دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

لوازم آرایشی

بهترین شامپو ضد ریزش مو

ریزش مو مشکلی است که برای زنان و مردان بدون توجه به سن ممکن است به وجود آید. ریزش مو موجب کاهش اعتماد به نفس شده و احساس بدی در افراد پدید می آورد. علت هایی زیادی برای ریزش مو وجود دارد که یکی از آنها به ژنتیک مرتبط است. درمان های متعددی از سوی افراد برای درمان ریزش مو پیشنهاد می گردد. در این میان جستجو و یافتن بهترین شامپو ضد ریزش مو به عنوان یکی از راه های موثر جهت درمان این عارضه مورد توجه قرار دارد. انواع شامپوهای ضد ریزش مو و محصولات مراقبتی دیگر با کنترل ریزش مو به بهبود این مشکل می انجامد.

برای حل مشکل ریزش مو، استفاده از شامپو متناسب با نوع مو و دلایل ریزش مو جهت درمان موثر توصیه می شود. شامپو ضد ریزش مو باید در طی دوره درمان به تناوب استفاده شود تا تاثیرات مثبت خود را نشان دهد. معمولا پس از چند ماه استفاده از شامپو ضد ریزش مو، ابتدا ریزش موها کم شده و به تدریج علائم دیگر همانند رویش مجدد مو و ضخیم شدن موهای نازک ظاهر می شوند. بهترین شامپو ضد ریزش مو علاوه بر حذف پوسته و چربی پوست سر به تقویت فولیکول های مو و رویش مجدد آنها کمک می نماید.

شامپو ضد ریزش مو چیست؟

ریزش مو

انواع بسیاری شامپوهای ضد ریزش مو در بازار در دسترس است. هر کدام از این شامپوها سعی در معرفی خود به عنوان شامپو موثر در درمان ریزش مو دارند. از آن جایی که ریزش مو نیز انواع مختلی دارد که دلایل متفاوتی هم دارد، مثلا ریزش مو سکه ای نوعی از ریزش مو است که ممکن است دلایل متفاوتی نسبت به ریز مو معمولی داشته باشد به همین دلیل شامپو های ریزش مو نیز متفاوت هستند.  بهترین شامپو ضد ریزش مو ترکیبی از انواع مواد مغذی و مفید برای تغذیه فولیکول های مو است.

از طرفی غدد چربی در زیر پوست سر و ریشه فولیکول های مو مانع از تنفس و تغذیه مطلوب مو می گردد. بدین ترتیب چربی پای موها یکی از علل ریزش مو محسوب می شود. علت دیگر تغذیه نامناسب است. ویتامین هایی مانند B، D، E و موادی مثل روی برای تقویت ناخن و مو مفیدند. بهترین شامپو ضد ریزش مو با شستشوی مناسب پوست سر منجر به تغذیه و خونرسانی مناسب موها می شود.

همچنین این شامپوها حاوی انواع مواد مغذی مناسب برای تغذیه مو هستند که به تغذیه فولیکول ها منجر می شود. معمولا پس از مدتی استفاده از شامپو ضد ریزش مو، ساقه موها ضخیم و مستحکم می شود. هنگام خرید شامپو ضد ریزش مو، توجه به ترکیبات آن اهمیت زیادی دارد. به عنوان مثال اگر شامپو انتخابی دارای کتوکونازول نباشد، نمی توان در مورد تاثیر مثبت آن درباره جلوگیری از ریزش مو صحبت نمود. حساسیت به فولیکول DHT علت اصلی ریزش مو در آقایان است که کتوکونازول از ریزش مو به دلیل DHT جلوگیری می نماید. نتایج مثبت از مصرف شامپو ضد ریزش مو اغلب پس از دوره شش ماهه خود را نشان می دهد. در ادامه به بررسی ویژگی های بهترین شامپو ضد ریزش مو می پردازیم.

بهترین شامپو ضد ریزش مو چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

ویژگی های شامپو ضد ریزش مو

انواع شامپو ضد ریزش مو در داروخانه ها و مراکز درمانی و پزشکی عرضه می شود. اگر چه در ظاهر شامپوهای مختلف متفاوت از یکدیگرند ولیکن ترکیبات اصلی آنها یکسان است. برای انتخاب بهترین شامپو ضد ریزش مو، دقت کنید که شامپو خریداری شده حداقل دارای یکی از ۴ ماده اصلی ذیل باشد. ترکیبات اصلی موثر در درمان ریزش مو عبارتند از:

کتوکونازول

یکی از مواد موثر در جلوگیری از ریزش مو است. این ماده اثر قارچ کشی داشته و برای از بین بردن شوره پوست سر مناسب است. طبق مطالعات صورت گرفته، کتوکونازول و ماینوکسیدیل به میزان ۲٪ برای بهبود تراکم مو، سایز و نسبت آناژن فولیکول بکار می رود.

کافئین

این ماده شما را به یاد قهوه می اندازد ولی یکی از مواد موثر در جلوگیری از ریزش مو است. تحقیقات نشان می دهد که کافئین از تاخیر در تولید فولیکول مو توسط هورمون تستوسترون جلوگیری می نماید. این ماده باعث تحریک طول مو، ایجاد فاز آناژن در فولیکول و رشد کراتینوسیت می شود. نوشیدن قهوه تاثیری در جذب کافئین توسط فولیکول های مو ندارد به طوری که کافئین به راحتی توسط بدن دفع می شود. برخی از انواع بهترین شامپو ضد ریزش مو حاوی کافئین است.

بیوتین

یکی از دلایل ریزش مو کمبود ویتامین و مواد معدنی است. کمبود بیتین و روی در بدن می تواند منجر به ریزش مو شود. بیویتین یا ویتامین B7 سرشار از اسیدهای چرب، گلوکز و اسیدهای آمینه است. این مواد در تقویت مو و ناخن موثر است. بیوتین نقش مهمی در تقویت فولیکول های مو و جلوگیری از ریزش مو دارد. مواد غذایی مانند تخم مرغ پخته شده، موز، بادام زمینی، جگر، قارچ و ماهی ساردین حاوی بیوتین هستند.

سائوپالمتو

گیاهی است شبیه درخت نخل که به آن نخل پاکوتاه نیز گفته می شود. این گیاه اغلب در استرالیا و نیوزیلند رشد کرده و از رشد DHT جلوگیری  می کند. این ماده موجب جلوگیری از ریزش مو به ویژه در مردان می شود.     

هنگام خرید بهترین شامپو ضد ریزش مو توجه داشته باشید که شامپو دارای ترکیبات حساسیت زا نباشد. همچنین برچسب ترکیبات شامپو را بررسی نموده و اطمینان پیدا کنید که حداقل یکی از چهار ماده اصلی فوق در آن موجود باشد. نکته قابل توجه این است که برای استفاده از شامپو ضد ریزش مو محدودیتی وجود ندارد. به عبارتی دلیلی ندارد که ابتدا منتظر ریزش مو شده و سپس برای استفاده از شامپو اقدام کنید. شروع ریزش مو از سنین ۲۱ تا ۳۵ سالگی رخ می دهد، لذا می توان قبل از مشاهده علائم ریزش مو اقدام به استفاده از شامپوهای ریزش مو نمود.  

معرفی بهترین شامپوهای ضد ریزش مو داخلی و خارجی

بهترین شامپو ضد ریزش مو

برای استفاده از شامپو ضد ریزش مو ابتدا موی سر خود را خیس نموده و آنرا به شامپو آغشته کنید. شامپو ضد ریزش مو مدت زمان بیشتری نسبت به شامپوهای معمولی باید بر روی سر باقی بماند. هنگام شامپو کردن، پوست و موی سر را ماساژ دهید. این کار منجر به تحریک فولیکول های مو می شود. برای استفاده از شامپو ضد ریزش مو قبل از استفاده دستورالعمل آن را حتما مطالعه کنید. برخی شامپوها را می توان یک بار در هفته و برخی را دو تا سه بار در هفته استفاده نمود. علاوه بر انتخاب بهترین شامپو ضد ریزش مو، استفاده از کرم، سرم و اسپری ضد ریزش مو توصیه می شود.

شامپو ضد ریزش مو تاثیر صد در صدی در رفع مشکل ریزش مو ندارند، ولی منجر به تقویت موهای سست و ضعیف و فولیکول های مو می شوند. این شامپوها برای ترمیم موهای سست، نازک، آسیب دیده، شکننده و خشک بسیار مناسب هستند. در ذیل برخی از شامپوهای معتبر داخلی و خارجی موثر در رفع ریزش مو را معرفی خواهیم نمود.

بهترین شامپو ضد ریزش مو ایرانی: از جمله شامپوهای معروف ضد ریزش مو داخلی می توان به شامپو فولیکا، شامپو استم سل، شامپو سینره، شامپو درمالیفت، شامپو سریتا و شامپو فابریگاس اشاره نمود. در این میان شامپو سریتا با تاثیر مثبتی که در کوتاه مدت بر روی جلوگیری از ریزش مو دارد طرفداران زیادی دارد. این شامپو مناسب برای خانم ها و آقایان بوده و باعث تقویت ریشه مو می شود. شامپو سریتا حاوی عصاره کافئین است که موجب استحکام فولیکول های مو می شود.

بهترین شامپو ضد ریزش مو خارجی: محصولات خارجی متعددی در داروخانه ها و مراکز عرضه محصولات بهداشتی وجود دارند. شامپو سپرژن محصول فرانسه، شامپو ژاک آندریل محصول فرانسه، شامپو آلپسین محصول آلمان، شامپو کلییر محصول فرانسه، شامپو هگور محصول فرانسه، شامپو زیتون دالان محصول ترکیه، شامپو ام کیو محصول فرانسه و شامپو اورفین فارما محصول اسپانیا از جمله شامپوهای ضد ریزش مو خارجی در بازار است. در این میان سه محصول آخر جزو بهترین شامپو ضد ریزش مو خارجی در ایران بشمار می آیند. 

مطالب تخصصی پوست و مو، تناسب اندام و آرایشی بهداشتی را در دکتر فارمو بخوانید.


پیشنهاد مجله پروماگ جهت مطالعه بیشتر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا