دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

گردشگری

چطور پاسپورت کانادایی بگیریم؟

دستیابی به موقعیت های جدید زندگی از طریق مهاجرت، تلاش برای دریافت پاسپورت و کارت شهروندی کشور کانادا، در نگاه اول کاری بس دشوار و غیر ممکن به نظر میرسد. ولی با قدم گذاشتن در این مسیر درخواهید یافت که اصلا اینطور نیست!

از امتیازات مثبتی که با مهاجرت به کانادا به افراد تعلق میگیرد، اخذ اقامت دائم این کشور می باشد. اقامتی که در نهایت منجر به دریافت پاسپورت کانادایی و شهروند بودن این کشور می شود. اعتبار بالا و شرایطی که با دریافت پاسپورت کانادایی برای متقاضیان پیش می آید، خود می تواند از دلایل اصلی مهاجرت به کانادا بشمار رود. زیرا با داشتن پاسپورت کانادایی و اقامت این کشور، دیگر بدون نیاز به دریافت ویزا و هیچ گونه محدودیتی، امکان سفر به 115 کشور دنیا بدست می آید.

همچنین برخورداری از پاسپورت و تابعیت کانادا، بعنوان یک رابطی بین شخص و دولت، افراد را از حمایت های قانونی کشور کانادا بهره مند می سازد. سیستم تبعه کانادا که بصورت یک سیستم خاک و خون می باشد، بطور خود به خود، تابعیت و پاسپورت کانادایی را به نوزادانی که در خاک این کشور متولد شده اند و یا فرزندان والدین کانادایی، ارائه می دهد.

نوشته های مشابه

با این حال، باید در نظر داشت که هر راهی سختی ها و ضوابط خاصی را به همراه دارد. ضوابطی که میخواهیم در ادامه به شرح آن بپردازیم. این متن را برای موفقیت در دریافت پاسپورت کانادایی و فرآیند همراه شدن بعنوان یکی از شهروندان این کشور از دست ندهید.

اخذ پاسپورت کانادا از طریق ویزای کار

ویزای کار کانادا در عین حال که مقدمات مهاجرت به این کشور را برای درخواست کنندگان فراهم می کند، باعث دریافت پاسپورت کانادایی نیز می شود. کم بودن نزخ بیکاری کانادا همراه با ایجاد فرصت های شغلی متعدد، افراد بسیاری را تقاضامند این ویزا کرده است. ویزایی که دریافت آن براحتی از طریق سیستم اکسپرس اینتری میسر می شود.

اخذ پاسپورت کانادا از طریق ویزای کار

دریافت پاسپورت از طریق ویزای کار پس از بررسی و ارزیابی معیارهای مشخص متقاضیان در سیستم اکسپرس اینتری یا اسکیل ورکر ممکن می شود. طبق روند این برنامه، سن، تحصیلات، سطح زبان، سابقه کار، انطباق پذیری با محیط و دعتونامه کاری (Job offer)، همگی از معیارهایی هستند که در کسب امتیاز لازم افراد نقش بسزایی دارند؛ 1200 امتیازی که باید در دو مرحله بدست آورده شود.

در مرحله اول، حداقل 67 امتیاز از 100 امتیاز، افراد را مجاز به شرکت در مرحله دوم این رتبه بندی میکند. سپس مرحله دوم با حداقل امتیاز قبولی 438، متقاضیان موفق به کسب امتیاز بالاتر را برای کار و درخواست پاسپورت کانادایی دعوت می کند.

به جهت رتبه بندی افراد در این سیستم و طولانی بودن پروسه، عموما پیشنهاد می شود که در ابتدا از این طریق نسبت به دریافت ویزا و مهاجرت کاری به کانادا اقدام کنید و سپس پس از پاگیر شدن در این کشور و شروع کار در خاک کانادا، برای اخذ پاسپورت و تابعیت کانادا، درخواست نمایید.

اخذ پاسپورت کانادا از طریق ویزای تحصیلی

جز ویزای کار، پاسپورت کانادایی از طریق ویزای تحصیلی این کشور نیز بدست می آید. تحصیل در کانادا، همانند دیگر کشورهای جهان، بطور مسقتیم امکان دریافت پاسپورت را به متقاضیان نمی دهد. ویزای تحصیلی کانادا تنها یک مسیری است که دستیابی به پاسپورت را از طریق ورود به کانادا و اقامت گزیدن در این کشور، هموار می سازد.

نظام آموزشی برتر در کشور کانادا، خود موضوعی است که سبب تمایز آن با دیگر کشورها شده. تمایزی که منجر به تعداد متقاضیان بیشتری برای مهاجرت تحصیلی به کانادا شده است. زیراکه ویزای تحصیلی با اجازه سکونت به محصلا در کانادا، پس از سه سال، اقامت دائم و پاسپورت کانادایی را در اختیار افراد می گذارد. جز این موارد، ویزای تحصیلی با ارائه مجوز کار پاره وقت در حین تحصیل، کمک شایانی به تامین هزینه های زندگی دانشجویان می نماید.

اخذ پاسپورت کانادا از طریق ویزای تحصیلی

افرادی که قصد تحصیل در یکی از مدارس و دانشگاه های کانادا در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا را دارند، برای دریافت پاسپورت کانادایی از این طریق قادر به اقدام خواهند بود.

هر کدام از ویزای های کانادا برای مهاجرت، اقامت و دریافت پاسپورت، پیروی از ضوابط خاصی را می طلبد. ضوابط و شرایطی که ویزای تحصیلی نیز از آن مستثنی نیست. پس برای موفقیت در این مسیر، همراه با تهیه تمامی مدارک لازم (اعم از پاسپورت معتبر، مدارک شناسایی، مدارک تحصیلی همراه ریز نمرات، مدرک زبان و…)، برخورداری از شرایطی همچون عدم سوابق کیفری، سلامت جسمانی و روانی، تمکن مالی و.. نیز مهم و ضروری می باشد.

اخذ پاسپورت کانادا از طریق ویزای سرمایه گذاری                 

بانک های فعال و رونق اقتصادی در کشور کانادا، شرایط را برای سپرده گذاری و اخذ ویزای سرمایه گذاری مهیا می سازد. کارآفرینان، سرمایه داران، متقاضیان علاقه مند به تجارت و راه اندازی مشاغل فعال در کشور کانادا، میتوانند از طریق مهاجرت سرمایه گذاری، اقامت این کشور و پاسپورت کانادایی را هم بدست آورند.

سرمایه گذاری در کانادا از طرق مختلف صورت میگیرد. سرمایه گذاری استانی، ثبت شرکت، خرید ملک، کارآفرینی و… همه از روش هایی هستند که برای اخذ ویزای سرمایه گذاری کانادا بکار می آیند. از بین تمامی این روش ها، سرمایه گذاری استانی، بخصوص در استان کبک، از محبوبیت بیشتری برخوردار می باشد.

اخذ ویزای کانادا از طریق سرمایه گذاری

  • سرمایه گذاری در استان کبک:

طبق قوانین استانی کبک در سال 2020، این استان، سرمایه گذاری را به دو روش به پیش میبرد.

بسته به این دو روش، یا افراد باید مبلغ 1.2 میلیون دلار را بدون دریافت سود برای سرمایه گذاری به دولت کبک پرداخت نمایند تا ضمن اقامت بتوانند برای دریافت پاسپورت نیز درخواست نمایند. (با گذشت 5 سال از این سرمایه گذاری، مبلغ سپرده گذاری شده به فرد بازگردانده می شود.)

و یا آنها موظفند سرمایه ای برابر 350 هزار دلار را بدون بازگشت، به موسسات سرمایه گذار این استان بعنوان ودیعه پرداخت نمایند. در این صورت است که این موسسات خود مبلغ 1.2 میلیون دلار را از جانب متقاضیان برای سرمایه گذاری تامین می کنند.

علی رغم تقاضای بالای افراد به سرمایه گذاری استانی، در حال حاضر تنها استان های کبک، بریتیش کلمبیا، ساسکاچوان و منیتوبا، متقاضیان سرمایه گذار را می پذیرند. که هر استان شرایط ویژه و برنامه های مختص به خود را برای مورد قبول شدن افراد درنظر دارند. پس لازم است تا درخواست کنندگان پاسپرت کانادایی با راهنمایی های مشاوران مهاجرتی، بهترین روش را انتخاب نمایند.


پیشنهاد پروماگ جهت مطالعه بیشتر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا