دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

کسب و کار

کارخانه شستشوی فرش دستبافت در تهران

فرش دستبافت به‌عنوان یکی از اصیل‌ترین و قدیمی‌ترین صنایع دستی ایرانی، از ظرافت و زیبایی خاص و منحصربه‌فردی برخوردار است و در تمام کشورهای جهان طرفداران بسیار زیادی دارد. استفاده از فرش‌های دستبافت در منازل، علاوه بر زیبا شدن دکوراسیون داخلی به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری نیز محسوب می‌شود؛ زیرا فرش‌های دستبافت گران‌ترین فرش‌های بازار هستند و روزبه‌روز به ارزش آن‌ها افزوده می‌شود؛ بنابراین نگهداری و شستشوی فرش دستبافت نسبت به فرش‌های ماشینی، به دقت و ظرافت بیشتری احتیاج دارد. کارشناسان توصیه می‌کنند که شستشوی فرش‌های دستبافت را حتما به کارخانه‌های قالیشویی معتبر بسپارید. در این مقاله قصد داریم درباره اهمیت و مراحل شستشوی فرش دستبافت در قالیشویی توضیح دهیم.

چرا شستشوی فرش دستبافت اهمیت دارد؟

فرش‌های دستبافت در اکثر منازل ایرانی، برای پوشش کف ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و جذابیت دکوراسیون داخلی را به‌میزان زیادی افزایش می‌دهند‌. فرش‌های دستبافت نیز همانند فرش‌های ماشینی، گلیم فرش‌ها و موکت‌ها، به‌مرور زمان و به دلایل مختلفی مانند رفت‌وآمد زیاد، ریخته شدن موادغذایی و نوشیدنی‌های مختلف روی فرش، تجمع لکه‌های چربی، گردوغبار و غیره کثیف می‌شوند. کثیف شدن الیاف فرش باعث می‌شود که رنگ آن کدر شود و براقیت روزهای اول را نداشته باشد. برای از بین بردن آلودگی‌ها و کثیفی‌های فرش دستبافت، باید آن را با روش‌های اصولی مورد شستشو قرار داد. با توجه به ظرافت و حساسیت بالای الیاف طبیعی به‌کار رفته در بافت فرش، شستشوی فرش دستبافت به‌عنوان یک کار تخصصی به دقت بسیار زیادی نیاز دارد و به هیچ‌وجه نباید فرش‌های دستبافت را در منزل مورد شستشو قرار داد؛ زیرا کیفیت رنگ‌‌ها و الیاف فرش به‌خطر می‌افتد‌. برای جلوگیری از به هم‌ریختن رنگ‌ها و کاهش کیفیت الیاف فرش از یک کارخانه قالیشویی معتبر برای شستشوی آن کمک بگیرید.

مراحل شستشوی فرش دستبافت در کارخانه قالیشویی

  • پاکسازی گرد و غبار نفوذ کرده به الیاف فرش

اولین مرحله از شستشوی فرش دستبافت در کارخانه‌های قالیشویی، پاکسازی گردوغبار نفوذ کرده به الیاف فرش است‌. برای این‌که گردوغبار از فرش دستبافت خارج شود، از دستگاه خاک‌گیر استفاده می‌کنند. این دستگاه از قدرت بالایی برخوردار است و طوری فرش را تمیز می‌کند که ذره‌ای گرد و خاک در داخل آن باقی‌نماند. این مرحله اهمیت زیادی دارد و به همین دلیل توصیه می‌شود که فرش دستبافت را در خانه نشویید. وقتی گرد و خاک داخل فرش بماند، موقع شستشو به گل تبدیل شده و به الیاف فرش آسیب‌ می‌زند.

نوشته های مشابه
  • استفاده از مواد شوینده مناسب

در این مرحله از شستشوی فرش دستبافت از مواد شوینده‌ای استفاده می‌شود که به رنگ فرش و الیاف آن هیچ‌گونه آسیبی وارد نمی‌کند. قالیشویی‌های خوب و معتبر به انتخاب شوینده مناسب اهمیت بسیار زیادی قائل هستند. پس از این که فرش‌های دستبافت به‌خوبی با آب خیس شدند، مواد شوینده را روی آن‌ها می‌ریزند. به این نکته توجه داشته باشید که فرش حتما باید سالم باشد تا در اثر استفاده از دستگاه‌های شوینده میزان آسیب‌دیدگی و خسارت به فرش بیشتر نشود. دستگاه‌های شوینده که در کارخانه‌های قالیشویی مورد استفاده قرار می‌گیرند، عمل شستشوی فرش را به شکل دایره‌ای انجام می‌دهند. برخی از فرش‌های دستبافت قدیمی قبل از شستشو به رفوگری احتیاج دارند.

کارخانه شستشوی فرش دستبافت در شرق تهران

  • آبکشی فرش دستبافت

پس از مراحل غبارگیری و شستشوی فرش دستبافت با مواد شوینده مناسب، نوبت به مرحله آبکشی می‌رسد. در این مرحله فرش‌های شسته شده را با استفاده از شلنگ‌هایی که به انتهای آن‌ها دوش پخش‌کننده آب وصل شده، آبکشی می‌کنند. آبکشی به‌گونه‌ای انجام می‌شود که تمام مواد شوینده استفاده شده از داخل فرش دستبافت خارج شود. برای فرش‌های کثیف مرحله آبکشی را دو بار تکرار می‌کنند تا از تمیزی فرش مطمئن شوند.

  • آبگیری فرش دستبافت

در چهارمین مرحله از شستشوی فرش دستبافت در کارخانه قالیشویی، فرش‌های آبکشی شده را به حالت لول در آورده و در داخل دستگاه آبگیر قرار می‌دهند. دستگاه‌های آبگیری از جنس فلز و به‌صورت استوانه‌ای ساخته شده‌اند. این دستگاه با برق کار می‌کند و پس از قرار دادن فرش در داخل آن به صورت حرکت دایره‌ای و با سرعت بسیار بالا شروع به چرخیدن می‌کند. در این حالت تحت تاثیر نیروی گریز از مرکز آب موجود در داخل فرش به بیرون ریخته می‌شود‌.

  • خشک کردن فرش دستبافت

آخرین مرحله از مراحل شستشوی فرش دستبافت مرحله‌ی خشک کردن فرش است. در کارخانه‌های قالیشویی معتبر، برای خشک کردن فرش دستبافت آن را از داربست‌های موجود گرم‌خانه آویزان می‌کنند. در داخل گرم‌خانه از دستگاه بزرگی به نام گرماساز استفاده شده است که برای خشک‌شدن سریع فرش کاربرد دارد. قالیشویی‌های مجهز به گرم‌خانه معمولا فرش‌های را زودتر از قالیشویی‌های دیگر به مشتریان خود تحویل می‌دهند. خشک شدن کامل فرش دستبافت خیلی مهم است. وجود رطوبت در داخل فرش دستبافت باعث ایجاد بوی بد و کاهش کیفیت الیاف فرش خواهد شد.

یک کارخانه قالیشویی خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟‌

در بهترین کارخانه‌های قالیشویی از تجهیزات پیشرفته و استاندارد برای شستشوی فرش‌ها استفاده می‌شود‌. استفاده از تجهیزات پیشرفته تاثیر زیادی در افزایش کیفیت شستشوی فرش دستبافت دارد. برای انتخاب مواد شوینده کارشناسان ابتدا میزان کثیفی، نوع کثیف، رنگ و جنس الیاف فرش‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهند. در این کارخانه‌ها علاوه بر ارائه خدمات شستشوی فرش دستبافت و ماشینی خدمات دیگری مانند موکت شویی، مبل شویی و شستشوی پرده نیز ارائه می‌شود‌. برای دریافت فرش‌ها یا لوازم دیگر به مشتری فاکتور رسمی ارائه می‌شود. ارائه فاکتور و درک کامل شرایط مشتریان، تضمین کیفیت شستشوی فرش‌های دستبافت نشان‌دهنده بالا بودن اعتبار یک کارخانه قالیشویی است.

کارخانه شستشوی فرش

معرفی بهترین کارخانه قالیشویی در شرق شهر تهران

اگر برای شستشوی فرش دستبافت خود به دنبال بهترین قالیشویی شهر تهران هستید، پیشنهاد ما مراجعه به سایت قالیشویی نوآوران با آدرس اینترنتی https://noavrannano.ir است. در کارخانه قالیشویی نوآوران نانو برای شستشوی انواع فرش، مبل شویی، موکت شویی و شستشوی خوشخواب در محل از بهترین و پیشرفته‌ترین دستگاه‌ها و باکیفیت‌ترین مواد شوینده و تثبیت‌کننده رنگ استفاده می‌شود. هزینه‌ای که قالیشویی نوآوران نانو برای خدمات خود از مشتریان دریافت می‌کند نسبت به قالیشویی‌های دیگر ارزان‌تر است و میزان آن به‌عواملی مانند نوع فرش، ابعاد فرش، تعمیرات و رفوگری در صورت نیاز، هزینه‌های حمل و نقل، نوع ماده شوینده و غیره بستگی دارد. تمام هزینه پس از جلب رضایت کامل مشتری دریافت می‌شوند. یکی‌دیگر از خدمات منحصربه‌فرد قالیشویی نوآوران نانو این است که در صورت درخواست مشتری نیروهای خدماتی خود را به‌همراه تجهیزات مورد نیاز برای شستشوی فرش به محل اعزام می‌کند‌. جهت استفاده از خدمات آنلاین کارخانه قالیشویی نوآوران نانو مانند موکت شویی، مبل شویی، شستشوی فرش، شستشوی پرده باید فرم موجود در سایت را تکمیل کنید و منتظر باشید تا نیروهای خدماتی با شما تماس بگیرند.


پیشنهاد پروماگ جهت مطالعه بیشتر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا