دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

مد و زیبایی

مهمترین نکاتی که برای ابریشم سازی مو باید رعایت کنید تا آسیب نبینید

این روزها موهای صاف و براق آرزوی هر خانمی شده است. البته بهتر است تا این کار را به هر قیمتی و با هر شرایطی انجام ندهید. با ما در ادامه این مطلب همراه شوید تا روش های ابریشم سازی مو را به همراه عوارض روش های متعدد آن مطالعه کنید. با داشتن این اطلاعات می توانید بهترین تصمیم را برای ابریشم سازی موهای خود بگیرید.

ابریشمی کردن مو و صرفه جویی در وقت 

موی ابریشمی

خانم های بسیاری هستند که به مو های ابریشمی، براق و نرم علاقه دارند؛ از این رو به دنبال روش های متفاوتی برای ابریشم سازی موهای خود می گردند، تا زمان کمتری را صرف صاف کردن موهای خود با سشوار و اتوی مو کنند. البته توجه کنید که سلامت موها از زیبایی آن ها مهم تر است؛ بنابراین نباید این کار را به هر قیمتی انجام دهید. 

آشنایی با روش های ابریشم سازی مو

ابریشمی کردن مو ها از روش های کامل کننده و درمانی محسوب می شود که بر روی ساقه های مو اتفاق می افتد. ابریشم سازی مو باعث صافی و لختی و برق مو ها می شود. هرچند این روش تفاوت هایی با کراتینه دارد؛ اما در پایان کار شباهت های بسیاری با یکدیگر دارند.

در روش کراتینه اساس کار به این صورت است که، از پروتئین های کراتینه استفاده می شود. این پروتئین ها غنی از کراتین سیلک هستند که ماده ی مغذی مناسبی برای موها محسوب می شوند. به غیر از این پروتئین ها از روغن های گیاهی و ویتامین e نیز برای براق کردن و نرمی مو استفاده می کنند.

شرایط مناسب برای ابریشم سازی مو

معمولاً از روش ابریشم سازی مو ، پس از پایان یافتن تکنیک های درمانی استفاده می شود. ذکر این نکته  ضروریست که مواد موجود برای نرم کردن مو دارای مکمل هایی مغذی است که حاوی مواد آبرسان نیز هستند. این مواد به عنوان آنتی اکسیدانی قوی برای مراقبت از مو شناخته می شوند.

از این رو مقدار معینی از آن می تواند خشکی و زبری مو را ترمیم کرده و در نهایت به تقویت و آبرسانی موها منجر شود. فراموش نکنید که ابریشم سازی مو بر روی موهای ناسالم قابل اجرا نیست و برای رسیدن به نتیجه ی مطلوب باید بر روی موهای سالم انجام شود.ضمنا توجه داشته باشید که دوام زیبایی و صافی مو ها با این روش چیزی در حدود ۴ الی ۶ ماه است.

کسانی که می توانند از ابریشم سازی مو استفاده کنند.

نکات مهم در ابریشم سازی مو

در ابتدا لازم به یادآوری است که ابریشم سازی مو،  مکملی برای کراتین درمانی به حساب می آید. بنابراین اگر موهای سالم دارید که به علت عوامل ژنتیکی خشک و خشن شده اند، ابریشم سازی می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. همچنین ابریشم سازی به افرادی که  موهایی سالم اما فر و مجعد دارند و خواهان داشتن موهایی صاف هستند، توصیه می شود.

ضمناً افرادی که بر اثر استفاده از رنگ مو، دکلره و … موهایشان دچار خشکی شده است نیز می توانند از روش ابریشم سازی مو استفاده کنند.متقاضیان انجام ابریشم سازی مو باید موهای سالمی داشته باشند.

نکات مهم در ابریشم سازی مو در نیاوران

 بهتر است پس از ابریشم سازی مو ، موها را تا سه روز نشویید. پس از آن، باید موها را به روش صحیح شستشو نمایید. توجه داشته باشید که شستن مو تا انتهای تارها، موجب گره خوردن و از بین رفتن رطوبت موها می گردد.

  • سه روز پس از ابریشم سازی مو حتما از شامپوهای فاقد سولفات استفاده کنید. همچنین شما به منظور حفظ حالت ابریشمی مو باید نرم کننده و ماسک موی فاقد سولفات مصرف کنید.

  • طلایی ترین نکته در ابریشم سازی مو این است که، برای جلوگیری از آسیب موها استفاده از دوز مناسب مواد ابریشم سازی ضروری است. این دوز با توجه به جنس مو، میزان خشکی و زبری مو توسط آرایشگر مشخص می شود. پس اهمیت مراجعه به آرایشگاه حرفه ای و آرایشگر ماهر و کاربلد در اینجا مشخص می شود.

با توجه به اینکه برای ابریشم سازی مو، رعایت دوز و مدت زمان قرار گرفتن مواد بر روی موها بسیار حائز اهمیت است، و در صورت عدم رعایت موها آسیب می بیند؛ توصیه می شود که ابریشم سازی صحیح و اصولی موها در آرایشگاه و توسط آرایشگر متخصص و حرفه ای انجام گیرد. حتی المقدور از روش های ابریشم سازی خانگی مو ها اجتناب کنید.

  • نکته مهم دیگر این است که برای دستیابی به بهترین نتیجه ممکن، افرادی که دارای موهای آسیب دیده هستند حتما باید کراتین درمانی و ابریشم سازی را همراه با یکدیگر انجام دهند.

  • برای حفظ سلامت موها، ابتدا صبر کنید تا موها کاملاً خشک شوند و سپس به شانه کردن موها اقدام نمایید.

  • پس از ابریشم سازی موها هرگز موهای خود را با آب داغ نشویید، شما باید دز زمان استحمام از آب ولرم استفاده کنید.

  • اصطکاک و زبری حوله می تواند کوتیکول مو را از بین  ببرد، در نتیجه برای خشک کردن موها به جای حوله از یک پارچه نخی استفاده کنید.

  • متاسفانه رو بالشی های نخی، پنبه ای و کتان باعث خشک شدن موها می شوند. بهتر است برای حفظ رطوبت و جلوگیری از گره خوردن موها، از روبالشی هایی از جنس ساتن استفاده کنید.

  • فراموش نکنید پس از انجام ابریشم سازی مو، نمی توانید از رنگ مو استفاده کنید.

سخن پایانی 

 ابریشم سازی را هم می توان از راه های موثر و محبوب برای صافی و لختی و براق شدن موها به شمار آورد.اما در عین حال مهم است که ابریشم سازی مو در چه آرایشگاه و توسط کدام آرایشگر مجربی انجام شود. شما می توانید برای ابریشمی کردن مو های خود با مراجعه به آرایشگاه قصر جم با خیالی آسوده از خدمات آن ها بهره مند شوید. همچنین تا هر زمان که موهای خود را کوتاه نکرده اید، می توانید از ساقه های ابریشمی و زیبای خود لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا