دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

مد و زیبایی

همه آن چیزی که باید درباره آبرسانی به پوست بدانید!

همه ما آرزو داریم پوستی لطیف و سالم همچون نوزادان تازه متولد شده داشته باشیم. بارها در طول روز در مقابل آینه به پوست صورتمان نگاهی می اندازیم و آرزو می کنیم که ای کاش لطیف تر از اکنون بود. خشکی پوست و کم آبی آن یکی از مشکلاتی است که اکثر افراد آن را حس می کنند و باید فکری برای آبرسانی و برگشت آب به آن کنند. بیایید با خواندن این مطلب فکری به حال پوست کم آب تان کنید :

آبرسانی به پوست، چهره شما را به شکلی سالم تر نمایان می کند و درخشش زیبایی به آن می بخشد. هیدراته نگه داشتن پوست صورت، اگر چه قابل دستیابی است؛ اما کاری یک شبه هم نیست. برای مرطوب سازی صورت، ممکن است لازم باشد رژیم غذایی و برنامه روزانه مراقبت از پوست (روتین پوستی) خود را تغییر دهید. اگر صورت شما کم آب نیست و ذاتاً خشک است، ممکن است به درمان اضافی برای وارد کردن مجدد رطوبت به پوست نیاز داشته باشد. روش های آبرسانی پوست آن چیزی است که قرار است در ادامه بیان شود، با ما همراه باشید :

با استفاده از محصولات مراقبت از پوست آبرسان

1- مرطوب کننده پایه آبی بخرید :

مرطوب کننده های پایه نفتی می توانند پوست شما را خشک کنند، به ویژه در ماه های سرد زمستان. برای تغذیه و آبرسانی پوست خود، یک مرطوب کننده پایه آبی و حاوی مواد طبیعی را امتحان کنید.

نوشته های مشابه

به دنبال مرطوب کننده هایی باشید که از این موارد تهیه شده اند : کره کاکائو، روغن نارگیل، روغن جوجوبا، لانولین، روغن زیتون، شی باتر یا پیه. پیشنهاد ما به شما مرطوب کننده های ژوت می باشد.

مرطوب کننده پوست

2- برای کاهش تحریک پوست، محصولات مراقبت از پوست مبتنی بر آلوئه ورا را انتخاب کنید :

آلوئه ورا می تواند تحریک و خشکی پوست ناشی از کمبود آب بدن را بر طرف کند. با استفاده از یک محصول مبتنی بر آلوئه ورا، می توانید محتوای آب کم پوست خود را بهبود بخشیده و قرمزی یا خارش را بر طرف کنید. ماسک آلوئه ورا را امتحان کنید تا کم آبی پوست صورت را مستقیماً هدف قرار دهد.

3- در صورت های کم آب، روغن درمانی بهترین نتایج را در مرطوب سازی به دنبال دارد :

اگر صورت شما ذاتاً خشک و کم آب باشد، روغن های درمانی می توانند رطوبت پوست شما را بازیابی کنند. چند قطره از روغن درمانی را روی مرطوب کننده خود بمالید تا حد ممکن هیدراته شود. روغن های درمانی زیتون و جوجوبا برای درمان خشکی پوست مؤثر هستند.

4- به دنبال محصولات مراقبت از صورت باشید که برای نوع پوست شما ساخته شده اند :

پوست چرب به طور طبیعی نیاز به مرطوب کنندگی متفاوتی نسبت به پوست حساس دارد. تعیین علت اصلی کم آبی پوست می تواند به شما در یافتن روش های درمانی مناسب کمک کند. به طور کلی، از محصولات دارای رایحه، دور شوید؛ زیرا باعث تحریک پوست شما می شود.

اگر نمی دانید چه عواملی باعث ایجاد مشکلات پوستی مثل کم آبی پوست شما می شود، می توانید از یک متخصص پوست مشورت بگیرید، که می تواند نوع پوست شما را شناسایی کرده و به شما در یافتن محصولات مناسب کمک کند.

بیش ترین بهره را از ماسک های صورت ببرید

 

آبرسانی پوست

1- ماسک صورت را با مواد مرطوب کننده درون آن بخواهید :

هر ماسک صورت، بیماری های مختلف پوستی را درمان می کند و ماسک های تهیه شده از برخی مواد، ممکن است پوست شما را بهتر از سایرین لطیف نگه دارند. به دنبال ماسک های حاوی هیالورونیک اسید یا سرامیدها باشید که می توانند خشکی پوست را ترمیم کرده و رطوبت را درون پوست زندانی کنند.

  • اگر ماسک های صورت طبیعی و خانگی را ترجیح می دهید، به دنبال ایجاد ماسکی باشید که حاوی مرکبات، عسل، روغن بادام، تخم مرغ یا آووکادو باشد.

2- ماسک صورت را بعد از دوش گرفتن، نه قبل از آن، بزنید :

اگر چه استفاده از ماسک صورت قبل از دوش گرفتن طبیعی به نظر می رسد، اما بعد از حمام به دلیل این که بخار دوش، می تواند منافذ پوست شما را باز کند، مواد مرطوب کننده بیش تری را جذب می کند و بهتر است. قبل از اینکه ماسک صورت بزنید، اگر عجله ندارید، دوش بگیرید.

  • اگر قبل از استحمام ماسک استفاده می کنید، آن را هنگام خیساندن بدن خود، بر روی پوست بگذارید تا پوست از بخار آب بهره مند شود.

3- قبل از برداشتن ماسک خود اجازه دهید 10-15 دقیقه بماند :

از بین بردن سریع ماسک اعمال شده، به پوست زمان کافی برای جذب مواد آبرسانی نمی دهد. ماسک خود را حداقل 10 دقیقه فعال نگه دارید؛ مگر اینکه خلاف آن دستور داده شود.

4- برای افزایش مزایای آبرسانی، 2 ماسک را پشت سر هم بر روی پوست اعمال کنید :

استفاده از یک ماسک شستن آن، سپس استفاده از ماسک متفاوت دوم. از آن جا که ماسک های صورت هنگام باز شدن منافذ پوست بهتر عمل می کنند، از این لحظه نهایت استفاده را بکنید و 2 ماسک آبرسان مختلف بزنید.

حفظ سبک زندگی هیدراته

1- هر روز آب زیادی بنوشید :

اگر چه نوشیدن آب به طور مستقیم، محتوای آب پوست شما را افزایش نمی دهد؛ اما به دفع سموم مضر بدن و پوست کمک می کند. با افزایش مصرف آب می توانید به پوست خود در حفظ رطوبت و پذیرا  بودن در مقابل مواد مغذی کمک کنید.

  • به طور متوسط ​​توصیه می شود که مردان 15.5 فنجان (3.7 لیتر) و زنان 11.5 فنجان (2.7 لیتر) آب در روز بنوشند.
  • به امید آبرسانی به پوست، مقادیر زیادی آب مصرف نکنید. تا زمانی که مقدار نرمالی آب می نوشید، پوست شما سود می برد.

2- قبل از قرار دادن پوست در معرض تابش مستقیم آفتاب، ضد آفتاب بزنید :

اشعه ماوراء بنفش می تواند سد پوست شما را ضعیف کرده و رطوبت پوست را از بین ببرد. از کرم ضد آفتاب میشا استفاده کنید و آن را به طور دوره ای در طول روز، هنگام قرار گرفتن در معرض آفتاب استفاده کنید.

ضدآفتاب میثا

یک کرم مرطوب کننده که دارای یک ضد آفتاب با پایه مواد معدنی است، پوست شما را مرطوب و در برابر آفتاب محافظت می کند.

محصولات پوششی دیگری مثل یک کرم پودر آبرسان خوب وجود دارند که آبرسانی به پوست را در لیست وظایف خود برای حفظ سلامت پوست شما قرار داده اند و از پوستتان در برابر آفتاب محافظت می کنند. کرم پودر آبرسان لیدو (Lido) یکی از این محصولات است که با ترکیب سبک و ابریشمی خود به آبرسانی و پوشش دهی پوست شما می پردازد.

3- صورت خود را با آب ولرم یا خنک بشویید :

آب گرم می تواند پوست شما را خشک کرده و خواص درمانی محصولات مراقبت از پوست شما را نفی کند. آب خنک برای شستشوی صورت ایده آل است، اما اگر پوست حساسی داشته باشید آب ولرم بهتر است.

مراقبت از پوست

4- ویتامین هایی بخورید که باعث رطوبت رسانی به پوست می شوند :

مکمل های حاوی ویتامین B، ویتامین C و اسیدهای اُمگا 3 را امتحان کنید. اگر مصرف ویتامین را دوست ندارید، از غذاهای سرشار از ویتامین مانند موز، کلم بروکلی، آجیل و دانه ها، اسفناج، توت فرنگی، لیمو، سیب زمینی و گلابی استفاده کنید.

5- به هنگام خواب محیط اتاق را مرطوب کنید :

هنگام زندگی در آب و هوای خشک یا در فصول خشک، یک مرطوب کننده (دستگاه بخور) در اتاق خود قرار دهید تا پوست شما نرم شود. در حالت ایده آل، درصد رطوبت در اتاق شما باید بین 30 تا 50 درصد باشد.


پیشنهاد مجله پروماگ چهت مطالعه بیشتر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا