دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

الکترونیکعلوم پایه

مسیریابی هوشمند GPS زمانی که خودرو در پل های هوائی قرار می گیرد.

حل مشکل مسیریابی GPS در تقاطع های غیر هم سطح

مشکل اصلی سیستم های مسیریابی GPS کنونی خطای اطلاع رسانی دقیق از مسیریابی بر روی پل ها و تقاطع های غیر هم سطح که در امتداد مسیر اولیه قرار می گیرد است.
هنگامی که یک راننده خودرو وارد مسیری می شود که موازی با جاده سطح زمین است، ممکن است که سیستم ناوبری GPS فکر کند که هنوز در جاده پایین تر است. در نتیجه، سیستم دستورالعمل های اشتباه را صادر می کند. یک سیستم جدید پیشرفته در دانشگاه هنگ کنگ برای جلوگیری از وقوع این خطا طراحی شده است.

این سیستم جدید بر اساس تفاوت زاویه خودرو با سطح زمین کار می کند. گروه تحقیق و طراح این مسیریاب هوشمند تحت نظر پروفسور Anthony Yeh Gar-On در حال کار هستند. در این سیستم ناوبری خودرو از یک گوشی هوشمند که درون خودرو قرار می گیرد استفاده شده و از طریق نرم افزار بواسطه اتصال با GPS خودرو از طریق بلوتوث و یک قطعه سخت افزاری پلاگین که می توان آن را بروی محل اتصال دیاگ کلیه خودروهای حال حاضر نصب کرد اطلاعات دقیق از گوشی به مسیریاب خودرو منتقل می شود.

گوشی هوشمند می تواند در هر زاویه ای بر روی کنسول جلوی خودرو قرار بگیرید. زاویه اولیه مهم نیست چون توسط نرم افزار گوشی زاویه اولیه کالیبره می شود.

نوشته های مشابه

چگونگی عملکرد مسیریاب هوشمند GPS

هنگامی که خودرو در مسیر ورودی رمپ پل قرار می گیرد سیستم بطور اتوماتیک تغییر وضعیت خودرو را پایش می کند زاویه اولیه با زاویه خودرو مقایسه می شود. اگر سیستم تشخیص دهد که تغییری در زوایه خودرو با جاده هم سطح زمین وجود ندارد و خودرو  در حال حرکت در مسیر اصلی و درست است. اطلاعات گرافیکی بدرستی در اختیار راننده قرار می گیرد و سیستم به مسیریابی خود ادامه می دهد.

 اما به محض اینکه سیستم ناوبری هوشمند متوجه شود تغییر زاویه زیاد است سریعاً به راننده هشدار می دهد که خودرو دارد وارد مسیر و یا تقاطع غیر هم سطح می شود در این زمان اگر راننده و سیستم مسیریابی GPS تشخیص دهند که مسیر درست بایستی از جاده غیر هم سطح ادامه یابد پس مشکلی وجود ندارد و مسیریابی بدرستی ادامه پیدا می کند. ولی اگر قرار باشد ادامه مسیر از طریق جاده هم سطح زمین ادامه پیدا کند سیستم هشدار لازم را می دهد و راننده باید سریعاً وارد مسیر درست شود.

این ابداع یک روش نوآورانه ، ساده و ارزان است که مشکل 20 ساله سیستم های ناوبری GPS را حل می کند. در طول 20 سالی که مردم از سیستم های ناوبری استفاده می کنند این مشکل همیشه باعث سردرگمی آنها شده حالا پروفسور یاه می گوید این سیستم ناوبری هوشمند جدید بزودی بدون نیاز به گوشی درون خود سیستم GPS خودروهای جدید جاگذاری خواهد شد.

دانشگاه هنگ کنگ این تکنولوژی را اختراع کرده و در حال تجاری سازی آن است و بزودی روانه بازار خواهد شد.

منبع : دانشگاه هنگ کنگ

دکمه بازگشت به بالا