دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

آموزش

9 نکته برای داشتن ژست عکاسی طبیعی

در اینجا 9 نکته برای ایجاد ژست های عکاسی طبیعی تر و آرام تر برای عکاسی پرتره آورده شده است.

ژست های طبیعی کمتر سنتی هستند، سبک زندگی بیشتری دارند و واقعی هستند.

شما با ژست های طبیعی میتوانید عکس های عروسی زیبایی داشته باشید. اگر به دنبال آتلیه عروس در اصفهان یا آتلیه در اصفهان با قیمت مناسب و نمونه کار حرفه ای هستید ما به شما آتلیه روبان را معرفی میکنیم.

از طریق ژست آرام با مشتریان خود، اعتماد ایجاد کنید

بلافاصله وارد جلسه نشوید و انتظار داشته باشید که سوژه شما با شما که یک غریبه هستید آرام شود. قبل از شروع یک عکس، گفتگو را شروع کنید. هنگامی که متوجه شدید که علایق آنها چیست، به راحتی می توان بحثی را آغاز کرد که به آنها کمک می کند آرامش داشته باشند.

قبل از شروع عکسبرداری، از مشتریان خود بپرسید که چه انتظاری دارند. این هم کلامی است و هم غیرکلامی. نمونه کارهای شما در وهله اول آنها را به سمت شما جذب کرد. و در حال حاضر پایه و اساس آنچه آنها در طول جلسه انتظار دارند گذاشته است.

از دادن چند دستورالعمل ساده در ابتدای جلسه به آنها نترسید. به عنوان مثال، به آنها بگویید که نباید به دوربین نگاه کنند مگر اینکه شما از آنها بخواهید.

همانطور که قبل از جلسه تعامل دارید، همانطور که به آنها آموزش می دهید، مطمئن باشید. یک عکاس با اعتماد به نفس، برای مشتری، کسی است که می داند چه کاری انجام می دهد. اگر سردرگم باشید و به دور و بر خود بچرخید ، مشتری ممکن است کمتر آرام شود.

چگونه از ژست هایی که به طور طبیعی به سوژه شما می آیند استفاده کنید

گاهی اوقات، یک ژست خاص در ذهن دارید. اما اغلب، خود سوژه یا سوژه ها الهام بخش ژست ها هستند. با یک دستورالعمل تقریباً مبهم شروع می کنید، مثلاً اینجا بنشینید یا به آنجا تکیه دهید.

ابتدا آنچه را که سوژه بدون آموزش انجام می دهد تماشا می کنید. سپس هم برای جلوگیری از اشتباهات و هم برای بهبود وضعیت، اصلاحاتی انجام می دهید.

همین امر در هنگام عکاسی از زوج ها نیز صدق می کند. اغلب از مرد می خواهید که پشت زن بایستد و دستانش را دور او بپیچد.

چرا باید ژست ها را خودتان نشان دهید؟

اگر ژست خاص و پیچیده‌تری در ذهن داشته باشید، اغلب ابتدا خودتان آن ژست را بگیرید.

ژست گرفتن کل بدن را درگیر می کند. ایجاد تصویری از ژست به جای آموزش نحوه نگه داشتن هر اندام سریعتر است. و سوژه را آرام نگه می دارد.

مردم وقتی می بینند که شخصی همان کار را انجام می دهد کمتر احساس ناخوشایندی می کنند.

نشان دادن ژست همچنین امکان ایجاد ژست هایی را فراهم می کند که بیان آنها در کلمات دشوارتر است.

مکالمه را در طول عکاسی ادامه دهید

تصور کنید کسی پشت دوربین ایستاده و از شما عکس می گیرد و حرفی نمی زند. دوره های طولانی بدون مکالمه ناخوشایند است. این آخرین احساسی است که می خواهید در هنگام هدف گرفتن یک ژست آرام ایجاد کنید.

مکالمه را در طول جلسه پرتره ادامه دهید. سوال بپرسید. داستان های خنده دار بگویید. یا از آنها بخواهید در مورد چیزی که به آن علاقه دارند به شما بگویند.

این بدان معنا نیست که عکاسان خجالتی نمی توانند موفق باشند. اگر شخصیت ساکت تری دارید، چند سوال پیش از موعد مطرح کنید. این مکالمه را برای شما آسان تر می کند.

از زوج ها بپرسید که مثلاً چگونه با هم آشنا شده اند و از سالمندان بپرسید که دوست دارند چه کار کنند..

چیز دیگری که می توانید امتحان کنید، تعریف و تمجید از موضوع است. این باعث ایجاد مکالمه و همچنین عبارات عالی می شود.

از چشم ها، موها، لبخند آنها تعریف کنید ، ویژگی هایی که بیش از همه برای شما برجسته است.

مراقب باشید که تعارف را مناسب نگه دارید. به خصوص اگر از فردی با جنس مخالف عکس می گیرید. اطمینان حاصل کنید که تعریف و تمجیدها از مرز معاشقه (یا آزار و اذیت) عبور نمی کند.

از سوژه(ها) بخواهید که نفس عمیق بکشد

گرفتن ژست‌های آرام‌تر گاهی اوقات به همین سادگی است که از آنها بخواهید یک نفس عمیق بکشند. اکثر مردم جلوی دوربین عصبی هستند.

نفس عمیق و آهسته می تواند به آرام کردن برخی از این اعصاب کمک کند. این عمل همچنین می تواند شانه های آرام تری ایجاد کند. برای مشاهده نکات برتر عکاسی میتوانید به سایت های هنرفردی ، آتلیه روبان ، مکتب خونه و فرادرس مراجعه نمایید.

برای زوج ها و خانواده ها، لمس را اضافه کنید

هنگام عکاسی از بیش از یک نفر، زبان بدن حتی فراتر می رود.

برای خانواده ها و زوج ها، لمس فیزیکی یک ارتباط ایجاد می کند. باعث می شود گروه یا جفت به هم نزدیکتر به نظر برسند.

برای زوج‌ها، هر چه بهم نزدیکتر باشند، تصویر صمیمی‌تر است.

سعی کنید حداقل دو نقطه تماس برای زوج ها ایجاد کنید. از آنها بخواهید که دستانشان را بگیرند یا پیشانی هایشان را روی هم بگذارند. این حالت ژست صمیمی تری نسبت به گرفتن دست به تنهایی ایجاد می کند.

در ژست های گروهی و زوجی، رعایت فاصله بین هر فرد نیز مهم است. حالت هایی که افراد از یکدیگر دور هستند، ظاهری دوردست ایجاد می کند.

به عنوان مثال، ژست زن و شوهر را در جایی که آن دو رو به روی یکدیگر هستند و دست در دست هم گرفته اند، بگیرید. بیشتر زوج ها برای جلوگیری از پا گذاشتن روی انگشتان یکدیگر، یک پا از هم فاصله می گیرند. بستن این شکاف، که می توانند با تکان دادن پاها انجام دهند، ژست صمیمی تری ایجاد می کند.

البته هر زوج و خانواده ای عشق خود را به یک شکل ابراز نمی کنند. به عنوان مثال، برخی از زوج ها ممکن است با صمیمی ترین ژست ها راحت نباشند. این بدان معنی است که تمام تلاش برای ایجاد یک حالت طبیعی برعکس است.

به همین دلیل مهم است که با سوژه های عکس خود رابطه برقرار کنید.

ثبت لحظه از همه مهمتر است

کلید نهایی برای ایجاد یک ژست طبیعی و آرام؟ ثبت یک لحظه چیزی است که عکاس، ژست سنتی را از ژست های سبک زندگی آرام جدا می کند.

اولویت دادن به لحظه به معنای عکاسی حتی زمانی که ژست کاملاً کامل نیست.

ممکن است سوژه خود را بخندانید یا لبخند بزنید و موقعیت آنها نسبت به طرح اولیه تغییر کند. لحظه تغییر ژست را قطع نکنید.

ژست عکاسی

نتیجه

راه های مختلفی برای ایجاد یک ژست طبیعی و آرام وجود دارد. اما ژست‌های آرام همگی دارای چندین چیز مشترک هستند.

دست‌های آرام، پاهای معمولی و ارتباط بین زوج‌ها و خانواده‌ها تا حد زیادی کمک می‌کند. همراه با نحوه تعامل شما با زوج و انتظار یا ایجاد لحظه ای ژست طبیعی به تبدیل یک پرتره پر خاطره کمک می کند.

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا