دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

حمل و نقلکامیون و ماشین آلات

نیکولا Tre کامیونی هیدروژنی در راه اروپا، آسیا اقیانوسیه

نیکولا سازنده کامیون های هیدروژنی

در حالی که برخی از خودروسازان مثل تسلا و فورد آینده خودروهای بزرگ حمل بار را در استفاده از پیشرانه های کاملا برقی می بینند ، بقیه بر روی خودروهای هیبرید هیدروژن-الکتریکی سرمایه گذاری می کنند. نیکولا موتورز یکی از این شرکت هاست که در حال حاضر دو خودروی طراحی شده  آماده ورود به خط تولید  دارد.

حالا سومین خودرو این شرکت با نام Tre بصورت ویژه برای بازار اروپا معرفی شده است. در سال 2016، نیکولا مدل وان  با آلایندگی صفر، قابلیت پیمایش 1930 کیلومتر با بار، 1000 اسب بخار قدرت و 1465 نیوتون متر گشتاور را معرفی نمود

کامیون نیکولا نمای جانبی

با توجه به مدل انتخابی، نیکولا Tre دارای   500 تا 1000  اسب بخار قدرت و تا 2000 نیوتون بر متر گشتاور است.این خودرو قابلیت پیمایش  500 تا 1200 کیلومتر را داراست و سوخت گیری آن 20 دقیقه طول می کشد.

مدل وان هم اکنون آماده پیش سفارش بوده و انتظار می رود تا سال 2020 صدها دستگاه از این مدل در آمریکا تردد نماید. نیکولا با ارایه مدل Tre ، توجه خود به بازارهای آسیا اقیانوسیه و اروپا را نشان می دهد. بر خلاف کامیون های آمریکایی، نیکولا Tre ، دماغه مسطحی دارد.

نیکولا Tre هیدروژن-الکتریکی بصورت اختصاصی برای جاده های اروپا، آسیا و استرالیا ساخته می شود. این خودرو اولین کامیون بدون آلایندگی در اروپا خواهد بود که به سیستم ترمز کمکی، سیستم فرمان کمکی و سلول سوخت هیدروژنی 120kw مجهز است. یک پیش نمونه از این خودرو در رویداد جهانی نیکولا که در شهر فینیکس آمریکا و در سال 2019 برگزار می شود به نمایش در می آید.

 

ایمنی در کامیون نیکولا

میزان آلایندگی صفر

کامیون نیکولا بدلیل نداشتن موتور سوخت فسیلی هیچگونه آلایندگی تولید نمی کند.

ترمزهای دیسک بادی

سیستم ترمز تقویت شده از نوع دیسک بادی که می توانند در عرض 10 میلی ثانیه عمل نمایند.

گراویتی و نقطه ثقل

حذف موتور دیزلی، تجهیزات سوخت رسانی، باطری ها و جانمایی خاص پیل های هیدروژنی نقطه ثقل این کامیون را فوق العاده افزایش داده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا