دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

مراقبت از نوزاد

انجام چه کارهایی برای نگهداری و مراقبت از نوزاد و حفظ سلامت او الزامی است؟

مراقبت از نوزاد

نوزادان موجودات کوچک، ناتوان و نیازمند آغوشی مهربان هستند که تازه به دنیا آمده اند و به والدین یا پرستاران خود نیاز دارند تا از آنها مراقبت کنند. آنها نیاز زیادی به توجه دارند. گاهی اوقات ارائه این مراقبت به عنوان پدر و مادر یا پرستار می تواند دلهره آور باشد. یک نفس عمیق بکشید و مطمئن باشید این کار دشوار هنگامی ساده تر می شود که شما در مورد نیازهای اولیه نوزاد خود و نحوه ارائه آنها اطلاعاتی به دست می آورید. ما در این مطلب می خواهیم با ارائه مطالبی در مورد نحوه مراقبت از نوزادان و تمامی آنچه باید در مورد مراقبت از نوزاد خود بدانید، به پدر و مادرهای بی تجربه در نگهداری از نوزاد خود کمک کنیم. با ما تا انتهای این مطلب از مجله اینترنتی پروماگ همراه باشید، تا شما نیز بتوانید با آغوشی به دور از استرس پذیرای عضو جدید خانواده خود باشید.

1- شیر خوردن

شیر خوردن یک عادت دوست داشتنی برای نوزادان تازه متولد شده است و آنها می خواهند که زمان بیداری خود را اینگونه بگذرانند. نوزادان به سرعت رشد می کنند و نیاز به خوردن شیر از سینه مادر یا بطری شیر دارند تا بتوانند رشد و تحرک داشته باشند. شیر مادر یا شیر خشک دو گزینه برای تغذیه او هستند که هر پدر و مادری باید قبل از تولد نوزاد خود یکی از آنها را انتخاب کنند تا بتوانند با دانش و تجهیزات مورد نیاز برای تغذیه نوزاد آماده شوند. اگر حس می کنید که برای شیر دادن به نوزاد خود باید کسی باشد که به شما کمک کند و بگوید که چطور باید این کار را انجام دهید، می توانید قبل از خروج از بیمارستان از پرسنل پرستاری سوالات خود را بپرسید.

نوزاد

2- عوض کردن پوشک

کثیف کردن پوشک نتیجه همین شیر خوردن ها است! به علاوه، نشانه خوبی است که نوزاد شما مواد مغذی و شیر کافی دریافت می کند. هر کودک باید طی شش هفته اول زندگی روزانه 8 تا 10 پوشک را کثیف کند. پس از حدود شش تا هشت هفته، ممکن است این عدد به 4 تا 6 پوشک کثیف در روز کاهش یابد، و روده بعضی از نوزادان ممکن است تنها یک یا دو بار در طی هفته فعالیتی داشته باشد! شما می توانید قبل از تولد نوزاد خود تعدادی پوشک تهیه کنید، آنها را از بسته بیرون بکشید و بستن و پوشاندن آن به نوزاد را تمرین کنید. زمانی که هنوز عوض کردن پوشک نوزاد را به طور کامل یاد نگرفته اید، برای مواجهه با برخی “مشکلات” خود را آماده کنید.

کودک تازه متولد شده

3- حمام بردن نوزاد

هر روز حمام بردن یک نوزاد کار ضروری نیست. از آنجایی که اکثر نوزادان در معرض گرد و خاک قرار نمی گیرند و غذایی نمی خورند که روی خود و لباس هایشان بریزند، هر روز حمام بردن آنها ضرورتی ندارد. با این حال، ایده خوبی است که نوزاد خود را تمیز کنید (مخصوصا ناحیه پوشک و زیر چانه / گردن آنها) تا خیالتان راحت باشد که کودک شما تمیز و پاکیزه است. قابل ذکر است که یک دوش کوتاه در شب قبل از خواب می تواند به آرامش و خواب راحت او کمک کند.

نوزاد

4- بند ناف نوزاد

مراقبت از بند ناف نوزادان اغلب امری ناخوشایند اما ضروری است. هر زمانی که پوشک نوزاد را عوض می کنید، باید از یک تکه پنبه برای پاک کردن اطراف بند ناف استفاده کنید. مراقب باشید که پنبه را روی ناف نوزاد و در واقع روی زخم او نکشید، تنها کافی است که اطراف آن را تمیز کنید. همچنین، هنگام تمیز کردن ناحیه بند ناف، حواستان باشد که تخلیه غیرمعمول چرک یا خون ریزی در این ناحیه وجود نداشته باشد، زیرا در این صورت ناف نوزاد عفونت کرده است و باید به پزشک مراجعه کنید. زمانی که کودک شما دو ماهه می شود، این زخم خوب خواهد شد و دیگر لازم نیست که نگران آن باشید.

کودک تازه متولد شده

5- اسباب بازی

اسباب بازی های مختلف برای نوزادان ضروری نیستند، زیرا آنها نمی توانند با این وسایل بازی کنند و به آنها علاقه ای نخواهند داشت. نوزادن تازه متولد شده درک نمی کنند که اسباب بازی چیست و به چه دردی می خورد. اگر می خواهید برای کودک خود اسباب بازی بخرید، سراغ وسیله هایی بروید که رنگ های جذاب و مختلفی دارند زیرا رنگ ها برای نوزادان بسیار جذاب هستند، به عنوان مثال یک توپ نرم سیاه و سفید و قرمز می تواند انتخاب خوبی باشد.

نوزاد

6- ماساژ دادن نوزاد

ماساژ دادن نوزاد اهمیت بسیار زیادی دارد. به عنوان پدر و مادر، شما می خواهید هر کاری که می توانید انجام دهید تا نوزاد شما احساس امنیت، راحتی و دوست داشته شدن داشته باشد، بنابراین زمانی را در طول روز صرف کنید تا نوزاد خود را ماساژ دهید یا لباس های او را دربیاورید و او را روی بدن بدون لباس خود (به ویژه بر روی شکم خود) قرار دهید. این تماس پوست با پوست برای یک نوزاد تازه متولد شده احساس امنیت به ارمغان می آورد، چرا که او به قرار داشتن در شکم مادر و شنیدن صدای قلب مادر و احساس حضور دائمی مادر خود عادت کرده است.

کودک تازه متولد شده

7- خواب کافی

خواب کافی برای والدین و نوزادان تازه متولد شده بسیار مهم است. نوزادان تازه متولد شده باید حدود 16 ساعت در روز بخوابند. اگر می بینید که نوزاد شما نمی خوابد، نگران خواب او نباشید، احتمالا یک دلیل قانع کننده وجود دارد. اکثر نوزادان باید هر 2-4 ساعت غذا بخورند، آنها خیلی سریع گرسنه می شوند و با حس گرسنگی نمی توانند بخوابند! رطوبت ناراحت کننده پوشک یا پوشک کثیف می تواند او را بیدار کند. گاهی اوقات، نوزادان فقط می خواهند که آنها را در آغوش بگیرید. پدر و مادر باید برای مراقبت از نوزاد خود یک استراتژی مناسب ایجاد کنند، تا در این کار دشوار هیچ یک خسته نشوند. استراحت کافی برای پدر و مادر، می تواند زندگی با یک نوزاد را راحت تر و لذت بخش تر کند.

نوزاد

هشدارها

1- هرگز کودک خود را تنها نگذارید. آنها به مرور زمان چرخیدن، نشستن، و چهار دسته و پا رفتن را یاد می گیرند و خیلی آسان می توانند به خود صدمه بزنند. بدین ترتیب، حتی اگر می خواهید یک صحبت کوتاه با تلفن داشته باشید، کودک خود را نیز در آغوش بگیرید و او را هرگز تنها رها نکنید.

2- وسیله های بسیاری در خانه وجود دارند که می توانند برای نوزاد شما خطرناک باشند. وسیله های تیز و خطرناک را از روی زمین جمع کنید و آنها را بر روی میز نهار خوری یا اپن قرار دهید، چرا که نوزاد شما هنوز خیلی کوچک است و دستش به آنها نمی رسد. مجسمه ها و تمام وسیله هایی که امکان دارد برای او خطرناک باشند را جمع کنید و اجازه ندهید که با آنها بازی کند.

سخن پایانی

هر زن و شوهری آرزوی داشتن یک فرزند را دارند! اما در کنار این علاقه، آنها همچنین از پدر و مادر شدن نیز می ترسند. آنها می ترسند زیرا نگهداری از یک نوزاد تازه متولد شده کار بسیار دشواری است. با این وجود، تنها کافی است اطلاعاتی در این زمینه به دست آورید و با دانش کافی به استقبال نوزاد خود بروید. ما در این مطلب سعی کردیم تمامی نکاتی که باید برای نگهداری و مراقبت از نوزاد خود بدانید برای شما عنوان کنیم. امیدواریم مطلب ما برایتان مفید بوده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا