دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

معماری و دکوراسیون

بهترین متود رنگ آمیزی سقف

اگر از رنگ آمیزی سقف می ترسید شما تنها نیستید. بسیاری از مردم دوست ندارند این کار را انجام دهند. می ترسید سطح بالای سرتان را رنگ کنید چون رنگ آمیزی کل سقف و چکه کردن رنگ ترسناک است. 

اما این کار اصلا اینطور نیست. در بسیاری از موارد دوباره می خواهید سقف را سفید کنید. در بیشتر موارد استفاده از رنگ قبلی از رنگ آمیزی رنگ جدید راحتتر است. رنگ آمیزی بالای سرتان در صورت انتخاب رنگ و ابزار مناسب راحت تر است. پس از آماده کردن فضا، می توانید به راحتی و با سرعت سقف را رنگ کنید. 

هر نقاش ساختمان تهران یا شهرهای دیگر برای خودش روش هایی دارد. در این مقاله خبری از قیمت نقاشی ساختمان نیست بلکه اینجا با فوت و فنی آشنا می شویم که برای یک نقاشی ساختمان باکیفیت لازم است. برای اینکه از هزینه نقاشی ساختمان سر در بیاورید می توانید درخواست نقاشی ساختمان را در بازار خدمات سنجاق ثبت کنید.

رنگ آمیزی

آغاز رنگ آمیزی سقف

بعد از یک هفته رنگ آمیزی دیوارها و قرنیز، شاید دوست داشته باشید سقف را هم رنگ کنید. سقف را دیوار پنجم می نامند، این موضوع به جنبه فراموش شده سقف اشاره دارد. اما نشان می دهد که سقف هم موضوع پیچیده ای است. 

آیا استفاده از اسپری رنگ کار را سریع تر پیش می برد؟ می توانید با اسپری رنگ سقف را رنگ کنید. اما این کار باعث می شود هرچیزی که توی اتاق است رنگی شود. بنابراین بهتر است آن را با غلتک رنگ کنید. غلتک رنگ بهترین پوشش دهی را ایجاد می کند. 

در بیشتر موارد می توانید با غلتک و دسته بلند آن سقف را رنگ کنید. اما در برخی موارد به نردبان نیاز دارید. یک نردبان مقاوم و قابل حرکت. نردبان باید بلند باشد تا به پله های بالا نروید و خم نشوید. زانو باید پایین تر از بالای نردبان باشد. 

برای سقف از چه نوع رنگی استفاده کنید؟ 

رنگ سفید مات یا فلت بهترین گزینه برای رنگ آمیزی سقف است. چون مزیت های زیادی دارد: 

  • نور بیشتری به فضا منعکس شده و فضا را بزرگ تر نشان می دهد. 
  • رنگ سفید مات فضا را روشن تر می کند. در حالی که رنگ روشن فضا را متوقف می کند. اما با نگاه کردن به رنگ سفید انگار به بی نهایت نگاه می کنید. این موضوع فضا را دلبازتر نشان می دهد. 
  • سطح مات یا فلت در برابر سطح تخم مرغی یا گلاسه؛ فضا را بی نهایت تر نشان می دهد. انعکاس نور روی سقف، بسته به میزان گلاسه بودن، دید را متوقف می کند. رنگ فلت می تواند بهتر از رنگ گلاسه نقص ها را بپوشاند. 

زمان رنگ آمیزی سقف

سقف را قبل از رنگ آمیزی دیوار رنگ کنیم یا بعد از آن؟ اگر اول سقف را رنگ کنید، احتمالش وجود دارد حین رنگ آمیزی دیوار، سقف لکه شود. اگر اول دیوار را رنگ کنید ممکن است که رنگ سقف روی دیوار چکه کند. به طور کلی بهتر است ابتدا دیوار را رنگ کنید. پوشاندن دیوار چندان سخت نیست. با این حال انتخاب آن به خودتان بستگی دارد. 

روش های رنگ آمیزی سقف

ابزار و وسایل لازم رنگ آمیزی سقف

  • غلتک رنگ 
  • روکش غلتک
  • سینی رنگ
  • شت رنگ 
  • پارچه
  • روکش پلاستیکی
  • چسب نقاشی
  • دسته غلتک 
  • میکسر رنگ 
  • قاشق ترکیب رنگ
  • قوطی رنگ 
  • دستکش لاتکس
  • رنگ سفید فلت

پوشاندن اسباب و اثاثیه خانه

رنگ آمیزی سقف بدون ایجاد چکه غیرممکن است. حتی حرفه ای ترین افراد هم با این مشکل مواجه می شوند. حتی اگر از چکه پیشگیری کنید، حرکات غلتک می توانند موجب چکه کردن رنگ شوند. هرچیزی که قابل حرکت باشند باید برداشته شوند، چیزهای دیگر را هم با روکش بپوشانید. 

ابزار کار را آماده کنید

برای رنگ آمیزی سقف به دسته غلتک نیاز دارید. از دسته کوتاه استفاده کنید تا وزن غلتک را تحمل کند. برای مثال، اگر برای رنگ آمیزی سقف 2.5 متری از دسته 5 متری استفاده کنید، وزن بیشتری ایجاد شده و به شانه، باز و دست ها فشار وارد می شود. رنگ را توی سینی بریزید. اگر ابزار را بیرون اتاق بگذارید فضای کار راحت تر می شود. 

رنگ آمیزی سقف

موانع را بردارید

روی نردبان مانده و لوستر، چراغ و موانع دیگر را بردارید. می توانید جعبه های برق را رنگ کنید. اما هرگز جعبه اعلان حریق و تشخیص دهنده کربن مونوکسید را رنگ نکنید. 

روی دیوار چسب بزنید

اگر دیوار رنگ نشده، می توانید از این مرحله عبور کنید. اگر دیوار رنگ شده باشد، بین دیوار و سقف چسب بزنید تا از دیوار محافظت شود. 

لبه های سقف را با شت رنگ بزنید

از روی نردبان لبه های سقف را با شت رنگ کنید. این قسمت ها 6 تا 10 سانتی متر هستند. 

سقف را با غلتک رنگ کنید

با غلتک بخش های 90 در 90 سانتی متری را رنگ کنید. اگر قسمت های بزرگ تری را رنگ کنید شاید حساب کار از دست تان برود، مخصوصا اگر سطح سفید باشد. 

نکته: می توانید روی دیوار نور لیزر بیندازید. خطوط باعث می شوند بدانید کدام قسمت ها را رنگ می کنید. 

برای پیشگیری از رد غلتک روی سقف می توانید از لبه بخش قبلی رنگ آمیزی کنید که این فرایند حفظ لبه خیس نام دارد و باعث می شود رنگ ها باهم ترکیب شوند. 


توصیه مجله پروماگ جهت مطالعه بیشتر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا