دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

آموزش

چگونه بدون داشتن سند زندانی آزاد کنیم؟

همانطور که می‌دانید از سند می‌توان برای آزادی مشروط زندانیان استفاده کرد؛ اما بسیاری از افراد به دلایل مختلف امکان گذاشتن سند برای زندانیان را ندارند. از این رو موسساتی تاسیس شده‌اند که می‌توانند با اجاره دادن سند این مشکل را حل کنند. در این مطلب قصد داریم اطلاعات کامل‌تری در خصوص سند اجاره ای برای زندانی در اختیار شما قرار دهیم. از شما نیز دعوت می‌کنیم تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

سند اجاره‌ای چیست؟

افراد مختلفی هستند که سند املاک خود را به منظور مختلف به افراد دیگر اجاره می‌دهند. با اجاره دادن سند، هم صاحب سند و هم فرد متقابل سود می‌کند. با توجه به میزان ارزش سند املاک، قیمت اجاره آن نیز می‌تواند متفاوت باشد. سند اجاره‌ای برای دادگاه می‌تواند به منظور مختلفی مورد استفاده قرار بگیرد. این موارد عبارت‌اند از:

  1. ارائه مدرک برای افرادی که ممنوع‌الخروج هستند؛

  2. برای گرفتن مرخصی کوتاه مدت برای زندانیان

  3. تضمینی برای آزادی موقت زندانیان

  4. برای تعهد دادن در گمرک

در تمامی موارد بالا باید سندی به عنوان تضمین به دولت ارائه داد. در صورتی که افراد دسترسی به سند نداشته باشند، می‌توانند با پرداخت مبلغی سندی اجاره کنند.

​اجاره سند برای زندانی یک مفهوم حقوقی است یا کیفری؟

به طور کلی قانون اساسی شامل دو بخش حقوقی و کیفری است. موضوع اجاره سند برای زندانیان نیز بر اساس این مفهوم مورد بررسی قرار می‌گیرد. در واقع موضوع اجاره سند برای زندانی از نظر کیفری برای افرادی مورد استفاده قرار می‌گیرد که درگیر مسیر کیفری شده‌اند.

سند برای آزادی

​تودیع وثیقه چیست؟

در نظر بگیرید فردی متهم به جرمی است و در بازداشت به سر می‌برد. این فرد می‌تواند با استفاده از روش اجاره سند و ارائه آن به دادگاه فرصتی دوباره برای خود بیابد. با استفاده از این فرصت پیش آمده، فرد متهم می‌تواند کارهای حقوقی خود را پیگیری کند و حتی فرصت رفع اتهام از خود را پیدا می‌کند. به این فرایند تودیع وثیقه گفته می‌شود. بسیاری از افراد در مورد ارائه خدمات سند اجاره‌ ای برای زندانی، هیچ گونه اطلاعی ندارند. از این رو بهتر است برای کسب اطلاعات بیشتر با وکیلان در این خصوص صحبت کرد.

​شرایط اجاره سند

  1. در مرحله اول سند اجاره‌ ای برای دادگاه ابتدا متقاضیان باید به دفتر کارگزاران مربوطه مراجعه کنند.

  2. سپس قرارداد عطف به ماده 10 قانون مدنی توسط وکلا مربوطه تنظیم می‌شود.

  3. پس از تامین سند و انجام بررسی‌های لازم به قاضی یا بازپرس محترم در دادسرا ارائه می‌شود.

  4. سپس باید نامه نیابت برای مجتمع قضائی در شهری که سند شش دانگ و ملک ارائه شده در آنجا واقع شده است، اخذ شود.

  5. در مرحله بعد باید نامه نیابت به مجتمع قضایی ارجاع داده شود و فردی از طرف دادگستری برای ارزیابی ملک مذکور فرستاده می‌شود.

  6. مبلغ سند و ملک مذکور باید به اندازه وثیقه یا بیشتر از آن باشد. در صورتی که این ملک این شرایط را دارا باشد، دستوری از سمت مقام قضایی به منظور بازداشت سند، به اداره ثبت اسناد و مدارک فرستاده می‌شود.

  7. در مرحله اخر بسته‌ای از طرف اداره ثبت اسناد و مدارک به مرجع صادرکننده ارسال می‌شود. معمولا این بسته شامل نامه کارشناسی و اوراق قبولی قرار است.

آزادی زندانی

​نکته مهم درباره سند اجاره ای برای زندانی

در صورت استفاده از تبصره سند اجاره ای برای آزادی زندانی، متهم باید پس از تمام شدن زمان تعیین شده، به مراجع قضایی مراجعه کند و خود را معرفی کند. پس از آن باید به زندان برگردد. در صورتی که فرد پس از اتمام این دوره به مقام قضایی مراجعه نکند، بر طبق ماده 124 آیین اجرایی کشور وثیقه به اجرا گذاشته شده توسط دادسرا توقیف می‌شود. در صورتی که این موضوع پیش بیاید، شرایط برای سندگذار و فرد متهم بسیار دشوار می‌شود. در این گونه مواقع معمولا خانواده فرد متهم می‌بایست با گروه کارگزاری برای اجاره سند برای زندانی و تودیع وثیقه، همکاری لازم را داشته باشند. معمولا با اجاره سند و همکاری با گروه کارگزاری، عزیزان شما در ظرف کمتر از 72 ساعت به قید شرط آزاد می‌شوند.

​جوانب قانونی سند اجاره ای برای زندانی چیست؟

به طور کلی باید بدانید که درباره سند اجاره‌ ای برای زندانی به صورت مستقیم در قانون اساسی به آن اشاره‌ای نشده است؛ اما با توجه به ماده 265 قانون مدنی می‌توان گفت که اگر فردی بخواهد می‌تواند اموال خود را به فردی دیگری بدهد. اما آن فرد می‌تواند در هر زمانی که بخواهد آن را پس بگیرد. البته در صورتی که به فرد دوم بدهکار نباشد. در واقع حکم قانونی اجاره سند برای زندانی چیزی شبیه به همین ماده قانونی است. در نظر داشته باشید در صورتی که فرد متهم پس از آزادی فرار کند، صاحب ملک و سند به دادگاه احضار می‌شود؛ زیرا احتمال بر این است که هدف از گذاشتن سند فراری دادن فرد متهم بوده است. یکی از سختی‌های سند اجاره ای برای زندانی به همین موضوع مربوط است. از این رو از خانواده فرد متهم ضمانت‌های بسیار سنگینی گرفته می‌شود تا از به وجود آمدن مشکلات احتمالی جلوگیری شود. این ضمانت‌ها به صورت چک و سفته هستند، در صورت بروز مشکل با استفاده از این ضمانت‌ها تا حدود زیادی امکان جبران خسارت فراهم می‌شود.

​چه کسانی می‌توانند از سند اجاره‌ای استفاده کنند؟

معمولا افرادی که متهم به زندان هستند، می‌توانند از سند اجاره‌ای برای رفع اتهام خود استفاده کنند. چنانچه فرد متهم در طول مدت زمان اجرای مجازات خود، مفاد حکم را رعایت نکند، دادگاه اجرای احکام برای بار اول مدت مجازات تکمیلی را تا یک سوم افزایش می‌دهد. در صورتی که این کار از طرف متهم تکرار شود، مدت محکومیت متهم را به حبس یا جزای نقدی درجه هفت یا هشت تبدیل می‌کند.

​جمع‌بندی

همانطور که گفتیم سند اجاره‌ ای برای زندانی یکی از تبصره‌های قانون اساسی به شمار می‌رود که در طی آن افراد می‌توانند درخواست تجدید نظر به دادگاه بدهند یا برای رفع اتهام خود تلاش کنند. در این مطلب سعی کردیم اطلاعات کاملی در خصوص اجاره سند به زندانیان در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد. از اینکه تا پایان این مطلب همراه ما بودید از شما متشکریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا