دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

مسافرت

جاذبه هایی برای گشت و گذار در شانگهای چین و آنکارای ترکیه

پارک دیزنی لند شانگهای چین

پارک زیبا و جذاب دیزنی لند از همکاری دو شرکت دیزنی آمریکا و شندی شانگهای چین پدید آمد و از آن به بعد به عنوان یکی از پارک تفریحی و موضوعی مورد بازدید گردشگران و مردم این شهر قرار گرفت. گشت و گذار و بازدید از این منطقه نه تنها یک پارک تفریحی ساده است بلکه تلفیقی از هنر چین و دیزنی را به نمایش گذارده است .

این مجموعه در تور لحظه آخری دارای هفت قسمت مختلف است که هر کدام دارای سرگرمی های خاص خود است به عنوان مثال خیابان میکی، سرزمین آینده و بزرگ ترین قلعه دیزنی از جمله این مکان های دیدنی است .

جزیره چونگ‌مینگ

جزیره زیبا و حیرت انگیز چونگ مینگ از جمله جاذبه های دیدنی در شانگهای چین است، که دارای تالاب ها و مرداب های است که سراسر از نیزار پوشیده شده است . با بازدید از این جزیره به پارک ملی قدم خواهید گذاشت که اگرچه ساخته دست بشر است ولی بسیار زیبا و شگفت انگیز است .

نوشته های مشابه

محله فرانسوی تیانزیفانگ     

به گزارش سایت سفر باتو ، محله فرانسوی تیانزیفانگ یکی از دیدنی ترین خیابانهای شانگهای چین است که بازمانده ای از دوران حضور فرانسوی ها در این کشور است. این محله پر زرق و برق و شلوغ به یکی از جاذبه های گردشگری این شهر تبدیل شده و با وجود  بوتیک های شیک و فروشگاه های متنوع صنایع دستی و همچنین آثار هنری به حراج گذاشته شده بسیار دیدنی و سرگرم کننده خواهد بود . این محله در قسمتی از خیابان تیکانگ قرار گرفته و مکان مناسبی برای تهیه سوغاتی و صنایع دستی چینی است.

خیابان نانجینگ 

خیابان شلوغ و پر رفت آمد نانجینگ یکی از مکانهای مناسب خرید در این شهر است که  در سال ۱۸۴۵ ساخته شده و فروشگاههای آن در دو بخش شرقی و غربی پراکنده شده اند. در بخش غربی مغازه های سنتی چینی مشغول به کارند و اغلب صنایع دستی و صنایع هنری را بفروش گذارده اند. همچنین امروزه فروشگاه های متنوع و مدرنی در کنار رستوران ها و هتل های لاکچری در این مکان به وجود آمده اند و چهره ای نو به آن بخشیده اند  . و در بخش شرقی این خیابان با پیاده روی بسیار بزرگی روبرو می شوید که اجازه عبور ماشین به آن داده نمی شود.

موزه هوانوردی شانگهای چین

در این موزه دیدنی آثار متنوعی مربوط به صنعت هوانوردی به نمایش گذارده شده است  که موشک  و تعدادی هواپیمای MiG مربوط به جنگ جهانی دوم  نمونه ای از این آثار است .

جاذبه های دیدنی در آنکارا – ترکیه

موزه هنر و مجسمه سازی

در بازدید از شهر آنکارا با موزه ها و مکانهای تاریخی و فرهنگی متعددی برخورد خواهید نمود که آثار ارزشمندی در انها به نمایش گذارده شده و بازدید از آنها بسیار سرگرم کننده خواهد بود . بخش اعظم موزه هنر و مجسمه سازی را گالری هایی هنری در برگرفته که اغلب آثار هنری کشور ترکیه را از قرن هجدهم میلادی تا به امروز به نمایش گذاشته است.

محله تاریخی هامامونو

محله تاریخی و بسیار دیدنی هامامونو از جاذبه های گردشگری پرطرفدار در شهر آنکارا است ، در اغلب خانه های ساخته شده در آن از چوب ساخته شده اند و سبک معماری باشکوه عثمانیان را به نمایش گذارده است . گشت و گذار در کوچه های این محله تاریخی بسیار خاطره انگیز خواهد بود و وجود  رستوران ها و کافه های متنوع  این محله را به مکانی مناسب برای سپری نمودن روزی زیبا تبدیل نموده است . از اینها گذشته با قدم گذاشتن در محله هامامونو فروشگاه های متنوع سوغاتی فروشی و صنایع دستی سرگرمتان خواهد نمود و اگر مراقب نباشید جیبتان به کل خالی می گردد.

این محله  همچنین دارای آثار تاریخی ارزشمندی نظیر چهار مسجد به نام های حاجی موسی، تاکتین سلطان، کاراکابی و ساریکادی  است که هر کدام دارای زیباییهای منحصر بفردی می باشد. علاوه بر اینها  خانه مهمت آکیف ارسوی شاعر معروف ترکیه ( که سرود ملی این کشور را سروده ) در همین محله قرار دارد که در سالهای اخیر به موزه تبدیل شده است .

بازدید از این محله با تاریکی هوا حال و هوایی بهتری دارد و به ویژه در ایام ماه مبارک رمضان برنامه های تفریحی متعددی در این مکان برگزار می گردد.

مسجد تاریخی حاجی بایرام  

مسجد تاریخی و دیدنی حاجی بایرام از جمله مکانهای پر طرفدار در این شهر است. که در سال ۱۴۲۷ توسط معمار مشهور عثمانیان ( سینان ) ساخته شد و در قرن های هفدهم و هجدهم  میلادی دچار تغییراتی متعددی شد . این بنای زیبا دارای سقف های چوبی و کاشی کاریهای ظریفی است که رنگ سبز آجرهای آن جلوه ای خاص به این بنا بخشیده است .

مسجد کجاتپه 

مسجد باشکوه کجاتپه بزرگ ترین مسجد در شهر آنکارا است که در منطقه ای به نام کیزیلای قرار گرفته است . این بنای تاریخی مابین سالهای ۱۹۶۷ تا ۱۹۸۷ ساخته و دارای چهار مناره برافراشته است. وسعت و بزرگی این بنا به گونه ای است که از تمامی نقاط شهر قابل رویت می باشد . و جالب است بدانید نام حضرت علی (ع) بر روی گنبد این بنا نقش بسته است.


پیشنهاد پروماگ برای مطالعه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا