دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

راهنمای شغلیزندگیتو بسازموفقیت

چرا زمان استراحت در کنار کار کردن باعث پیشرفت در زندگی و کار افراد می شود؟

زمان استراحت در کنار کار کردن باعث بهبود سلامت افراد می شود

چه کاری انجام می دهید وقتی احساس خستگی می کنید؟ به خوردن تنقلات روی می آورید؟ یا به سراغ زمان استراحت می روید؟

در گذشته، من فکر می کردم که باید به یک طریقی این احساس خستگی را نادیده بگیرم. هم اکنون هم زمانی که از زندگی صحبت می شود، همان طرز تفکر گذشته ام را دارم.

احساس مسئولیت یکی از قوی ترین انگیزه دهنده های زندگی است. اما من در اینجا درباره فقدان انگیزه صحبت نمی کنم. حرف من در مورد زمان استراحت در کنار کار کردن است. بعضی افراد فکر می کنند که زمان استراحت مخصوص بازنده ها است. برخی دیگر فکر می کنند زمان استراحت یعنی فرار کردن از کار!

نوشته های مشابه

پس از همه این حرف ها، “اگر شما کار و زندگی خود را دوست دارید، چرا باید به زمان استراحت نیاز داشته باشید؟” نکته هوشمندانه ای است. در این قسمت می گوئیم که چرا زمان استراحت در کنار کار کردن باعث پیشرفت در زندگی و کار افراد می شود؟

لئونارد ملودینو، که یک فیزیکدان است، اخیرا تحقیقات علمی خود را در کتاب الاستیسیته در باره زمان استراحت منتشر کرد. او عنوان می کند که زمان استراحت، سلامت ما را بهبود می بخشد:

“اگرچه ممکن است بعضی افراد “بیکار بودن” را بی فایده تصور کنند، اما فقدان زمانی برای استراحت کردن برای سلامت ما مضر است، زیرا زمان بیکاری یا همان استراحت این امکان را برای ما فراهم می آورند که بتوانیم آنچه اخیرا تجربه کرده یا آموخته ایم را درک کنیم.”

افرادی که هرگز زمان استراحت برای خود در نظر نمی گیرند، حافظه کوتاه مدتی خواهند داشت. “من می خواهم به اهداف زندگیم برسم. همین الان!”

اما درست همانند همیشه، توسعه حافظه کوتاه مدت به توسعه و رشد حافظه بلند مدت شما آسیب می رساند. چه اتفاقی می افتد زمانی که شما در کنار کار هیچ زمان استراحتی نداشته باشید؟ در بیشتر موارد، بهره وری کار شما پائین می آید. در برخی موارد هم حتی افسرده می شوید.

زمان استراحت

جلوگیری بهتر از درمان است

این مورد یکی از بزرگترین مسائل کلیشه ای در کتاب است. اما واقعا ما چقدر از پیش آمدن مسائلی که نباید جلوگیری می کنیم؟ در عوض، ما سرمان را پایین می آوریم و می گوئیم “بعدا با آن برخورد خواهیم کرد.” این واقعا استراتژی بدی است. در عوض، بهتر است از کاهش بهره وری کار خود جلوگیری کنید.

دیل کارنگی، نویسنده کتاب چگونگه نگرانی را کنار بگذاریم و زندگی را شروع کنیم، گفت:

“بنابراین، برای جلوگیری از خستگی و نگرانی، اولین قاعده عبارت است از: استراحت کنید. قبل از اینکه خسته شوید استراحت کنید.”

بنابراین در کنار کار برای خود زمان استراحت در نظر بگیرید. این درست همان چیزی است که من هم انجام دادم، و در نتیجه 5 مزیت را تجربه کردم:

1- شما می توانید بررسی کنید که آیا کارها را به درستی انجام داده اید یا خیر

در هنگام کار، من دو حالت را در نظر می گیرم:

  1. اجرا
  2. فکر کردن

هنگامی که شما در حالت اجرا هستید، می توانید ساعت ها، روزها یا ماه ها کار کنید. در حقیقت، من افرادی را می شناسم که سال ها در حالت اجرا بوده اند. آنها هرگز برای خود زمان استراحتی در نظر نمی گیرند تا در مورد کارشان فکر کنند. و در نهایت وارد بحران می شوند. این همان چیزی است که شما دچارش خواهید شد، وقتی سرتان را پایین می آورید و بدون فکر کردن کارتان را انجام می دهید.

شما با نتایجی رو به رو می شوید. اما آیا این نتایج درست همان نتایجی هستند که شما می خواستید؟ زمانی که زمان استراحت داشته باشید، می توانید در مورد کارهایتان تفکر کنید. اما اگر زمان استراحت نداشته باشید، فقط کار می کنید و کار می کنید…

من حداقل 10 روز برای استراحت نیاز دارم. در پنج روز اول، من هنوز بین حالت اجرا و تفکر گیر می کنم. اگر عادت به کار کردن داشته باشید، تفکر کردن و بیکاری برایتان خیلی دشوار خواهد بود. اما من همیشه بعد از یک دوره طولانی استراحت، به مسائل جدیدی در مورد خودم پی می برم. من تمایل زیادی به خواندن دارم. در طی دو هفته گذشته پنج کتاب خواندم. اما هیچوقت چیزی ننوشتم.

فقط کمی مطالعه کردن، تماشای فیلم، مستند سازی، گشتن با دوستان، صحبت کردن، فکر کردن کافی است! حتی هزینه زیادی هم ندارند… اما بازده بالایی دارند… در حال حاضر، من احساس بهتر و انرژی بیشتری دارم، و برای بازگشت به کار هیجان زده ام.

زمان استراحت

2- شما می توانید ایده های خود را پردازش کنید

مغز شما کارهای زیادی انجام می دهد که از آن آگاه نیستید. یک مسئله ای که ناخودآگاه اتفاق می افتد، پردازش ایده هایمان توسط مغز ما است. همه ما ایده هایی داریم که هرگز تحقق نیافته اند، درست است؟ آیا تا به حال افرادی را دیده اید که ایده ای جدید داشته باشند و کاری برای تحقق یافتن آن انجام داده باشند؟ من که ندیده ام!

همه ما ایده هایی داریم:

  • “من می خواهم خانه خود را بازسازی کنم.”
  • “من می خواهم از NYC تا LA رانندگی کنم.”
  • “من می خواهم یک کتاب بنویسم.”

همه این ایده ها عالی هستند. اما برای تحقق آنها چه کاری کرده اید؟ تمام ایده ها به پردازش نیاز دارند. آیا واقعا ایده هایم خوب هستند؟ آیا واقعا می خواهم این کارها را انجام دهم؟ باز هم، این یک روند تفکر است. وقتی بدون پردازش،  از ایده به اجرا می رسید، وقت خود را تلف کرده اید.

البته، نمیتوانید کاملا از آن جلوگیری کنید. اما با اختصاص دادن زمانی برای پردازش ایده های خود، می توانید درد، ‌نگرانی، خستگی را از آینده خود دور کنید.

3- می توانید به سراغ هنر بروید

هنر چیست؟ هر چیزی که باعث می شود شما فکر کنید. یک آهنگ خوب، فیلم، نقاشی، کتاب، شعر، مقاله، تصویر، مجسمه سازی، در واقع هر چیزی که شما اسمش را هنر بگذارید و باعث شود به تفکر بپردازید. هنر می تواند هر چیزی باشد، هیچ قانونی وجود ندارد که نشان دهد هنر چیست و چه چیزی هنر نیست.

من از هنر الهامات زیادی می گیرم. من نمی توانم تصور کنم که زندگی بدون هنر به چه شکل خواهد بود. خب هنر تاثیر بسیار زیادی بر روی زندگی انسان دارد. شما حتی در زمان استراحت خود می توانید به سراغ هنر بروید و ذهن خود را از هر چیز دیگری خالی کنید. بهترین مسئله در مورد هنر این است که خلق و خوی شما را بهبود می بخشد و حال شما را بهتر می کند. و هنگامی که حال شما خوب باشد، شادتر می شوید و خستگی را از خود دور می کنی. به هیچ عنوان هنر را بی مصرف و بی فایده در نظر نگیرید.

به آهنگ ها و خواننده های مورد علاقه خود گوش کنید. فیلم های آلفرد هیچکاک، فرانسیس فورد کوپولا را تماشا کنید. کتاب های ارنست همینگوی، هارپر لی، رالف الیسون را بخوانید. به موزه بروید. اگر می توانید به کنسرت و تماشای فیلم در سینما بروید،‌ رفتن به تئاتر را نیز نادیده نگیرید. مانند میلیون ها انسان دیگر، از انجام این کارها الهام خواهید گرفت، و زمان استراحت خود را به بهترین شکل ممکن سپری خواهید کرد. و این زندگی شما را از این رو به آن رو خواهد کرد.

زمان استراحت

4- شما می توانید بر روی سایر موارد مهم تمرکز کنید (که به کار مربوط نیستند)

“آیا می توانید برایم بیشتر در مورد خودتان توضیح دهید؟”

وقتی که از شما چنین سوالی می پرسم، به چه چیزی فکر می کنید؟ اکثر ما با گفتن چیزی مانند “من یک حسابدار در شرکت X هستم” شروع می کنیم. زندگی مدرن روزمره شما را مجبور می کند تا خود را با کارتان شناسایی کنید. اما باید بدانید که شما از کار خود جدا هستید!

شما با خانواده، دوستان، سرگرمی، شور و شوق خود یکی هستید و باید خود را با اینها بشناسید، نه با کارتان، و در نهایت، شما همچنین یک شغل دارید. و بله، شغل شما اهمیت بسیاری دارد. اما مسائل دیگری هم هستند که اهمیت بسیار زیادی دارند. با این اوصاف، دیگر مسائل حائز اهمیت دیگر را در زندگی خود نادیده نگیرید. روابط خود با خانواده و دوستان نزدیک خود را تقویت کنید. همه کارها را با هم انجام دهید. به تعطیلات خانوادگی بروید و حسابی خوش بگذرانید. با دوستان خود به دوچرخه سواری و کوهنوردی بروید.

ابتکار و خلاقیت از خود به خرج دهید. اگر هیچ کس در خانواده یا گروه دوستان شما کاری خلاقانه انجام نمی دهند، چرا شما نیز نباید این کار را انجام دهید؟

با سرمایه گذاری زمان خود بر روی روابطتان می توانید خاطرات گروهی با خانواده یا دوستانتان تشکیل دهید. این امر تنها روابط شما را تقویت خواهد کرد. اما همچنین بر روی خودتان نیز تمرکز کنید. چه سرگرمی هایی در زمان استراحت خود دارید؟ در رویاهای خود دوست دارید چه کاری را انجام دهید؟ تمام این کارها را انجام دهید و از زمان استراحت خود به بهترین شکل ممکن استفاده کنید.

5- زمان استراحت خسته کننده است

یک دلیلی وجود دارد که انسان ها کار می کنند. اکثر افراد می گویند که ما برای کار کردن آفریده شده ایم. من معتقدم که هدف از زندگی مفید بودن است. مفید بودن هر فردی در نهایت منجر به یک زندگی معنی دار و سودمند می شود که تمام نیازهای انسانی را برآورده می کند.

به همین دلیل است که زمان استراحت طولانی مدت خسته کننده می شود و ما را بی حوصله می کند. مادر من همیشه به من می گفت که حتی اگر کار خوبی را بیش از اندازه انجام داد به کار بد و کسل کننده تبدیل می شود. او همیشه این جمله را زمانی به من می گفت که می خواستم تمام وقت خود را با دوستانم یا با اولین دوست دخترم وقت بگذرانم.

درست است. زمان استراحت بیش از حد درست مانند کار کردن زیاد از حد، خوب نیست. بدن و ذهن ما برای استفاده ساخته شده اند. از این رو، درس نهایی که از بی کاری یاد گرفتم این است که: کار درست پس از زمان استراحت می آید. و چه مسئله ای پس از کار به میان می آید؟ اگر پاسخ شما “کار بیشتر” باشد، پس نکته مورد نظر ما را متوجه نشده اید. هر فردی به زمان استراحت نیاز دارد!

زمان استراحت

سخن آخر

ما در این مطلب از مجله اینترنتی پروماگ سعی بر آن داشتیم که در مورد زمان استراحت در کنار کار کردن صحبت کنیم. هر انسانی هم به کار کردن و هم به زمان استراحت نیاز دارد. بنابراین به هیچ عنوان این مسئله را نادیده نگیرید و مراقب سلامت بدنتان و ذهنتان باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا