دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

لوازم آرایشی

چگونه تیرگی زیر چشم را با کانسیلر بپوشانیم؟

در بسیاری از موارد یکی از مهم‌ترین اهداف استفاده از لوازم آرایشی توسط بانوان، پوشاندن لکه‌ها، تیرگی‌ها و کبودی‌های زیر و اطراف چشم‌ها می‌باشد. گودی زیر چشم که غالبا با تیرگی همراه است، ظاهر ناخوشایندی را برای جذاب‌ترین اجزای صورت ایجاد می‌کنند. البته باید توجه داشت که پوشش دادن تیرگی‌های شدید و عمیق گاها به واسطه استفاده از لوازم آرایشی ساده مقدور نیست و لازم است از مواد کاربردی و مناسب برای محو کردن اثرات این نوع تیرگی‌ها استفاده نمود.

در ادامه این مقاله دلیل ایجاد تیرگی‌های اطراف چشم را عنوان کرده، تاثسر کانسیلر بر محو کردن این نوع کبودی‌ها را بیان می‌کنیم و دو برند از مطرح‌ترین کانسیلرهای موجود در بازار را معرفی خواهیم کرد.

دلیل ایجاد تیرگی و کبودی در اطراف چشم‌ها چیست؟

فقدان مواد مغذی در رژیم تغذیه‌ای، خواب نامناسب، استعمال دخانیات، کمبود ویتامین‌های مختلف اعم از ویتامین K و E در بدن، کم کاری تیروئید، کم خونی، تاثیر داروهای مختلف و کم آب شدن بدن از جمله مهم‌ترین دلایل ایجاد هاله‌ای از تیرگی‌ها و کبودی‌هایی است که اطراف چشم‌ها را در بر می‌گیرند. میکاپ مناسب و استفاده از موادی مانند کانسیلر و کرم پودر یکی از راهکارهای مسمر ثمر برای پوشش مناسب این نوع تیرگی‌ها و داشتن پوستی سفید و درخشنده است.

اهمیت استفاده از کانسیلر برای از بین بردن تیرگی‌های زیر چشم

با توجه به رنگ پوست، نژاد، ژنتیک و سن ممکن است عمق و میزان تیرگی‌های اطراف چشم‌ها در افراد مختلف متفاوت باشد. استفاده از کانسیلر برای پوشش نواقص صورت و بخصوص تیرگی‌ها، لکه‌ها، جای جوش و تورم پوست از ترفندهای موثر و کارساز است. توجه داشته باشید که پیش از استفاده از کانسیلر باید از کرم پودر استفاده کنید و تمام بخش‌های پوست صورت خود را به طور کامل با کرم پودر پوشش دهید.

سپس از کانسیلر به عنوان محصولی زیر ساز برای آماده کردن پایه پوست استفاده کنید و لایه‌ای یکدست بر روی سطح پوست خود ایجاد نمایید.‌ در پوشش دادن لکه‌ها و تیرگی‌های اطراف چشم باید میزان استفاده از کانسیلر را با توجه حجم کبودی‌ها در نظر بگیرید. از بین بردن تیرگی‌های اطراف چشم، رفع گودی زیر چشم و محو کرون جای جوش و لکه‌های پوستی اصلی‌ترین کاربردهای کانسیلر به شمار می‌آیند.

کانسیلر لورال

نکات حائز اهمیت در هنگام انتخاب کانسیلر

رنگ کانسیلر مورد نظر شما باید با توجه به رنگ پایه‌ای پوست و رنگ تیرگی‌ها و کبودی‌های اطراف چشم‌ها تعیین شود. چنانچه رنگ تیرگی‌های اطراف چشم‌ها به بنفش مایل باشد باید از کانسیلری با طیف رنگی زرد برای پوشش دادن این نوع نواقص استفاده کنید. چنانچه رنگ این نوع تیرگی‌ها به آبی نزدیک است بهتر است از کانسیلری که تناژ نارنجی رنگ دارد برای کاور کردن این نوع کبودی‌ها بهره بگیرید. خرید کانسیلر خصوصا از جهت اینکه بر روی سلامت پوست صورت تاثیر مستقیم دارد بسیار حائز اهمیت است؛ لذا لازم است تنها از محصولات اورجینال و اصل در بازار استفاده کنید. خرید کانسیلر از مو تن رو اطمینان صد درصدی از اصل بودن محصولات را برای شما به همراه دارد.

روش استفاده از کانسیلر برای پوشش تیرگی‌های دور چشم به این شکل است که باید مقداری از این مواد که رنگ روشن دارد را اطراف چشم‌های خود بمالید و سپس با پد باریک یا سر انگشتان به اطراف چشم‌ها ضربه بزنید تا مواد به شکل یکدست اطراف چشم‌ها را پوشش داده و آثار کبودی و تیرگی‌ها محو شوند. بعد از اینکه کانسیلر به خوبی جذب شده و چشم‌ها به ظاهری مناسب و مطلوب رسیدند می‌توان از پنکک برای تثبیت کرم پودر و کانسیلر استفاده کرد. پد آغشته به پنکک را با ضربات ممتد و آرام به اطراف چشم‌ها بزنید تا مواد پایه‌ای پوست از بین نروند.

در مرحله بعد لازم است از کانسیلری تیره رنگ برای تکمیل کار استفاده کرده و پس از پوشش دادن اطراف چشم‌ها با کانسیلر، از ضربات نوک انگشتان برای جاگیری مناسب مواد استفاده کنید. از کانسیلر همچنین می‌توان برای از بین بردن و محو کردن پف و ورم زیر چشم نیز استفاده نمود. برای انجام این کار لازم است ضمن انتخاب رنگ مناسب کانسیلر، مقدار مناسبی از این مواد را بر روی قسمت‌های مورد نظر بزنید‌.

کانسیلر رولوشن

برای استفاده اصولی از کانسیلر باید به چه نکاتی توجه نمود؟

در زمان خرید به این نکته توجه کنید که رنگ کانسیلر مورد نظر شما باید از رنگ پایه‌ای پوستتان یک یا دو درجه تیره‌تر باشد.

برای اینکه جذب و جاگیری کانسیلر در سطح پوست و لایه‌های آن به بهترین شکل انجام شود لازم است قبل استفاده از کانسیلر پوست خود را با مرطوب کننده یا پرایمر زیرسازی کنید.

استفاده از کانسیلرهای مایع و قلمی نتیجه بهتری نسبت به کانسیلرهای جامد و استیکی ایجاد می‌کند و به این ترتیب از تجمع مواد کانسیلر در اطراف و زیر چشم‌ها جلوگیری می‌شود.

استفاده از کانسیلرهای سنگین، غلیظ و کرمی به دلیل ماندگاری بالاتر برای استفاده در مهمانی‌ها مناسب‌تر است و برای استفاده روزانه می‌توانید از کانسیلرهای سبک که قدرت جذب بالاتر دارند بهره بگیرید.

بهترین برندهای کانسیلر موجود در بازار

کانسیلر رولوشن و پالت کانسیلر لورال از بهترین انواع کانسیلرهای موجود در بازار به شمار می‌آیند.

برند رولوشن

کانسیلر رولوشن آمریکا دارای محفظه‌ای شیشه‌‌ای است و جزء کانسیلرهای مقاوم با ماندگاری بالا دسته بندی می‌شود. این نوع کانسیلر علاوه بر پوشش مناسب پوست و کاور یکدست آن، ضد آب بوده و تمام طیف‌های رنگی روشن تا تیره را در بر می‌گیرد. تناژهای گرم، خنثی و سرد این کانسیلر برای سازگاری و هماهنگی با انواع پوست مناسب هستند.

استفاده از کانسیلر رولوشن سبب باز شدن منافذ پوستی نشده و پوستی یکدست و زیبا را برای شما به ارمغان می‌آورد. این کانسیلر غلیظ و مقرون به صرفه دارای تاثیری سه برابر تاثیر کانسیلرهای معمولی است و پوششی نسبتا سبک را بر روی پوست ایجاد می‌کند تا لکه‌های ناشی از بروز آکنه، جای جوش‌ها، تیرگی‌ها و کبودی‌ها به شکل مناسب محو شوند.

لورال

کانسیلر لورال پاریس با ماندگاری مناسب و قدرت جذب بالا بهترین گزینه برای پوشش معایب پوستی نظیر لکه‌ها، تیرگی‌ها، کرم و پف زیر چشم هستند. این نوع کانسیلر علاوه بر متعادل کردن رنگ پوست اثرات تخریبی را از بین برده و برای انواع پوست‌های مختلف کاربرد دارند. پالت کانسیلر لورال بدون ایجاد هیچ گونه حساسیت و التهاب به از بین بردن تیرگی‌های اطراف چشم و گودی زیر چشم کمک می‌کند.

نتیجه‌گیری

استفاده از کانسیلر برای از بین بردن تیرگی‌های اطراف چشم از جمله ترفندهای کارساز میکاپ صورت به شمار می‌آید. توجه داشته باشید که در انتخاب و خرید کانسیلر مورد نظر خود علاوه بر رنگ محصول باید به بافت، نوع و کیفیت و اصالت آن نیز دقت شود.


پیشنهاد پروماگ جهت مطالعه بیشتر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا