دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

کسب و کارمیلگرد

از اهمیت محاسبه وزن میلگرد آجدار در زمان خرید جزئیات بیشتری بدانید!

محاسبه وزن میلگرد آجدار با توجه به اینکه چنین معیاری در تعیین قیمت و کیفیت مقطع فولادی تاثیر زیادی دارد، برای متقاضیان از اهمیت بالایی برخوردار است و باید در زمان خرید بررسی شود. از طرفی میلگردهای آجدار بیشترین کاربرد را در صنعت ساختمان­ سازی دارند و میزان نیرویی که می­تواند در سازه تحمل کند با وزن این محصول ارتباط مستقیمی دارد، به همین دلیل اهمیت محاسبه وزن میلگرد بیشتر به چشم می­آید. از سوی دیگر در زمان خرید، این وزن میلگرد است که تعیین کننده هزینه نهایی محموله می باشد. اما نحوه محاسبه ورن میلگرد نیز خود معضلی است که باید با توجه و اطلاعات دقیق صورت گیرد.

منظور از وزن میلگرد چیست؟

تولید و عرضه میلگردهای آجدار معمولا به ­صورت شاخه­ای یا کلاف است و از آنجایی­ که استانداردهای خاصی در ساخت این محصول به­ کار می­رود لازم است که برای تعیین کیفیت، فرایند محاسبه وزن میلگرد آجدار نیز انجام شود.

در واقع وزن، نیرویی است که به جرم جسم و نیروی گرانش وارد شده بر آن بستگی دارد و در رابطه با میلگردهای آجدار باید به ­منظور مشخص کردن قیمت هر کلاف یا شاخه، این مشخصه بررسی شود که برحسب کیلوگرم خواهد بود.

نوشته های مشابه

هر اندازه قطر میلگردها بیشتر باشد می­توان انتظار داشت که وزن نهایی نیز افزایش پیدا کند، از طرفی گرید، آلیاژ و استانداردهای به­ کار رفته در زمان تولید این محصول از دیگر ویژگی­ های تاثیرگذار بر تعیین وزن است.

نحوه محاسبه وزن میلگرد

در زمان طراحی یک پروژه به­ طور معمول برآورد میزان مصالح مورد نیاز و در نهایت تعیین هزینه پروژه، اهمیت زیادی دارد و با در نظر گرفتن این موضوع که میلگردهای آجدار از مصالح پرمصرف در سازه­ های بتنی به ­شمار می­روند، طراحان و مهندسین ساختمان به­ دنبال یافتن راهی مناسب برای محاسبه وزن میلگرد آجدار هستند.

درحال­ حاضر چند روش مختلف برای انجام این کار مورد استفاده قرار می­گیرد که شامل فرمول، جدول و حتی استفاده از روش آنلاین خواهد بود. محاسبه وزن میلگرد با فرمول به اصلاح کارگاهی آن به شرح زیر است:

با در نظر گرفتن این فرمول، باید بدانید که محاسبه وزن میلگردهای آجدار به قطر نهایی محصول وابسته است و معمولا لازم است که برای انواع مختلف میلگردهایی که با قطر مختلف تولید می­شوند وزن را به­ صورت جداگانه محاسبه کنید. اما فرمول های دیگری نیز برای محاسبه وزن میلگرد وجود دارد که هر کدام بسته به ویزگی ها و المان هایی که در آن استفاده می شود، می تواند برای کارکرد خاصی باشد. این فرمول با استفاده از وزن مخصوص وزن فولاد است که به شرح زیر می باشد.

روش دیگر برای محاسبه وزن میلگرد استفاده از جدول استاندارد وزن میلگرد است. هر میلگرد در کارخانه ها بر اساس استاندادهای تولید میگرد، به فرآیند تولید می رسند در نتیجه بر اساس همان استاندارد می توان وزن مشخصی برای میلگرد در نظر گرفت.

یکی دیگر از روشها ، استفاده از جدول اشتال است در این جدول اطلاعات دقیقی در مورد محصول سایز وزن آن درج شده است.

منظور از جدول اشتال میلگرد چیست؟

جدول اشتال که برای اولین بار توسط یک مهندس آلمانی ارائه شد، به­ عنوان یک مبنای استاندارد برای تعیین مشخصات مقاطع فولادی مختلف به­ کار می­رود.

قطر، سطح مقطع، ابعاد، گشتاور، مقدار تحمل بار و وزن از جمله مشخصاتی است که در جدول اشتال برای انواع مختلف میلگردهای ارائه می­ شود و در زمانی که به ­دنبال محاسبه وزن میلگرد آجدار باشید می­توانید از این جدول استفاده کنید.

به­ طور کلی زمانی که اندازه قطر یا سطح مقطع میلگرد را در اختیار داشته باشید، می­توانید از این مشخصه ­ها برای مطابقت با اطلاعات جدول استفاده کنید که به شما کمک می­کند تا از وزن نهایی محصول فولادی مطلع شوید.

جدول وزنی میلگرد مهم ترین کارخانه های تولید میلگرد

در کشور ما کارخانه ­های زیادی در زمینه تولید میلگرد فعالیت دارند که هر کدام از آنها مطابق با استانداردهای روز دنیا و براساس قطرهای مشخص، نمونه­ هایی از میلگرد آجدار را تولید و روانه بازار می­ کنند.

زمانی که قصد خرید میلگرد داشته باشید، فاکتوری در اختیار شما قرار می­ گیرد که حاوی اطلاعات مربوط به محصول است و یکی از این مشخصه ­ها وزن میلگرد خواهد بود که می­توانید با اندازه ­گیری و مقایسه آن با جدول هر کارخانه صحت اطلاعات را تایید کنید.

به­ طور کلی با توجه به اینکه ساخت این مقطع فولادی براساس استاندارد خاصی انجام می­شود، وزن انواع میلگردهای تولید شده در کارخانه ­جات داخلی تفاوت خیلی زیادی با یکدیگر ندارند.

میلگرد آجدار امیرکبیر خزر به همراه جدول وزنی آن

میلگرد آجدار امیرکبیر خزر یکی از شناخته‌ شده ‌ترین و با کیفیت ‌ترین میلگردهای موجود در بازار شمال ایران است که توسط شرکت فولاد امیرکبیر خزر در منطقه شمالی کشور و در شهرستان رشت تولید می‌شود. برای تولید این میلگرد از مواد اولیه مرغوب و با استفاده از تکنولوژی روز دنیا بهره گرفته می شود و به همین دلیل از کیفیت و استحکام بالایی برخوردار است. این مجتمع دارای سه خط تولید میلگرد به صورت همزمان است که میلگردها را با انواع گریدها تولید و روانه بازار می کند. با توجه به این که از استاندارد برای تولید این میلگرد استفاده می شود، وزن هر سایز از آن که شامل 8 الی 32 می باشد در جدول زیر بیان شده است.

جدول وزنی میلگرد آجدار امیرکبیر خزر

سایز

8

10

10

12

14

16

18

20

22

25

28

32

آنالیز

A2

A2

A3

A3

A3

A3

A3

A3

A3

A3

A3

A3

وزن

4.4

6.8

9.8

9.8

13.5

18

24

28

34

43

55

72

میلگرد آجدار امیرکبیر خزر به دلیل کیفیت و استحکام بالایی که دارد، در کاربردهای مختلفی از جمله موارد زیر استفاده می‌شود:

  • ساخت اسکلت فلزی ساختمان‌ها
  • ساخت فونداسیون
  • ساخت تیرچه‌ها، بلوک‌ها و سایر قطعات بتنی
  • سفت‌کاری دیوارها و سقف‌ها
  • ساخت قطعات صنعتی، ماشین‌آلات

میلگرد آجدار آناهیتا گیلان به همراه جدول وزنی هر سایز

میلگرد آجدار آناهیتا گیلان یکی از محصولات با کیفیت و شناخته‌ شده در صنعت فولاد ایران است که توسط شرکت فولاد آناهیتا گیلان در استان گیلان تولید می‌ شود. میلگرد آناهیتا را می توان یک میلگرد کاملا استاندارد دانست چرا که از نظر مشخصات فیزیکی و خواص مکانیکی با استاندارد تولید کاملا مطابقت دارد. میلگرد آناهیتا رشت در گریدهای A2 و A3 و با سایزهای مختلف از 8 تا 32 میلی‌متر به بازار عرضه می ‌شوند که هر کدام بسته به ساختاری که دارند، وزن خاصی دارند که در جدول زیر قابل مشاهده است.

جدول وزنی میلگرد آجدار آناهیتا گیلان

سایز

8

10

12

14

16

18

20

22

25

28

32

آنالیز

A2

A2

A3

A3

A3

A3

A3

A3

A3

A3

A3

وزن

4.2

6.5

9.8

13.7

18

22.7

28

34

44.2

55.5

71

قیمت میلگرد آناهیتا رشت درب کارخانه به ازای هر سایز محاسبه می شود و همین می تواند در زمان خرید در قیمت نهایی بسیار تاثیرگذار باشد.

رابطه وزن میلگرد با قیمت آن

اطلاع از قیمت میلگرد آجدار برای خریداران اهمیت زیادی دارد که در این رابطه نیز باید بدانید برای پرداخت هزینه نهایی محصول خریداری­ شده لازم است که وزن آنها را در اختیار داشته باشید.

به­ طور کلی زمانی که برای خرید این محصول به کارخانه ­جات تولیدی یا مراکز عرضه­ کننده مراجعه می­ کنید، هرچه وزن بالاتر باشد قیمت میلگرد آجدار نیز در نهایت افزایش پیدا می­ کند.

درضمن مسئله دیگری که باید در زمان خرید میلگردهای آجدار مورد بررسی قرار دهید، کیفیت مقطع فولادی است که این ویژگی ارتباط بسیار نزدیکی با وزن نهایی میلگرد دارد زیرا نشان­ دهنده این خواهد بود که محصول به­ دست آمده براساس استاندارد ساخته شده است.

نحوه خرید میلگرد بر حسب وزن آن

به­ طور کلی خرید این محصول به­صورت شاخه­ای و کلاف است اما محاسبه وزن میلگرد آجدار به شما این امکان را می­دهد تا در زمان خرید بتوانید مشخصات درج­ شده در فاکتور فروشنده را با اطلاعات به ­دست آمده مقایسه کنید تا از این طریق نسبت به کیفیت مقطع فولادی اطمینان حاصل کنید.

برای این منظور در ابتدا لازم است تا نوع و ابعادی که در نظر دارید را انتخاب کنید، بعد از این کار با در اختیار داشتن اطلاعات لازم درباره محصول، می ­توانید محاسبه وزن را هنگام تحویل بار انجام دهید. با این حال این محاسبه و تخمین قیمت نهایی میلگرد خریدرای شده برای همه میسر نخواهد بود. از این برخی از مراکز خرید و فروش آهن آلات علاوه بر ارائه مشاوره رایگان حین خرید و فروش، اطلاعات دقیقی پیرامون محصول، نوع استاندارد، آنالیز، کیفیت و کارخانه تولید کننده و به صرفه بودن خرید از کارخانه را دقیق برای مشتریان شرح می دهند.

جمع­ بندی

محاسبه وزن میلگرد آجدار از آن جهت حائز اهمیت خواهد بود که معمولا برای تعیین قیمت نهایی این محصول از وزن به ­عنوان یک معیار مهم استفاده می­ شود از طرفی چنین مشخصه­ای بر روی کیفیت میلگرد نیز تاثیر دارد. به ­طور کلی برای بررسی وزن این مقطع فولادی از روش­های مختلفی استفاده می­شود که شامل فرمول، جدول اشتال و جدول وزنی ارائه ­شده توسط کارخانه ­جات تولیدی است.

منابع:

https://ahanmelal.com/rebar/ribbed-rebar-price/anahita-gilan-rebar

https://ahanmelal.com/rebar/ribbed-rebar-price/amir-kabir-khazar-rebar

https://ahanmelal.com/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا