دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

اکشندرامفیلمماجراجویانه

انتقام جویان پایان بازی – معرفی فیلم و بررسی دلیل انتخاب نام پایان بازی برای این فیلم هیجان انگیز

در سال 2019 یکی دیگر از قسمت های بسیار جذاب و هیجان انگیز فیلم انتقام جویان پخش شد. نام فیلم انتقام جویان 4 که مدتهاست در لیست فیلم های سال 2019 به چشم می خورد تا یکماه قبل از اکران هیچ عنوانی برایش انتخاب نشده بود، اما حال همه طرفداران این فیلم می دانند که انتقام جویان 4 با اسم انتقام جویان پایان بازی  (end game) اکران شد. 

پس از پخش شدن اولین تریلر فیلم Endgame انتقام جویان 4، این تریلر طرفداران خود را با سوالات بسیاری تنها رها کرد! یکی از این سوالات این است که چرا باید انتقام جویان 4 با نام پایان بازی (end game) معرفی و پخش شود؟ 

ما در این مطلب از مجله آنلاین پروماگ می خواهیم به معرفی این فیلم فوق العاده و بررسی فیلم و تریلر و نیز دلیل انتخاب اسم انتقام جویان پایان بازی برای این قسمت از انتقام جویان بپردازیم، پس تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

نوشته های مشابه
امتیاز IMDb به فیلم انتقام جویان پایان بازی :
8.4/10

انتقام جویان پایان بازی
Avengers: Endgame 2019

کارگردان : برادران روسو

نویسنده : کریستوفر مارکوس ، استفان مکفلی

بازیگران :  رابرت داونی جونیور، کریس ایوانز، کریس همسورث، اسکارلت جوهانسون، مارک رافلو ، جرمی رنر ، چادویک بوسمن ، پل رود ...

زمان فیلم : 3 ساعت 1 دقیقه

ژانر : اکشن ، ماجراجویانه ، درام و علمی تخیلی

تاریخ اکران : 6 اردیبهشت 98

تولید شرکت : استودیوی مارول

فروش گیشه در سرتاسر جهان : 2.79 میلیارد دلار

جوایز : نامزد دریافت بهترین جلوهای ویژه در اسکار 2020 ، برنده 63 جایزه از جشنواره ها و فستیوال های مختلف و نامزد دریافت 101 جایزه دیگر از جشنواره ها و فستیوال های مختلف.

خلاصه داستان فیلم : 

انتقام جویان پایان بازی فیلمی که بسیاری از رکوردهای تاریخ سینمای جهان را شکست، عنوان پرفروش ترین فیلم تاریخ سینمای جهان با یک دنیا جوایز و محبوبیت بسیار بالا حاکی از فوق العاده بودن این فیلم است ... گروه ابرقهرمانان فیلم های مارول در انتقام جویان پایان بازی پس از وقایع جنگ ابدیت تانوس را از بین می برند ولی آنها برای برگرداندن تعادل دنیا و از بین بردن هرج و مرج باید بدنبال سنگ های ابدیت که در گذشته باقیمانده اند بروند. انتقام جویان توسط بروس روی سیستمی کار می کنند که بتوانند از طریق روش کوانتومی انتقام جویان را به گذشته ببرد تا به سنگ ها دسترسی پیدا کنند ... اما پس از راه اندازی ماشین زمان و انتقال هر کدام از آنها به زمان های مختلف در گذشته و محل سنگ ها آنها برای برگشت به زمان حال دچار مشکل می شوند... پس از تلاش و از دست دادن قهرمان بیوه سیاه خود را به زمان حال می رسانند، در ادامه با خیانت دختر تانوس و باز کردن تونل زمان راه تانوس به زمان حال باز می شود و برای بدست آوردن سنگ ها با قهرمانان وارد جنگ می گردد.

اکران شده است

دلیل انتخاب اسم end game

در قسمت چهارم فیلم هیجان انگیز انتقام جویان پایان بازی تمام چهره های قسمت های قبلی حضور دارند.

دلیل انتخاب اسم پایان بازی برای انتقام جویان 4

خب شاید بتوانیم با اشاره به برخی از شواهد موجود دلیل انتخاب اسم end game را متوجه شویم!

در ابتدا می توانیم به این مسئله اشاره کنیم که: در اولین قسمت فیلم انتقام جویان که در سال 2012 پخش شد، نظریه سنگ های ابدیت مطرح شد. اکنون که تانوس تمامی سنگ های بی نهایت را در اختیار دارد (و انتقام جویان در تلاش هستند تا جلوی این مسئله را بگیرند که این سنگ ها دست افراد اشتباهی نیفتند!)، به نظر می رسد این نظریه به پایان خود نزدیک می شود و دلیل خوبی برای انتخاب این نام است!

مسئله دومی که می توان برای دلیل انتخاب اسم انتقام جویان پایان بازی مطرح کرد این است که در برخی قسمت های این فیلم جذاب، می بینیم که برخی شخصیت های خود فیلم مثل دکتر استرنج و تونی استارک پایان بازی را به زبان می آورند!

در سومین دلیل انتخاب اسم پایان بازی می توانیم بگوئیم همانطور که در تریلر این فیلم می بینیم، تونی استارک در فضا سرگردان است، ثور صدمه دیده، و ناتاشا و استیو در حال جمع و جور کردن تخریب های ناشی از کارهای تانوس هستند؛ پس بدین ترتیب دلیل انتخاب اسم end game می تواند اشاره به پایان داستان انتقام جویان داشته باشد!

 

بیشتر بخوانید :

در تریلر پخش شده از فیلم انتقام جویان پایان بازی چه می گذرد؟

در این تریلر از فیلم end game، اسکات که همه فکر می کردیم کشته شده، ناگهان ظاهر می شود و همه طرفداران را شوکه می کند! در حالیکه طرفداران از دیدن اسکات هیجان زده می شوند، به نظر می رسد شاهد نظریه های سفر در زمان و قلمرو کوانتومی در این فیلم خواهیم بود.

با این حال، زمانی که اسکات را در انتقام جویان پایان بازی زنده می بینیم، بیشتر افراد به این مسئله فکر می کنند که زمان کشته شدن اسکات دقیقا چه اتفاقی افتاده است! و کمتر کسانی هستند که به سراغ نظریه سفر در زمان و قلمرو کوانتومی می روند!

این نظریه به طرز شگفت آوری ساده است. هنگامی که تانوس می گوید زمانی که کسی قدرت تغییر اتفاقات را دارد پس مرگ غیر ضروری است، سخن او را نباید استعاری در نظر گرفت! این نظریه بیان می کند که وقتی تانوس صدمه می بیند، او به سادگی واقعیت را به دو قسمت تقسیم می کند و هر قسمت در بر دارنده افراد گم شده است. 

این بدان معنی است در حالی که کاپیتان امریکا و سایرین شاهد صدمه دیدن دوستانشان بودند، قهرمانانی مانند اسکارلت دیدند که بازماندگان نیز به خاکستر تبدیل شدند. تحت این نظریه، یک دنیای  دیگر وجود دارد که در آن مردم می خواهند بدانند چطور می توان زمان را به عقب برگرداند و مردگان را زنده کرد!

پس چطور اسکات زنده مانده است؟ این تئوری توضیح می دهد که با حضور در قلمرو کوانتومی، به او هیچ صدمه ای وارد نشده است چرا که قلمرو کوانتومی، یکی از ابعاد خود او بوده، و این همان چیزی است که می تواند کلیدی برای برگرداندن تمامی افراد گم شده و مرده باشد، اگر آنها بتوانند از قلمرو کوانتومی برای مرتبط ساختن واقعیت ها استفاده کنند.

این بدان معنی است که اسکات می تواند بین دو قلمرو حرکت کند و یا این مسئله که او به طور همزمان در هر دو قلمرو حضور دارد، او را در یک وضعیت منحصر به فرد مانند گیر افتادن در قلمرو کوانتومی قرار می دهد.

بحث در مورد نظریه های مختلف در باره قلمرو کوانتومی بسیار جالب است، اما طرفداران با دیدن  فیلم انتقام جویان پایان بازی می توانند به طور دقیق این نظریه را کشف کنند.

انتقام جویان 4 پایان بازی
فیلم انتقام جویان 4 قرار است در 4 می 2019 اکران شود.

سخن آخر

ما در این مطلب سعی کردیم فیلم انتقام جویان پایان بازی را معرفی کنیم و سه دلیل انتخاب اسم end game را برای شما طرفداران این فیلم جذاب عنوان کنیم و به نقد و بررسی تریلر پخش شده آن بپردازیم. امیدواریم مطلب ما برایتان مفید بوده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا