دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

زناشویی

8 راهکار مهم برای حل مشکلات زناشویی

بروز مشکل در رابطه زناشویی امری بسیار طبیعی است. خیلی از ما بار‌ها این جمله را شنیده‌ایم که دعوا نمک زندگی زن و شوهر می‌باشد اما توجه به این نکته بسیار مهم است که بدانیم اگر این مشکلات به صورت اصولی حل نشود و به مرور زمان روی هم انباشته گردد، مشکلات بزرگ‌تر و جدی‌تری را به وجود می‌آورد. شاید در ابتدا اختلاف نظرها و حل آن برای خود زوجین هم باعث رشدشان شود و یاد بگیرند با کمک یکدیگر می‌توانند مشکلات را از میان بردارند اما در برخی از موقعیت‌ها بروز مشکلات پیچیده‌تر سبب می‌شود که زوج ها دیگر انرژی اولیه را نداشته باشند و اوضاع بهم بریزد. در چنین شرایطی به کمک مشاوره زناشویی می‌توان به خیلی از این مسائل و اختلافات پایان داد. در ادامه قصد داریم مواردی را معرفی کنیم که با استفاده از آن‌ها می‌توانید راه‌حل‌های سازنده‌ای را برای رفع مشکلاتتان بیابید. با ما همراه شوید.

مشاوره مشکلات زناشویی شکرانه

روش‌های حل مشکلات زناشویی

رک بودن

بسیاری از مواقع افراد نمی‌توانند مشکلات خود را بدون رودربایستی با همسر خود مطرح کنند و به همین خاطر برای بیان آن‌ها از روش‌های غیرمستقیم کمک می‌گیرند. باید بدانید که این روش اصلا مفید و کارساز نیست و نمی‌تواند مفهوم اصلی را به طرف مقابل منتقل کند. در چنین مواقعی اگر به طور شفاف در مورد مشکلاتتان صحبت کنید همسرتان راحت‌تر می‌تواند برای حل آن‌ها دنبال راه‌حل باشد.

نوشته های مشابه

حفظ احترام یکدیگر

در حین جر و بحث و دعوا معمولا جملات مناسبی میان افراد رد و بدل نشده و ممکن است که یکی از طرفین دعوا با گفتن عباراتی توهین آمیز موجب آزردگی طرف مقابل شود. این نکته را همیشه مد نظر داشته باشید که معمولا خانم‌ها نسبت به آقایان حساس‌تر هستند و با شنیدن توهین و بی‌احترامی سریعا غمگین و دل شکسته می‌شوند. پس با توجه به این موضوع بهتر است در هر شرایطی که هستید از به زبان آوردن جملات توهین آمیز و شکننده خودداری کنید که خود به تنهایی می‌تواند عامل شکل گیری مشکلات بزرگ‌تری باشد.

بحث کردن در مورد یک موضوع مشخص

خیلی از زوجین در طول بحث‌های خود هر دفعه به جای تمرکز بر روی یک بحث مشخص، موضوعات مختلفی را وسط می‌کشند. برای مثال زمانی که دعوای بین زن و شوهر داغ می‌شود هر یک از آن‌ها سعی می‌کند از یک موضوع به موضوع دیگر بپرد و مشکلات مختلفی را بیان کند. این کار به دلیل تنش‌‌های بعد از آن اصلا توصیه نمی‌شود. پس به جای بیان کردن مشکلات مختلف و وسط کشیدن شکایت‌های گوناگون باید بر روی یک موضوع مشخص متمرکز شوید و هر کدام از مشکلات را یک به یک بررسی نمایید. با این کار احتمال اینکه بتوانید راهکاری درست برای مشکلاتتان پیدا کنید بیشتر می‌شود.

گوش کردن به حرف‌های یکدیگر

یکی از بزرگ‌ترین مشکلات زناشویی این است که یکی از زوجین نسبت‌ به حرف‌های همسر خود بی‌اعتنایی کند. این کار بدین معنی است که آن فرد هیچ اهمیتی برای همسر خود قائل نیست. اگر چنین رفتاری ادامه دار باشد بدون شک می‌تواند به اختلافات بیشتر و حتی جدایی منجر شود. پس بهتر است که با تمام وجود به همسرتان نشان دهید که به حرف‌هایش توجه دارید و برای صحبت‌هایش ارزش قائل هستید.

دعوت به آرامش

از قدیم گفته‌اند که دعوا نمک زندگی است و تقریبا همه آن را به طریق مختلفی تجربه کرده‌اند. اما اگر این دعواها و بحث و جدل‌ها هر روز ادامه یابد دیگر نمی‌توان آن را یک امر عادی تلقی کرد. در خیلی از موارد زوجین به سبب موضوعات کم اهمیت و کوچک یکدیگر را مورد سرزنش قرار می‌دهند. در این مرحله نباید کاری کنیم که این بحث‌ها ادامه دار شوند چون ممکن است اختلافات میان زوجین بیشتر شده و کار به جاهای باریک بکشد. انسان‌ها در حین عصبانیت نمی‌توانند تصمیم درستی بگیرند و مشکل را به روش‌های منطقی حل کنند. از همین رو زن و شوهر باید با آرامش در مورد مشکلات و اختلافات میان خود صحبت کنند تا در نهایت بتوانند به یک راهکار صحیح برسند.

تغییر رویکرد

شما به یک عنوان یک همسر علاوه بر گوش دادن به صحبت‌های طرف مقابلتان باید دیدگاه او را مدنظر قرار داده و بفهمید که این دیدگاه از کجا نشات می‌گیرد. به طور کلی افرادی که قادر هستند از دید طرف مقابل موضوع را مورد ارزیابی قرار دهند غالبا در حین مشاجره کمتر عصبانی خواهند شد. تحقیقات نشان داده است زوج‌هایی که به عنوان یک شخص سوم و بی‌طرف به دعوایی که بینشان اتفاق افتاده نگاه می‌کنند راحت‌تر می‌توانند اختلافات پیش آمده را حل و فصل نمایند و احساس رضایتمندی آن‌ها از زندگی زناشویی بیشتر است.

انتقادپذیر بودن

بسیاری از افراد عادت‌های نادرستی دارند که از سنین کودکی همراه آن‌ها بوده است. برای مثال مردی که از گفتن جملات ناپسند در حضور همسر و آشنایان خود هیچ ابایی ندارد و بدون در نظر گرفتن شرایط شوخی‌های نامناسبی را انجام می‌دهد. از نظر او این کار سرگرم کننده است اما اصولا چنین رفتاری شایسته یک مرد متاهل نیست. پس در چنین مواقعی اگر همسرتان از شما انتقاد کرد نباید در مقابل حرف‌های او جبهه بگیرید بلکه می‌بایست حرکت اشتباه خود را پذیرفته و در نوع رفتار خود تجدید نظر کنید. بدین طریق می‌توانید از سوء تفاهم‌های احتمالی نیز جلوگیری نمایید.

ایجاد صمیمت میان زوجین

یکی از پایه‌های اصلی زندگی زناشویی وجود عشق است. این عشق و محبت است که می‌تواند مانع بروز خیلی از مشکلات خانوادگی شود. وجود صمیمیت بین زن و شوهر باعث می‌شود که اگر به هر دلیلی جر و بحثی پیش آمد، هر یک از زوجین به راحتی بتوانند حرف‌های خود را به یکدیگر بزنند و احساسات خود را بروز دهند. بدون شک در چنین شرایطی طرفین با راهکارهای منطقی‌تری به سراغ حل مسائل و مشکلات خود خواهند رفت.

سخن آخر

زندگی پستی و بلندی‌های خاص خود را دارد و یقینا هر زن و شوهری در این مسیر با مشکلات مختلفی روبرو خواهند شد. اما مهم‌ترین مسئله این است که با چه روش‌ها و به چه طریقی می‌توان از پس این مشکلات برآمد. در این مطلب به طور مفصل راجع به راه‌حل‌هایی برای رفع مشکلات زناشویی صحبت کردیم. اما قطعا بهترین روش برای رفع این مشکلات و اختلافات کمک گرفتن از مشاوره زناشویی است. مشاور با تخصصی که دارد می‌تواند به عنوان یک فرد بی‌طرف راهنمای خوبی برای حل مشکلات باشد. پس اگر بنا به هر دلیلی در زندگی زناشویی خود به مشکلی برخوردید برای جلوگیری از وخیم‌تر شدن اوضاع بهتر است که در این زمینه با مشاوره زناشویی مشورت کنید.

منبع: مشاوره شکرانه (https://shokranehcc.com/)

مرکز مشاوره شکرانه روی نقشه گوگل:

https://maps.app.goo.gl/zXeDttmvbPZswSzV8


پیشنهاد مجله پروماگ جهت مطالعه بیشتر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا