دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

زندگیتو بسازموفقیت

مثبت بودن چطور امکان پذیر است؟ / آیا شما ذهن مثبت نگر یا منفی نگری دارید ؟

آیا می توان مثبت بودن را تمرین کرد؟

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که ذهن مثبت نگر یا منفی نگری دارید؟ حتی اگر چالش های زیادی در زندگی شما وجود دارند (تقریبا مثل هر انسان دیگری)، هرگز نباید از ذهنیت مثبت خود دست بکشید. اغلب ما به جهان نگاه می کنیم و آن را منفی می بینیم. تعجب آور نیست… این منفی نگاه کردن به دنیا و داشتن افکار منفی به این دلیل است که یک نگاه به وب سایت های خبری و یا شبکه های خبری باعث می شود که افراد به طور قابل توجهی افسرده شوند و دید منفی نسبت به دنیا پیدا کنند. اما منفی نگاه کردن به دنیا اشتباه بزرگی است… خب… حال بیایید ببینیم چطور می توان مثبت بود و افکار مثبت داشت و اصلا مثبت بودن به چه شکلی است؟ با ما در یکی دیگر از مطالب مجله پروماگ همراه باشید تا مسئله داشتن ذهن مثبت را برایتان شرح دهیم.

منفی نگر بودن در مقابل مثبت بودن

منفی نگر بودن فقط باعث ناامیدی شما خواهد شد. به این جمله از یک فیلسوف بزرگ توجه کنید:

“بنابراین وقتی ناامید می شویم، عصبانی یا ناراضی هستیم، باید خودمان را مسئول این احساسات بد بدانیم، زیرا آنها نتیجه قضاوت ما هستند.”

نوشته های مشابه

هدف از بیان جمله بالا به اهداف شما در ادراکات و احساسات شما مربوط است. هنگامی که افکار شما به دلیل “چیزی” منفی می شوند، شما دچار سوء تفاهم شده اید. این فیلسوف اینطور ادامه می دهد:

“هیچ فرد دیگری مسئول این احساسات نیست. زمانی که دیگران را برای احساسات منفی خود سرزنش می کنید، در واقع نمی خواهید حقیقت را قبول کنید و دچار سوءتفاهم شده اید. هنگامی که خود را برای احساسات منفی خود سرزنش می کنید، پیشرفت خواهید کرد. زمانی که سرزنش کردن خود یا دیگران را متوقف کنید، بی شک با عقلتان پیش خواهید رفت.”

اگر می خواهید مثبت بودن را تمرین کنید، سرزنش کردن خودتان و دیگران را کنار بگذارید. اما 4 روش دیگر برای رسیدن به مثبت بودن و داشتن افکار مثبت وجود دارد:

مثبت بودن

1- افکار مثبت: قدردان بودن را تمرین کنید

روزانه تنها چند لحظه را برای سپاسگزاری و قدردانی از موفقیت ها و تغییرات خود اختصاص دهید. موضوع جالب در مورد این تمرین این است که زمانی که پیشنهاد ما را می خوانید، فکر می کنید که ” این کار نمی تواند مفید باشد!” اما زمانی که به طور فعالانه تمرین قدردانی را آغاز کنید، احساس خواهید کرد که کنترل بیشتری بر روی زندگی خود دارید. در مورد سپاسگزاری های خود بنویسید… این کار می تواند کمک بزرگی به شما کند…

اگر بخواهید نوشتن در مورد قدردانی های خود را کنار بگذارید، ممکن است در چند هفته اول تغییری در احساسات خود متوجه نشوید. اما بعد از چند ماه، می بینید که چقدر از خود و دیگران شاکی هستید. اما زمانی که مجددا تمرین قدردانی را شروع کنید، دوباره به آرامش خود باز می گردید. به خاطر داشته باشید که همچنین می توانید برای چیزهایی سپاسگزار باشید که به دنبال به دست آوردن آنها نبودید، اما حال آنها را در اختیار دارید! بخاطر همه چیز سپاسگزار باشید، حتی چیزهایی که فکر می کنید خیلی خوب نیستند…

2- مثبت بودن: همه مسائل را شخصی نکنید

دلیل بسیاری از ناامیدی های ما کارها یا حرف های مردم و اطرافیانمان است. “وای خدای من! من نمی توانم باور کنم که او این حرف را زد… چگونه جرأت کرد چنین چیزی بگوید… خب، شاید زمان آن رسیده است که این احساسات را کنار بگذارید. ما همه حرف ها و کارهای مردم را بررسی می کنیم. همه حرف هایی که اطرافیانمان می زنند شخصی نیستند و اصلا اهمیتی ندارند که بخواهید بخاطر آنها خودتان را ناراحت کنید.

اگر می خواهید زندگی خوبی داشته باشید، نباید همه چیز را شخصی کنید. درک کنید که چیزهای مهم تری در زندگی وجود دارند: چیزهایی مانند سلامت، خانواده و شغل.

مثبت بودن

3- افکار مثبت: افکار و احساست خود را بیرون بریزید

شما باید افکار، تجربیات و احساسات خود را به بقیه منتقل کنید. همه ما با مشکلاتی در زندگیمان رو به رو هستیم.

شریکی که به حرف های شما گوش نمی دهد، همکارانتان شما را اذیت می کنند، صاحبخانه ای که لوله کشی ها را تعمیر نمی کند، همسایه های پر سر و صدا، و خیلی مسائل دیگر… زندگی هیچکس کامل و آرام نیست. این امر چیزی است که ما واقعا باید درک کنیم. زندگی هیچکس نمی تواند به طور جادویی بی عیب و ایراد باشد… زندگی اساسا یک چالش بزرگ است. ما نباید اجازه دهیم این چالش ها ما را از موفقیت دور کنند.

شما نباید خشم، سرخوردگی، اضطراب، احساس ناامنی خود را در خود نگه دارید. می توانید به کلاس های درمانی بروید، با دوست خود صحبت کنید یا …، انتخاب روش آن با خودتان است… اما به یاد داشته باشید که هرگز نباید همه این مسائل و مشکلات را در خود نگه دارید،‌ آنها را بیرون بریزید و احساس آرامش را به خود هدیه دهید.

4- مثبت بودن: بر روی موفقیت تمرکز کنید

زندگی همیشه زیبا نیست… همه ما می خواهیم که بر مسائل دشوار غلبه کنیم. زمانی که ما یک شکست را تجربه می کنیم، آن را در ذهنمان بیش از اندازه بزرگ می کنیم. در مورد آن فکر کنید. آیا واقعا تا این اندازه بد بوده است؟ آیا راهی وجود دارد که بتوانید وضعیت زندگی خود را بهبود ببخشید؟ موقعیتی که در حال حاضر در آن قرار دارید، یک وضعیت موقت است. مهم نیست که تا چه اندازه این موقعیت خوب یا بد است، این لحظه نیز می گذرد. شما شانس بهبود زندگی خود را دارید. فکر کردن به زندگی بهتر و رسیدن به اهداف بهترین استفاده از زمان و انرژی شما است. حتی یک ثانیه را هم برای احساس تأسف و ناراحتی هدر ندهید، تنها روی کاری تمرکز کنید که در حال حاضر می توانید انجام دهید تا زندگی بهتری داشته باشید.

مثبت بودن

سخن پایانی

به پیاده روی بروید. دوش بگیرید. یک مجله بخوانید. یک وسیله خراب در خانه خود را تعمیر کنید. ایده های خود را روی یک کاغذ بنویسید. برای خود یک هدف مشخص کنید. حتی زمانی که احساس خوبی ندارید نیز می توانید این کارها را انجام دهید. اصلا به این فکر نکنید حس خوبی دارید یا خیر، شما با انجام این کارها می توانید به آرامش دست یابید… و این چیزی است که همه ما به دنبالش هستیم… احساس آرامش… مثبت بودن… از اینکه با ما در این مقاله همراه بودید سپاسگزاریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا