دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

ورزشی

فواید تمرین با شیب تردمیل چیست؟

استفاده از تردمیل بدون شیب، راه رفتن یا دویدن را آسان‌تر از دویدن و راه رفتن در فضای باز می‌کند. برای افزایش میزان سختی تمرین با تردمیل یکی از راه‌ها افزایش شیب تردمیل است. استفاده از تنظیمات شیب تردمیل یک روش فوق العاده برای افزایش کالری سوزی و عضله سازی در طول هر تمرین است. اکثر تردمیل‌ها دارای تنظیمات شیب از 5/0 تا 15 درصد هستند.

فواید ورزش با شیب تردمیل

راه رفتن یا دویدن روی یک سطح صاف باعث افزایش ضربان قلب شما می شود. وقتی شیب خود را روی تردمیل افزایش دهید یا شروع به راه رفتن یا دویدن روی تپه کنید ، حتی اگر سرعت شما کاهش یابد ، ضربان قلب شما بالا می رود. مطالعات نشان می دهد که دویدن در سربالایی ضربان قلب شما را با هر ضربه متمایل افزایش می دهد. برای دریافت برنامه لاغری با تردمیل به جیمیتو سر بزنید.

اگر قصد دارید برای تمرین در خانه یک تردمیل خریداری کنید، حتما مدلی را انتخاب کنید که به موتور شیب‌دار مجهز باشد. این قابلیت به شما کمک می‌کند شیب تردمیل را به راحتی تنظیم کنید. برخی از تردمیل‌ها طوری طراحی شده‌اند که شیب را به طور تصادفی تغییر دهند، تا بدن ورزشکار به شرایط تمرین عادت نکند. اگر خودتان به صورت دستی شیب تردمیل را تغییر می‌دهید دقت کنید که تغییرات را آرام آرام اعمال کنید. (مثلا 5/0 تا 1٪ هر دو دقیقه)

هر نوع فعالیت بدنی باعث افزایش ضربان قلب شما می‌شود. در حالت استراحت، ضربان قلب شما به طور معمول در کمترین حد خود است. به این ضربان قلب در حال استراحت گفته می‌شود. هنگامی که ورزش را شروع می‌کنید ، این عدد در مقایسه با شدت فعالیت افزایش پیدا می‌کند تا زمانی که به حداکثر میزان تحمل شما برسد که با نام ضربان قلب بیشینه شناخته می‌شود. جایی بین ضربان قلب در حال استراحت و حداکثر ضربان قلب ، محدوده ای مناسب برای ورزش های هوازی است.

فواید تمرین با شیب تردمیل

شدت تمرین کلید اصلی کاهش وزن است. به طور کلی، افراد تازه کار برای بیشترین تأثیر در سوزاندن کالری، باید ضربان قلب خود را بین 70 تا 85 درصد از ضربان قلب بیشینه خود حفظ کنند. ورزش با 90٪ ضربان قلب بیشینه یا بالاتر می تواند باعث مشکلات سلامتی مانند حمله قلبی و سکته مغزی شود. ورزش با شدت کم، به همان اندازه کالری نمی‌سوزاند، حتی اگر این عمل برای مدت زمان طولانی انجام شود. به همین دلیل دقت داشتن به ضربان قلب در حین تمرین بسیار مهم است و بسیاری از تردمیل ها این اطلاعات را به راحتی در اختیار شما می‌گذارند.

کالری سوزانده شده

میزان کالری سوزانده شده توسط هر ورزشکار به عوامل مختلفی بستگی دارد:

  • وزن: افراد سنگین وزن به طور طبیعی کالری بیشتری نسبت به افراد کم وزن‌تر می‌سوزانند.
  • شدت: شدت تمرین را می‌توان با استفاده از ضربان قلب ورزشکار اندازه گیری کرد. هنگام ورزش با شدت بیشتر، کالری بیشتری سوزانده می‌شود زیرا ریه‌ها و قلب بیشتر کار می‌کنند.
  • شیب: راه رفتن یا دویدن روی شیب همان دویدن در سربالایی است که باعث می‌شود بدن بیشتر کار کند و کالری بیشتری بسوزاند. به طور کلی ، یک فرد (70 کیلوگرمی) که به مدت 1 ساعت با سرعت 3.5 مایل در ساعت (5.6 کیلومتر در ساعت) راه می رود ، می تواند تقریباً 267 کالری بسوزاند. اگر همان سرعت را حفظ کنند اما در سربالایی قدم بزند ، می توانند تا 422 کالری بسوزاند.
  • گرفتن دسته‌های تردمیل: گرفتن دسته‌های تردمیل به معنای سوزاندن کالری کمتر است زیرا دستگاه در حین ورزش مقداری از وزن را تحمل می‌کند ولی با حرکت دادن قسمت بالای بدن کالری بیشتری خواهید سوزاند. علاوه بر این گرفتن دسته ها با دست موجب میشود تا فرد بجای اینکه بر روی نوار تردمیل راه برود با دست های خود محکم تردمیل را گرفته و نوار تردمیل پاهای وی را به سمت عقب بکشد که در دراز مدت باعث کمردرد خواهد شد.

استفاده از تردمیل با قابلیت تنظیم شیب، یک روش عالی برای افزایش شدت تمرین بدون افزایش زمان یا سرعت تمرین یا ایجاد فشار اضافی بر روی مفاصل است. میزان کالری سوزانده شده توسط هر شخص در این تمرین به وزن و سایر مشخصات بدن او بستگی دارد، اما راه رفتن یا دویدن با شیب 2٪ یا بیشتر، کالری بیشتری نسبت به دویدن یا قدم زدن در فضای باز می‌سوزاند. تنظیم شیب دستگاه برای رسیدن به نتایج مطلوب به سطح تناسب اندام و اهداف شما بستگی دارد.

برای شروع شیب 2٪ – 3٪ را انتخاب کنید و به تدریج در صورت لزوم شیب را افزایش دهید. همیشه به بدن خود گوش کنید! ما در جیمیتو اعتقاد داریم که تناسب اندام باید در دسترس همه باشد! در همه جا، صرف نظر از سطح درآمد یا دسترسی به باشگاه‌های ورزشی مجهز. اگر قصد لاغری و یا عضله سازی دارید، ما در کنار شما هستیم تا زودتر به اهداف‌تان برسید.


پیشنهاد مجله پروماگ جهت مطالعه بیشتر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا