دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

شرایط تحصیل انگلیسی در کالج های زبان ایرلند

شرایط تحصیل انگلیسی در کالج های زبان ایرلند

شرایط تحصیل انگلیسی در کالج های زبان ایرلند

چگونه می توان برای تحصیل انگلیسی در کالج های زبان ایرلند اقدام کرد؟

یادگیری زبان انگلیسی در کشور ایرلند یکی از بهترین گزینه ها برای کسانی است که تمایل به یادگیری این زبان در محیط انگلیسی زبان در اروپا دارند، می باشد. یکی از دلایل این محبوبیت قیمت های مقرون به صرفه به نسبت سایر کشورهای انگلیسی زبان می باشد. ایرلند در سال ۱۹۲۱ از کشور انگلستان جدا شد و بصورت مستقل بعنوان کشور شناخته شد.پایتخت این کشور دوبلین نام دارد.از شهر های مهم این کشور می توان به کرک ، گالوی ، لیمریک ، و واترفورد اشاره کرد.

شرایط تحصیل در کالج زبان ایرلند

در کالج های زبان ایرلند با هر شرایط سنی و داشتن هر شرایط قادر می باشند در این کشور به تحصیل بپردازند و از این طریق اقامت ایرلند را دریافت نمایند.  تمام کاری که شما باید انجام دهید اینست که مستقیماً در مدرسه انگلیسی زبان مورد علاقه خود اقدام کنید و نشان دهید که کدام دوره را می خواهید انجام دهید. لطفاً اطمینان حاصل کنید که مدرسه آموزش زبان انگلیسی که متقاضی آن هستید ، یک مدرسه شناخته شده زبان انگلیسی است. 
در حال حاضر 95 سازمان آموزش زبان انگلیسی با کیفیت (ELTOS) در ایرلند وجود دارد که توسط وزارت آموزش و مهارت های این  کشور به رسمیت شناخته شده است و آنها دوره های متنوعی از قبیل دوره  زبان انگلیسی عمومی را برای بزرگسالان و نوجوانان ، تجارت به زبان انگلیسی،  دوره زبان آکادمیک تا پیشرفته، انگلیسی در محل کار و … ارائه می نماید.
آموزش زبان انگلیسی همچنین می تواند با فعالیت های ورزشی از جمله ماهیگیری ، گلف یا تنیس ترکیب شود. مدارس آموزش زبان انگلیسی در ایرلند به طور کلی یک بسته کامل شهریه ، اقامت و فعالیتهای خارج از برنامه درسی ارائه می دهند.
اگر متقاضی ویزای دانشجویی برای گذراندن دوره زبان انگلیسی در ایرلند هستید ، اطمینان حاصل شود که این دوره در لیست موقت برنامه های واجد شرایط (ILEP) قرار دارد. شرط اصلی که دانشجویان غیر اروپایی بتوانند یک دوره زبان تمام وقت و غیر مقطعی داشته باشند عبارتند از:
• حداکثر مدت زمانی که دانشجو می تواند به منظور شرکت در دوره های زبان / غیر مدرک دانشگاهی در ایرلند بماند ، به سه سال محدود می شود و باید دارای شرایط زیر باشد:
o دریافت نامه پذیرش از کالج مورد نظر و اخذ تائیدیه برای شرکت در یک دوره آموزشی تمام وقت  به صورت روزانه که شامل حداقل 15 ساعت در هفته می باشد.
o پرداخت هزینه هی مربوط به کالج اگر هزینه های شما کمتر از 6000 یورو باشد ، مبلغ کامل هزینه ها باید از قبل پرداخت شود.
o در زمان ثبت نام در دوره های کالج زبان شما باید مبلغ 3000 یورو در حساب خود داشته باشید که این هزینه جدا از هزینه دوره شما می باشد.
o افراد می بایست دارای بیمه پزشکی داشته باشند.
دانشجویان بین المللی که برای دوره های زبان انگلیسی بالای ۲۵ هفته به کشور ایرلند سفر می کنند اجازه ی کار نیمه وقت (۲۰ ساعت در هفته) در دوران تحصیلشان را دارا می باشند، همچنین در ایام تابستان و تعطیلات سال نو این اجازه ی کار به اجازه کار تمام وقت (۴۰ ساعت کار در هفته) ارتقا می یابد. کار کردن در دوره ی تحصیل می تواند تجربه ی فوق العاده ای برای دانشجویان بین المللی باشد.
هزینه های تحصیل در کالج های زبان ایرلند
هزینه شهریه برای دوره های آموزش زبان انگلیسی در ایرلند بسته به آموزش زبان انگلیسی و نوع برنامه مورد نظر شما متفاوت خواهد بود. هزینه برخی از دوره های اصلی زبان انگلیسی در ایرلند در جدول زیر ذکر شده است.لازم به ذکر است که این هزینه ها ثابت نمی باشد و افراد می بایست هزینه ها را با توجه به دوره زبان مربوطه و موسسه ای که از آن پذیرش گرفته شده است را چک نمایند.
دوره عمومی زبان انگلیسی 20 درس در هفته 150-250 هر هفته
آموزش یک به یک  45-60 هر ساعت
برنامه های آمادگی آزمون 20 درس در هفته 700-950 هر ماه
دوره زبان پایه بین المللی  6500-13200
دوره آیلتس  220-250 هر هفته

کالج تحصیل انگلیسی

برترین کالج های زبان ایرلند

اگر به دنبال یادگیری زبان انگلیسی در زمرد زمستانی هستید ، پایتخت پر جنب و جوش ایرلند ، دوبلین ، مطمئناً مکانی برای رفتن است. خواهید فهمید که بیشترین آکادمی ها و مدارس زبان در کل کشور وجود دارد و اکثریت در اینجا متمرکز است. اما دوبلین تنها مکانی برای مطالعه زبان انگلیسی در ایرلند نمی باشد. شهرهایی مانند کالو، لیمریک و کرک نیز دارای مدارس زبان متعددی می باشند. این شهرهای در مقایسه با دوبلین دارای هزینه کمتری برای دانشجویان بین المللی هستند. 

برترین کالج های زبان در ایرلند بر اساس شهرهای این کشور

Athlone
Shannon Academy of English  www.shannonacademy.com
Bandon
ELTI Executive Language Training Ireland  www.elti.net
Host Families West Cork  hostfamilieswestcork.org
Brannockstown
Harristown Language School  www.harristownhouse.ie
Bray
Bray Language Centre  www.braylc.com
Horner School of English  www.hornerschool.ie
Pace Language Institutewww.paceinstitute.ie
Carlow
Ignite Language Trainingwww.ignitelanguage.com
Clonmel
Hiberno English Irelandhiberno-English-Ireland.com
Cork
Atlantic School of Englishwww.atlantic-english.com
Cork English Academywww.corkenglishacademy.com
Nations Irelandwww.nationstraining.com
South of Ireland Language Centrewww.southofireland.com
Dublin
Active Language Learningwww.all.ie
Alpha College of Englishwww.alphacollege.com
American College Dublinwww.amcd.ie
Atlas Language Schoolwww.atlaslanguageschool.com
Berlitzberlitz-dublin.ie
Castleforbes Collegecastleforbescollege.com/
Central School of Englishwww.centralschool.ie
CES Centre of English Studieswww.ces-schools.com
DCU Dublin City Universitywww.english.dcu.ie
Delfin English Schoolwww.delfin.ie
Emerald Cultural Institutewww.eci.ie
Englishourwww.englishour.ie
Erin School of Englisherinschoolofenglish.com
Everest Language Schoolwww.everestlanguageschool.com
Hebe Adventureswww.hebeadventures.com
Horner School of Englishwww.hornerschool.com
ICE Irish College of Englishwww.iceireland.com
Immersion Languages Dublinwww.immersion.ie
International House Dublinwww.ihdublin.com
Ireland Schoolwww.irelandschool.ie
Kaplan Internationalwww.kaplaninternational.com
Languages Unlimitedwww.languagesunlimited.ie
LTI Language Travel Irelandwww.englishireland.ie
MLI International Schoolswww.mli-group.com
NED Training Centrewww.ned.ie
OHCwww.ohcenglish.com
Oscars International Dublinoscarsinternational.com
Speakada Lingowww.speakadalingo.org
The Asana School of Englishwww.asanaireland.com
The International School of Englishiseireland.ie
The Linguaviva Centrewww.linguaviva.com
Travelling Languageswww.travellinglanguages.com
ULearn English School Dublinwww.ulearn.ie
Galway
Atlantic Languagewww.atlanticlanguage.com
Chez Nous Homestaywww.cheznoushomestay.ie
Eirlingua Language Schoolwww.eirlingua-language-school.c…
Galway Cultural Institutewww.gci.ie
Galway Language Centrewww.galwaylanguage.com
LTI Language Travel Irelandwww.englishireland.ie
Greystones
Greystones Language Schoolgreystoneslanguageschool.ie
Kilkenny
iEnglish Centrewww.ienglishcentre.com
Mackdonald Language Academymackdonald.com
Kinsale
Kinsale School of Englishwww.kinsaleschoolofenglish.com
Limerick
Griffith Institute of Languagewww.gcl.ie
Limerick Language Centrewww.english-in-limerick.com
LTI Language Travel Irelandwww.englishireland.ie
Rightword Instituterightwordinstitute.com

مزایای تحصیل زبان در کالج های ایرلند

تحصیل در کالج زبان های ایرلند همواره می تواند برای دانشجویان مزیت های بیشماری به همراه داشته باشد. تپه های سرسبز، انسان های خونگرم، نوشیدنی مشهور دنیا Guinness با خامه ی فراوان، دیدن کنسرت گروه راک افسانه ای U2 و بسیاری دلایل دیگر برای انتخاب ایرلند برای یادگیری زبان انگلیسی را می توان در نظر گرفت. از میان تمام دلایل ما تصمیم گرفتیم 5 مورد از مهمترین آن ها را با شما در میان بگذاریم.
• زبان مادری 100% مردم این کشور انگلیسی است و با یک پرواز 4 ساعته می توانید به راحتی به این کشور که یکی از دو گزینه ی برتر در این خصوص می باشد دست یابید.
• کالج زبان انگلیسی بسیار با کیفیت و با قیمت مناسب
• ارائه ویزای آسان در صورت تهیه ی تمام مدارک مورد نیاز
• تعداد کم دانشجوی ایرانی در کشور ایرلند (هر چه میزان ایرانیان کمتر باشد این به این معنی است که شما سریع تر در زبان انگلیسی پیشرفت خواهید نمود.)
• در کنار انسان های خونگرم، خودتان را در خانه احساس خواهید کرد.
معایب تحصیل در کالج های کشور ایرلند
حال نوبت به بررسی معایب تحصیل در کشور ایرلند می رسد. به طور کلی تحصیل در کشور ایرلند معایب زیادی ندارد و شاید بتوان از معدود معایب آن به این نکته اشاره نمود که تحصیل در مقطع لیسانس برای ایرانیان در این کشور رایگان نمی باشد و همچنین در مقاطع فوق لیسانس و دکترا نیز متقاضیان خارج از اتحادیه اروپا، می بایست هزینه های بسیار بیشتری را نسبت به ساکنان این کشور ها پرداخت نمایند. به طور کلی می توان از ایرلند به عنوان کشور مناسبی برای تحصیل و زندگی یاد نمود و افرادی هم که تمایل دارند تا با هزینه های پایین تر در کشور های اروپایی درس بخوانند، می توانند شرایط تحصیل در کشور هایی نظیر فرانسه و اسپانیا که نظام تحصیلی رایگان دارند را بررسی نموده و در صورت تمایل، در یکی از این کشور ها درس بخوانند.
از معایب اصلی تحصیل در کالج های زبان ایرلند می توان به عدم امکان تحصیل رایگان برای ایرانیان و پرداخت هزینه بیشتر نسبت به شهروندان اتحادیه اروپا اشاره نمود.
نتیجه گیری
ایرلند در سال ۱۹۲۱ از کشور انگلستان جدا شد و بصورت مستقل بعنوان کشور شناخته شد.پایتخت این کشور دوبلین نام دارد.از شهر های مهم این کشور می توان به کرک ، گالوی ، لیمریک ، و واترفورد اشاره کرد.
با توجه به انگلیسی زبان بودن کشور ایرلند در این کشور کالج های زبان انگلیسی برگزار می شود.در سایر کشورها برای ورود به کالج های زبان شرایط بخصوصی را در نظر می گیرند. کشور انگلستان برای ورود نیازمند نمره ی ۴ در آزمون IELTS می باشد و کشور های چک و لهستان این دوره را در کنار پذیرش در دانشگاه به دانش جویان اعطا می کند.در سایر کشور ها شانس بسیار پایینی برای اخذ ویزا متصور می شویم و احتمال پایینی برای این امر میسر می باشد.
تنها کشور های آفریقای جنوبی و ایرلن جنوبی بدون محدودیت شرایط شرکت در این دوره را برای علاقه مندان به یادگیری زبان فراهم می کند.
با توجه به همکاری موسسه مهاجرتی آریاناپارس با کالج های زبان کشور ایرلند جنوبی شرایط فوق العاده ای را برای علاقه مندان فراهم کرده است که در مدت ۶ ماه مشغول فراگیری زبان انگلیسی با هزینه ای بالغ بر ۶ هزار یورو که شامل هزینه ی دوره و خوابگاه می باشد،می شود.

برای اطلاعات بیشتر به مقاله کالج های زبان ایرلند سایت آریاناپارس مراجعه کنید

شرایط تحصیل در ایرلند

ایرلند جنوبی به همراه انگلستان، تنها کشورهای انگلیسی زبان در اروپا هستند. از همین رو سالیانه دانشجویان بین المللی بسیاری برای تحصیل در ایرلند جنوبی اقدام می نمایند. شرایط تحصیل در ایرلند جنوبی با ایرلند شمالی بسیار تفاوت دارد. ایرلند جنوبی یکی از برترین کشورهای اروپایی است که مقصد مناسبی برای کسب تجارب بین المللی می باشد. ایرلند جنوبی مرکز بزرگ تکنولوژی برای اروپا و جهان است و موسسات بسیاری همچون Google ، ebay ،Facebook در خاک این کشور می باشند.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در ایرلند

دانشجویان می توانند برای دانشگاه های برتر دنیا در کشور ایرلند جنوبی اقدام نمایند. مدت زمان تحصیل در ایرلند جنوبی در مقطع کارشناسی ارشد به صورت معمول ۲ سال به طول می انجامد. دانشجویان با ارائه سوابق آموزشی می توانند برای اخذ پذیرش اقدام نمایند.

مسلما برای اخذ پذیرش از رشته هایی مثل زیر شاخه های هنر، دانشجویان باید سوابق اجرایی مناسبی را داشته باشند و در برخی رشته نیاز به آزمون عملی است. معدل مناسب یکی از فاکتورهای تاثیر گذار برای اخذ پذیرش است.

به صورت معمول معدل بالای ۱۴ را می توان برای پذیرش از دانشگاه ها در نظر گرفت. این نکته بدین معناست که دانشجویان در صورت ارائه نمرات بالاتر شانس بیشتری برای اخذ پذیرش از دانشگاه های ایرلند جنوبی خواهند داشت.

تحصیل در مقطع دکترا

متقاضیان ورود به مقطع دکترا در کشور ایرلند جنوبی به صورت معمول به دو گروه تقسیم می شوند.

دانشجویانی که دارای شرایط مناسبی بوده و برای اخذ بورسیه اقدام می نمایند.
دانشجویانی که به دنبال تحصیل با هزینه های شخصی می باشند.
گروه اول می توانند جهت تحصیل در ایرلند و اخذ بورسیه از دانشگاه های این کشور، رزومه خود را برای اساتید ارسال نمایند و پس از تائید از استاد راهنما برای پذیرش دانشگاه اقدام  کنند.

به صورت معمول اساتید در ترم اول، بخشی از هزینه های زندگی را به دانشجویان پرداخت می نمایند و در صورت، مثبت بودن نظر اساتید، حقوق ماهیانه برای دانشجویان در نظر گرفته می شود. بورسیه های کشور ایرلند جنوبی شرایط مختلفی دارد و دانشجویان با رزومه های متفاوت می توانند برای این بورسیه ها اقدام نمایند.

معدل مناسب

تالیفات از قبیل مقالات بین المللی مثل ISI ، AAA
مدرک زبان انگلیسی
مدارک تحصیلی مانند کارشناسی و کارشناسی ارشد
داشتن همه و یا تعدادی از آیتم های ذکر شده می تواند در راستای افزایش شانس فرد، جهت اخذ پذیرش در مقطع دکترا نقش بسزایی داشته باشد.

منبع مقاله تحصیل در ایرلند سایت آریاناپارس

بررسی دانشگاهای ایرلند

۱-کالج ترینیتی دوبلین :

برترین موسسه آموزشی در کشور ایرلند که در سال ۱۵۹۲ در شهر دوبلین تاسیس شد و به عنوان قدیمی ترین  دانشگاه این کشور مطرح می باشد. در حال حاضر در میان ۸۰ دانشگاه برتر دنیا قرار دارد. این دانشگاه دارای کتابخانه ای گسترده می باشد که دانشجویان در کالج ترینیتی دوبلین می توانند از آن بهره مند شوند.

۲- دانشگاه UCD  :

از دیگر مراکز علمی شهر دوبلین که در سال ۱۸۵۴ میلادی تاسیس شد و تا به امروز به فعالیت آموزشی خود ادامه می دهد و درحال حاضر درمیان ۱۶۰دانشگاه برتر دنیا قرار دارد که این رتبه بندی به عوامل و فاکتور های گوناگونی بستگی درد. به طور مثال رشته ی علوم دامی دانشگاه UCD در جایگاه سی و یکم درمیان تمام  دانشگاههای دنیا می باشد که نشان دهنده ی سطح علمی بالا این دانشگاه است و دانشجویان علاقه مند به رشته علوم دامی می توانند UCD را به عنوان مقصد اصلی خود انتخاب کنند.

۳- دانشگاه UCC  :

برترین دانشگاه شهر کورک که در بین دانشگاه های ایرلند در جایگاه سوم قرار دارد و در سال ۱۸۴۵ میلادی تاسیس شد وتا به امروز به فعالیت آموزشی خود ادامه می دهد و در حال حاضر در میان ۲۵۰ دانشگاه برتر دنیا جای دارد. در حال حاضر حدود ۱۴هزار دانشجو در university College Cork  مشغول به تحصیل می باشند که ۸۴درصد آنان در مقطع کارشناسی و ۱۶درصد مابقی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا مشغول به تحصیل می باشند.

۴- دانشگاه NUI Gal way :

برترین دانشگاه شهر گالوی که چهارمین دانشگاه ایرلند هم می باشد . دانشگاه NUI Gal way در سال ۱۸۴۵ میلادی تاسیس شد و تا به امروز به فعالیت آموزشی خود ادامه می دهد و در حال حاضر درمیان ۳۰۰ دانشگاه برتر دنیا قرار دارد که رتبه بندی های جهانی به فاکتور های فراوانی بستگی دارد بطور مثال رشته ی پزشکی برترین رشته ی دانشگاه می باشد که در میان۱۷۰ دانشگاه برتر دنیا قرار دارد.

دیدن دانشگاههای بیشتر ایرلند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا