دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

زناشویی

“سها کلینیک” برترین خدمات مشاوره خانواده و زوج درمانی

روانشناسی بالینی چیست ؟

روانشناسی بالینی به شاخه ای از روانشناسی گفته می شود که به تشخیص و درمان بسیاری از بیماری های روحی، روانی غیرعادی و مشکلات روانپزشکی می پردازد. روانشناسانی که در این حوزه مشغول به فعالیت هستند با درک، پیش بینی، تشخیص و درمان بسیاری از ناهنجاری‌ ها، ناتوانی‌ ها و مشکلات روانی و رفتاری افراد می‌ توانند به سلامت روحی و روانی افراد جامعه کمک کنند. به همین خاطر است که روانشناسان بالینی اغلب با بسیاری از بیمارستان‌ های روانی، مدارس و درمانگاه های بهداشتی در ارتباط هستند. مسیر تشخیص و درمان بیماری های روانی، تا حد بسیار زیادی به عملکرد پزشکان در درمان بیماری های جسمی شبیه است. در روانشناسی بالینی ابتدا بیمار مورد ارزیابی قرار گرفته تا مشکل تشخیص داده شود و سپس دلیل ایجاد آن را مشخص می‌کنند. به طور کلی روانشناسان بالینی از روش های مختلفی برای شناسایی و درمان انواع اختلالات روحی و روانی در فرد بهره می برند که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

سها کلینیک

رویکرد شناختی رفتاری : طبق این رویکرد، تعداد کثیری از اختلالات روحی و روانی فرد ناشی از افکار و روفتارهای منفی در خود فرد بوده و به احتمال بسیار زیاد با گفتگو درمانی شناسایی خواهند شد. در رویکرد شناختی رفتاری هدف این است که فرد عامل و یا عواملی را که موجب بروز اختلال شده اند را شناسایی کرده و به منظور حل کردن و یا کنار آمدن با آن ها آموزش ببیند.

نوشته های مشابه

رویکرد انسان گرایانه : بر اساس رویکرد انسان گرایانه، هر فرد خصوصیات و ویژگی‌های فردی خود را بیشتر و بهتر شناخته و خود بهتر می تواند در جهت بهبود و یا بدتر کردن هر کدام از آن ها قدم بردارد. روانشناسان بالینی با استفاده از این رویکرد می توانند به بیمار کمک کنند تا بر زمان حال خود متمرکز شده و مشکلات و اشتباهاتی که در گذشته برایش پیش آمده را فراموش کرده و برای درمان خود تلاش کند.

رویکرد روان پویشی : بر اساس این رویکرد روانشناسی بالینی ، روانشناسان بالینی به فرد بیمار کمک می کنند تا از افکار منفی را که در ضمیر ناخودآگاه خود دارد مطلع شده و همچنین تعارضات پنهان شده در زمان گذشته را پیدا کرده و برای درمان آن ها اقدام کند.

هر کدام از رویکردهایی که در قسمت بالا به آن ها اشاره کردیم ممکن است برای تشخیص و درمان فرد بیمار مورد استفاده قرار بگیرد. انتخاب هر کدام از این رویکردها به روانشناسی که در این زمینه تخصص دارد بستگی دارد. علی رغم این که چه رویکری برای درمان بیمار استفاده شود، برای درمان به جلسات متعددی نیاز است، از این رو روانشناسی بالینی جزو آن دسته از تخصص هایی است که برای انجام آن باید بر علم و دانش مورد نیاز این حوزه بسیار متمرکز بوده و از به روزترین و جدیدترین تحقیقاتی که در این زمینه صورت گرفته است آگاه بود. لازم به ذکر است که حضور یک روانشناس بالینی در بسیاری از مراکز و درمانگاه‌ های پزشکی و درمانی امری ضروری و غیر قابل اجتناب است. از جمله مشکلاتی که برای تشخیص و درمان آن می توانید به روانشناسی بالینی مراجعه کنید می‌ توان به مواردی همچون،

  • مشکلات مربوط به افسردگی و یا فکر خودکشی
  • افرادی که قصد آسیب زدن به خود و یا دیگران را دارند.
  • افرادی که از اختلالات وسواسی- فکری و عملی رنج می برند.
  • افرادی که با مشکلات از جمله اضطراب ، و یا اختلال اضطراب بعد از آسیب مواجه هستند.
  • افرادی که به بیماری هایی نظیر اوتیسم، بیش فعالی، اضطراب و افسردگی ناشی از دوران کودکی، ناتوانی ذهنی و … مبتلا هستند.
  • مشکلات بی خوابی و دیگر مشکلات مربوط به خواب
  • افرادی که با سایز بدن خود مشکل دارند.
  • افرادی که درگیر اعتیاد هستند.
  • افرادی که از اختلال کمبود توجه رنج می برند.

مرکز مشاوره خانواده

انتخاب یک روانشناس بالینی ماهر و باتجربه می تواند به شما کمک کند تا بتوانید یک دوره درمان کامل و مفید را پشت سر گذاشته و گام بسیار مهمی در مسیر زندگی خود بردارید. سها کلینیک یکی از کلینیک های روانشناسی معتبر و باسابقه در تهران بوده که با بهره مندی از روانشناسان بالینی متخصصی که در این زمینه فعالیت می کنند می تواند به شما کمک کند.

مشاوره زناشویی چیست؟

یکی از مشکلاتی که گریبان گیر بسیاری از زوج ها شده است، مشکلات جنسی است. به جرات می توان گفت که یکی از اساسی ترین و پایه ترین موضوعی که در روابط زناشویی می تواند منجر به بروز مشکلات در ابعاد مختلف زندگی شود روابط و مشکلات جنسی است. علاوه بر مشکلات جنسی مشکلات و عومل بسیار دیگری نیز ممکن است در زندگی زناشویی به وجود آمده و مسیر زندگی شما را ناهموار کنند. با بهره مندی از مشاوره زناشویی می توانید اعتماد به نفس خود در رابطه را بازگردانید، درباره مسئولیت های زندگی مشترک خود گفتگو و مذاکره کنید، روابط جنسی و زناشویی خود را بهبود ببخشید، خیانت و بی وفایی را در روابط خود کاهش داده و سایر روابط خود را مدیریت کنید. بسیاری از زوجین قبل از حضور در جلسات مشاوره زناشویی این سوال برایشان پیش می آید که در این نوع جلسات چه سوالاتی از آن ها پرسیده می شود؟ از این رو ممکن است دچار اضطراب و استرس شوند، لازم به ذکر است که در جلسات مشاوره زناشویی سوالاتی درباره اطلاعات دوران کودکی وتاریخچا شخصی، تاریخچه روابط گذشته هر کدام از زوجین، تاریخچا ازدواج، مشکلات فعلی، نقاط قوت و ضعف در روابط زناشویی پرسیده می شود.

مشاوره زناشویی

به طور کلی در صورت مشاهده برخی از مشکلات و مسائل در زندگی مشترک مراجعه به یک مشاور زناشویی و بهره مندی از مشاوره زناشویی بسیار مفید و کارساز خواهد بود. از جمله این مشکلات می توان به بحث و جدل های بی پایان بین زوجین، احساس کینه توزی دائمی ما بین زن و شوهر، عدم وجود نقطه مشترکی برای صحبت با همسر و یا عدم وجود رابطه معنادار بین زوجین اشاره کرد.

“سها کلینیک” مرکز مشاوره خانواده و زوج درمانی

به منظور رفع مشکلات و مسائل زناشویی خود باید به یک مشاور و یا روانشناس معتبر و ماهر که در این زمینه فعالیت می کند مراجعه کنید. سها کلینیک یکی از تخصصی ترین و معتبرترین کلینیک های روانشناسی در تهران است که ارائه دهنده انواع خدمات روانشناسی اعم از مشاوره زناشویی و … است. به منظور کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید به وبسایت این مرکز به آدرس اینترنتی www.sohaclinic.com مراجعه کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و استفاده از مشاوره های خوب کارشناسان سها کلینیک فقط کافیست نام “سها کلینیک” را در گوگل سرچ کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا