و دبی است. خانواده جانی دپ، در سال ۱۹۷۰ به ایالت فلوریدا آمریکا نقل‌مکان کردند. والدین او در سال ۱۹۷۸ میلادی، از هم جدا شدند. پس‌از آن مادرش با رابرت پالمر ازدواج کرد. دپ همواره از پالمر به‌عنوان الهام‌بخش خود یاد می‌کند. جانی دپ در کودکی به دلیل استرس ناشی از مواجهه با مشکلات خانوادگی اقدام به خودآزاری می‌کرد.

گریم جانی دپ

حاشیه‌ها و زندگی خصوصی جانی دپ

جانی دپ در سال ۱۹۸۳ میلادی با لوری آن آلیسون ازدواج کرد؛ اما آن‌ها پس از گذشت ۲ سال از هم جدا شدند. پس‌از آن در سال ۱۹۸۹ میلادی با وینونا رایدر در نمایش توپ‌های بزرگ آتشین آشنا شد. نامزدی دپ با وینونا به مدت ۳ سال ادامه داشت؛ سپس از سال ۱۹۹۴ میلادی به مدت ۴ سال با کیت ماس نامزد بود. جانی در سال ۱۹۹۸ میلادی با ونسا پارادی آشنا شد. رابطه آن‌ها نیز پس از ۱۴ سال زندگی مشترک و با داشتن دو فرزند به نام‌های لی‌لی رز ملودی دپ و جان کریستوفر جک دپ سوم در سال ۲۰۱۲ میلادی پایان یافت. وی در سال ۲۰۱۵ با امبر هرد ازدواج کرد که رابطه این دو به مدت ۲ سال ادامه داشت.

دپ جذاب‌ترین مرد جهان

جانی دپ از آغاز ورودش به سینما تا امروز یکی از محبوب‌ترین‌های سینما به شمار می‌رود. مجله معتبر پیپل که هر سال جذاب‌ترین مرد جهان را انتخاب می‌کند، دوبار نام او را با این عنوان مطرح کرده است. نحوه پوشش جانی دپ و لباس‌های با طراحی خاص او یکی از دلایل این انتخاب بوده است. مجله پیپل در سال ۲۰۰۳ و ۲۰۰۹ او را جذا‌ب ترین مرد جهان نام داده است. نحوه لباس‌پوشیدن او و طراحی عجیب لباس‌هایش او را به عنوان یک استایلیست معروف در جهان معرفی کرده است.

امبر هرد همسر آخر جانی

جک دپ پسر جانی

لی لی رٌز ملودی دپ دختر جانی

نقش همسر جانی دپ در ورود او به دنیای بازیگری

جانی دپ دوست داشت خواننده راک شود. او هم اینک نیز در عرصه موسیقی راک فعالیت‌هایی دارد، یک اتفاق و ازدواج او را وارد جهان سینما کرد. ازدواج او با خواهر یکی از اعضای گروه موسیقی راکی که در آن فعالیت می کرد یعنی لوری آن آلیسون دروازه ورودش به بازیگری بود. جانی دپ را همسر اول او لوری به نیکلاس کیج معروف معرفی کرد و پس از این آشنایی بود که جانی به عنوان بازیگر وارد سینما شد.
ازدواج دوم او نیز منجر به موفقیت در سینما شد. او در سال ۱۹۸۶ با شریلین فن ازدواج کرد و آن دو با یکدیگر برای فیلم تراشین انتخاب شدند. علی الرغم مخالفت تهیه‌کننده در تست این فیلم مشخص شد که کارگردانان مطرح به این بازیگر تازه کار علاقمند هستند.

جانی از سینما و موسیقی تا تهیه‌کنندگی و کارگردانی

جانی دپ ۵۴ ساله در دنیای هنر یک همه کاره محسوب می‌شود. او در گروه موسیقی خون آشام‌های هالیوود حضور دارد و به عنوان تهیه‌کننده، کارگردان و بازیگر در اینجا درباره حضور او در جهان سینما و دنیای موسیقی به اختصار مطالبی را برای شما گردآوری کرده‌ایم.

خوانندگی جانی دپ

جانی در دنیای موسیقی

جانی دپ در سن ۱۲ سالگی، یک گیتار به‌عنوان هدیه از مادر خود دریافت کرد که با استفاده از آن به نواختن در گاراژ راک‌های مختلف پرداخت. یک سال پس از جدایی والدینش، دبیرستان را رها کرد تا به نوازندگی موسیقی راک ادامه دهد. دپ نواختن را با گروه بچه I آغاز کرد. اعضای این گروه برای دستیابی به قراردادی جهت ضبط به لس‌آنجلس مسافرت کردند؛ اما پیش از ضبط گروه از هم پاشیده شد. دپ بلافاصله پس‌از آن به گروه راک سیتی انجلز پیوست و در نوشتن آهنگ با مری همکاری کرد. 

جانی در جهان سینما و هالیوود

دپ در دوران زندگی با لوری آن آلیسون، به انواع شغل‌های عجیب‌وغریب نظیر بازاریابی از راه دور می‌پرداخت. در این میان همسرش به واسطه گریمور بودنش، او را به نیکلاس کیج معرفی کرد که کیج پیشنهاد حضور در عرصه بازیگری را به وی داد. جانی دپ به‌عنوان نخستین نقش اصلی در سال ۱۹۸۴ میلادی در فیلم ترسناک و کلاسیک کابوس در خیابان الم حضور یافت. آغاز موفقیت‌های وی به ایفای نقش اصلی در مجموعه تلویزیونی خیابان جامپ شماره ۲۱ در سال ۱۹۸۷ میلادی برمی‌گردد. پس‌از آن در سال ۱۹۹۰ میلادی در فیلم «ادوارد دست قیچی» به کارگردانی تیم برتون به ایفای نقش پرداخت که موفقیت آن ارتباط طولانی‌مدت این دو را به همراه داشت.

جوایز بین المللی دپ

فیلم‌های جانی دپ به‌طورکلی بیش از ۳٫۱ میلیارد دلار در آمریکا و بیش از ۷٫۶ میلیارد دلار در جهان فروش داشته‌اند. وی چندین بار نامزد دریافت بهترین جایزه‌ها نظیر گلدن گلوب و اسکار شد و جوایز مختلفی مانند جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد فیلم موزیکال یا کمدی و جایزه انجمن بازیگران فیلم برای بهترین بازیگر مرد را دریافت کرد. او تاکنون ۲ بار توسط مجله پیپل در سال‌های ۲۰۰۳ و ۲۰۰۹ میلادی،  جذاب‌ترین مرد معرفی‌شده است. همچنین نام دپ را به‌عنوان گران‌ترین بازیگر با دستمزد ۷۵ میلیون دلار در کتاب رکوردهای جهانی گینس ثبت کرده‌اند. در سال ۲۰۱۲ وب‌سایت IMDB او را بهترین بازیگر سینمای جهان در ۱۰ سال گذشته عنوان کرد.

فعالیت ها و آثار

نام جانی دپ در آثار بسیاری به‌عنوان هنرپیشه، تهیه‌کننده، نویسنده و… مشاهده می‌شود. از آن جمله می‌توان به استراحتگاه خصوصی، سایه‌های سیاه، توریست، عروس مرده، گریان، بنی و جون، رؤیای آریزونا، اد وود، دزدان دریایی کارائیب، آلیس در سرزمین عجایب، خاطرات عجیب‌وغریب، هوگو، شجاع، دریا عمیق، وقتی تو غریبه‌ای، روزی روزگاری در مکزیکو، بانوی آبی و خشم اشاره کرد.

آخرین بازی جانی در سال 2020 در فیلم میناماتا بود، که قرار است در ماه سپتامبر اکران شود، این فیلم در ژانر درام تهیه شده و داستان آن در مورد یک عکاس جنگ است که برای عکاسی به ژاپن سفر می کند اما در آنجا با واقعیت هایی روبرو می شود که سالیان سال روی آنها سرپوش گذاشته اند.

عکس جدید جانی دپ و شایعه سرطان

اخیرا عکس‌هایی از جانی دپ منتشر شده است که طرفدارای او را نگران کرده است. به عقیده افرادی که عکس منتشر شده از او را که در روبرو می‌بینید دیده‌اند جانی دپ به بیماری مبتلا گشته است. البته پس از گذشت چند روز مشخص شد این ظاهر عجیب گریم جانی دپ برای برگزاری کنسرت موسیقی خون آشام‌های هالیوود است و او در سلامت به سر می‌برد. این موضوع برای طرفداران نگران او خبر خوبی محسوب می‌شود.

فرزندان جانی دپ

لی‌لی رُز ملودی دپ دختر جانی دپ متولد سال 1999 است و در زمینه مدلینگ فعالیت دارد. این مدل و بازیگر 18 ساله که فرزند جانی دپ و خواننده فرانسوی ونسا پارادی است مدل محبوبی در جهان و میان آمریکایی‌ها و فرانسوی‌ها است. او در سه فیلم عاج فیلم، رقصنده و آسمان‌نما به عنوان بازیگر حضور داشته است.

لی لی رز دختر جانی دپ

پسر جانی دپ، جک دپ

پسر جانی دپ و خواننده فرانسوی ونسا پارادی جک دپ در حدود 16 سال سن دارد. او بسیار مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته و بیماری سال گذشته او در صدر اخبار حاشیه‌ای فرهنگ و سینما قرار داشت. 

پسر جانی دپ

از اینکه با پروماگ تا انتهای این مطلب همراه بودید سپاسگزاریم. در دنباله این مطلب درباره سایر بازیگران مطرح سینما مطالبی منتشر خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا