دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

مد و زیبایی

تفاوت تزریق فیلر و بوتاکس در چیست؟

تزریق ژل

ژل نوعی فیلر است و می تواند برای جبران انحرافات صورت استفاده شود. تزریق ژل اغلب برای ایجاد تغییرات جزئی مانند پر کردن ناحیه زیر چشم و اصلاح خط لبخند استفاده می شود. ژل با استفاده از کانول تزریق می شود. کانولا یک سنجاق بلانت است و کبودی ندارد. 

علل کاهش کلاژن پوست که موجب انتخاب تزریق ژل میشود

با افزایش سن، کاهش قابل توجهی در تولید کلاژن مشاهده میشود. با کاهش کلاژن پوست در طول زمان، چین و چروکها عادی و عمیق می شوند. عوامل زیادی برای کاهش کلاژن پوست وجود دارد که می توان موارد زیر را نام برد:

  • قرار گرفتن در معرض آفتاب زیاد
  • سیگار کشیدن
  • آلودگی هوا
  • نوع تغذیه
  • کیفیت زندگی
  • فشار
  • مصرف بالای الکل

کلاژن همچنین میزان چربی صورت و افتادگی پوست را کاهش می دهد. تزریق ژل درمانی مفید و موثر برای کاهش و از بین بردن اخم، چین و چروک پیشانی، خطوط عمیق لبخند و عمق گونه است.

نوشته های مشابه

تزریق ژل صورت از جمله مواردی است که باعث جوانسازی پوست و جوانسازی صورت می شود. این یک روش غیر جراحی است که جراح پلاستیک برای پر کردن و رفع خطوط و چین و چروک از آن استفاده می کند.

تزریق ژل

موارد استفاده از تزریق ژل

  • لیفت گونه
  • از بین بردن گودی زیر چشم
  • رفع اسکار آکنه
  • زاویه فک
  • اندازه چانه
  • حجم دادن به لب
  • ترمیم خط خنده
  • صورت افتاده

مراحل تزریق ژل به صورت

جراح پلاستیک ظاهر و کیفیت پوست شما را به دقت بررسی می کند و نواحی از صورت را که باید با تزریق ژل بزرگ شود، بررسی می کند.

محل تزریق با محلول ضد میکروبی تمیز می شود و برای راحتی فرد از یخ و بیهوشی استفاده می شود.

تزریق در هر ناحیه چند لحظه طول می کشد و کل فرآیند چند دقیقه زمان میبرد. سپس در محل تزریق، از یخ برای رفع ناراحتی موضعی استفاده می شود.

دوره نقاهت پس از تزریق ژل

دوره نقاهت پس از تزریق ژل

بهبودی بلافاصله پس از تزریق ژل مشهود است، اگرچه ممکن است التهاب و کبودی جزئی ایجاد شود.

فواید تزریق ژل به صورت

  • تزریق ژل یک روش غیر تهاجمی است.
  • کاهش خطوط و چین و چروک پوست برای جوانسازی صورت.
  • پرکردن عمیق خطوط اخم، زیباسازی پیشانی و صورت.

تزریق فیلر

تزریق فیلر صورت یک روش غیر جراحی است که نیازی به بیهوشی ندارد. فرآیند تزریق فیلر صورت بین یک ربع تا نیم ساعت طول می کشد تا فضاهای زیر پوست ناشی از چین و چروک و علائم پیری پر شود. این روش ظاهری جوان، پر و زیبا را به صورت باز می گرداند. در تزریق فیلر صورت از مواد مختلفی از جمله مواد طبیعی مانند سلول های چربی یا کلاژن و مواد صنعتی مانند اسید هیالورونیک یا پلیمرهای مصنوعی استفاده می شود.

دلایل انتخاب تزریق فیلر

پیری از آغاز تاریخ یکی از نگران‌کننده‌ترین مشکلات برای هر زنی است. چین و چروک‌ها و علائم آزاردهنده‌ باعث می‌شود زنان در سراسر جهان دائماً به دنبال مواردی باشند که جوانی دائمی را حفظ می‌کند. برخی از آنها به گیاهان دارویی و دستور العمل های طبیعی متوسل شدند و برخی از آنها به ورزش و غذای سالم روی می آورند.

ما نمی توانیم مزایای ورزش، غذای سالم و دستور العمل های طبیعی را در حفظ پوست انکار کنیم، اما آنها تأثیر کمی در کاهش روند پیری و ایجاد علائم آن بر پوست دارند. همچنین عادات بد مانند سیگار کشیدن، نوشیدن الکل، تا دیر وقت بیدار ماندن، فشار روانی و تنش، همه اینها منجر به ظاهر شدن چین و چروک ها و خطوط ناخواسته روی صورت میشود، حتی برای کسانی که هنوز 40 سال هم ندارند.

دلایل انتخاب تزریق فیلر

انواع تزریق فیر

تزریق فیلر دو نوع است: اولی تزریق موقتی است که بین شش ماه تا دو سال ماندگاری دارد و دارای خطر و عوارض کمتری میباشد. نوع دیگر دائمی است.

قیمت تزریق فیلر

قیمت تزریق فیلر از کشوری به کشور دیگر متفاوت است، اما در مقایسه با روش‌های زیبایی جراحی ارزان‌تر به حساب می‌آیند. پزشک تزریق کننده با توجه به ناحیه مورد تزریق و تعداد تزریقاتی که بیمار برای رسیدن به نتایج مطلوب نیاز دارد، قیمت مناسب را برای هر مورد تعیین می کند.

تفاوت تزریق فیلر و بوتاکس

هر دو بوتاکس و فیلر برای غلبه بر علائم پیری و چین و چروک استفاده می شوند، اما چندین تفاوت بین آنها وجود دارد که مهمترین آنها عبارتند از:

  • بوتاکس سم بوتولینوم است، ماده ای که به رفع چین و چروک کمک می کند. مواد مورد استفاده در تزریق فیلر، یکی از چندین ماده مانند کلاژن حیوانی یا سلول های چربی است و برای پر کردن فضاهای زیر پوست استفاده می شود.
  • بوتاکس برای کشش و شل کردن ماهیچه ها استفاده می شود، در حالی که از تزریق فیلر برای پر کردن فضاهای زیر پوست استفاده می شود.
  • بوتاکس در نقاط خطوط بین ابرو و پیشانی استفاده می شود و چین و چروک گوشه چشم را درمان می کند. تزریق فیلر در نواحی بالای دهان و گونه ها کاربرد دارد و اخیراً برای درمان سیاهی دور چشم استفاده می شود.

تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس بستگی زیادی به عضلات صورت، ساختار آنها و همچنین توزیع آنها دارد و بوتاکس نوعی ازباکتریها میباشد که سبب شل شدن عضلات سفت و منقبضیی مثل عضلات پیشانی و همینطوربین ابروها می شود که باعث ایجاد چین و چروک روی صورت و کاهش زیبایی آن می شود. تا زمانی که چین و چروک ها کاملاً شل نشده و پوست دوباره به حالت صاف و نرم خود بازگردد. تزریق بوتاکس به عوامل دیگری بستگی دارد مانند: کیفیت کار، میزان خوشحالی شما در زندگی و نوع فشارهایی که به شما وارد می شود، زیرا همه اینها به نوعی باعث ایجاد چین و چروک در پوست صورت شما می شود.

هدف از تزریق بوتاکس  جلوگیری از انقباض عضلات مسئول حالات صورت است که آتروفی آن باعث ایجاد چین و چروک با افزایش سن می شود، بنابراین این روش برای اهداف زیبایی برای خانم هایی که خواهان ظاهری جوان تر هستند انجام می شود و بیشتر برای درمان استفاده می شود. چین و چروک های افقی در پیشانی، کناره های چشم و دهان از موارد تزریق بوتاکس هستند.

بوتاکس بعنوان ماده ای سمی برای سلول های عصبی محسوب میشود و تزریق آن به بافت پوست اثر سیگنال های الکتریکی منتقل شده از عصب به رشته های عضلانی را متوقف می کند و باعث میشود انقباض در آنها صورت نگیرد.

روند تزریق بوتاکس

در ابتدا جلسه ای برگزار می شود که در آن پزشک با بیمار در مورد ناحیه تحت درمان بسته به نوع، ضخامت و بافت پوست صحبت می کند.

تزریق با بی حسی موضعی روی پوست با پماد انجام می شود، در برخی موارد ممکن است نیازی به بیهوشی نباشد، همچنین بیمار باید قبل از شروع جلسه تمام داروهای مصرفی خود را به پزشک اطلاع دهد.

در ادامه یک تزریق نازک در زیر پوست صورت در خط عضلانی وارد می شود، سپس بوتاکس تزریق می شود. ممکن است خونریزی کمی در محل تزریق و وارد شدن سوزن اتفاق بیفتد و اغلب طی چند دقیقه متوقف می شود. این روش معمولاً حدود 10 دقیقه طول می کشد.

پس از تزریق بوتاکس

مانعی برای ترک کلینیک پس از اتمام تزریق بوتاکس وجود ندارد و گاها باتوجه به شرایط بیمار جلسات دیگری نیزانجام می شود.

بیمار باید از مالیدن ناحیه تزریق بوتاکس خودداری کند و از خوابیدن به سمت تزریق خودداری کند، زیرا ممکن است باعث حرکت مواد بوتاکس به نواحی خارج از عضلات صورت شود.

اگر بعد از تزریق بوتاکس احساس درد کردید و علائمی از خونریزی موضعی و تورم در ناحیه تزریق دارید، معمولاً در عرض چند روز ناپدید می شوند؛ همچنین می توان از برخی مسکن ها برای تسکین درد استفاده کرد.

در صورت بروز علائمی مانند:  درجه حرارت بالا ، از دست دادن حس صورت، خونریزی شدید، ترشحات چرکی از ناحیه تزریق و درد شدید باید به پزشک مراجعه کنید.

نتایج تزریق بوتاکس معمولاً در عرض یک هفته پس از عمل ظاهر می شود و نتیجه ممکن است بسته به عوامل مختلفی از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد.

انتخاب پزشک مناسب برای این تزریق ژل، فیلر و بوتاکس بسیار مهم است و اگر توسط یک متخصص ماهر انجام شود می تواند نتیجه خوبی داشته باشد. دکتر سارا زرین فر به دلیل تجربه و مهارتی که در این زمینه دارد می تواند نتایج تزریق را بهبود بخشد. زیرا این امر یک نوع درمان محافظه کارانه و ایمن است.

کلینیک دکتر سارا زرین فر

کلینیک ها و مراکز زیبایی بسیاری وجود دارند که فرآیند تزریق فیلر را انجام می دهند، اما در انتخاب مرکز مناسب باید از کیفیت، شهرت و اخذ مجوزهای رسمی اطمینان حاصل کرد و یک کلینیک یا مرکز نباید بر اساس هزینه های پایین آن انتخاب شود. انتخاب مکان یکی از مهمترین عواملی است که در موفقیت فرآیند تزریق فیلر و ژل نقش دارد. کلینیک زیبایی سارا با به کارگیری بهترین مواد و دستگاه ها یکی از بهترین مراکز در این زمینه میباشد.


پیشنهاد پروماگ جهت مطالعه بیشتر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا