دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

مد و زیبایی

روغن کرچک و 4 روش استفاده ی اصولی و موثر از آن برای شادابی و بازسازی پوست

روغن کرچک می تواند به بازسازی و طراوت پوست شما کمک کند و باعث بهبود آن شود، ما در این مقاله از مجله پروماگ روش های ساده ای برای استفاده از روغن کرچک را به شما توضیح خواهیم داد، که با استفاده از آنها می توانید براحتی پوست زیبا و شادابی داشته باشید.

بسیاری از ما وقتی به آینه نگاه می کنیم و از آنچه در آیینه میبینیم خوشحال نیستیم. ما بزرگترین منتقد خودمان هستیم و پیگیریم تا هر نقصی را بر پوستمان از بین ببریم. همه ما دوست داریم تا جای ممکن آنها را پنهان کنیم و بپوشانیم. با این حال اغلب پوست ما منعکس کننده احوالات درونی بدن ماست، به جای پوشاندن جوش قرمز، آکنه و …. با لوازم آرایشی بهتر است ارگانها و هورمونهای مترشحه داخلی بدنتان را بررسی کنید، بله هورمون ها، رژیم بد غذایی و در نهایت استفاده زیاد و نادرست از لوازم و مواد آرایشی می تواند مقصر مشکلات پوستی تان باشد. اگر شما هم این مشکل را دارید چه کاری می توانید برای بهتر شدن آن انجام دهید؟

ما می خواهیم روش های مراقبت روزانه از پوست را با استفاده از یک ماده طبیعی به نام روغن کرچک با شما به اشتراک بگذاریم، پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

نوشته های مشابه

روغن کرچک می تواند باعث بهبود پوست شما شود اما باید روش صحیح استفاده از آن را بدانید. یادگیری چگونگی استفاده صحیح از مواد طبیعی برای افزایش سلامتی و زیبایی میتواند به بهترین شکل به شما کمک کند. البته استفاده از مواد طبیعی به زمان نیاز دارد و در صورت استفاده ی اصولی می تواند به تدریج و به طور طبیعی ظاهر شما را بهبود بخشد، پس حتما با صبر و حوصله از این روش ها استفاده کند.

اکثر محصولاتی که اکنون از آنها استفاده می کنید، به احتمال زیاد با مواد شیمیایی مصنوعی غیرقابل تشخیص، عطرهای شیمیایی و افزودنی های غیر طبیعی ساخته شده اند که می توانند آسیب طولانی مدت به بدن شما وارد کنند.

به یاد داشته باشید: آنچه شما روی پوست خود قرار می دهید می تواند از داخل تاثیرات مخربی روی پوست بگذارند، در این مقاله اسرار واقعی جوانسازی و سلامتی پوست خود را از داخل بدن به بیرون می آموزید.

علل فیزیولوژیکی پیری پوست

بسیاری از مسائل مختلف که در داخل بدن اتفاق می افتد، می توانند روی پوست ما تأثیرات منفی بگذارند مانند:

عدم تعادل هورمونی

ناگهان در حدود ۴۰ سالگی پوست شما آکنه میزند، در صورتیکه قبلا هرگز اینطور نبوده هورمونهای ما تأثیر زیادی بر روی پوست و احساس ما دارند. لکه های پوستی (ملاسما) و آکنه روزاسه هر دو مشکلات پوستی هستند، که به عدم تعادل هورمونی ربط دارند.

آکنه روزاسه و ملاسما

آنتی اکسیدان ها و ریزمغذی های بدن شما کافی نیستند

شما نمی توانید عالی به نظر برسید مگر اینکه آنتی اکسیدان هایی داشته باشید که از پوست شما محافظت می کنند. آنتی اکسیدان ها ما را از آسیب رادیکال های آزاد ناشی از قرار گرفتن در معرض خورشید، مواد شیمیایی و آلاینده ها محافظت می کنند. ما با بیرون رفتن و تنفس هوا در معرض این عوامل مضر برای پوست هستیم.

اسیدی بودن بدن و التهاب بالا

سبک غذایی بد، شرایط بهداشتی نامساعد، فقدان خواب عمیق و تعداد زیادی از شرایط دیگر باعث افزایش اسیدیته بدن شما می شوند. در نتیجه افزایش اسیدیته التهاب در بدن شما افزایش می یابد.

فشار روانی و استرس

استرس خیلی شدید تاثیرش را روی پوست شما نشان میدهد، سعی کنید کمتر استرس داشته باشید، و در عوض به خواب خود بیشتر اهمیت دهید، خواب ناکافی باعث ترمیم نشدن پوست شما میشود. به وجود آمدن جوش ها، چین و چروک و از بین رفتن درخشش و درخشندگی پوست نشانه های فشار روانی بالاست.

آسیب های میکروبیوم

هنگامی که میکروبیوم توسط مخمرهایی مانند کاندیدا، انگلها یا باکتریهای کانسیلر (باکتریهای غیر بهداشتی A.K.A. conbiotics ove) زیاد شوند، می توانید اثرش را در قرمزی صورت و یا خشکی پوست خود مشاهده کنید.

البته شما همیشه برای حفظ زیبایی خود باید مراقب سلامتی ارگان های داخلی خود مانند کبد، سیستم گوارش و … باشید، ابتدا این مهم از طریق غذاهای مفید و مغذی و از طریق هضم آن ها حاصل می شود. شما باید برای اینکه پوست خوبی داشته باشید به شدت مراقب بدن و ارگانهای داخلی بدنتان باشید همچین خواب عمیق را بعنوان یک ترمیم کننده بدن مورد توجه قرار بدهید.

در آخر اینکه لازم است صورت خود را با روغن کرچک ماساژ دهید زیرا این ماده در رفع انواع مشکلات پوستی، پر کردن جاهای خالی، کاهش قرمزی و در شادابی پوست بسیار تاثیر گذار است. در ادامه جزئیات روش های اصولی استفاده از این روغن شگفت انگیز را توضیح می دهیم.

4 روش برای استفاده صحیح از روغن کرچک برای احیای پوست

1. شستشوی پوست با بخار روغن کرچک

بیشتر ما صورت خود را با محلول های قوی، صابون و آنتی باکتریال ها شستشو می دهیم و با اینکار چربی طبیعی و مفید صورت و دست های خود را از بین می بریم، هنگامی که صورت خود را با استفاده از این شوینده ها می شویید، بدن با افزایش تولید و ترشح چربی و سبوم عکس العمل نشان می دهد و اینکار مشکل را پیچیده تر می کند.

راه حل چیست ؟

هر شب صورت خود را با روغن کرچک ماساژ دهید و صبح از شستن صورت با صابون خودداری کنید. بدین صورت که :

  • با بخار آب یک حوله صورت لطیف را گرم کنید (آنقدر گرم کنید که با لمس حس شود پوست را نسوزاند).
  • حوله را بر روی صورت خود قرار دهید و با کشیدن حوله روی پوست تمام قسمت های صورت را تمیز کنید، تا بخار و گرما منافذ پوست را باز کند و هرگونه آلودگی را که ممکن است در طول روز روی پوست نشسته باشد را از بین ببرد.
  • کف دست های تمیز خود مقداری روغن کرچک (تقریباً یک قاشق غذاخوری) بریزید و سپس روغن را روی پوست صورت، اطراف چشم ها، اطراف لبها و گردن خود پخش کنید(حرکات دست در حین پخش روغن بصورت دورانی باشد).
  • صورت خود را با این روغن در حدود دو تا سه دقیقه ماساژ بدهید، این به شما کمک می کند تا روغن را به پوست خود وارد کنید.
  • با استفاده از یک حوله تمیز داغ شده با بخار که هنوز گرم است، با حرکات به سمت بالا روغن اضافی صورت را بطور کامل پاک کنید.

2. اسکراب ملایم صورت

در این روش چگونگی ساخت یک ماسک بسیار موثر و البته کم هزینه را با استفاده از روغن کرچک، نمک دریایی و چای سبز ماچا توضیح خواهیم داد.

  • ماچا نوعی چای سبز است که بصورت پودر عرضه می شود، ماچا یک آنتی اکسیدان عالی است که می توانیم از آن در ساخت ماسک استفاده کنیم، برای اینکار باید ماچا نوع آرایشی را خریداری کنید (پودر ماچا آرایشی نرم تر و ملایم تر از نوع معمولی آن است). ماده دوم مورد نیاز نمک صورتی (نمک هیمالیا) است که بدلیل دارا بودن مواد معدنی می تواند منبع مناسبی برای ریزمغذی های مورد نیاز پوست باشد، مقداری روغن ماهی اگر در دسترس دارید برای تامین امگا 6 و امگا 9 بمنظور کاهش التهاب پوست و در آخر روغن کرچک را آماده کنید.
  • یک چهارم قاشق چای خوری نمک هیمالیا و تقریباً یک قاشق چای خوری ماچا و مقدار کمی روغن ماهی و در نهایت یک قاشق غذاخوری روغن کرچک را به اندازه مورد نیاز که بتواند کل سطح پوست صورت شما را پوشش دهد با هم مخلوط کنید و سپس بخوبی آن ها را با هم میکس کنید.
  • حالا خمیر ماسک حاصل را به آرامی روی پوست صورت خود پخش کنید، در حین پخش ماسک و ماساژ آن باید کمی احساس سایش کنید که این حالت عادی است و در واقع ماسک در حال لایه برداری از روی پوست است.
  • اگر احساس سایش نداشتید می توانید مقدار خیلی کم نمک به مخلوط اضافه کنید تا لایه برداری بهتر انجام شود.
  • ماساژ را دو تا سه دقیقه ادامه دهید و پس از آن اجازه دهید ماسک یک دقیقه روی صورت شما بماند و در نهایت با یک حوله لطیف مرطوب که آن را با آبگرم و یا بخار گرم نموده اید، ماسک را از روی صورت خود پاک کنید.
  • از این ماسک می توانید در هفته یکبار استفاده کنید و بوسیله آن لایه های مرده پوست صورت را از بین ببرید.

اسکراب صورت

3. روغن کرچک برای افزایش رشد مژه های چشم و رشد موهای اَبرو

بسیاری از زنانی که به دوره یائسگی می رسند متوجه نازک شدن ابروها و مژه های خود می شوند. این مسئله هنگام بروز مشکلات تیروئید ممکن است بیشتر شود. در ادامه چگونگی استفاده از روغن کرچک برای رشد ابرو و رشد مژه ها را توضیح خواهیم داد.

در کتب تاریخی مصرباستان آمده که مردم آن زمان از این روغن برای افزایش رشد مو استفاده می کرده اند، تحقیقات نوین هم نشان داده که این روغن می تواند باعث تغذیه مناسب پیاز مو و در نتیجه رشد بهتر مو شود. بنابراین شما می توانید از این روغن برای تقویت پیاز موهای اَبرو و مژه های خود استفاده کنید.

  • برس تمیز مخصوص ریمل را به مقداری روغن کرچک آغشته کنید و به آرامی روی مژه ها و اَبروهای خود بکشید، اطمینان حاصل کنید که روغن به پایه موهای ابرو و مژه ها رسیده باشد، نگران نباشید این روغن برای چشم مضر نیست، پس از اینکه ابروها و مژه ها بطور کامل آغشته به روغن شدند یک ساعت زمان دهید تا روغن جذب پوست و پیاز موها شود. سپس می توانید با دستمال تمیز روغن اضافه روی ابروها و مژه های خود را تمیز کنید. بهتر است اینکار را یکساعت قبل از خواب انجام دهید.

4. ماسک عسل و روغن کرچک

اگر می خواهید پوست لطیف و جوانی داشته باشید و دچار پیری زودرس و چین و چروک نشوید، پیشنهاد می کنیم حتماً ماسک عسل و روغن کرچک را استفاده کنید.

  • برای اینکار به نسبت مساوی (حدود 1 قاشق غذاخوری روغن کرچک و 1 قاشق غذاخوری عسل) را بخوبی باهم مخلوط کنید، اگر در منزل سونا دارید بهتر است قبل از رفتن به سونا ماسک را روی صورت خود پخش کنید و اجازه دهید در طول مدتی که در سونا هستید ماسک روی صورت باقی بماند، پس از آن این ماسک را از صورت خود بشویید و اگر در منزل سونا ندارید قبل از استحمام از این ماسک استفاده کنید و در انتهای استحمام خود ماسک را از روی صورت تان بشویید.

ماسک عسل و روغن کرچک

سخن آخر

افزودن این مراحل آسان به کارهای روزمره شما فواید زیادی برای پوست، زیبایی و جلوگیری از پیری پوست تان دارد. به یاد داشته باشید، زمانی که اکنون به مراقبت از سلامتی و زیبایی خود اختصاص می دهید ( حتی اگر فواید آن را خیلی سریع نبینید) در دراز مدت برای شما سودمند خواهند بود و به حفظ سلامت پوست و جلوگیری از پیری آن کمک زیادی می کنند. امیدواریم که شما هم با استفاده از نکات این مطلب استعمال روغن کرچک را به برنامه روزانه خود اضافه کنید.


پیشنهاد مجله آنلاین پروماگ جهت مطالعه بیشتر :

یک دیدگاه

  1. سلام من سالن ماساژ دارم یکی از روغن های پرکاربرد و مفید توی ماساژ روغن کرچک هست و مشتریان ما راضی هستند ، حتماً استفاده کنید. ممنون از مقاله مفید شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا