دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

آموزش

رفتار محترمانه ؛ مصادیقی برای انجام رفتارهای احترام آمیز در سطح اجتماع…

انجام رفتار محترمانه که نگاه همه را به سمت ما جلب کند، آرزوی هر کسی است. در اصطلاح عامیانه به این گونه رفتارها، باکلاس بودن گفته می شود اما این اصطلاح، خود واژه ی سخیفی ست که ما ترجیح می دهیم از آن استفاده نکنیم. ارائه رفتار محترمانه به معنای ترویج احترام نسبت به همه، از جمله خودتان است که می تواند از شما شخصیت متمایزی بسازد. در ادامه این مقاله قصد داریم چند پیشنهاد برای انجام رفتار محترمانه به شما ارائه دهیم. امیدوارم این مقاله را تا انتها دنبال کنید.

چگونه رفتار محترمانه داشته باشیم؟

کلام خود را کنترل کنید:

استفاده از الفاظ زشت، رکیک و سطح پایین، جز آنکه معرف شخصیت و محتویات ذهنی شما باشد، چیزی را به نفع شما تغییر نخواهد داد. فرقی نمی کند مخاطب شما چه فردی ست و چه شخصیتی دارد، در هر صورت سعی کنید اصالت کلام خود را حفظ کنید و با دیگران، بگونه ای که لایق خودتان است صحبت کنید نه بگونه ای که فکر می کنید لایق آن هاست. افرادی که نسبت به دیگران الفاظ رکیک و بی ادبانه بکار می برند، فرد بی ارزشی به نظر می آیند و طبیعی است که بی ارزش بودن و محترمانه بودن با یکدیگر همخوانی ندارند.

امروزه تحت تاثیر رسانه های مختلف و شبکه های اجتماعی، ادبیات لمپنی و کوچه بازاری بین مردم خصوصا نسل جوان رواج بیشتری پیدا کرده است و به همین خاطر زشت بودن خود را تا حد زیادی از دست داده است. اما تلاش تان بر این اساس باشد تا رفتار عوامانه ای که در کوچه و خیابان شاهد آن هستید، بر نحوه ی صحبت کردن شما تاثیر نگذارد. صحبت کردن محترمانه را از خلوت خودتان و در برابر دوستان نزدیک تان شروع کنید تا این سبک صحبت کردن به تدریج عادت رفتاری شما شود.

خودتان باشید:

هیچ رفتاری مانند اینکه خود واقعی تان را به نمایش بگذارید اصیل نیست. کسانی که سعی می کنند خود را بهتر از چیزی که هستند نشان دهند و واقعیت های زندگی خود را با خودنمایی تحریف می کنند، در واقع قصد دارند کمبود های درونی خود را پنهان کنند. رفتار محترمانه با خودنمایی کردن منافات دارد و از شما چهره ای دروغین و مصنوعی خواهد ساخت. خود واقعی تان را به نمایش بگذارید و اگر می خواهید بهتر از چیزی که هستید خود را نشان دهید، سعی کنید اول این رفتار را در خودتان درونی سازید. اگر حس می کنید یک رفتاری درست است، چرا به جای نمایش دادن، آن را در خودتان ایجاد نکنید؟؟

 

رفتار محترمانه

 

در هر موضوعی اظهار نظر نکنید:

اگر چه ممکن است فکر کنید تظاهر کردن به دانایی، به نمایش شخصیت مطلوب شما کمک می کند، اما این مساله دیر یا زود شما را رسوا خواهد کرد. اگر راجع به مساله ای چیزی نمی دانید، با اعتماد بنفس بگویید که اطلاعاتی درباره ی آن ندارید یا بگویید به دانسته های خود اطمینان ندارید. سعی نکنید در هر موضوعی اظهار نظر کنید تا نشان دهید با کلاس و دانا هستید چرا که این رفتار نشان دهنده ی این است که شما نیاز دارید خودتان را به دروغ مطرح و بزرگ سازید.  

پشت سر دیگران بدگویی نکنید:

همه ی ما با افراد مختلف، دچار اختلاف نظر و سلیقه هستیم و ممکن است اختلافات بزرگ و کوچکی نیز داشته باشیم. اگر از کسی خوشتان نمی آید یا با او اختلاف دارید هرگز سعی نکنید نزد دیگران از او بدگویی کنید. این کار جز اینکه شما را از انجام رفتار محترمانه دور سازد، منفعت دیگری برایتان ندارد. به جای اینکه پشت سر دیگران و در غیاب آن ها، بدگویی کنید، از چیزهای مثبت آن ها صحبت کنید یا اگر برایتان سخت است که خوبی های طرف مقابل تان را بازگو کنید، اصلا ازین فرد صحبتی به میان نیاورید. با صحبت کردن پشت سر دیگران، فردی جلوه خواهید کرد که به حریم شخصی و حد و مرز دیگران احترام نمی گذارید و از غیاب آن ها برای خوب جلوه دادن خود استفاده می کنید.

برای ارتقاء خود تلاش کنید:

برای محترمانه بودن ، باید برای ارتقاء دانش و اطلاعات خود تلاش کنید. هرگز به دانسته های ذهنی خود اکتفا نکنید و هر روزتان را بر این اساس شروع کنید که چیز بیشتری از دیروز یاد بگیرید. هیچ انسانی مصون از اشتباه نیست و من و شما هم همین گونه ایم، اما چیزی که حائز اهمیت است این است که تا چه حد حاضرید خودتان را تغییر دهید تا اشتباه تان را جبران کنید. انجام رفتار محترمانه یعنی اینکه خود را برای یادگیری مسائل جدید آماده کنید و پیشرفت شخصی را در دستور کار هر روزتان قرار دهید.

آداب معاشرت را رعایت کنید:

رعایت آداب برگرفته از ادب است. فردی که بی ادبانه رفتار می کند، نمی تواند فردی محترم باشد. برخی افراد به اشتباه تصور می کنند، اگر رسوم و سنت رایج در جامعه را رعایت نکنند، به باکلاس بودن خود کمک می کنند اما هیچ چیز مانند ارائه ی رفتار اصیل و برگرفته از آداب و رسوم فرهنگی نمی تواند شما را فردی محترم جلوه دهد.

لباس های رسمی بپوشید:

احتمالا زمانی که فیلم ها و ویدئو های قدیمی را دیده اید، از لباس و ظاهر افراد مختلف تعجب کرده اید یا خنده تان گرفته است. بر خلاف امروز، این افراد در زمان خودشان بسیار خوش تیپ و خوش لباس بوده اند، اما چرا تیپ و ظاهرشان به نظر ما مضحک می رسد؟ دلیل این موضوع این است که این افراد منطبق بر مد لباس پوشیده اند. اگر سعی کنید همواره لباسی مناسب و اصیل بپوشید هرگز لباس تان از مد نمی افتد و بر اساس گذر ایام، ظاهرتان مضحک به نظر نمی رسید.

 

رفتار محترمانه

 

سخن پایانی:

هیچ چیز بمانند انجام رفتار محترمانه و اصیل، شما را فردی متمایز از دیگران نشان نمی دهد. البته واضح است که ما قصد نداریم شما را تشویق کنیم تا خودتان را فرد خاصی نشان دهید بلکه قصدمان این است که به شما پیشنهاد دهیم خودتان باشید و خود واقعی تان را در جهت پیشرفت شخصیتتان ارتقاء دهید.

سیما گودرزی هستم و از شما سپاسگزارم که این مطلب را در وب سایت پروماگ مطالعه کرده اید.

مطالب مرتبط را بخوانید:

کمال گرایی اسمی زیبا اما با عملکرد ناموفق ؛ بررسی رفتارهای کمال گرایانی در انسان.

تشکر کردن از دیگران ؛ موقعیت های جدیدی برای سپاسگزاری کردن از دیگران….

پورنوگرافی و جنبه ی آموزشی آن ؛ آیا می توان به فیلم های پورنو از دید آموزش نگریست؟

یاد دادن 25 رفتار محترمانه به کودک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا