دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

آشپزی

بعد از خرید برنج به چه نکاتی توجه کنیم ؟

دوام بیشتر برنج و حفظ کیفیت اولیه آن وابسته به نحوه نگهداری پس از خرید می باشد. بسیاری از فروشنده های بزرگ برنج خرید عمده را توصیه می کنند. زیرا در ماه های خاصی از سال قیمت برنج به اوج خود رسیده و بهتر است خرید را به دیگر ماه ها موکول کرد. قیمت برنج در اواخر ماه مرداد با شیب ملایمی افزایش خواهد داشت. بنابراین با خرید مقدار برنج مصرفی خانوار در حجم عمده برای شما سودمند خواهد بود. البته این امر در شرایطی برای شما سود خواهد داشت که نگهداری درست و حرفه ای از برنج خریداری شده داشته باشید.

کیفیت برنج در هنگام خرید

گام اول را حرفه ای بردارید. خرید را از فروشگاه های معتبرآنلاین یا سطح شهر انجام داده و از دلال نخرید. زیرا در این صورت از کیفیت اولیه برنج مطمئن خواهید بود. به رنگ و یکدست بودن برنج توجه داشته و دقت کنید برنج مخلوط نداشته باشد. عطر و بوی برنج اصل شمالی بسیار متفاوت از برنج های خارجی می باشد. با در نظر گیری این نکات اولیه و خرید از جای مطمئن این مرحله را باموفقیت طی خواهید کرد.

روش های نگهداری برنج در خانه

بهتر است برای نگهداری برنج در خانه از کیسه های پارچه ای، نخی و یا ظروف پلاستیکی و شیشه ای شفاف استفاده نمایید. استفاده از ظرف شیشه ای باعث شده تا عطر و طعم برنج حفط بماند. حتما از تمیز و خشک بودن پارچه و ظرف اطمینان حاصل کنید. به صورت مستقیم بر روی سطح زمین قرار نداده و بر روی بلندی بگذارید. زیرا رطوبت از سطح زمین به راحتی وارد کیسه برنج خواهد شد. و در آخر مکان انتخابی برای نگهداری از برنج باید سرد و خشک باشد.

نوشته های مشابه

همچنین دور از نور مستقیم خورشید بوده زیرا گرما باعث کرم زدن برنج می شود. در صورت امکان از تهویه برای اتاق و یا انباری استفاده نمایید. یکی دیگر از راه های تمیز کردن برنج قبل از انبار کردن می باشد. می توانید با تمیز کردن هر گونه سنگ و شپشک را از ظرف برنج دور کنید. هر چند این امر برای برنج با مقدار زیاد امکان پذیر نیست.

نگهداری برنج

استفاده از مواد نگهدارنده

برای طولانی تر کردن عمر برنج در گذشته راهکار های متفاوتی انجام می گرفت. یکی از این راهکار ها قرار دادن مواد طبیعی مختلف برای دور کردن حشرات و کرم ها می باشد. چند حبه سیر، گل میخک، برگ یا پوست گردو، فلفل و زنجبیل و یا نمک از مفید ترین موارد می باشند. می توانید هر کدام را به دلخواه انتخاب کرده و درون یک جعبه کاغذی کوچک قرار دهید تا با برنج برخورد مستقیم نداشته باشد. سپس چند سوراخ کوچک بر روی جعبه ایجاد کرده تا گاز از آن خارج شود و درون ظرف یا کیسه برنج خود بگذارید. هر کدام از این موارد به جلوگیری از رشد حشرات، شپشک ها و کرم ها کمک کرده و محیط را برای این موجودات اذیت کننده خواهند کرد.

استفاده از قرص برنج

یکی دیگر از روش های جلوگیری در رشد حشرات استفاده از قرص برنج می باشد. قطعا شما نیز نام این قرص ها به گوش تان خورده و یا شاید حتی در گذشته استفاده نیز کرده باشید. اما باید بدانید این قرص ها به شدت خطرناک و سمی می باشند. و فایده این قرص ها از ضرری که می رسانند بسیار کمتر است. به طور کل استفاده از قرص برنج، برای نگهداری از برنج ها در خانه را فراموش کنید!

نگهداری برنج در خانه

از بین بردن حشرات و شپشک ها

و در آخر اگر با رعایت موارد گفته شده باز هم دچار شپشک در برنج شده اید نترسید. زیرا با چند راهکار می توانید این موجودات را از بین ببرید. برنج را در یک سینی بزرگ ریخته و کناره ها را چسب بزنید. شپشک ها درون سینی به کناره ها رفته و به سینی می چسبند. درون برنج برگ بو بگذاربد تا شپشک ها فرار کنند. بر روی برنج ها آب جوش ریخته تا تخم ها از بین بروند و یا برای مدتی درون فریزر بگذارید. سرما شپشک و تخم آن را از بین می برد. شپشک ها به دنبال مکانی مرطوب و تاریک می باشند. به همین علت با قرار دادن برنج زیر نور افتاب می توانید آن ها را فراری دهید. البته استفاده از پارچه تمیز در زیر برنج را فراموش نکنید. با کمک هرکدام از راه های گفته شده به راحتی از شر شپشک خلاص می شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا