دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

تکنولوژی

معرفی 5 ماوس مناسب برای بازی های کامپیوتری

ماوس گیمینگ:

ماوس ازجمله اصلی­ترین وسایل جانبی انواع کامپیوتر است که انجام بسیاری از امور در محیط ویندوز را برای کاربران آسان می­کند. همچنین ماوس یکی از مهم­ترین وسایلی است که گیمرها به­ هنگام خرید تجهیزات بازی کامپیوتری به آن توجه دارند. ماوس­های گیمینگ در ظاهر تفاوت چندانی با انواع معمولی ندارند. اما بهتر است بدانید که این ماوس­ها دارای دکمه­های بیشتر، سنسورهای دقیق­تر و حساس­تر، وزن کمتر، و طراحی تخصصی­ تر هستند. در ادامه چند ماوس مناسب گیمینگ و ویژگی­هایی که در خرید ماوس گیمینگ باید مدنظر داشت را بررسی می­کنیم.

افزون بر توجه به این موارد توصیه می­کنیم برای خرید تجهیزات بازی همانند خرید کیبورد گیمینگ، ماوس و … به فروشگاه­های معتبری که در نوبشو عضو هستند ، مراجعه کنید.

خرید ماوس گیمینگ

معرفی چند ماوس مناسب برای گیمینگ:

  • ماوس Razer Death Adder Elite:

این نوع از ماوس از تولیدات شرکت ریزر به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان تجهیزات بازی در دنیا می­باشد.

این ماوس دارای مشخصات DPI 16000، وزن 105 گرم، سنسور نوری با کارایی بالا، 7 عدد دکمه و ارتباط سیمی می­باشد. همچنین دارای قابلیت ردیابی 450 اینچ در ثانیه، میزان نمونه برداری بالا،  امکان RBG، طراحی مناسب در تناسب با انواع دست، زیبایی و … می­باشد.

برند ریزر دارای انواع دیگری از ماوس گیمینگ می­باشد از جمله Death Adder Essential RZ01 و … که در هنگام خرید تجهیزات بازی می­توان آنها را مورد توجه قرار داد.

  • ماوس Logitech G203 Light sync:

این محصول شرکت لاجیتیک دارای 6 دکمه قابل برنامه ریزی، DPI 8000، قابلیت RBG، قرارگیری نوک انگشت و پنجه دست و ارتباط سیمی است، این نوع از ماوس با توج به قیمتی که دارد انتخاب مناسبی برای بازی­های دنده ای است.

 از جمله دیگر ماوس­های گیمینگ این برند می­توان به مدل­هایی همچون Light speed G903، G602، G305، G502، G403 Hero و … اشاره کرد.

  • ماوس Asus ROG Strix Evolve:

این ماوس از جمله ماوس­های حرفه­ای در گیمینگ برند ایسوس است. این ماوس دارای DPI 7200، 8 دکمه قابل تنظیم و برنامه ریزی، نشانگر ال ای دی رنگی در انتهای ماوس، کاربرد ساده برای کاربران چپ دست، وزن 100 گرم و ارتباط از طریق سیم می­باشد.

افزون بر این مدل برند ایسوس دارای ماوس گیمینگ­های دیگری نیز مانند  Asus ROG Harrier GT300, ROG Strix Impact, ROG Spatha و … می­باشد.

  • ماوس Rapoo V16:

یکی دیگر از تولیدکنندگان حرفه­ای ماوس گیمینگ برند راپوو می­باشد. این مدل از ماوس با ویژگی­هایی هم­چون؛ DPI 2000 با قابلیت تنظیم، نورپرداز ال ای دی و کاربرد آسان با هر دو دست می­باشد که افزون بر گیمینگ می­توان در موارد دیگر نیز از آن استفاده کرد.

Rapoo V280, VT200S, V20 Pro, VT300S و … از دیگر مدل گیمینگ­های این برند ماوس هستند.

  • ماوس Tsco TM-2021:

این نوع از ماوس دارای DPI 7200، تعداد 8 کلید، سنسورهای نوری، و قابلیت نورپردازی و اتصال با سیم می­باشد.

مدل­های TM 304, TM 635 W, TM 765 GA  و بسیاری از مدل­های دیگر تسکو در دسته بهترین انتخاب­ها برای گیمینگ قرار می­گیرد.

افزون بر برندها و مدل­های نام برده در بالا، برندها و مدل­های معتبر دیگری نیز برای انواع تجهیزات بازی کامپیوتر وجود دارد، مهم­ ترین نکته در خرید ماوس گیمینگ و یا خرید کیبورد گیمینگ توجه به ویژگی­ها و قابلیت­های ماوس می­باشد.

نکاتی در خرید موس گیمینگ

نکاتی در خرید ماوس گیمینگ:

درهنگام خرید ماوس گیمینگ باید نکات و ویژگی­هایی را مد­نظر داشت، ازجمله:

  • طرح و فرم کلی ماوس گیمینگ

به ­طور معمول هر گیمری با توجه به اندازه دست خود و شیوه کار با ماوس ترجیح می­دهد شکل­ها و فرم­هایی خاص از ماوس که کار با آن ساده­ تر باشد را خریداری کند.

در هنگام خرید ماوس باید توجه داشت که بخش­های گریپ ماوس به­خوبی بخش­های مختلف دست را پر کند.

  • کیفیت ساخت ماوس گیمینگ:

جنس پلاستیک سازنده ماوس بایستی مرغوب باشد، معمولا ماوس­های با کیفیت از پلاستیک ABS ساخته می­شوند. افزون بر جنس ماده سازنده، ماوس بایستی دارای ساختار یکدست و با استحکام باشد، سطح گریپ آن کاملا صاف و صیقل نباشد، وزن آن مناسب و کمتر از صد گرم باشد و در هنگام حرکت و تکان صدای حرکت قطعات داخلی آن شنیده نشود.

افزون بر این باید کیفیت پای ماوس و شکل آن را نیز در هنگام خرید ماوس گیمینگ مدنظر داشت. پای ماوس باعث ایجاد فاصله میان سنسور ماوس و ماوس پد می­شود.

  • دکمه­ های ماوس گیمینگ:

دو شرکت اومرون و هوانو تولیدکننده عمده دکمه­ های ماوس هستند. به­ طور معمول در ماوس­های گیمینگ از دکمه ­های اومرون استفاده می­شود. البته باید یادآور شد که دکمه­ های هوانو کمی سفت هستند و در تولید ماوس­های گیمینگ برای بازی­های FBS گزینه مناسب­تری می­باشند.

همچنین چرخنده یا اسکرول ماوس نیز باید به­ خوبی قابل کنترل باشد و سر و صدا ایجاد نکند.

به ­هنگام خرید ماوس گیمینگ بایستی با توجه به نوع بازی­ها و سلیقه شخصی دکمه­ ها را از نظر نرمی و سفتی مورد بررسی قرار داد.

  • سنسورهای با کیفیت در ماوس گیمینگ:

سنسورهای (گیرنده) به­ کار رفته در ماوس­های گیمینگ معمولا از برترین و با کیفیت ­ترین انواع سنسور هستند. این سنسورها دارای ویژگی­هایی همچون؛ دقت بالا در تمام حدود DPI، نداشتن لرزش یا Jitter، بدون پیش بینی زاویه، شتاب مناسب و poll rate بالا می­باشند.

  • منظور از poll rate اعلام موقعیت جدید ماوس به مانیتور در حین حرکت روی پد ماوس است. این ویژگی­ در ماوس­های معمولی ضعیف حدود 125 بار در ثانیه و برای ماوس­های رده بالای مخصوص گیمینگ حدود 1000 بار در ثانیه است.
  • DPI به معنای تعداد نقطه در اینچ است. به هر میزان مقدار این ویژگی بالاتر باشد، ماوس به حرکات کوچک مقیاس ­تر واکنش می­دهد. در برخی از موارد گیمرها ترجیح می­دهند مقدار این ویژگی کمتر باشد.
  • منظور از Jitter به­ خوبی دنبال نشدن حرکات دست روی ماوس به وسیله ماوس و دچار خطا و پرش شدن ماوس است.

ماوس گیمینگ بی سیم و یا با سیم:

انتخاب نوع ماوس از نوع بی سیم و با سیم کاملا بستگی به سلیقه خریدار دارد. افرادی که ترجیح می­دهند که فضای عملکردی بزرگ­تر و مرتب­تری برای ماوس داشته باشند بهتر است نوع بی سیم ماوس گیمینگ را خریداری کنند.

موس گیمینگ بی سیم یا باسیم

بهترین راهکار خرید تجهیزات بازی:

یکی از بهترین راهکارها برای خرید تجهیزات مخصوص بازی مانند کیبورد و ماوس مراجعه به فروشگاه­های معتبر عرضه کننده تجهیزات بازی کامپیوتری است. فروشگاه نوبشو از جمله معتبرترین مراکز عرضه کننده این تجهیزات است که افزون بر خرید با کیفیت و قیمت مناسب می­توان از امکانات دیگر آن همچون خدمات مشاوره و خدمات پس از فروش نیز بهره گرفت.


پیشنهاد پروماگ جهت مطالعه بیشتر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا