دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

آشپزی

معرفی انواع قهوه و راهنمای خرید آن

قهوه می‌تونه به بهونه برای دور شدن از روزمره، یا هم صحبتی با یه دوست باشه. صبح اول وقت، استراحت ظهرگاهی یا در پایان یک روز، قهوه می‌تونه لحظات مارو خوش‌طعم و متفاوت کنه. با توجه به گستردگی مدل‌ها و برندهای مختلف، با هر سلیقه‌ای می‌تونین نوشیدنی مورد علاقه‌تون رو پیدا کنین . در این مقاله در مورد انواع قهوه اطلاعاتی در اختیار شما قرار می دهیم.

قهوه اسپرسو

در ابتدای آشنایی با دنیای خوش عطر و طعم قهوه، ممکن است اسامی و اصطلاحات کمی گیج کننده باشد. به عنوان مثال، قبل از شروع بیاید به مفهوم اسپرسو و معرفی انواع آن بپردازیم. قهوه اسپرسو، نوع خاصی از دانه‌ی قهوه نیست. اسپرسو یک نوشیدنی با حجم ۲۵ تا ۳۵ میلی‌لیتر است که با عبور پرفشار آب حدودا ۹۳ درجه از حدود ۸ گرم پودر قهوه در مدت زمان ۲۰ تا ۳۰ ثانیه تهیه می‌شود. این نوشیدنی به صورت خالص، در اشکال ریستریتو و لانگو هم سرو می‌شود و در ترکیب با شیر، پایه‌ی اصلی انواع مختلف لاته، کاپوچینو، ماکیاتو را تشکیل می‌دهد.

قهوه اسپرسو، به افرادی توصیه می‌شود که نوشیدنی‌شان را با طعم شدیدتری می‌پسندند. این نوشیدنی به شکل حدودی از عبور ۳۰ میلی‌لیتر آب ۹۰ درجه با فشار۱۰ بار از ۸ گرم پودر قهوه در مدت ۲۵ ثانیه تهیه می‌شود. به دلیل شیوه‌ی خاص عصاره‌گیری، کافئین موجود در این نوشیدنی به نسبت حجم، از دیگر روش‌های تهیه‌ی قهوه بیش‌تر است. این نوع عصاره‌گیری پایه‌ی بسیاری از نوشیدنی‌های مبتنی بر قهوه مانند لاته، کاپوچینو، ماکیاتو و… است.

نوشته های مشابه

خرید قهوه از فروشگاه خوش کالا

قهوه فوری

قهوه‌ فوری، به دلیل عدم نیاز به مهارت دم‌آِوری و دستگاه قهوه‌ساز و هم‌چنین مدت زمان کوتاه آماده‌سازی، همیشه یکی از انتخاب‌های علاقه‌مندان به قهوه بوده. اگرچه کیفیت قهوه‌های دمی به نسبت بسیار بالاتر است، اما خیلی وقت‌ها در شرایط خاص قهوه‌های فوری هستند که می‌توانند به ما کمک کنند.

خرید قهوه فوری ارزان و با کیفیت از طریق فروشگاه اینترنتی قهوه خوش کالا راحت‌ترین راه برای خریداران عمده قهوه است. قهوه فوری طرف‌داران زیادی در کشورهای مختلف پیدا کرده است. فروش قهوه فوری به دلیل سهولت و سرعت در طرز تهیه بسیار سودآور است.

 قهوه فرانسه

قهوه فرانسه، برای افرادی مناسب است که نوشیدنی خود را با حجم بیش‌تری دوست دارند. قهوه‌ی فرانسه، اصطلاح رایج و اشتباهی‌ست که برای اشاره به نوشیدنی‌های تهیه شده با فرنچ‌پرس و دستگاه‌های فیلتر کافی خانگی گفته می‌شود. در فرنچ پرس، پودر قهوه به طور کامل در آب غوظه‌ور شده و پس از چند دقیقه با فشار یک پیستون، توسط فیلتر فلزی پودر از نوشیدنی جدا می‌شود. در فیلتر کافی خانگی اما آب با جریان مشخصی، روی پودر قهوه ریخته شده و پس از عبور از یک فیلتر کاغذی یا فلزی، نوشیدنی درون ظرفی جداگانه آماده می‌شود.

خرید قهوه ترک از فروشگاه خوش کالا

کپسول قهوه

قهوه کپسولی برای سرعت بخشیدن، سهولت کار و کیفیت حداکثری عصاره‌گیری اسپرسو در خانه، اختراع شد. با قرارگیری کپسول در دستگاه و افزودن آب به مخزن، با فشردن تنها یک دکمه، مقدار مشخصی آب، با دمای مشخص، از مقدار مشخصی پودر قهوه در مدت زمانی به خصوص عبور کرده و در عرض چند ثانیه نوشیدنی شما حاضر است.

قهوه ترک

 انتخاب علاقه‌مندان سنتی قهوه است. قهوه‌ ترک، یکی از انواع روش‌های دم‌آوری قهوه است که با استفاده از پودر قهوه‌ای با آسیاب بسیار ریز و بدون استفاده از فیلتر تهیه می‌شود. بر خلاف نام آن، قهوه ترک از یمن سرچشمه گرفته و در دوران امپراطوری عثمانی به ترکیه‌ی امروزی وارد شده. قهوه‌ ترک به روش دم‌آوری دستی با استفاده از قهوه‌ جوش‌هایی به نام جذوه یا ایبریک تهیه شده و در فنجان‌های کوچک (با ظرفیت 80 تا 100 میلی‌لیتر) سرو می‌گردد.

خرید آنلاین قهوه ترک

خرید قهوه ترک و با کیفیت طریق فروشگاه اینترنتی قهوه خوش کالا راحت‌ترین راه برای خریداران عمده قهوه است. فروش قهوه ترک به دلیل محبوبیت بالای این قهوه در بین عموم مردم بسیار سودآور است.

قهوه ربوستا

قهوه‌ی روبوستا یکی از دو نژاد اصلی قهوه است که امروزه به طور گسترده کشت و تجارت می‌شود. نوشیدنی حاصل از قهوه‌ی روبوستا نسبت به عربیکا چرب‌تر، تلخ‌تر، تن‌وارتر و پر کافئین‌تر است. برای دست‌یابی به بهترین ویژگی‌های هر دو نژاد قهوه، این نژاد معمولا به صورت خالص مورد استفاده قرار نمی‌گیرد و با مقداری قهوه از نژاد عربیکا ترکیب می‌شود.

خرید قهوه فوری از فروشگاه خوش کالا

معرفی انواع پودر قهوه

انواع پودر قهوه با برندهای مختلف و وزن‌های متفاوت، در تناسب‌های مختلف عربیکا و روبوستا مانند قهوه ۱۰۰٪ عربیکا، قهوه ۷۰٪ عربیکا و … در فروشگاه خوش کالا موجود است.

خرید برترین برندهای قهوه

قهوه هم مثل هر ماده‌ی غذایی دیگر، کاملا به سلیقه‌ی مصرف‌کننده بستگی دارد. خوش‌کالا با جمع‌آوری بهترین برندهای قهوه، خرید قهوه‌ی مناسب شما را به راحت‌ترین شکل امکان‌پذیر کرده است. می‌توانید با مطالعه‌ی توضیحات هر محصول، قهوه‌ی مورد علاقه‌ی خود را سفارش دهید.

اولین موردی که در خرید قهوه باید به آن توجه کنید، این است که آیا محصول مورد نظرتان فقط به صورت دانه به فروش می‌رسد یا در صورت نیاز آسیاب نیز می‌گردد. هر شیوه‌ی دم‌آوری مانند اسپرسو، فرانسه، ترک و ….، اندازه‌ی آسیاب مخصوص خود را دارد و اگر در منزل آسیاب مخصوص قهوه نداشته باشید، باید قهوه‌ی خود را به صورت پودر آسیاب شده خریداری نمایید.

پس از آسیاب، باید ذائقه‌ی خود را در نظر بگیرید. در فنجان قهوه‌ی خود به دنبال تلخی و تن‌واری هستید یا طعم ملایم و پیچیده‌تر را می‌پسندید؟ به طور کلی هرچه نسبت نژاد روبوستا به عربیکا در یک ترکیب بیش‌تر شود، نوشیدنی تلخ‌تر و تن‌وارتر خواهد بود. تن‌واری به معنای حس فیزیکی نوشیدنی مانند بافت، سنگینی و چربی در دهان است.

برای خرید بهترین قهوه متناسب با ذائقه‌ی خود، تنها راه، امتحان قهوه‌های مختلف و دم‌آوری آن‌ها مطابق با دستورالعمل توسیه شده توسط تولید کننده است. به خاطر داشته باشید حتما قهوه‌ی خود را از برندهای معتبر خریداری کنید که پیوسته بر کیفیت محصولات نظارت دارند و فروشندگان آن‌ها با تسلط بر جزئیات، با اشتیاق شما را به سوی انتخاب مناسب هدایت کنند.

فروشگاه آنلاین خوش کالا، بزرگ‌ترین بستر فروش تخصصی قهوه در جهان است. این فروشگاه با گردآوری معتبرترین برندهای قهوه داخلی، در پوشش‌دهی تمام سلایق توانایی دارد. شما می‌توانید قیمت انواع قهوه، قهوه فوری، یا انواع هات چاکلت، چای، چای ماسالا و … را با یک‌دیگر مقایسه نموده و در صورت نیاز از مشاوره‌ی تخصصی کارشناسان بهره‌مند شوید. پس از ثبت سفارش، محصول یا محصولات شما در کوتاه‌ترین زمان به هر نقطه از کشور که تمایل داشته باشید ارسال خواهد شد.


پیشنهاد پروماگ جهت مطالعه بیشتر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا