دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

تناسب اندام

7 نوشیدنی معجزه آسا برای کاهش وزن و لاغری را بشناسید

امروزه بسیاری از افراد به دلیل عادات نامناسب تغذیه‌ای و مصرف زیاد غذاهای آماده، درگیر اضافه وزن و چاقی می‌باشند و به دنبال راهی هستند که بتوانند به سرعت و به راحتی این اضافه وزن را برطرف نمایند. ممکن است شما هم در دسته این افراد باشید اما نگران نباشید چون با کمی تلاش و اصلاح رژیم غذایی خود، می‌توانید تا حدود زیادی اضافه وزن خود را درمان کنید.

ما در این مقاله می‌خواهیم چند نمونه از نوشیدنی‌هایی را که مصرف آن در رژیم غذایی سبب تسریع لاغری می‌شود، معرفی کنیم. این نوشیدنی‌ها شامل موارد زیر است:

کاهش وزن

1- چای سبز

بخش زیادی از چای سبز را ترکیبات پلی فنولی مانند فلاوان‌ها و کاتچین (نوعی آنتی اکسیدان طبیعی) تشکیل می‌دهند. یکی از قدرتمندترین و فراوان‌ترین کاتچین‌ها که در چای سبز هم وجود دارد، اپی‌گالوکتشین گالات (EGCG) است. پژوهش‌های انجام شده نشان می‌دهند که چای سبز به دلیل داشتن این آنتی اکسیدان، در کاهش وزن موثر است. بر اساس این پژوهش‌ها،EGCG  تا ۳۳ درصد میزان اکسیداسیون چربی را در سلول‌ها افزایش می‌دهد و به دفع چربی سلولی کمک می‌کند. بنابراین می‌تواند روی کاهش وزن اثر مثبت داشته باشد.

در یکی دیگر از مطالعات انجام شده در زمینه بررسی اثر چای سبز روی چاقی، نشان داده شد که چای سبز باعث افزایش ۴ درصدی متابولیسم در افراد می‌شود و از این طریق بر کاهش وزن موثر است.

به این نکته توجه کنید که حتما چای سبزتان اصل باشد و آن را به درستی دم کنید تا تلخ نشود. شما می‌توانید برای خرید چای سبز اصل و باکیفیت و هم‌چنین آشنایی با طریقه صحیح دم کردن چای سبز، روی لینک کلیک کنید.

2- معجون عسل و دارچین

معجون عسل طبیعی و دارچین به همراه شیر کم چرب، یکی‌ از نوشیدنی‌های خوشمزه و مفید عسل بوده که به لاغری کمک می‌کند. دارچین و عسل به علت داشتن ترکیبات آنتی اکسیدانی، به کاهش قند خون کمک می‌کنند و در ترکیب با یک‌دیگر، نوشیدنی بی‌نظیری را برای کاهش وزن به ارمغان می‌آورند.

برای تهیه این نوشیدنی مفید، کافیست یک قاشق چای‌خوری دارچین را با یک قاشق چای‌خوری عسل در شیر گرم مخلوط کنید و آن را مصرف نمایید.

3- چای ترش

مشابه چای سبز، چای ترش نیز حاوی آنتی اکسیدان می‌باشد و از این طریق چربی‌های بدن را از بین برده و باعث لاغری می‌شود. هم‌چنین چای ترش از طریق افزایش متابولیسم و سوخت و ساز بدن، کمک به هضم سریع‌تر غذا، کاهش جذب کربوهیدرات غذا در بدن و هم‌چنین افزایش حجم ادرار، به کاهش وزن کمک می‌کند.

دقت داشته باشید که گاهی برخی از تولیدکنندگان در چای ترش تقلباتی می‌کنند که این تقلب‌ها سبب کاهش ارزش و خواص این چای می‌شود. از آن‌جایی که تشخیص چای ترش اصل چندان راحت نیست، بهترین راه این است که چای ترش خود را از مکان‌های معتبر تهیه نمایید تا از اصل و طبیعی بودن آن اطمینان داشته باشید. ما توصیه می‌کنیم که برای خرید چای ترش اصل اینجا کلیک کنید.

4- شربت عسل و زنجبیل

یکی از شربت‌های خوشمزه و در عین حال مقوی و موثر بر لاغری، شربت عسل و زنجبیل است. زنجبیل سبب بهبود فرآیند هضم، سرکوب اشتها، کاهش سطح قند و چربی خون می‌شود و ترکیب آن با عسل، می‌تواند در کاهش وزن نقش داشته باشد.

5- معجون عسل و ماست

شاید تا به حال فکر نمی‌کردید که ماست ممکن است در کاهش وزن شما مؤثر باشد؛ اما ماست کم چرب، سرشار از کلسیم، پروتئین و ترکیبات پروبیوتیک است که مصرف آن به هضم بهتر غذا کمک می‌کند و می‌تواند در کاهش وزن نقش داشته باشد.

معجون ماست و عسل که از ترکیب یک کاسه ماست و دو قاشق غذاخوری عسل درست شده است، علاوه بر اینکه در کاهش وزن نقش دارد، می‌تواند در بهبود سیستم ایمنی بدن هم مؤثر باشد و یک انتخاب عالی برای صبحانه است.

6- گلاب

مصرف گلاب می‌تواند از طریق کاهش اشتهای کاذب، کمک به هضم سریع‌تر غذا و افزایش حجم ادرار، در درمان اضافه وزن و لاغری موثر باشد.

کاهش وزن لاغری

7- شربت عسل و کاسنی

گیاه کاسنی، شامل ۶۸ درصد فیبر اینولین است که سبب بهبود عملکرد دستگاه گوارش مانند بهبود یبوست می‌شود. مصرف این شربت در کاهش وزن نیز مؤثر است و با کنترل کالری دریافتی، اشتها را کاهش می‌دهد.

نکات پایانی:

1- سعی کنید موادی که در تهیه این معجون‌ها استفاده می‌کنید، کاملا اصل، طبیعی و فاقد افزودنی باشند تا اثرگذاری آن بیش‌تر شود.

2- مصرف این نوشیدنی‌ها به تنهایی نمی‌تواند سبب لاغری شود. باید در کنار آن سعی کنید فعالیت خود را افزایش دهید و از مواد غذایی سالم‌تر استفاده نمایید.


پیشنهاد مجله پروماگ جهت مطالعه بیشتر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا