دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

آموزشبودجه بندی زندگیزندگیتو بساز

زبان بدن افراد دروغگو چگونه است؟ دروغ گویی چه خصوصیات و الگوهای رفتاری دارد؟

زبان بدن، فاکتور مهمی در برقراری ارتباط بین مردمان است. زبان بدن نشانه ی قابل اتکایی در شناخت نیات و عقاید درونی افراد است. اعتبار سنجی دروغ گویی یکی دیگر از کاربرد های زبان بدن است که به شما کمک می کند، بفهمید اطرافیان تان در محیط های کاری و شغلی به شما دروغ می گویند و یا صادقانه با شما برخورد می کنند. به بیان دیگر، با استفاده از تکنیک های خاصی، می توانید پی ببرید که فرد مقابل تان، با شما صادق است یا خیر. با ما در این محتوا همراه باشید تا به شما بگوییم چگونه با استفاده از زبان بدن افراد دروغگو ، پی به نیات درونی آن ها ببرید.

زبان بدن افراد دروغ گو چگونه است؟

 ارتباط چشمی:

افراد دروغگو سعی می کنند از ارتباط چشمی دوری گزینند. آن ها دائما در درون خود حس می کنند که مچ شان به زودی گرفته می شود و به دلیل شرمندگی که در درون خود حس می کنند، از ارتباط چشمی می گریزند.

یکی دیگر از نشانه های زبان بدن افراد دروغگو ، نگاه کردن آن ها به گوشه بالای سمت چپ چشم شان است. قانون ان ال پی می گوید، زمان که از فردی سوالی می پرسید و او بخواهد پاسخ را از تجربیات گذشته استخراج کند و به بیانی دیگر راست بگوید، به گوشه سمت راست و بالای چشم خود نگاه می کند و زمانی که بخواهد پاسخ را از تخیلات و ساخته های ذهنی خود استخراج کند، به گوشه ی بالای سمت چپ چشمش نگاه خواهد کرد. این قاعده زمانی صادق است که فرد راست دست باشد و در صورتی که فردی چپ دست باشد، این قانون برعکس خواهد بود.

 

زبان بدن افراد دروغگو
اگر چه پینوکیو، داستانی تخیلی بود اما افراد دروغگو زبان بدن مشابهی دارند.

 

نحوه ی نشستن:

افراد دروغگو تمایل دارند با فاصله از شما بنشینند. این افراد استرس و نگرانی خاصی در درون خود حس می کنند و به همین علت سعی می کنند با فاصله از جمع نشسته و خود را به عقب می کشند. رعایت فاصلی ی بیش از اندازه از جمع و گریزان بودن از مرکز مجلس، یکی دیگر از نشانه های زبان بدن افراد دروغگو ست.

نگاه کردن مداوم به ساعت:

افراد دروغگو تمایل دارند که از جمع بگریزند و از مهلکه خود را نجات دهند. بنابراین دائما به ساعت خود نگاه می کنند و ترجیح می دهند سریع همه چیز تمام شود و قائله به سرعت ختم شود. نگاه کردن به ساعت یکی دیگر از زبان بدن افراد دروغگو ست.

پلک زدن زیاد از حد:

دستپاچه بودن باعث می شود که افراد دروغگو زیاد پلک بزنند. همه ی افراد به طور طبیعی پلک می زنند اما اگر این مقدار بیش اندازه و از حد متعارف عبور کند، نشان دهنده ی دروغگویی ست. پلک زدن مداوم، یکی از نشانه های زبان بدن افراد دروغگو ست که می تواند به شما نشان دهد، فرد در حال پنهان کردن مساله ای از شماست.

گاز گرفتن لب ها:

افراد دروغگو به خاطر نگرانی و اضطرابی که دارند، لب های خود را گاز می گیرند و یا پوست آن را می کنند. دروغگویی باعث عدم اطمینان و ناامنی می شود و افراد ناخودآگاه به دلیل خشک شدن دهان، لب های خود را می گزند و فشار می دهند.

لرزش صدا:

لرزش صدا و لرزان بودن تن صدا، یکی دیگر از علائم زبان بدن افراد دروغگو ست. زمانی که از فردی که قصد دروغگویی دارد، سوالی می پرسید، او دچار استرس و اضطراب شده و لرزش صدا یکی از نشانه های آن است.

 

زبان بدن افراد دروغگو

 

سرفه کردن و صاف کردن گلو:

افراد دروغ گو با صاف کردن گلو و سرفه کردن، قصد دارند صدای خود را صاف کنند. سرفه های گاه و بی گاه وسط گفتگو، در زمانی که پای مریضی در میان نیست، نشانه ای از دروغگویی ست.

خاراندن اعضای صورت:

خاراندن گوش و کناره های گوش یا بازی کردن با گوش یا چشم نشانه ای دیگر از زبان بدن افراد دروغگو ست. این افراد سعی دارند، با خاراندن گوش یا چشم و یا سایر اعضای صورت، به طور ناخودآگاه خود را تسکین دهند و ازین طریق آرامش کسب کنند. 

حرکات اضافی بدن:

افراد دروغگو تمایل دارند، استرس و اضطراب ناشی از دروغ گویی را به طریقی تسکین دهند. انجام حرکات اضافی، مانند حرکت دادن زیاد از حد دست ها، خارندن گوش ها یا گردن، دستپاچه بودن، تکان های اضافی سر و بدن، لرزاندن پاها در حالت نشسته و یا حتی کوباندن پاها به زمین ، از نشانه های زبان بدن افراد دروغگو ست.

عرق کردن بدن:

عرق کردن بدن، خصوصا پیشانی و کف دست ها، نشانه ی دیگری از زبان بدن افراد دروغگو ست. زمانی که فرد دروغگو استرس ناشی از سخنان کذب را تحمل می کند، به طور ناخودآگاه بدن او عرق می کند و این یک واکنش طبیعی بدن است.

کوچک شدن مردمک چشم:

افراد دروغگویی که مهارت زیادی دارند و خصوصا با این علائم آشنا هستند، ممکن است بتوانند برخی از علائم را هوشمندانه کنترل کنند. اما کوچک شدن مردمک چشم، علامتی خاص از زبان بدن افراد دروغگو ست که کمتر کسی می تواند بر روی آن اثر بگذارد. کوچک شدن مردمک چشم اگر چه به سختی قابل تشخیص است اما نشانه ی قدرتمندی از دروغگویی افراد است که هر کسی نمی تواند آن را از دید مخاطب پنهان سازد.

 

زبان بدن افراد دروغگو

 

سخن پایانی:

اگر چه زبان بدن افراد دروغگو نشانه های مشابهی دارد، اما لزوما همه ی این نشانه ها، در همه ی افراد صادق نیست. ممکن است فردی علائم گفته شده در بالا را داشته باشد، اما الزاما دروغگو نباشد و این رفتار ها، ناشی از استرس و نگرانی درونی فرد باشد که با دروغگویی ارتباط چندانی ندارد. هرگز با وجود یک یا چند نشانه از علائم بالا، نیت خود را بر دروغگویی فرد نگذارید و به دنبال نشانه های دیگری نیز بگردید.

سیما گودرزی هستم و از شما بابت خواندن این مقاله سپاسگزارم. لطفا نظرات ارزشمند خود را درباره ی این مقاله بنویسید.

به شما پیشنهاد می دهیم این مقالات را در  پروماگ بخوانید:

همدلی ؛ راهکارهایی برای تقویت رفتار های حمایت گرانه و آرامش بخش در زندگی…

قوانین طبیعت ؛ چگونه با اصول زندگی همراه و همگام شویم و به آرامش برسیم؟

عشق ؛ جادویی کهن که از گذشته تا به امروز ادامه دارد! چرا عاشق می شویم؟!

سایر مقالات بخش آموزش پروماگ

عباراتی که افراد دروغگو زیاد استفاده می کنند؛ دروغ گوها را آسان‌تر بشناسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا