دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

تجهیزات منزل

روش جرمگیری و تمیز کردن ماشین ظرفشویی

نحوه تمیز کردن ماشین ظرفشویی و جرمگیری صحیح آن یکی از اقداماتی است که می‌تواند عمر مفید ماشین ظرفشویی را افزایش دهد و رسوبات جمع شدن در آن را از بین ببرد. با استفاده از چندین روش می‌توان جرمگیری این دستگاه را به صورت اصولی انجام داد و ذرات باقی مانده در آن را کاملا تمیز کرد. در اینجا قصد داریم با بهترین و آسان ترین روش تمیز کردن و جرمگیری ماشین ظرفشویی آشنا شویم؛ با ما همراه باشید.

نحوه تمیز کردن ماشین ظرفشویی

روش‌های مختلفی برای جرم گیری و تمیز کردن دستگاه ظرفشویی وجود دارد. در برخی از روش‌ها از شوینده‌های خانگی مانند سرکه، جوش شیرین و غیره استفاده می‌شود و برخی دیگر از روش‌ها از شوینده‌های شیمیایی کمک می‌گیرند. معمولا استفاده از روش‌های خانگی زمان بر است اما روش‌های شیمیایی با سرعت بیشتری می‌توانند دستگاه ظرفشویی را تمیز کنند. برای تمیز کردن دستگاه ظرفشویی با استفاده از شوینده‌های شیمیایی باید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

تمیز کردن داخل ماشین ظرفشویی

به منظور جرمگیری این دستگاه، در اولین قدم باید داخل ماشین ظرفشویی را تمیز کرد. برای این کار می‌توانید از قرص پریل ماشین ظرفشویی استفاده کرد. این قرص می‌تواند ظرف مدت زمان کوتاهی اجزای داخلی دستگاه ظرفشویی را تمیز کند. کلیه چربی‌ها و باقی مانده مواد غذایی که به تدریج در داخل دستگاه ظرفشویی تجمع کرده اند با استفاده از این قرص از بین می‌روند. علاوه بر این فیلترها، پمپ آب و تخلیه، لوله‌های داخلی و پروانه آن کاملا چربی زدایی و جرم گیری می‌شود. کافیست قرص پریل را در محفظه مخصوص قرص قرار دهید و ماشین را روشن کنید.

نوشته های مشابه

تمیز کردن محیط بیرون ماشین ظرفشویی

پس از اینکه محیط داخلی دستگاه ظرفشویی تمیز شد، باید محیط بیرونی آن را تمیز کرد. برای این منظور یک اسپری چند منظوره می‌تواند کار را بسیار آسان کند. اسپری چندمنظوره سیف بهترین گزینه برای تمیز کردن محیط بیرونی ظرفشویی است. با استفاده از این اسپری می‌توانید آلودگی‌ها و چربی‌هایی که روی درب ظرفشویی دیده می‌شوند را به راحتی پاک کنید. کافیست محلول را بر روی محیط بیرونی دستگاه اسپری کنید و با یک دستمال نرم چند بار روی درب را تمیز کنید. با این کار دیگر هیچ نوع آلودگی روی محیط بیرونی ظرفشویی باقی نمی ماند.

از بین بردن بوی ماشین ظرفشویی

در سومین مرحله از تمیز کردن و جرم زدایی ماشین ظرفشویی باید به دنبال از بین بردن بوی نامطبوع آن بود. برای این منظور می‌توان از بوگیر ماشین ظرفشویی فینیش استفاده کرد. این بوگیر با فرمولاسیون آنتی باکتریال خود می‌تواند باکتری‌هایی که تولید کننده بوی نامطبوع در ماشین ظرفشویی هستند را از بین ببرد و رایحه‌ای خوشبو به آن اضافه کند.

عملکرد این بوگیر بسیار قوی و ماندگار است به طوری که می‌تواند تا چند هفته دستگاه را تمیز و خوشبو نگه دارد. روش تمیز کردن ماشین ظرفشویی با بوگیر فینیش بسیار آسان است. برای استفاده از آن کافیست گیره‌ای که در پشت محصول تعیبه شده است را به سبد بالایی ظرفشویی وصل کنید. به خاطر داشته باشید تا زمانی که بوگیر تمام شود نیازی نیست آن را از دستگاه خارج کنید.

روش تمیز کردن ماشین ظرفشویی

نکات مهم در تمیز کردن و جرم زدایی ماشین ظرفشویی

  • اگر به طور مداوم از ماشین ظرفشویی استفاده می‌کنید، بهتر است هر یک ماه یکبار آن را تمیز کنید تا قارچ و باکتری در آن رشد نکند و لوله‌ها جرم نگیرد.
  • اگر از دستگاه ظرفشویی خود زیاد استفاده نمی‌کنید توصیه می‌شود هر سه تا چهار ماه یکبار آن را تمیز و جرم زدایی کنید.
  • برای تمیز کردن بیشتر قفسه‌ها می‌توانید از یک مسواک استفاده کنید. علاوه بر این شوینده‌های طبیعی مانند سرکه و یا جوش شیرین را نیز می‌توانید استفاده کنید.
  • هنگام تمیز کردن محیط بیرونی ماشین ظرفشویی دقت داشته باشید که برد آن خیس نشود. خیس شدن برد می‌تواند به آن آسیب برساند. بهتر است از یک دستمال خشک برای تمیز کردن آن استفاده کنید.
  • آب گرم قدرت تمیز کنندگی بیشتری دارد بهتر است در روند تمیز کردن و جرم زدایی از آب گرم استفاده کنید.
  • شیلنگ تخلیه را بررسی کنید که گرفتگی نداشته باشد. در صورتی که دچار گرفتگی بود با استفاده از آب آن را کاملا بشویید.
  • اگر آب پاش‌های درون ماشین ظرفشویی مسدود شده است می‌توانید با یک سوزن، سوراخ آب پاش را باز کنید.

جمع بندی و نتیجه گیری

در اینجا با طرز تمیز کردن ماشین ظرفشویی و جرمگیری اصولی آن آشنا شدیم. استفاده از این روش می‌تواند در مدت زمان کوتاهی محیط داخلی و بیرونی دستگاه ظرفشویی را کاملا تمیز کند و آن را عاری از هرگونه آلودگی نماید. با این روش علاوه بر تمیز شدن کامل ماشین ظرفشویی، عمر مفید آن نیز افزایش پیدا می‌کند و عملکرد آن بهبود می‌یابد. بنابراین توصیه می‌شود تمیز کردن و جرم زدایی ماشین ظرفشویی را به صورت دوره‌ای انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا