دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

پزشکی

درمان بیماری‌ها با طب سوزنی ممکن است؟

همان‌طور که می‌دانید، طب سوزنی یک روش درمانی با قدمت بالا است که هنوز هم برای درمان مشکلات جسمی مختلف، از آن استفاده می‌شود. استفاده از سوزن برای تحریک نقاط مشخصی از بدن و درمان بیماری‌ها، به چین باستان برمی‌گردد. متخصص طب سوزنی باید آشنایی دقیقی با این نقاط داشته باشد و از تکنیک مناسب استفاده کند. در ادامه به طور مفصل درمورد این طب صحبت می‌کنیم.

طب سوزنی چیست؟

طب سوزنی، بر پایه فرو کردن سوزن‌های مخصوص در نقاط خاصی از بدن به منظور تحریک اعصاب آن نقطه است. در طب سوزنی، به این نقاط «گذرگاه انرژی» گفته می‌شود. تأثیرگذاری این روش درمانی، عمدتاً در زمینه تسکین درد است، هرچند افراد متخصص طب سوزنی معتقدند که با این طب، می‌توان طیف وسیعی از بیماری‌ها را درمان کرد.

شاید اولین چیزی که پس از شنیدن اسم طب سوزنی به ذهنتان می‌رسد، درد حین فرو رفتن سوزن‌ها باشد. طبیعی است که بابت فرو رفتن سوزن در بدنتان، احساس ترس و درد کنید. سوزن‌های مورد استفاده در طب سوزنی، بسیار نازک و صیقلی هستند. شکل سوزن‌ها و مهارت متخصص طب سوزنی باعث می‌شود تا نهایتاً دردی در حد گزش پشه حس شود.

نوشته های مشابه

همان‌طور که گفتیم، عمده تأثیرات درمانی طب سوزنی، مربوط به تسکین دردها است. برای درمان دردهای مزمن مثل زانودرد، گردن درد، کمردرد، آرتروز و مواردی از این قبیل، طب سوزنی به خوبی جواب داده است. طیف درمانی این شیوه بسیار گسترده است، هرچند برخی از ادعاهای درمانی با این شیوه، هنوز به طور کامل تأیید نشده است. در سایت سوزنیران می‌توانید به طور مفصل با اثرگذاری طب سوزنی بر انواع بیماری‌ها آشنا شوید.

بیماری‌های قابل درمان با طب سوزنی

طیف گسترده‌ای از بیماری‌ها را می‌توان با استفاده از تکنیک‌های طب سوزنی درمان کرد. بسته به تخصص و دانش پزشک طب سوزنی، می‌توان برای درمان بسیاری از مشکلات جسمی، از این درمان استفاده کرد. هرچند همه این موارد کاملاً تأیید نشده‌اند ولی مقاله‌های زیادی در کنار تجربه درمانگران، نشان دهنده تأثیر این شیوه بر درمان مشکلات زیر است:

  • دردهای مزمن، شامل کمردرد، سردرد، زانودرد و مواردی از این قبیل
  • سرگیجه، تهوع (مخصوصاً در زمان بارداری) و ویار بارداری
  • انواعی از آلرژی و حساسیت‌ها
  • خونریزی و دردهای قاعدگی (قبل و حین قاعدگی)
  • مشکلات روحی روانی از قبیل افسردگی و اضطراب
  • مشکلات مرتبط با جریان خون از جمله فشار خون
  • تمایل به استفاده از مواد اعتیادآور مثل سیگار و الکل
  • بی‌خوابی‌های مکرر و بی‌قراری‌های شبانه
  • مشکلات زیبایی از جمله آکنه، کک و مک، سیاهی دور چشم، چین و چروک و مواردی از این قبیل
  • انواع مشکلات متابولیک منجر به چاقی

مزایای طب سوزنی

طب سوزنی یک شیوه درمانی است که قطعاً با مزایا و معایبی همراه است. مزایای خاص این شیوه درمانی و معجزه‌گری سوزن‌ها در دست متخصص طب سوزنی، باعث حفظ محبوبیت زیاد این طب شده است. چند مورد از شاخص‌ترین مزایای طب سوزنی، موارد زیر هستند:

  • در این روش درمانی از هیچ ماده شیمیایی یا حتی مواد گیاهی استفاده نمی‌شود. خطرات مواد تزریقی یا خوراکی موجود در داروهای صنعتی یا حتی گیاهی، باعث توجه ویژه افراد به این روش خاص درمانی می‌شود.
  • تا کنون طیف گسترده‌ای از بیماری‌ها با شیوه طب سوزنی درمان شده‌اند. البته همان‌طور که گفتیم، تأثیر این طب بر درمان همه این بیماری‌ها کاملاً اثبات نشده است. امکان درمان دردهای مزمن، تهوع، پیچ‌ خوردگی‌ها، افسردگی، چاقی، آکنه و موارد فراوان دیگری با این شیوه وجود دارد.
  • روند درمان با طب سوزنی زیاد پیچیده و طولانی نیست. در واقع متخصص طب سوزنی بدون انجام بیهوشی یا فرایندهای جراحی، می‌تواند در زمان کوتاهی فرایند درمان را پیش ببرد. درمان با طب سوزنی، اصولاً در جلسات ۳۰ تا ۶۰ دقیقه‌ای انجام می‌شود.

معایب طب سوزنی

بسیاری از معایب و عوارض طب سوزنی، مربوط به خطاهای متخصص می‌شود. این روش درمانی، به هیچ عنوان روش خطرناکی نیست ولی باید معالجتان را به دقت انتخاب کنید. هرچند، برخی از این عوارض، حتی در درمان توسط بهترین دکتر طب سوزنی هم رخ می‌دهند. بیایید با چند مورد از این ایرادات آشنا شویم:

  • گاهی بیماران بابت فرو رفتن سوزن‌ها، درد یا ترس حس می‌کنند. البته، دردی که در روند طب سوزنی احساس می‌شود، بسیار خفیف است. گاهی بعد از انجام روند درمان، درد و گرفتگی در بدن حس می‌شود. این درد اصولاً تا ۴۸ ساعت بعد برطرف می‌شود.
  • اگر از داروهای ضد انعقاد یا رقیق کننده خون استفاده می‌کنید، ممکن است با انجام این شیوه درمانی، دچار مشکل شوید. بهترین دکتر طب سوزنی هم بدون اطلاع از شرایط بدن شما و داروهایتان، نمی‌تواند درمانش را درست پیش ببرد. پس حتماً پیش از درمان، داروهای مصرفی و شرایط خاص بدنتان را به درمانگر اطلاع دهید.
  • استریل بودن سوزن‌ها اهمیت زیادی دارد. متخصص طب سوزنی موظف است پس از استفاده از سوزن‌ها، آن‌ها را کاملاً ضدعفونی و تمیز کند. این موضوع برای پیشگیری از عفونت و جلوگیری از انتقال بیماری‌های منتقله از طریق خون، اهمیت زیادی دارد.blank-loading.png

در مرکز سوزنیران، متخصصان ماهر و باتجربه، از سوزن‌های یکبار مصرف استفاده می‌کنند. استریل و یکبار مصرف بودن سوزن‌ها در کنار تخصص و تجربه، امن بودن روند درمانی را تضمین می‌کند. پس اگر می‌خواهید عوارض طب سوزنی را به حداقل رسانده و بهترین دکتر طب سوزنی را انتخاب کنید، حتماً به این سایت سر بزنید.

انتخاب بهترین متخصص طب سوزنی

این شیوه درمانی به قدر کافی رایج نیست؛ به همین دلیل پرس و جو درمورد بهترین دکتر طب سوزنی، ممکن است کمی دشوار باشد. از طرفی، این شیوه درمانی نیازمند تخصص و دقت زیادی است. طب سوزنی واقعاً روش امن و تأثیرگذاری است، به شرطی که توسط یک پزشک حاذق انجام شود.

بهترین متخصص طب سوزنی، از تجهیزات و امکانات مناسبی برخوردار است. تجهیزات و محیط درمانی، باید کاملاً استریل باشند. همچنین باید به مجوز رسمی متخصص هم توجه کنید. همه معالجان طب سوزنی، موظف به اخذ تأییدیه از وزارتبهداشت هستند. دکتر محقق، سرپرست تیم طب سوزنی سوزنیران و سایر متخصصان این مجموعه، همگی دارای مجوز رسمی هستند.

کلام آخر؛ سوزنیران یکی از مراکز متخصص در طب سوزنی

همان‌طور که توضیح دادیم، طب سوزنی هنوز هم جزو درمان‌های رایج با تأثیرگذاری خوب محسوب می‌شود. در این متد درمانی، از سوزن‌های باریک در قطرهای مختلف برای انواع اهداف درمانی استفاده می‌شود. متخصص طب سوزنی با فرو بردن سوزن‌های استریل در نقاط خاصی از بدن، گذرگاه‌های انرژی را تحریک می‌کند. تحریک این نواحی می‌تواند منجر به آثار مطلوب درمانی شود.blank-loading.png

وبسایت سوزنیران

انواع دردها (سردرد، زانودرد، کمردرد و موارد این‌چنینی)، تهوع و ویار، افسردگی و اضطراب، آلرژی، بی‌خوابی، چاقی، برخی از اعتیادها (به الکل یا دخانیات) و موارد فراوان دیگری قابل درمان با این شیوه هستند. اثرگذاری و کیفیت روند درمان، به همراهی بدن شما با درمان، تخصص و تجربه درمانگر و تکمیل فرایند درمانی بستگی دارد.

مرکز سوزنیران با ۱۰ سال سابقه موفق در زمینه درمان با طب سوزنی، جزو بهترین مراکز برای بهره‌گیری از این شیوه درمانی است. برای انتخاب بهترین دکتر طب سوزنی و همچنین آشنایی مفصل با این طب، حتماً به سایت این مرکز به نشانی irsoozan.ir سر بزنید. امیدواریم این مطلب و توضیحات ارائه شده در زمینه طب سوزنی، برای شما مفید واقع شده باشد.

منبع : نی نی سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا