دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

سلامت

آیا می دانید طبع بادام زمینی چیست؟

یکی از مواردی که طب ‌سنتی در درمان بیماری‌ها و امراض مختلف از آن کمک می‌گیرد، توجه به طبع موادغذایی است. طبع بادام زمینی نشان می‌دهد این خوراکی خوشمزه برای چه افرادی مناسب است و چه کسانی باید میزان مصرف خود را کاهش دهند.توجه به ذائقه هر فرد و تطبیق آن با طبع مواد غذایی، هماهنگی بالایی در عملکرد صحیح اعضاء بدن ایجاد می‌کند. مادران ایرانی در گذشته بدون اینکه علم طبایع را بدانند، با توسل به تجربیات قدیمی‌ها در کنار هر غذا ماده‌ای به نام مصلح را به‌ کار می‌بردند که طبع ماده‌غذایی برای تمام اعضای خانه متعادل باشد و از فواید آن بیشتر بهره ببرند.

بحث طبیعت موادغذایی و مصلح مربوط به آن مختص ایران نیست، مردمان بسیاری از کشورها با توجه به شرایط آب‌و‌هوایی و محیط ‌زندگی از موادغذایی هماهنگ با آن استفاده می‌کنند. آیا می‌دانید مصلح بادام زمینی چیست؟ چه موادی را باید در کنار بادام زمینی مصرف کنیم که مزایای بیشتری داشته باشد؟برای اینکه با این مطلب گسترده آشنا شویم، باید به علم پیچیده طب‌سنتی سری بزنیم. در این مقاله به طبع بادام زمینی و مصلح مناسب مربوط به آن می‌پردازیم و هر آنچه پیرامون شناخت مزاج و اثرات درمانی آن وجود دارد، بیان می‌کنیم. با ما همراه باشید.

نوشته های مشابه

پیرامون طبع بادام زمینی چه می‌دانید؟

طبق اطلاعاتی که از طب‌ سنتی درخصوص طبع بادام زمینی برمی‌آید، طبع این دانه روغنی گرم‌ و ‌تر است. بنابراین افرادی که دارای طبیعتی مشابه هستند، باید حد اعتدال را در مصرف بادام رعایت کنند؛ چراکه مصرف بیش‌از اندازه منجر به تغییر متابولیسم بدن و عدم نظم در فعل‌و‌انفعالات سلولی می‌شود.

لازم است ذکر شود طبع گرم ‌و ‌تر بادام در صورتی‌که میزان مصرف روزانه آن را با برنامه‌ریزی تعیین کنید، برای افراد دیابتی و درمان برخی بیماری‌ها و امراض مفید است. حال که از طبع بادام مطلع شدید، برای استفاده از بادامباید بدانید که چه چیزی را باید در کنار آن بخورید که با این طبیعت سازگاری داشته باشد، آسیبی به بدن وارد نشود و همچنین سلامت بدن با مصرف اصولی تضمین شود.

در طب سنتی وقتی صحبت از طبع‌ و مزاج‌شناسی به‌ میان می‌آید، به بحث انواع مصلح اشاره می‌شود. آیا می‌دانید مصلح بادام زمینی چیست و مصرف همزمان بادام و مصلح آن چه فوایدی برای سلامتی جسم دارد؟ در ادامه به این مطلب می‌پردازیم.

مصلح بادام زمینی از دیدگاه طب سنتی

در طب سنتی قدیم در کنار انواع غذاهای سرد ماده‌ای با طبع گرم می‌گذاشتند و در کنار خوراکی‌های گرم از یک ماده غذایی با طبع سرد استفاده می‌شد که در طب سنتی به آن مصلح گفته‌ می‌شود. در واقع نقش مصلح متعادل‌کردن هوشمند ذائقه غذاهاست که در تنوع طبایع گوناگون فاکتورهای حیاتی بدن انسان متعادل باقی بماند.بادام منبع غنی از انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی است. بهتر است سوال را این‌گونه بپرسیم که طبع بادام زمینی با چه خوراکی‌هایی تعدیل می‌شود؟

شیر یک مصلح مقوی

از قدیم در کنار بادام زمینی شیر می‌نوشیدند. برای اینکه خواص بادام زمینی برای کودکان مفیدتر واقع شود، انرژی بیشتری به بدن کودک برسد و همچنین طبع گرم بادام سبب گرمازدگی نشود، این ترکیب معجزه می‌کند. پس یکی از انواع مصلح بادام زمینی، شیر است. همچنین برای درخشان‌کردن پوست و جلوگیری از التهابات پوستی حدود ده عدد بادام را به صورت پودرشده با شیر مخلوط ‌کرده و بنوشید. افراد ورزشکار نیز برای تقویت هر چه بیشتر جسم خود، قبل از تمرینات سنگین ورزشی از این نوشیدنی مفید باید استفاده کنند.

کشمش را با بادام زمینی بخورید

کشمش نیز در کنار بادام ترکیبی شگفت‌انگیز می‌سازد. علاوه بر اثرات درمانی، طعمی ‌ایده‌آل در کنار بادام ایجاد می‌کند. استفاده از کشمش در کنار بادام برای درمان افسردگی، اضطراب و استرس معجزه می‌کند. اگر می‌خواهید از خواص بادام زمین برای مو استفاده کنید، بهتر است که چند دانه بادام زمینی را با چند دانه کشمش در طول روز مصرف کنید و با ریزش مو خداحافظی کنید.

ترکیب عسل و بادام معجزه می‌کند

یکی از خواص بادام زمینی برای بدنسازی تامین انرژی مورد نیاز بدن است و کمبود ویتامین‌ها را در بدن جبران می‌کند. ترکیب بادام و عسل باعث تقویت قلب می‌شود و همچنین از فقر ‌آهن و کم‌خونی جلوگیری می‌کند. تقویت سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از پوکی ‌استخوان از خواص این ترکیب شگفت‌انگیز است.

مصلحی سنتی به نام مصطکی (Mastic)

مصطکی در طب سنتی کاربرد‌های زیادی دارد. صمغ درختچه‌ای که به رنگ زرد با بویی‌خوش است و از آن در ساخت آدامس و برخی نوشیدنی‌ها نیز استفاده می‌شود. این ماده در عطاری‌ها قابل تهیه است. از طبع بادام زمینی به همراه مصلح‌های متعدد آن استفاده کنید و از خواص آن لذت ببرید.

مواد مغذی بادام زمینی

چربی‌های غیراشباع مفید، کربوهیدرات، پروتئین، کالری بالا، اسیدچرب امگا 3،6، فیتوسترول، ویتامین‌های گروه ب، ای و انواع آنتی‌اکسیدان ازجمله مواد مغذی بادام و کره بادام زمینی به ‌شمار می‌رود. این دانه روغنی حاوی روغن‌های غیر‌اشباع مفید، مقادیر زیادی پروتئین، کربوهیدرات، فیبر، اسیدفولیک، ویتامین ای، سی، روی، منیزیم، اسیدهای چرب امگا 3، فیتوسترول و بیوتین است. آهن، کلسیم، نیاسین و بسیاری املاح معدنی دیگر که نیازهای روزانه افراد به ویتامین‌ها را برطرف می‌کند.

خواص بادام زمینی

با توجه به طبع بادام زمینی برای بهره‌گیری از خواص مفید بادام و استفاده از مواد مغذی موجود در آن بهتر است از مصلح بادام زمینی نیز در کنار بادام استفاده کنید و هرچه بیشتر از مزایا و خواص بادام زمینی بهره‌مند شوید. آیا می‌دانید بادام زمینی چه خواصی دارد؟ در ادامه به برخی از مهم‌ترین اثرات درمانی مفید آن اشاره می‌کنیم:

  • کاهش قندخون و کنترل دیابت؛
  • تقویت سیستم عصبی، رفع خستگی، اضطراب و افسردگی؛
  • رفع آلزایمر و تقویت هوش و حافظه؛
  • تقویت سیستم گوارش و هضم غذا؛
  • از خواص بادام زمینی برای پوست و مو استفاده کنید؛
  • کاهش فشار و چربی خون و رفع خطر سکته‌های قلبی؛
  • میزان گلبول‌های قرمز و هموگلوبین خون را افزایش می‌دهد؛
  • حاوی چربی غیراشباع است و به عملکرد صحیح کبد کمک می‌کند؛
  • برای درمان سرفه‌های خشک مفید است؛
  • برطرف کردن سنگ کیسه صفرا و مفید برای ریه و طحال؛
  • از لخته شدن خون و سکته مغزی پیشگیری می‌کند؛
  • مشکلات چشمی ‌‌را برطرف می‌کند؛
  • توقف رشد سلول‌های سرطانی؛
  • به سلامت معده، روده و رفع بیماری یبوست کمک می‌کند.

طبع بادام زمینی

جمع بندی

آنتی‌اکسیدانی که در بادام وجود دارد، به حفظ زیبایی، شادابی، جوانسازی پوست و تقویت ‌مو کمک می‌کند. رادیکال‌های آزاد در بدن باعث آسیب‌های جدی به پوست و بروز سرطان می‌شود. آنتی‌اکسیدان با رادیکال‌های آزاد مقابله کرده و از رشد سلول‌های سرطانی جلوگیری می‌کند. اگر فشار خون بالا دارید، باید بگوییم مصرف بادام میزان فشار خون را در بدن کاهش می‌دهد. افزایش فشار خون خطرات زیادی برای بدن به دنبال دارد و انسداد عروق و حملات قلبی را افزایش می‌دهد.

برای استفاده از تمامی ‌خواص بادام بهتر است به طبع بادام زمینی توجه کنید و بهترین مصلح را برای کسب نتیجه بهتر امتحان کنید.در افرادی که حساسیت به برخی مواد غذایی و گیاهان دارویی دارند، ممکن است مصرف بادام باعث التهاب پوست یا عوارضی در بدن شود. بنابراین افراد با سابقه آلرژی باید قبل از مصرف با پزشک مشورت کنند.

منبع مقاله: hamechizmag.com


پیشنهاد پروماگ جهت مطالعه بیشتر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا