دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

حمل و نقلخودروسیتروئن

سیتروئن C5 ایرکراس 2019 : خودرویی راحت به سبک سیتروئن

سیتروئن C5 ایرکراس 2019

سیتروئن با عرضه مدل C5 ایرکراس قصد ارائه خودرویی با کارایی بالا، راحت و جذاب را داشته است. این خودرو یک کراس اور دیفرانسیل جلو است که تفاوت زیادی با خویشاوندانش یعنی پژو 3008، پژو 5008 و دی اس 7 ندارد. ولی این جزئیات سیتروئن C5 ایرکراس هستند که آنرا به خودرویی متمایز تبدیل می کنند. هدف از تولید این خودرو حمل و نقل راحت، نرم، آرام و مناسب برای پنج سرنشین بوده است.

سیتروئن جدید 2019

مشخصات فنی سیتروئن C5 ایرکراس

چهار نوع موتور برای این خودرو عرضه می شود: موتور 1.2 لیتری بنزینی 129 اسب بخاری با 184 پوند بر فوت گشتاور،  موتور بنزینی 1.6 لیتری با 178 اسب بخار قدرت و 184 پوند بر فوت گشتاور، موتور دیزل 1.5 لیتری 128 اسب بخاری با 221 پوند بر فوت گشتاور و موتور دیزلی 2.0 لیتری با 174 اسب بخار قدرت و 295 پوند بر فوت گشتاور.  موتور بنزینی کوچک تر تنها بصورت شش سرعته دستی و موتور دیزل کوچک بصورت شش سرعته دستی و هشت سرعته اتوماتیک عرضه می گردد. موتور های بنزینی و دیزلی بزرگ تنها بصورت اتوماتیک عرضه می گردد. همه این مدل ها دیفرانسیل جلو هستند. یک آپشن کنترل کشش مخصوص شرکت پژو سیتروئن در این خودروها استفاده شده است.

سیستم کنترل پایداری خودرو امکان انتخاب مابین حالت های گل ولای، برف، ماسه وحالت نرمال را فراهم می سازد. دو حالت قابل انتخاب در رانندگی جاده ای که شامل حالت اکو و اسپرت است نیز در سیتروئن C5 ایرکراس قابل انتخاب هستند. البته بهتر است تنظیمات را بر روی حالت عادی قرار دهید و خود را زیاد درگیر جعبه دنده نیمه خودکار این خودرو نکنید. در حالت اتوماتیک، تعویض دنده به نرمی انجام می گیرد و احساس حرکت با دنده نا مناسب را نخواهید داشت.

عملکرد سیتروئن C5 ایرکراس

سیتروئن C5 ایرکراس بصورت استاندارد با سیستم تعلیق مخصوص این خودروساز عرضه می شود. در سطوح ناهموارتر، سیستم تعلیق تقریبا همه دست اندازها را به نرمی پشت سر می گذارد. سیتروئن از برنامه ای برای ارائه خودرویی راحت که جوانب مختلفی از قبیل سیستم تعلیق، و فناوری های گوناگون را در بر می گیرد و Citroen Advanced Comfort نامیده می شود در این خودرو استفاده کرده است.

سریعترین مدل، که دارای موتور 1.6 لیتری بنزینی است صفر تا 62 مایل بر ساعت را در 8.2 ثانیه میپیماید و مدل دیزلی 1.5 لیتری در 11.8 ثانیه به این سرعت دست پیدا می کند.

طراحی کابین سیتروئن C5 ایرکراس

اما نقطه قوت اصلی این خودرو در زیر کاپوت یا پشت چرخ ها نیست بلکه کابین آن است. اما چه چیزی در مورد کابین قابل توجه است؟ در داخل کابین از تزیینات اضافی خبری نیست و تنها لوازم ضروری در آن استفاده شده است.  صندلی ها از ادوات مورد توجه مهندسان سیتروئن بوده است. در قسمت جلو بیشتر مدل های سیتروئن C5 ایرکراس از صندلی های پیشرفته و راحت سیتروئن که حالت بسیار مناسب و تنظیمات گوناگونی دارند بهره برده شده است.  علیرغم طی مسافت های طولانی در شرایط سخت صندلی ها همچنان راحت هستند. در کنار این امکان ماساژ سرنشینان جلو نیز برای این صندلی ها در نظر گرفته شده است.

در ردیف عقب، سه صندلی مناسب برای بزرگسالان قرار دارد که امکان حرکت به جلو و عقب و همچنین تا شدن را دارند.  اگر از صندلی های عقب استفاده شود، فضای بار خودرو 580 تا 720 لیتر خواهد بود و در صورت تا کردن صندلی ها این فضا به 1630 لیتر خواهد بود. سرنشینان عقب امکان استفاده از سیستم تهویه اختصاصی را دارند ولی نمی توانند بخاری را کنترل کنند و محفظه نوشیدنی روی در ها نیز اندازه مناسبی ندارد. برای آرام ماندن فضای کابین از شیشه های قطور استفاده شده است و سیستم فیلتر هوای قدرتمندی نیز در کابین مورد استفاده قرار گرفته است. این سیستم AQS نام دارد و هوای آلوده درون سیتروئن C5 ایرکراس را شناسایی، فیلتر و تصفیه می کند.

یک سقف پانورامیک نیز در خودرو قابل سفارش است. استفاده از این سقف پانورامیک می تواند فضای کابین را روشنتر کند ولی فضای سر سرنشینان عقب را کاهش خواهد داد.

مدل Feel سیتروئن C5 ایرکراس تنها با موتورهای ضعیف تر بنزینی و دیزلی قابل خرید است.

در سیتروئن C5 مدل Flair، چرخ های 18 اینچی، سنسورهای پارک جلوی خودرو ، دوربین دنده عقب، صندلی های Advanced Comfort سیتروئن بصورت استاندارد، سیستم ناوبری ارتقا یافته ، شیشه های دودی و روکش چرمی به امکانات خودرو افزوده شده است.

در مدل Flair Plus، شاهد چراغ های جلو هوشمندتر، کروز کنترل تطبیق پذیر، سقف شیشه ای ، چرخ های 19 اینچی ، چند تریم مختلف و چرم قهوه ای خواهید بود.

علاوه بر این، آپشن های گوناگونی بصورت یک مجموعه و یا مستقل که اکثرشان تزیینی و یا الکترونیکی هستند نیز قابل سفارش خواهند بود.

سیتروئن جدید 2019

رانندگی با سیتروئن C5 ایرکراس

در حدود 20 سیستم ایمنی و دستیار راننده (بصورت استاندارد و یا سفارشی) از سیستم کمک و کنترل شروع حرکت در شیب ( که از عقب رفتن خودرو در زمانی که پا را از روی پدال ترمز برمی دارید جلوگیری می نماید) تا سیستم دستیار رانندگی در بزرگراه در این خودرو موجود خواهد بود.

شکلی از رانندگی خودران سطح 2 در این خودرو وجود دارد که (در شرایط خاص) سرعت را افزایش و کاهش می دهد و به شما کمک می کند که در بین خطوط  رانندگی نمایید.  با این حال باید دست هایتان را روی فرمان نگه دارید و حواستان را نیز جمع کنید. چون به محض کم شدن وضوح علائم روی جاده، کنترل خودرو به حالت غیر اتوماتیک باز می گردد.

30 نوع ترکیب رنگی برای سیتروئن C5 ایرکراس 2019 قابل سفارش است

خودروهای نیسان قشقایی ، اشکودا کاروک و فولکس واگن تیگوان را می توان از رقبای این خودرو دانست.

برای افرادی که به دنبال خودرویی متفاوت با دیگر خودروهای موجود در بازار هستند و در کنار آن انتظار برخورداری از

خودرویی با عملکرد بالا و راحت دارند، سیتروئن C5 ایرکراس گزینه مناسبی خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا