دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

عطر و ادکلن

12 روش برای افزایش ماندگاری و خط بوی عطر

چگونه عطر بزنیم که ماندگاری بیشتری داشته باشد؟

 عطر و ادکلن‌ها باعث می‌شوند که فرد استفاده کننده بوی خوبی بدهد. بوی خوب روح را جلا داده و اعتماد به نفس را بالا می‌برد. هنگامی که رایحه دلنشین عطر به مدت طولانی روی پوست ماندگار می‌شود جایی برای نگرانی نخواهد بود و حتی رد بوی طولانی‌تری خواهد داشت. گاهی برای ماندگاری بیشتر عطرها از ترفندها و شیوه‌هایی استفاده می‌شود که منجر به افزایش ماندگاری عطر روی پوست و لباس می‌گردد.‌

چطور ماندگاری عطر را زیاد کنیم؟

عطر با ایجاد رایحه خو.ش و دل‌انگیز روی فرد تاثیر مثبت می‌گذارد و به جذابیت فرد می‌افزاید. 12 روش مختلف وجود دارد که به کمک آن می‌توان افزایش ماندگاری عطر روی پوست و لباس را به همراه داشت و از رایحه آن لذت برد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌شود:

اسپری کردن به نقاط درست بدن

بهترین نقاط بدن برای اسپری کردن عطر، نقاط نبض دار است که علاوه بر افزایش ماندگاری عطر روی پوست باعث پخش بوی طولانی‌تر آن خواهد شد. گردن، روی سینه، روی شکم، مچ دست، داخل آرنج و پشت زانو بهترین نقاط نبض دار بدن هستندکه راحت‌تر رایحه عطر را آزاد می‌کنند.

چرب کردن نقاط نبض دار بدن

مالیدن مرطوب‌ کننده‌ و یا وازلین روی نقاط نبض دار بدن باعث می‌شود که چربی، رایحه را در خود نگه دارد. چگونه عطر بزنیم که ماندگار باشد؟ پس از اینکه پوست چرب شد قبل از اینکه کامل جذب بدن شود، روی آن عطر بزنید. بعضی از شرکت‌های سازنده عطر، لوسیون‌هایی از همان عطر ارائه داده‌اند که با استفاده از آن‌ها می‌توان شدت پخش و ماندگاری عطر را افزایش داد.

استفاده از عطر بلافاصله بعد از حمام

با استحمام چطور ماندگاری عطر را زیاد کنیم؟ پس از استحمام به دلیل اینکه بدن مرطوب است و منافذ پوست باز هستند بهترین زمان برای استفاده از عطر است. قبل از خشک شدن کامل بدن عطر را روی پوست به ویژه در نقاط نبض دار اسپری کنید. یکی دیگر از راه‌های افزایش ماندگاری عطر، چرب و مرطوب کردن بدن پس از استحمام و زدن عطر روی آن است تا بتوان ماندگاری و پخش بوی آن را افزایش داد.

استفاده از رایحه‌های مختلف عطر در فصل مناسب

عطرهای موجود در بازار به دو دسته سرد و گرم تقسیم می‌شوند. با شناخت سرد و گرم بودن، چگونه عطر بزنیم که ماندگار باشد؟ معمولا عطرهای خنک و ملایم در فصول گرم سال و عطرهای گرم و تند برای فصل سرد مناسب هستند. زیرا در فصل سرد عطرهای گرم به دلیل سنگینی دیرتر تبخیر می‌شوند اما در فصول گرم عطرهای خنک راحت‌تر تبخیر شده که پخش بو و ماندگاری بیشتری را از خود نشان می‌دهند.

عدم تکان دادن شیشه عطر

ماندگاری عطر

تکان دادن بیش از حد عطرها باعث می‌شود که هوای بیشتری وارد مخزن آن شود. با ورود اکسیژن، محتویات داخل شیشه عطر با آن ترکیب شده و کیفیت اسانس را پایین می‌آورند. برای افزایش ماندگاری عطر، بطری عطر را قبل از استفاده بیش از حد تکان ندهید.

نگهداری عطر در جعبه و جای تاریک

بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند عطر را از جعبه مخصوص خارج کرده و آن را روی میز توالت یا در محیط مرطوب مانند حمام بگذارند که چنین روشی درست نیست. پس چطور ماندگاری عطر را زیاد کنیم؟ بهتر است برای افزایش ماندگاری عطر آن‌ها را در جعبه مخصوص خود نگه داشته و در صورت عدم وجود جعبه تا حد امکان در جایی تاریک مانند کشو یا کمد نگهداری شوند. محیط مرطوب حمام مکانی مناسب برای نگهداری عطرها نیست زیرا ماندگاری آن را پایین می‌آورد بنابراین باید در جای خشک جاسازی کرد.

توجه به غلظت عطر

عطرها از نظر غلظت با یکدیگر متفاوت هستند. ماندگاری عطر زمانی زیاد است که غلیظ باشد. غلیظ بودن عطر به معنای بیشتر بودن روغن عطر نسبت به الکل است. وجود الکل برای لک نشدن عطر روی لباس ضروری است اما هرچقدر میزان آن کمتر باشد دوام و ماندگاری عطر افزایش می‌یابد.

تعویض شیشه عطر

عطرهایی که اورجینال هستند بطری خوب و مستحکم دارند اما در عطرهای فیک چنین نبوده و ممکن است بطری آن معیوب باشد. در صورتی که بطری جنس خوبی ندارد آن را با بطری جدید و بهتر تعویض کنید اما از تعویض غیرضروری خودداری نمایید. تعویض بطری و انتقال آن به ظرفی دیگر باعث ترکیب شدن آن با هوا شده که نه تنها بوی عطر را تغییر می‌دهد بلکه از ماندگاری عطر می‌کاهد.

استفاده از لباس تمیز

عطرها را نه تنها روی بدن بلکه بر روی لباس هم می‌توان اسپری کرد. بر روی لباس چگونه عطر بزنیم که ماندگار باشد؟ ابتدا از لباس‌هایی استفاده کنید که شسته شده و عاری از بوی عرق و آلودگی است. سپس عطر را علاوه بر اسپری کردن در نقاط عمومی در نواحی مخفی مانند زیر یقه پیراهن، زیر بغل، داخل سر آستین و … اسپری کنید که کمتر در معرض هوا قرار می‌گیرند و گرم‌تر از سایر نقاط بدن هستند. با این کار رایحه عطر برای مدت طولانی‌تری روی لباس باقی می‌ماند.

افرادی که سیگاری هستند به دلیل ماندگار بودن بوی سیگار بر روی لباس و پوست بهتر است از عطرهایی استفاده کنند که دارای اسانس توتون یا تنباکو هستند. در این حالت رایحه عطر با بوی سیگار همسو شده و علاوه بر خوشایند بودن دوام بیشتری هم خواهد داشت.

نت‌های عطر

عطرها از نظر ماندگاری با یکدیگر متفاوت هستند. عطر از سه نت پایه، ثانویه و پایانی تشکیل شده است. عطرهایی که نت آغازین قوی‌تری دارند از عطرهایی با نت پایانی قوی، دوام و ماندگاری بیشتری دارند. نت آغازین سبک زود بوی خود را از دست می‌دهد. برخی از روایح مانند کهربا و نعناع هندی که جزو رایحه های شرقی محسوب می‌شوند ماندگاری عطر را بالا می‌برند. قبل از خرید عطر، نت‌های آن را بشناسید تا بتوانید عطری با بوی ماندگار انتخاب کنید.

اسپری کردن عطر روی مو

نوع خاصی از عطرها وجود دارند که مخصوص مو ساخته شده‌اند. چنین عطرهایی را بدون نگرانی از آسیب به مو، می‌توان روی ساقه موها اسپری کرد. برای افزایش ماندگاری عطر مو نوع خاصی از آن را انتخاب کنید که مکمل عطر مورد استفاده برای بدن یا لباس باشد یا عطری را خریداری نمایید که از همان برند عطر بدن و لباس است. همچنین می‌توان عطر را روی برس یا شانه اسپری کرد و سپس آن را به موها کشید تا با هر بار تکان دادن سر رایحه خوش از موها به مشام برسد.

همراه داشتن عطر

عطرها حتی با کیفیت‌ترین نوع آن در مدت زمان مشخصی ماندگاری دارند. پس از اتمام این مدت زمان رایحه آن دیگر پخش نخواهد شد بنابراین نیاز است که آن را تمدید کرد. بهتر است عطر را همیشه همراه داشت یا اینکه نمونه کوچکی از عطر را تهیه کرده که حجم و وزن کمی دارند و در مواقع ضروری قبل از اتمام پخش بو آن را تمدید کنید تا ماندگاری عطر افزایش یابد.

جمع بندی

افراد زیادی هستند که دوست دارند عطر بزنند اما پس از استفاده احساس رضایت ندارند زیرا بوی بسیاری از عطرها به سرعت از بین می‌رود. با شناختن راه‌های مختلف خواهیم دانست چگونه عطر بزنیم که ماندگار باشد. در این حالت عطر قادر خواهد بود با پوست ارتباط مناسبی برقرار کرده و در طول روز به مدت طولانی‌تری باقی بماند. عطر رایحه‌ای است که در یاد و خاطر اطرافیان باقی می‌ماند که شخصیت و سلیقه فرد را نشان می‌دهد بنابراین با راه‌های افزایش ماندگاری عطر می‌توان اثر بهتری از خود به جای گذاشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا