دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

کاترپیلارکامیون و ماشین آلات

جدیدترین تراک معدنی کاترپیلار 797 با ظرفیت حمل بار 363 تن

بررسی تراک  797F

امروزه با توجه به فعالیت بسیار بالا در صنایع معادن و فلزات و پیشرفت تکنولوژی های استحصال سرعت خروجی معادن به شدت افزایش یافته و نیاز به ماشین آلات غول پیکر با ظرفیت حمل و بارگیری بالا باعث شده که سازندگان این تجهیزات از غافله عقب نمانده و بزرگترین ماشین آلات مورد نیاز معادن را تولید کنند. تراک 797 یکی از غول پیکرترین ماشین آلات حال حاضر است که توسط شرکت معروف کاترپیلار تولید شده است. همزمان با تولید این تراک لودر غول پیکر 994k نیز برای پاسخگویی به میزان بارگیری این تراک نیز ساخته شده است.

 اگر شما در زمینه معدن و استخراج طلا ، زغال سنگ ، سنگ آهن و یا حمل و نقل بار معدنی سنگین فعال هستید این تراک با کمتر هزینه، نیاز حمل بار بسیار سنگین شما را برآورده می سازد در این کلاس تراک تجهیزات ایمنی پیشرفته ، کارایی بالا و ضریب اطمینان بهمراه راحتی فراهم شده در ادامه شما خواهید دید که چرا 797 یک غول بی همتا در زمینه حمل بار معادن است. این ویژگی ها را با برند کاترپیلار که در کنار هم داشته باشید متوجه خواهید شد که وجود تراک 797 برای معدن شما یک الزام خواهد بود.

  • مشخصات فنی تراک 797

    • ظرفیت حمل بار بسیار بالا 363 تن
    • زاویه کنترل فرمان 40 درجه
    • بالاترین سرعت با بار 67.6 کیلو متر برسرعت
    • قدرت واقعی وخالص – SAE J1995 – 2983.0 کیلووات
    • وزن خالص  – 623690.0 کیلوگرم
 

موتور تراک 797

این تراک مجهز به موتور کاترپیلار C175-20  با چهار توربوشارژ و سیستم خنک کننده هوا به هوا است که توانایی تامین قدرت مورد نیاز در این ظرفیت حمل بار را در حداکثر عملکرد و کمترین استهلاک فراهم نموده است.

طراحی تراک 797

موتور C175-20 دارای 20 سیلندر تک بلوکه است که برای بهره وری بالا بصورت چهار زمانه با سیکل های بالا طراحی شده است.

استانداردهای آلایندگی

موتور C175-20  براساس استانداردهای آلایندگی فعلی آمریکا EPA تولید شده است.

طول عمر بالا

حجم بالای موتور و دور کم و محدوده آن طول عمر موتور را بدون نیاز به تعمیرات زیاد افزایش داده است.

سیستم سوخت کاترپیلار

سیستم الکترونیکی کنترل تزریق سوخت و میزان تزریق جهت جلوگیری از ایجاد آلایندگی بدون بروز مشکل در عملکرد موتور قابلیت اطمینان و دوام را برای این موتور به ارمغان آورده است .

سیستم خنک کننده

رادیاتور با هسته قابل انعطاف از نوع MESABI با قابلیت سرویس سریع و آسان همراه با عمربالا و دوام بالا است.

Caterpillar Mining Truck

سیستم انتقال قدرت تراک 797

سیستم انتقال قدرت نیرو از موتور به چرخ ها به گونه ای طراحی شده که اطمینان حرکت در سطوح شیبدار و سطوح لغزنده را به راننده می دهد و بدون هیچگونه نگرانی بار را به مقصد مورد نیاز انتقال خواهد داد.

1 – گیربکس

گیربکس هفت سرعته اتوماتیک انتقال نیرو از موتور به گیربکس را برعهده دارد و این گیربکس هماهنگی لازم در سرعت های قابل کنترل با موتور c175-20 را فراهم میکند.

  • طراحی قوی – این گیربکس برای قدرت بالای موتور C175-20 طراحی شده و قطعات بکار رفته در آن مقاومت لازم در برابر این قدرت بالا را دارند.
  • طول عمر – مخزن روغن مجزا جهت گیربکس کار خنک کنندگی و روانکاری تجهیزات داخلی را برعهده دارد و باعث افزایش طول عمر قطعات گرافیکی می شود.

2 – کلاچ الکترونیکی

کلاچ ECPC  با عملکرد بالا و بادوام یک رانندگی راحت را با این تراک عظیم ایجاد کرده است.

3 – قفل مبدل گشتاور

ترکیب حداکثر رمپ پال و حرکت مخلوط درایو مبدل گشتاور با کارایی و عملکرد مستقیم درایو. مبدل گشتاور قفل با سرعت تقریبی 8 کیلومتر در ساعت (5 مایل بر ساعت)، قدرت بیشتری را به چرخ ها انتقال می دهد.

Caterpillar Mining Truck

4 – ویژگی های پایدار

تراک معدنی 797 کاترپیلار مجهز به فیلترهای بخش های مختلف از نوع مقاوم و پایدار است که از تولید زباله های ناشی از تعویض فیلترهای این تراک جلوگیری می کند و از نظر هزینه نیز مقرون به صرفه خواهند بود.

5 – فناوری سطحی پیشرفته (AST)

فن آوری سطحی پیشرفته (AST) جایگزینی برای پوشش های کروم سخت بر روی برخی از قطعات فولادی، از جمله میله سیلندر تعلیق و بالابر اتاق است. این تکنولوژی مقاومت سایش را بهبود می بخشد و زمان تعمیر را کاهش می دهد. کروم برای کاهش اثرات زیست محیطی حذف شده است.

6 – سیستم مدیریت مصرف سوخت

موتور این تراک مجهز به یک سیستم پیشرفته اضافه است که در زمان خالی بودن اتاق و یا در سراشیبی ها میزان سوخت کمتری را به درون سیلندرها تزریق میکند و باعث کاهش مصرف سوخت و آلودگی محیط زیست خواهد شد.

Caterpillar Mining Truck

برخی از مشخصات عجیب و غریب تراک 797

  • قطر دیسک های ترمز یک متر و ده سانت
  • میزان آب خنک کننده موتور 1160 لیتر
  • حجم مخزن سوخت 3785 لیتر
  • روغن موتور 320 لیتر
  • وزن خالی تراک 624 تن
تراک 797 کاترپیلار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا