دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

آموزش

حفظ حریم خصوصی چیست و پروماگ چه راهکاری برای حفظ آن ارائه می دهد!

همه ی ما انسان ها، در زندگی لحظاتی را داریم که دوست داریم تنها در درون خودمان باقی بماند و آن را با کسی به اشتراک نگذاریم یا اطلاعاتی داریم که محرمانه هستند و فاش شدن توسط دیگران، امنیت جسمی و روحی ما را به خطر خواهند انداخت. به طور معمول هر انسانی به حریم خصوصی خود اهمیت می دهد و ترجیح می دهد از آن در برابر افراد متجاوز دفاع کند. حفظ حریم خصوصی در زندگی، باعث افزایش انگیزه و عزت نفس می شود و می تواند اعتماد به نفس ما را در زندگی خصوصی و اجتماعی بهبود دهد. بخش آموزش مجله آنلاین پروماگ در این محتوا تلاش دارد به لزوم حفظ حریم خصوصی و چگونگی محافظت آن در برابر دیگران بپردازد.

حریم خصوصی چیست؟

حریم خصوصی یا حریم شخصی به معنی حفظ اطلاعات توسط فرد یا گروهی از افراد است که آن اطلاعات را در دست دارند و اجازه آشکارسازی و یا عدم آشکار سازی آن را در اختیار دارند. حفظ حریم خصوصی در واقع تعیین حد و مرزهایی ست که برای ارتباط تان با دیگران تعریف می کنید. این حد و حدود شامل حریم های احساسی، ذهنی و فیزیکی می شود که اگر درست تعریف و نگهداری شوند مانع ورود دیگران به حریم شخصی تان خواهد شد.

 

حفظ حریم خصوصی
برای حفظ حریم خصوصی باید حریم شخصی دیگران را محترم بشناسید.

البته حریم خصوصی طیف گسترده ای از حد و حدود را در بر می گیرد و معنای آن در بین افراد مختلف و فرهنگ های مختلف متفاوت است. در واقع نمی توان یک دستور العمل یا قاعده کلی را برای تعریف حریم شخصی صادر کرد، چرا که برای هر کس مفهوم متفاوتی را در بر می گیرد.

حریم خصوصی، ارتباط سالم را تضمین می کند.

هر شخصی باید توانایی تعیین حد و مرزهای شخصی را برای خود داشته باشد و آن را به دیگران بشناساند. تعریف حد و مرز حریم خصوصی برای خود و البته محافظت از آن باعث می شود که اعتبار و ارزش اجتماعی بیشتری پیدا کنید و  به دیگران اجازه ندهید شخصیت شما را مورد قضاوت قرار دهند.

برای برقراری ارتباط بدون تناقض و بدون تنش، باید مرزهای ارتباط خود و با دیگران را به رسمیت بشناسید. بدون تعریف و حفظ حریم خصوصی ، رابطه ی سالم با دیگران امکان پذیر نخواهد بود.

حریم خصوصی حق هر انسانی است.

طبق تعریف جهانی، داشتن حریم خصوصی حق هر انسانی است. حریم خصوصی مانند یک محافظ از شخصیت روحی و جسمی شما محافظت خواهد کرد و تعیین می کند چه رفتاری از سوی دیگران برای شما قابل پذیرش باشد.

 

حفظ حریم خصوصی
حریم خصوصی طیف گسترده ای از حد و مرز ها را شامل می شود.

حریم خصوصی در رابطه زناشویی:

در رابطه با حریم خصوصی در ازدواج، حد حدود آن و حتی لزوم بودن یا نبودن آن، اختلاف نظر های زیادی وجود دارد. عده ای از کارشناسان به طور کلی هرگونه حریم خصوصی در ارتباط زناشویی را بی پایه می دانند و در مقابل افرادی نیز هستند که به داشتن حریم خصوصی بین زوجین تاکید می کنند.

پیشنهاد ما به شما این است که پایه و اساس حریم خصوصی بین خود و همسرتان را بر توافق بگذارید و به اصول آن پایبند بمانید.

راهکار هایی برای حفظ حریم خصوصی و شخصی در ارتباطات اجتماعی:

اگر چه حریم خصوصی مفهوم گسترده ای است و موارد زیادی را شامل می شود اما می توان با اجرای راهکارهایی از حریم خصوصی خود در برابر دیگران و ارتباطات اجتماعی دفاع کنید:

  • مسئولیت حفظ حریم خصوصی تان بر عهده شماست:

بدون داشتن حریم خصوصی، دیگران به خود این اجازه را خواهند داد که به حقوق انسانی شما تجاوز کنند. شاید این ذهنیت در شما وجود داشته باشد که دیگران باید حریم خصوصی تان را به رسمیت بشناسند و آن را حفظ کنند؛ اما در واقع این شما هستید که باید حریم خصوصی خود را کنترل و مدیریت کنید و اجازه ندهید دیگران وارد خط قرمز زندگی شخصی شما شوند.

  • حریم خصوصی دیگران را محترم بشناسید:

برای حفظ حریم خصوصی و شخصی خود ، باید در ابتدا حریم خصوصی دیگران را محترم بشناسید. وقتی که شما حریم خصوصی دیگران را نقض می کنید، در واقع به دیگران مجوزی برای زیر پا گذاشتن ارزش های شخصی و خصوصی خودتان صادر کرده اید.

اگر خودتان حریم شخصی زندگی دیگران را حفظ و مدیریت کنید، به احتمال قوی دیگران به خود اجازه نمی دهند وارد حریم شما شوند.

  • مقتدرانه نه بگویید!!!

حفظ حریم شخصی مساله ی بسیار مهمی است و شکستن آن اثرات مخربی را به شما تحمیل خواهد کرد. لازم است برای حفظ حد و حدود های ارتباطی خود با دیگران، هر چیزی را که منافاتی با حد و مرز های تعیین شده ی شما دارد، را نپذیرید و مقتدرانه به درخواست های دیگران نه بگویید! برای رضایت و خوشنودی دیگران هرگز به شکستن حریم خصوصی رابطه خود نشوید و آن را برای خود و دیگران محترم بشمارید.

  • به افراد متجاوز تذکر بدهید:

مسئولیت حفظ حریم خصوصی تان بر عهده شماست. بنابراین هر گاه کسی قصد داشت پای خود را فراتر از خط قرمز های شما بگذارد، حتما مانع او شوید و به او تذکر بدهید. از داشتن این حق طبیعی برای خود نهراسید و به دیگران نشان دهید اجازه ندارند وارد محدوده ی خط قرمز ارتباط با شما شوند و چنانچه این حریم را نقض کنند، باید منتظر برخورد قاطع شما باشند.

 

حفظ حریم خصوصی
حریم خصوصی از ارزش های انسانی شما در برابر متجاوزین دفاع می کند.

سخن آخر:

هر انسانی با حفظ حریم خصوصی ، می تواند ارزش های انسانی خود را محترم شمارد. شما با داشتن حریم خصوصی می توانید اعتماد به نفس و عزت نفس بیشتری را تجربه کنید. با حفظ حریم خصوصی از کیان شخصیت خود به درستی و قاطعانه دفاع کنید و اجازه ندهید دیگران برای شما تصمیم گیری کنند. همان طوری که از دیگران انتظار داریم حریم شخصی ما را محترم بشمارند، حفظ حریم خصوصی دیگران نیز، بر ما واجب است و باعث می شود احترام متقابل آنان به ما افزایش یابد.

امیدواریم این محتوا برای شما پر فایده باشد. ازین که همراه پروماگ بوده اید، سپاسگزاریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا